СМГ "Паисий Хилендарски" - 15 тема

  • 66 067
  • 762
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 35 466
Дори не е нужно съвсем отделен изпит, просто една група В, която да решават за прием в МГ, ще е достатъчно.

Но....правилата са такива и щем, не щем, ще се съобразяваме и ще истерясваме деца и родители, щото 0,5 т. е разликата под и над чертата.

# 61
  • Мнения: 156
Има и друго - по някаква логика НПМГ е национална гимназия, а за тези гимназии може да има специализиран изпит (художествена, хореографска, спортна...). Но СМГ е общинско училище, финансирано с общински средства и трябвало да е по-отворено за масите.

А дали наистина има разлика във финансирането и определянето на бюджетите за тези две училища?

# 62
  • Мнения: 285
Миналата година директорът на НПМГ и бившия директор на СМГ бяха инициирали такава подписка, за допълнителен изпит по математика.  Доколкото ми е известно трябва да се промени някаква точка от текущата наредба. Но нищо не постигнаха отново. Другото нещо, което явно не се отчита е, че има неравнопоставеност - децата от СМГ и НПМГ са учили 5-7 клас 9-11 часа математика, школите са им безплатни. Всички останали училища са с по 4-5 часа. Една идея не са изправени пред равни условия, че да се иска състезателни задачи, които не са включени в учебния материал, да са вход за тези училища.

# 63
  • Мнения: 35 466
Той и материалът по химия, физика, биология, география, рисуване, музика и история е малко над учебния, ама е вход за различни гимназии. Ако детето иска да влезе в такава, да се напъне с малко допълнителен материал.

# 64
  • София
  • Мнения: 2 299
Миналата година директорът на НПМГ и бившия директор на СМГ бяха инициирали такава подписка, за допълнителен изпит по математика.  Доколкото ми е известно трябва да се промени някаква точка от текущата наредба. Но нищо не постигнаха отново. Другото нещо, което явно не се отчита е, че има неравнопоставеност - децата от СМГ и НПМГ са учили 5-7 клас 9-11 часа математика, школите са им безплатни. Всички останали училища са с по 4-5 часа. Една идея не са изправени пред равни условия, че да се иска състезателни задачи, които не са включени в учебния материал, да са вход за тези училища.
Ама кой говори за състезателни задачи? Достатъчно е да вкарат 1-2 по-трудни подточки от училищния материал в задачите от втори модул.

# 65
  • София
  • Мнения: 3 915
И тези задачи ще са от учебния материал? И с тези допълнителни точки ще се кандидатства и в Испанската ли?

Та то така децата от ПЧМГ, СМГ и НПМГ (да кажем 200 броя) ще имат пак 95+ точки и ще са пред всички отличници, които биха искали да учат в Топ 10 училищата.
В момента е по-честно: всички деца с 95+ са наравно. Така и трябва да бъде.

Имала съм дете в СМГ, не е като да ми е кисело гроздето.

# 66
  • София
  • Мнения: 3 705
Говорите за подписката от миналата година. Но се вижда, че една част от пишещите дори не са я прочели. Там има предложения - може да ги прочетат или да се изпишат още три страници преди някой да ги сложи тук.

# 67
  • Мнения: 35 466
По-скоро с допълнителния модул ще се кандидатства само в математически паралелки, а иначе НВО да си е същото пак със 100те точки и възможност за останалите гимназии.

Все тая де, това няма да се случи, поне не скоро и децата ще грешат от прегряване и истерия, не от незнание. Понеже знам за такъв случай за по-чувствително дете, което блокира на една от матурите. (не от СМГ, макар че пишем в тази тема)

# 68
  • София
  • Мнения: 2 299
И тези задачи ще са от учебния материал? И с тези допълнителни точки ще се кандидатства и в Испанската ли?

Та то така децата от ПЧМГ, СМГ и НПМГ (да кажем 200 броя) ще имат пак 95+ точки и ще са пред всички отличници, които биха искали да учат в Топ 10 училищата.
В момента е по-честно: всички деца с 95+ са наравно. Така и трябва да бъде.

Имала съм дете в СМГ, не е като да ми е кисело гроздето.
Не, просто в езиковите гимназии ще се влиза с 80-85 т. по МАТ, а не 96, както е в момента. Идеята не е да се гонят 100 точки, а да се диференцира малко резултатът по математика в горния сегмент. Не е нужно всички да са с по 100 точки и да треперят дали някоя минимална грешка, костваща 0,25 т. няма да им попречи на приема в МГ.

# 69
  • София
  • Мнения: 1 362
Другото нещо, което явно не се отчита е, че има неравнопоставеност - децата от СМГ и НПМГ са учили 5-7 клас 9-11 часа математика, школите са им безплатни. Всички останали училища са с по 4-5 часа. Една идея не са изправени пред равни условия, че да се иска състезателни задачи, които не са включени в учебния материал, да са вход за тези училища.
И в 107-о, 125-о и 119-о математическите паралелки имат повече часове Мат, както и в ПЧМГ и ЧУ Св. София, имат си и школи 5-7 клас. То сега остава да забранят и ЧУ и школи за подготовка, само и само всички да имат равен шанс HushedFlushed

# 70
  • Мнения: 964
Важното е децата да са равни и майките да са щастливи. На кого са му притрябвали талантливи математици? Сложни задачи, дрън-дрън, догодина ще събираме и умножаваме, за да може всички да се похвалим на родата, че нашият “гений” има 100 т.
ГлАааасоподаватели са нужни.

Последна редакция: ср, 24 юли 2024, 18:39 от silan

# 71
  • Мнения: 285
Математически таланти да са 10 процента. Всички останали са деца, учили повече часове математика. С всяка следваща година забелязвам, че желаещи за школи намаляват. На състезания да се явяват една трета от випуска 5-7 клас, даже и на Кенгуру ми направи впечатление тази година, че желаещите да отидат не са много. А след седми клас пък съвсем оредяват.

# 72
  • София
  • Мнения: 3 915
А защо децата от математическите паралелки 5-7 клас трябва да имат специални права и всички да се равняват по тях?

Отличниците от другите училища нямат ли същото право да учат в математически гимназии?

НВО е унифицирано, еднакво за всички ученици в България.

Талантливите, учили в СМГ до 7ми и не влезли след това, изведнъж затъпяват ли?

# 73
  • Мнения: 50 988
Математически таланти да са 10 процента. Всички останали са деца, учили повече часове математика. С всяка следваща година забелязвам, че желаещи за школи намаляват. На състезания да се явяват една трета от випуска 5-7 клас, даже и на Кенгуру ми направи впечатление тази година, че желаещите да отидат не са много. А след седми клас пък съвсем оредяват.

Да, тези с особен талант може и да са 10 процента, но децата с афинитет към математиката са доста повече. И тяхното място е пак в МГ, нищо че няма да ходят на състезания. Впрочем на състезания не ходят всички добри математици. За да си добър състезател трябва да имаш психика на състезател и спортен дух, да умееш да даваш най-доброто под стрес, да си от бързо смятащите... Ако някой не е такъв и супер математик да е няма да е успешен състезател.

А защо децата от математическите паралелки 5-7 клас трябва да имат специални права и всички да се равняват по тях?
Отличниците от другите училища нямат ли същото право да учат в математически гимназии?
НВО е унифицирано, еднакво за всички ученици в България.
Талантливите, учили в СМГ до 7ми и не влезли след това, изведнъж затъпяват ли?

А защо в спортното училище искат непосилни нормативи? Ами в музикалното? Ами в хореографското?  Защо и за там няма унифициран изпит? Отговорът е ясен - защото са специализирани училища и там се търсят най-изявените.  И всяко дете, което може да покаже ниво има право да учи в съответното училище.

Освен това изпитът след 7 клас не е по неучебен материал. Това изобщо не са състезателни задачи, а задачи по материала от учебника.

Аз не знам дете, искащо да продължи в СМГ след 7 клас, което да не е прието заради слаба математика...

# 74
  • Мнения: 44
Не зная за какви равни шансове пишете и други подобни, първо всяко едно дете след 4-ти клас може да отиде в училище с повече математика  - никой не го спира и второ математиката на добро ниво не се учи в училище. Става въпрос точно за тези 50-100 деца които ще отпадат всяка година от СМГ заради техническа грешка или защото са извадили късата клечка и някой проверяващ по БЕЛ не е харесал това , което са написали нещо изцяло субективно нямащо нищо общо с математиката. Та тези деца ще бъдат заместени от други, които са много далеч като математически умения , но са извадили късмет по БЕЛ и от лесният МАТ. Някак си не е много честно да отпаднат деца полагали многократно по-големи усилия /знаем че в СМГ изискванията са много по-високи от кварталното училище/  и тези усилия да отидат в кофата.
Ако трудно може да се усложни цялото НВО или да се ползва друг изпит състезание идеята за допълнителен модул само за МГ е добра и необходима защото сегашното НВО по МАТ и резултатите от него са негодни да се ползват за кандидатстване.
Всеки който разбира малко от статистика на секундата ще разбере колко компрометирано е това НВО.
Ако разделим резултатите на 10 групи по 10т , то най населената е тази група с 90-100т с 1701 деца и след нея тази с 20-30т ....липсва средата където би трябвало да са концентрирани най-много деца, ако теста е направен коректно...около средният резултат  , а по БЕЛ тази в зоната 70-80т с 2214 деца следвани от групите 80-90 и 60-70. Резултатите като разпределение изглеждат по-нормално.
Поне за мен е очевидно, че теста по МАТ е прекалено лесен и създава изкривена картина за резултатите и знанията на децата и от тук класиранията в гимназиите с най-тежки щети за  СМГ и НПМГ и ТУЕС забравих
Редно е да се намери някакво / каквото и да е / решение което да позволи по-диференцирано разпределение на децата в групата 80+ точки които са с амбиция за МГ.

Последна редакция: ср, 24 юли 2024, 18:54 от Дани7

Общи условия

Активация на акаунт