Професия учител - 19

  • 45 678
  • 741
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 290
Много по- лесно е в начален курс, разбира се.  Работя и с малки, и с големи. Несъпоставимо е. В начален курс е много, много по- лесно. Неслучайно има наплив там.

# 106
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 5 489
Много по- лесно е в начален курс, разбира се.  Работя и с малки, и с големи. Несъпоставимо е. В начален курс е много, много по- лесно. Неслучайно има наплив там.
Не е съпоставима работата. Началният учител е с тези деца плътно 5 часа. Той е и родител, и лекар, и психолог, преоблича ги, закопчава ги, особено в първи клас. Опитва се да създаде от различните деца една общност , да ги научи на всичко. Някои нямат никаква училищна готовност.
Обществото си мисли,че нищо не правим, нека поне колегите не го мислят.

# 107
  • Мнения: 4 915
Много по- лесно е в начален курс, разбира се.  Работя и с малки, и с големи. Несъпоставимо е. В начален курс е много, много по- лесно. Неслучайно има наплив там.
Възможно е. Аз никога не съм искала да бъда начален учител. Всеки усеща кое е или не е неговото нещо.

# 108
  • София
  • Мнения: 217
Здравейте!

От известно време обмислям да запиша магистратура ПУП НУП в ПУ. Искам да започна работа в детска градина, за Пловдив става въпрос. Имам завършени две бакалавърски степени - Маркетинг и Софтуерно инженерство. Донякъде обмислях и варианта за преподаване на Информатика и ИТ с квалификация, но като че ли ми се иска да работя с по-малки деца.. Забелязвам, че няма много обявени свободни места, има ли някакъв момент в годината, когато се обявяват повече бройки (при приключване на учебната година например)? Трудно ли е намирането на работа? Чета за хора с години стаж, които не намират работа и искам да видя реалността в сферата, преди да се впусна отново в учене. Ще съм благодарна за мненията Ви.
Здравейте, имате два бакалавъра, които можете да използвате за преквалификация като учител. С маркетинга можете да сте учител по икономически дисциплини, но местата по тази квлификация са малко и на колегите им се налага да водят по много икон. предмети. На база другата предметна област спокойно можете да си завършите една магистратура "Математика и информатика". Ще можете да си преподавате от 1 до 12 клас. В начален етап ще можете да преподавате "Компютърно моделиране". Колегите правилно са Ви написали, че има пренасищане от детски и начални учители. Помислете си добре какво да учите! Желая Ви хубаво лято!

Последна редакция: сб, 20 юли 2024, 19:57 от ellarose

# 109
  • Мнения: 54
Здравейте. Какво мислите относно обявените конкурси за директори на училища в страната - ще има ли промяна или ще стане като преди две-три години?

# 110
  • Бургас
  • Мнения: 3 940
Случаен човек - директор няма..."Промяната" е подмяна с "точните" хора. Такива са моите наблюдения.

# 111
  • Мнения: X
Здравейте!

От известно време обмислям да запиша магистратура ПУП НУП в ПУ. Искам да започна работа в детска градина, за Пловдив става въпрос. Имам завършени две бакалавърски степени - Маркетинг и Софтуерно инженерство. Донякъде обмислях и варианта за преподаване на Информатика и ИТ с квалификация, но като че ли ми се иска да работя с по-малки деца.. Забелязвам, че няма много обявени свободни места, има ли някакъв момент в годината, когато се обявяват повече бройки (при приключване на учебната година например)? Трудно ли е намирането на работа? Чета за хора с години стаж, които не намират работа и искам да видя реалността в сферата, преди да се впусна отново в учене. Ще съм благодарна за мненията Ви.
Здравейте, имате два бакалавъра, които можете да използвате за преквалификация като учител. С маркетинга можете да сте учител по икономически дисциплини, но местата по тази квлификация са малко и на колегите им се налага да водят по много икон. предмети. На база другата предметна област спокойно можете да си завършите една магиструра "Математика и информатика". Ще можете да си преподавате от 1 до 12 клас. В начален етап ще можете да преподавате "Компютърно моделиране". Колегите правилно са Ви написали, че има пренасищане от детски и начални учители. Помислете си добре какво да учите! Желая Ви хубаво лято!

Благодаря Ви! В Пловдивски университет има допълнителна квалификация. Тя достатъчна ли ми е за този вариант?

# 112
  • Мнения: 647
Аз съм изумена. Човек с бакалавър софтуерно инженерство да търси работа в детска градина...? Flushed Защо?!
И кое е толкова странното? Аз самата съм с висше медицинско образование  от МУ и искам да уча за учител в детска градина  тепърва 😉

# 113
  • Мнения: 440
Незнайно защо, повечето хора си мислят, че с малките е по-лесно.
И според мен най-трудно е с най-малките, защото там е нужно да се преподава и възпитание. 5-7 клас имат много енергия. 8-12 клас улягат. Предполагам и че темперамента на учителя е важен за това, кое е неговото нещо.
Без да искам да обиждам учителите 1-4 клас, те имат умението не само да говорят, но и да мислят бавно. Не е за всеки.

# 114
  • Мнения: 11 132
Малко така се получава, израстват до ниво 4 клас, и после пак се връщат в самото начало Simple Smile не е за всеки това да си госпожа 1-4 клас. Но пък тогава децата са малки, мили и любвеобилни, за разлика от тийн възрастта Simple Smile

# 115
  • Мнения: 1 243
Не твърдя, че е по-лесно да се работи с малки деца, казвам, че по-лесно се взема диплома.
Впечатленията ми от трудното започване на работа като начален учител са от Стара Загора, но и в други градове едва ли е много по-различно.

# 116
  • София
  • Мнения: 217
Здравейте!

От известно време обмислям да запиша магистратура ПУП НУП в ПУ. Искам да започна работа в детска градина, за Пловдив става въпрос. Имам завършени две бакалавърски степени - Маркетинг и Софтуерно инженерство. Донякъде обмислях и варианта за преподаване на Информатика и ИТ с квалификация, но като че ли ми се иска да работя с по-малки деца.. Забелязвам, че няма много обявени свободни места, има ли някакъв момент в годината, когато се обявяват повече бройки (при приключване на учебната година например)? Трудно ли е намирането на работа? Чета за хора с години стаж, които не намират работа и искам да видя реалността в сферата, преди да се впусна отново в учене. Ще съм благодарна за мненията Ви.
Здравейте, имате два бакалавъра, които можете да използвате за преквалификация като учител. С маркетинга можете да сте учител по икономически дисциплини, но местата по тази квлификация са малко и на колегите им се налага да водят по много икон. предмети. На база другата предметна област спокойно можете да си завършите една магиструра "Математика и информатика". Ще можете да си преподавате от 1 до 12 клас. В начален етап ще можете да преподавате "Компютърно моделиране". Колегите правилно са Ви написали, че има пренасищане от детски и начални учители. Помислете си добре какво да учите! Желая Ви хубаво лято!

Благодаря Ви! В Пловдивски университет има допълнителна квалификация. Тя достатъчна ли ми е за този вариант?

Най-добре е магистър. Имам СДК, но и с нея е трудно да се намери. Имайте предвид, че съм с няколко педагогически специалности и не мога да си намеря работа за момента.

Последна редакция: сб, 20 юли 2024, 20:06 от ellarose

# 117
  • Мнения: 368
Аз съм с две магистратури - Английска филология и Начална педагогика. Ами първо замествах в първи клас в занималня. Беше някакъв ад. Както са казали някои колеги по-нагоре освен с образование се занимаваш и с възпитание. Кой кого бутнал, кой кого оплюл, формиране на момичешки групички. Момчетата пък гледат да се сритат. Абе луда работа беше. Освен подготовката по БЕЛ и математика имаш и подготовка по други предмети ( ако си главния учител, така да кажа). Но пък в занималня имаш и два часа отдих, два часа занимания по интереси и трябва и за тях да се готвиш. Трябва да измислиш игри, да занимаваш децата с допълнително дейности, които като учител ти трябва да ги измисляш, да се ровиш, да търсиш. Страшна подготовка е! А с АЕ един урок преподавах в 2-3 класа. Да погледнеш граматиката, някоя друга дума все пак ако не знаеш. Няма място за сравнение. Е, разбира се зависи в какво училище си. Дали преподаваш разширено, интензивно, има ли много проекти, но за мен лично работата с по-големи деца е в пъти по-добре отколкото в начален етап.

# 118
  • Мнения: 5 825
Съгласна съм с колегите. Работата на началния учител е една от най-трудните в професията ни. Началните учители ги "правят хора" и им създават навици. Адмирации към всички колеги, които ни ги изпращат в по-горен етап научени на много!

Последна редакция: нд, 21 юли 2024, 09:58 от ЗЛОДЕИДА

# 119
  • Мнения: 740
Абсолютно подкрепям мнението обучението и възпитанието на по-малките деца! Казвам го като човек бил в ДГ и в занимални на няколко класа. С малките, особено ако са невъзпитани повечето, а останалите започват да се водят по тях,  е някакъв ад.
Отдавна не съм писала тук.
Аз нали започнах в едно малко училище като ръководител компютърен кабинет+часове по КМ и АЕ в нач. етап.  Замествах в класове 5 и 6 кл. по АЕ. Много ми хареса там.
Изкарах уч. година, макар и трудно.
Видях, нагледах се на какво ли не. И направо се чудя накъде върви и отива образователната ни система.
Защо се назначава учител - ЦДО, без да знае дума по АЕ? И как този учител без грам срам ходи и го разказва, и да иска някой да й напише домашната на децата. Друга пък не знае тази и онази задача да реши, и отново се тръгва едно обикаляне и питане.
И най-фрапиращото беше, че когато юни месец направиха интервю за ЦДО - 2 бройки, не само, че отказаха да ме преназначат, ами интервюто беше напълно фиктивно и двете момичета, които взеха са хора на персонала от училището. То почти всички нови учителки не са случайни, за всяка една знам как и по какъв начин е попаднала там.
Аз не знам какво да правя. Ясно е, че в нач. етап няма да мога да се уредя, колкото и да е трудна работата там, по това имам диплома. На сегашната ми позиция не ми се стои. Замислям се за някакъв хуманитарен предмет за прогимназия, ама не знам кой ... Отчаяна съм!


Общи условия

Активация на акаунт