СМГ "Паисий Хилендарски" - 15 тема

  • 66 901
  • 762
  •   1
Отговори
# 120
  • София
  • Мнения: 3 940
На всеки е ясно, че тази година изпитът беше много лесен. При набор от 12 000 деца намирам за съвсем нормално 10% да са се справили отлично.
Просто децата в София са много, а математическите гимназии -само две.

# 121
  • София
  • Мнения: 3 731
Грета, Вие защитавате тезата, че не най-добрите деца трябва да учат в специализираните общински училища.
Някак много ми е трудно да се съглася с тази…с това нещо.

# 122
  • София
  • Мнения: 3 940
Моята теза: малка част от всички деца, приети в СМГ в 5ти клас, са "най-добрите". Останалите са на сходно ниво със отличници от останалите училища.
Вампирче, аз пък не мога да се съглася, че "това нещо" не се разбира единствено от родители на деца в СМГ. 

Задачите за прием в СМГ, поне тези 40%, решени от приетите деца, не са извънземни и всяко умно дете би могло да се научи да ги решава, ако семейният съвет си постави за цел влизането в СМГ.

# 123
  • Мнения: 35 911
Ама пак казвам - да е научило, да е влязло, що не е? 3 години (5-7 клас) в СМГ не е същото като в кварталното училище, какъвто и отличник да си.

Може да не са световно най-добрите, но все пак са "преборили" около 1000 деца за мястото си в СМГ, зад което стоят труд и упоритост, знания и умения.

# 124
  • София
  • Мнения: 3 940
А защо да влиза и защо да учи такъв тип задачи? Повечето от тях в следващите години се научават без много зор.
Приемът след 7ми клас не изисква това. Та те в 5ти вече не решават такива извън школата.

Да, борили са се и са били в първите 15% от тия 1000, но в един момент се налага да се преборят да са в първите 1-2% от 12 000.  Проста математика, която се учи и извън СМГ.

# 125
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 408

Задачите за прием в СМГ, поне тези 40%, решени от приетите деца, не са извънземни и всяко умно дете би могло да се научи да ги решава, ако семейният съвет си постави за цел влизането в СМГ.

Това е доста арогантно изказване, не знам дали си давате сметка.
Един прост пример - от класа на детето ми тази година имаше 6 деца, достигнали национален кръг на олимпиадата по химия. Все едно аз да кажа, че постижението им не е кой знае какво и ако "семейният съвет" си беше поставил за цел, и моето щеше да е сред тях. Ами да е!!!

Добре, най-добрите не са влезли след 4 клас с резултати от 4-5 състезания в рамките на една година. А как ще ги подберем тогава тези най-добри? С НВО по математика... Joy След като са най-добрите, би трябвало и на олимпиадата по математика да си проличи това.

# 126
  • Мнения: 35 911
А защо да влиза и защо да учи такъв тип задачи? Повечето от тях в следващите години се научават без много зор.
Приемът след 7ми клас не изисква това. Та те в 5ти вече не решават такива извън школата.

Да, борили са се и са били в първите 15% от тия 1000, но в един момент се налага да се преборят да са в първите 1-2% от 12 000.  Проста математика, която се учи и извън СМГ.

Добре, добре....ако тези ти разсъждения те карат да се чувстваш добре........ Това не променя факта, че 5-7 клас СМГ (НПМГ последните години)  е доста по-различно от всички други.
И, да, ще се борят след 7 клас, нямат друг избор. И някои от тях, добри математици няма да продължат, понеже не са написали реда, в който се "вижда" как смятат 5*8+20 примерно, а директно напишат 60.

Отличниците в другите училища по какъвто и да е предмет ще покрият 4, макс 5 в СМГ. Единици са тези, които са на по-високо ниво и със сигурност заслугата ще е на курсове, уроци и т.н.

Изказванията ти са доста тесногръди и честно казано, не виждам какво точно целиш.

# 127
  • София
  • Мнения: 3 731
Добре, а защо да не дадат по-трудни задачи, така че да се отсеят най-добрите. Тук никой не твърди, че трябва да влязат децата, които до 7 клас са учили в СМГ. Но като се избират 2%, те да са най-добрите два процента. А не една сгрешена буква на последната задача от първи модул да вземе 5 точки на детето и то да не може да се бори.
Искаме само нормално разпределение на резултатите от НВО. (Ама нормално в математическия смисъл на думата, а не МОН-нормално.) В момента е обърнато разпределението.

# 128
  • Мнения: 52 305
Моята теза: малка част от всички деца, приети в СМГ в 5ти клас, са "най-добрите". Останалите са на сходно ниво със отличници от останалите училища.

Moже би. И точно защото "истинските математици" са малко не трябва те да бъдат измествани от призванието си заради лесни задачи, БЕЛ и дребни заяждания. А после останалите места да се попълват от деца от всякъде, но това да не става с бонус лесни задачи.

Да, борили са се и са били в първите 15% от тия 1000, но в един момент се налага да се преборят да са в първите 1-2% от 12 000.  Проста математика, която се учи и извън СМГ.

Да, именно това искаме и ние. Но каква е тази борба, при която условията позволяват всички да имат високи оценки? Какво отсяване (тоест преборване според твоя пост) ще има тогава?

# 129
  • София
  • Мнения: 3 940
Не знам кое е арогантно: да имам поглед над задачите, защото с това се занимавам, или родители на деца в СМГ, които не могат да приемат, че някъде другаде, всъщност съвсем наблизо, има други умни  и талантливи деца.

Аз съм за по-труден изпит, но със задачи от група Б и В от наличните сборници, достъпни за всички. Не задачи тип прием след 4ти клас. Но съм абсолютно против да се променя системата заради 150 деца.

Soul Free, абсолютно съм сигурна, че в СМГ/ за разлика в другите училища/ обясняват на децата как да описват задачите и ако някой е пропуснал очевидното за него  5*8+20=40+20=60, значи не е внимавал. В задачите за описване всичко, което ти е в главата, трябва да е на листа. Така е било преди 40 години, така е и сега.

# 130
  • Мнения: 7 349
Тук има някакви хора, които се самоубеждават, че само родителите на вече влезли в СМГ деца, искат то да остане затворено и да бъде само за техните деца. Дори убеждават и други някакви с приятели на приятели, които са съгласни с тях.
Въобще пропускат математиката. Повечето, които пишат в темата, не застъпват тезата за абонамент в училището. Добри математици има навсякъде в страната. Съответно родителите им ги насочват към математически паралелки в по-ранна възраст. Има и такива, които си пращат децата на де що чуят за школа, защото следват мода. После същите родители реват колко много задачи били имали дечицата за домашна работа.
За гимназия следва втори подбор. За прием в математическа паралелка (СМГ, НПМГ, Обрешков, Петър Берон, Баба Тонка, Кирил Попов) не трябва да бъде с нещо, което е измислено да отчита качеството на образователната система като цяло и заради което в последните години са се заели да надуват балона до пръсване. Защото тази система работи много лошо и трябва да заметат всичко под килимчето, възползвайки се от искането на 90% от родителите да не си проличи колко зве са им обучавани децата и да не не ги мъчат допълнително. Защото в София това е успеваемост на частните школи, а не на самите училища. Защото почти всичко живо в седми клас пуска котвата, да да върже тези тъпи точки на НВО, а не търси темел за надграждане на знанието като цяло. Това, което пише Алисса за националния на олимпиадата по химия. 15 деца от този випуска бяха, а миналата бяха 19. Невероятен учител стои зад това, особено имайки предвид той каква щета наследи от ЧП преподаването. С часовете на всички останали училища, изключая НПМГ + школа, ако, който, когато и колкото може да посещава. По физика също, по история са с броя на класираните от НГДЕК.

Последна редакция: сб, 27 юли 2024, 14:10 от рони

# 131
  • Мнения: 52 305
Не знам кое е арогантно: да имам поглед над задачите, защото с това се занимавам, или родители на деца в СМГ, които не могат да приемат, че някъде другаде, всъщност съвсем наблизо, има други умни  и талантливи деца.
Никой никога не е оспорвал наличието на други умни и талантливи деца във всякакви области. Но става дума конкретно за математиката и всъщност се иска да има истинско състезание, не някакви бонуси.

Аз съм за по-труден изпит, но със задачи от група Б и В от наличните сборници, достъпни за всички. Не задачи тип прием след 4ти клас. Но съм абсолютно против да се променя системата заради 150 деца.
Никой не е искал да има задачи извън материала в училище, а задачи с по-висока сложност на базата на този материал. Недей да изкривяваш нещата.

Soul Free, абсолютно съм сигурна, че в СМГ/ за разлика в другите училища/ обясняват на децата как да описват задачите и ако някой е пропуснал очевидното за него  5*8+20=40+20=60, значи не е внимавал. В задачите за описване всичко, което ти е в главата, трябва да е на листа. Така е било преди 40 години, така е и сега.
Абе така е, ама на дъщеря ми и бяха отрязали точки поради разсеяност на проверителите (единият не видял, вторият от мързел повтарял машинално). Понеже беше много добра и по БЕЛ това не и попречи, но на друг кой знае? А и тогава задачите бяха малко по-нормални като трудност, нямаше го сегашното извращение.

# 132
  • Мнения: 35 911
Soul Free, абсолютно съм сигурна, че в СМГ/ за разлика в другите училища/ обясняват на децата как да описват задачите и ако някой е пропуснал очевидното за него  5*8+20=40+20=60, значи не е внимавал. В задачите за описване всичко, което ти е в главата, трябва да е на листа. Така е било преди 40 години, така е и сега.

Мхммм.....и който го е описал това "сложно" пресмятане е добър математик?!?!?......добреееееее    Щом дотук са ни критериите.

НВО по БЕЛ да опростим още - една диктовчица от пет реда да им дадем на децата и стига толкова.

Не знам кое е арогантно: да имам поглед над задачите, защото с това се занимавам, или родители на деца в СМГ, които не могат да приемат, че някъде другаде, всъщност съвсем наблизо, има други умни  и талантливи деца.

Приемаме, що да не приемаме. Никой не твърди обратното, но трудът и усилията да влезеш и учиш в СМГ са доста повече, отколкото да си останеш в кварталното училище. И, който твърди обратното, е в голяма заблуда...

Аз съм за по-труден изпит, но със задачи от група Б и В от наличните сборници, достъпни за всички. Не задачи тип прием след 4ти клас. Но съм абсолютно против да се променя системата заради 150 деца.

Е, група В, де. Две по-завъртяни задачи и децата между 90 и 100 т. от 1700 ще паднат на 170. Съвсем нормално.

# 133
  • София
  • Мнения: 3 731
Soul Free, абсолютно съм сигурна, че в СМГ/ за разлика в другите училища/ обясняват на децата как да описват задачите и ако някой е пропуснал очевидното за него  5*8+20=40+20=60, значи не е внимавал. В задачите за описване всичко, което ти е в главата, трябва да е на листа. Така е било преди 40 години, така е и сега.
Преди 40 години не беше така. Тогава си имаше изпити за прием за всяко училище. Задачите бяха доста различни и всяко училище преценяваше какви задачи да даде и как да оценява. В нито една гимназия нямаше да вземат точки за изпуснатия ред. Тогава НПМГ имаше даже два изпита и никой не им се месеше какви задачи да дават на втория.

Тогава имаше Министерство на образованието и Министерство на науката. Сега вече наука не ни трябва, а образованието трябва да е някакъв тип уравновиловка, за която се грижи МОН. В системата всички различно умни, но излизат еднакво тъпи.

Последна редакция: сб, 27 юли 2024, 10:51 от Вампирче

# 134
  • Мнения: 35 911
Да допълня - безумие е да преценяваш знанията на децата по това дали са написали 8*5+20=40+20=60 или 8*5+20=60

Ако целта е затъпяване на населението, то ще бъде постигната много скоро. Щото някое отлично учениче, което е наредило 8*5+20=40+20=60, но знанията му стигат точно до там, ще влезе в СМГ, а някое, което решава задачи за олимпиади, ще отиде в езикова, да речем.... Не, че няма да се развива, но в СМГ ще е точно с математическите му знания, не с папагалското 8*5+20=40+20=60.

По мое време в тези училища се влизаше с ИЗПИТ от 4-5 трудни задачи.

Аз лично сбърках точно най-лесната, щото е "лесна", но пък реших най-сложната с вектори и се класирах за желаното училище (не беше МГ, но и за там ми стигаше резултата). Дали не съм имала знанията да реша лесната задача?

Общи условия

Активация на акаунт