СМГ "Паисий Хилендарски" - 15 тема

  • 66 268
  • 762
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 2 391
Като е толкова лесно да се научат въпросните задачи за прием в 5 клас защо не го правят всички? Приема е отворен за всички, така както е отворен и след 7ми клас, но се изисква да положиш повече усилия и труд за да се подредиш сред първите N. Не е ОК заради БЕЛ да отпадат деца от специализирано училище.

# 106
  • Мнения: 51 110
Колко деца решават всички задачи от изпита за 5ти клас? Всичките 150 приети ли?

Не. Което значи, че е добър изпит. Неслучайно никой не вика срещу него. Проблемът е НВО след 7 клас, когато много деца получават близо до максималния резултат, като тези с орязани 1, 2 или 3 точки са така за глупости най-често.

# 107
  • София
  • Мнения: 1 115
Колко деца решават всички задачи от изпита за 5ти клас? Всичките 150 приети ли?

За щастие не. И никой не твърди такова нещо.
Аз твърдя, че добро представяне на този изпит ("добро" = "достатъчно за прием") не е възможно само с учене на методи наизуст.

# 108
  • Мнения: 35 493
Това всъщност е целта - дори най-добрите да не могат да решат всички задачи и вместо от 90 до 100 т. да са 1700, да са само 170 примерно...Те ще бъдат достатъчно разслоени като бал, както е след 4 клас.

# 109
  • Мнения: 44
Без да изпадам в прекалено много подробности , ако вземем за база МзВ и тазгодишните резултати макс за София 40т / от 45 /  и едва около 150 деца имат 22.5+ т / 50%/ резултат еквивалента на НВО резултат сами може да си сметнете колко трябва да е , но дори 100 или 170 деца да са с 90+т пак би било нещо в правилната посока , макар и според мен недостатъчно.
Представяте ли си всички деца от МзВ / 1000+/ да са събрани с резултати между 40 и 45т ?!

# 110
  • София
  • Мнения: 3 916
Т.е. повечето приети решават около половината от задачите? Значи са умни колкото отличници, които не са кандидатствал, просто са придобили допълнителни знания да минат изпита.
Аз очаквах  всички приети да са с по 40 точки. Такива деца бих нарекла талантливи, рядко някое от тях ще остане извън СМГ след седми клас. Да не говорим, че в ПЧМГ биха им предложили пълна стипендия, т.е. имат шанс да продължат да се занимават с математика.

Но чак пък да са специални и да равняваме НВО по тях, е прекалено.

# 111
  • Мнения: 2 391
Ами остават заради нво по БЕЛ. Всяка година има по някое потърпевшо.
Чуйте

Последна редакция: чт, 25 юли 2024, 23:29 от Люлякова пролет

# 112
  • София
  • Мнения: 1 115
Т.е. повечето приети решават около половината от задачите? Значи са умни колкото отличници, които не са кандидатствал, просто са придобили допълнителни знания да минат изпита.


Само дето придобиването на тези допълнителни знания не е толкова просто.

# 113
  • Мнения: 35 493
Ами и отличниците да ги придобият тези знания, що не са ги придобили? Да са се явявали през целия 4 клас на изпити и да са изкарали, що не са?!?

# 114
  • Мнения: 7 334
Да. От 1000 явяващи се деца едва 150 изкарват около 50 % от точките с общообразователни мускули.
И в АК комбинацията от изпитите по математика и литература, изразено в проценти е с много успешно преминаване при 50%.
А това, че математическите училища в страната са общински, е само в техен минус. На тях не им се полагат университетски преподаватели за профилите, но родителите на деца в общински училища плащат данъци. Общинските училища също имат нужда за минат на едносменен режим, за да се оптимизира и работата на учителите.
То и министерството може да спре да лъска лустрото с шепата деца олимпийци. Тези млади хора вече ходят на всички външни частни школи с менторство от бивши състезатели, за да да се развиват. Не са само семегейчетата. От цялата страна е това. 

# 115
  • София
  • Мнения: 3 916
Тези допълнителни знания не са нужни за оставане в СМГ след 7ми клас.  Нужни са за вход в 5ти в СМГ и за школите, на които ще се подготвят за състезания.
Не виждам логика останалите да учат този тип задачи толкова рано. Това не значи, че нямат капацитета за тях.

А АК какво общо има?
Не оспорвам, че е добре изпитите да са трудни, а че изпитът за общинско училище трябва да е достъпен за всички.
С труден изпит ще блеснат 10те процента талантливи деца в СМГ, но останалите ще са си толкова умни, колкото и другите извън. И пак ще има недоволни, защото завършват 6 паралелки в шести клас и приемат пак толкова в седми. Преди години не беше така и всичко си беше точно.

# 116
  • Мнения: 51 110

Не оспорвам, че е добре изпитите да са трудни, а че изпитът за общинско училище трябва да е достъпен за всички.


Какво точно разбираш под това? Да го решат всички ли??? Това е абсолютен провал, а не добър изпит. Независимо за какво училище е изпитът, щом имаме състезание, той трябва да позволява разслояване и класиране на децата, а не струпване на много деца в челото.  Просто наистина не разбирам за какво апелираш...

Последна редакция: чт, 25 юли 2024, 19:40 от Черна станция

# 117
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Грета, в НМУ "Панайот Пипков" във всеки випуск има по 76 деца, приети със специален изпит. Защо не се дадат равни шансове на всички останали, които учат музика в училище? В Софийската математическа гимназия има два пъти повече, приети с общ изпит. Моля, обяснете ми разликата между двете училища. Как единия прием не нарушава ничии права, а другия - да.

И, Вие като завършила математическа гимназия, смятате ли, че е добър изпит, в който броят на децата с над 90% е 1700, или 14% от всички седмокласници, а броят на децата с под 20т. е 1548, т.е. 13%. Или да обобщя, 27% от всички деца са в двата екстремума. И да сложа графика:
 
Не! Това не е добър изпит. Като състезателен изпит.

Мога да публикувам и графика как изглеждат резултатите на МЗВ след 4-ти клас. И няма нищо общо с горната.

# 118
  • Мнения: 44
Ами остават заради нво по БЕЛ. Всяка година има по някое потърпевшо.
Чуйте

Предполагам това трябва да е линка ?
https://www.youtube.com/watch?v=DaSvSL2F1T0

БЕЛ става съдник за класирането, но не е виновен за проблема.
Проблема е генериран от това, че 1700 деца имат относително еднакъв резултат по МАТ и се борят за 156 места /
Ако различията в резултатите по МАТ бяха като при МзВ Бел нямаше да е фактор.

# 119
  • Мнения: 7 334
То всичко си е с причинно-следствени връзки.
Всяка област си има своите 10%. И 2 да са процентите, трябва да са разпознати. То това му е ценното на качестното оценяване. Да се открие полезното, а не да се покажеш по телевизията, че си вдигнал успеваемостта на страната с 6 т.  Да си разпредели възможностите и да си види кой къде му е силен.  Предполагам, че все още за математика се говори тук. 
125то вече няма математическа паралелка, а оттам имаше много добри математици. Така се оказваме с достъпни за обществото един брой държавна гимназия с 2 паралелки и 2 в зайчарника и една общинска гимназия с 6 на шест. Така от прогимназияя излизат повече математически профилирани, отколкото може да поеме последващото стъпало.  Всяка следваща година в математическите гимназии излиза випуск с по-висок бал по математика от този на предходния випуск. При равни други условия, това показва дефект в системата, защото насреща няма повишаване на качеството.
АК има общо, защото има изпит (мат+бел) и той не цели да се заблести с егати най-якият приемен бал на всички галактики. Като не е добър примера с АК, ПЧМГ са само с изпитите по математика  +  зачитане на някакви точки над определени от НВО. И двете са пример, защото целта не е само  парите да следват детето (родителските пари). Търси се подбор по качествен за техните програми ученически потенциал.

Общи условия

Активация на акаунт