СМГ "Паисий Хилендарски" - 15 тема

  • 65 736
  • 762
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 50 674
Не че нещо, но това мнение е като мнение на човек, който е нямал дете в 5-7 клас и си разсъждава.
Колко деца са изградени в 6-7 клас?

Aз пък съм съгласна. Все пак говорим за мотивация за учене по математика, а поне децата в СМГ си я имат. И доколкото НВО е елементарно, то не можем да чакаме то да ги мотивира. Да, по БЕЛ може би, но по математика, колкото и да са недоразвити хлапета, все имат повече мотивация от тази да изкарат НВО-то. Ако не е така защо са там?

# 721
  • Мнения: 2 441
Доста деца в пети клас нямат мотивация за учене по математика, а са тикани от родителите. Имам познати, които направо си дресираха децата със състезателни задачи още от детската градина. Що пари се издаваха, за едната суета. И детето приемаше ученето по математика като някакъв престиж. Пълно е с хора,  които приемат СМГ като мода, един вид марково облекло, с което да се похвалят. А какво струва това на детето им не ги интересува
Това важи не само за СМГ, а и за училищата по изкуствата.
В седми клас трудно се дресира дете и заради това е абсурд да запушат приема в СМГ точно в седми клас, когато много деца сами решават за какво да се борят.

# 722
  • Мнения: 4 551
Има логика и защо се прави, както казваш хората дават едни пари за 4 клас (школи и т.н)  и след това не искат да плащат пак за седми Simple Smile

# 723
  • Мнения: 1 269
Не че нещо, но това мнение е като мнение на човек, който е нямал дете в 5-7 клас и си разсъждава.
Колко деца са изградени в 6-7 клас?

Aз пък съм съгласна. Все пак говорим за мотивация за учене по математика, а поне децата в СМГ си я имат. И доколкото НВО е елементарно, то не можем да чакаме то да ги мотивира. Да, по БЕЛ може би, но по математика, колкото и да са недоразвити хлапета, все имат повече мотивация от тази да изкарат НВО-то. Ако не е така защо са там?
Дали всичките деца, които са влезли в СМГ, са влезли, защото те сами са имали вътрешна мотивация и потребност. Сами ли откриха това училище и сами го избраха? Моето не е учило в СМГ, но в друга от сравнително силните МГ-та в период 5-7 клас и мога да кажа, че силно хуманитарноориентирано дете, което се справяше със състезателната математика до 4. клас и с резултат, достатъчен за прием в СМГ, избра МГ пред паралелка с български език, защото приятелчето отиваше в най-силната паралелка в МГто и да са си заедно и в прогимназия. Имаше право на избор, защото има силна паралелка с български език при нас (но не е с квоти и това беше второто, което не допадна), но ако я нямаше, нямаше и да получи право на избор. МГ в периода 5-7 клас е единственото училище в нашата област, което подготвя на ниво по всичко и събира деца на родители, които искат децата им да вървят в някаква посока, а не да се карат нон-стоп с учителите за каквото се сетиш и вечно тяхното злато е право. В нашето МГ не  им са необходими 100т по математика и 85 по БЕЛ, за да си продължат в същия клас и единствената мотивация на тийнейджъри и то не на всички, идваше от това, че учителите постоянно им напомняха, че поведението им не съответства на класа, на репутацията на училището, на... и от натиска на родителите да не се излагат. Отговорите им обикновено бяха, че с това смешно НВО ще се справят така или иначе (справиха се със среден успех от първите МГта), а сега като го няма и смешното НВО и няма и друг изпит, отговорът ще е: Аз така или иначе съм сред най-добрите, защо да се мъча още. Каквото и да се лъжем, вътрешната мотивация при повечето тийнейджъри може да я търсим към 10., че даже и в 11. клас и единици са децата, които си знаят от 1. клас къде и какво ще учат и защо го правят. Аз бях такова дете, едното ми  дете е сравнително подобно на мен, но другото, въпреки че е в пъти по-талантливо, не притежава точно тази вътрешна мотивация и му е достатъчно това, което си постига без много усилия. Когато се съберат няколко  такива деца и нещата се обръщат.

# 724
  • Мнения: 50 674
Няма да споря, защото моите спомени са от преди 15 години, когато в СМГ имаше 4, а не 6 паралелки и на глед почти всички деца си бяха здраво мотивирани. На състезания отиваха над 80% и почти всички се класираха прилично. И никога не е имало оплаквания от учителите по математика, че децата не са мотивирани.

# 725
  • Мнения: 164
И аз мога да потвърдя, че и сега мотивацията в СМГ / поне при малките/ е  на ниво. Има разбира се и такива, които е видно, че са там под родителският избор , но над половината от децата имат амбиции в математиката. Останалите и без амбиции са достатъчно добри сравнено с други училища.
През годините състезателите по математика намаляват защото конкуренцията и трудността нарастват и не са им по силите , но амбициите и мотивацията на децата остават и започват да се състезават по всякакви други предмети. Ако прегледате националните отбори по различите предмети ще видите, че във всеки от тях има дете от СМГ, а някои дори са само от деца от СМГ. Дори и по БЕЛ СМГ е лидер в страната, което само по себе си е абсурдно и ненормално.
Така че децата в СМГ нямат никакъв проблем с мотивацията и няма и да имат какъвто и да е приемът. Вътрешната конкуренция е достатъчна / да не пропуснем и че повечето са момчета , на които естествено им идва да доказват кой е по-по-най/

Последна редакция: ср, 28 май 2025, 14:11 от Galub

# 726
  • Мнения: 2 441
Това доказване на по, по най изгони и двете ми деца от там. Едното след седми, другото влезе в пети и отказа да се запише. Мисля, че конкуренцията там е стигнала нездравословни нива. За което не виня децата, а родителите. Само преди 20 Тина години не беше така

# 727
  • Мнения: 834
Има логика и защо се прави, както казваш хората дават едни пари за 4 клас (школи и т.н)  и след това не искат да плащат пак за седми Simple Smile

Школите до 4ти са смислени ако на децата им е интересно, но в училище не се решават такива задачи. В нашето до 3ти се решаваха такива задачи и нямаше смисъл да ходи. В 4ти в училището имаше проблем с математиката и я записахме макар не на школа, но веднъж седмично ходи няколко месеца, за да държи ниво заради проблема в училище. Но мисъолта ми е, тези школи са супер смислени за дете с интерес по математика, дори да не кандидатства детето в СМГ. Някои деца иначе нямат досег с "интересна математика". У нас винаги се е правило разграничение между интересна математика и другата математика... Simple Smile

В 7ми клас школите основно са за зубрене на тъпотии Simple Smile Та аз затова не искам да давам пари. (макар, че я виждам, че вече е във филма и няма да ми се размине, вероятно, но ако давам ще е с нежелание Simple Smile

Априлски душ, в 7ми клас имам познати буквално натикали децата си в СМГ благодарение на много зубрене за матури. Ако тези точно 3 деца трябваше да влязат с математика в 7ми (от интересната:) нямаше да са в СМГ. Но не искам да генерализирам, понеже нямам обща картина, може да са частни случаи.

Последна редакция: ср, 28 май 2025, 15:15 от teg

# 728
  • Мнения: 164
Това доказване на по, по най изгони и двете ми деца от там. Едното след седми, другото влезе в пети и отказа да се запише. Мисля, че конкуренцията там е стигнала нездравословни нива. За което не виня децата, а родителите. Само преди 20 Тина години не беше така

Убеден съм, че сте постъпили по най-добрият за децата начин според ситуацията.
Обаче да обвиняваме  СМГ или децата в него щото са точно в СМГ , че обичат да се конкурират е против природата.
Перченето е естествен процес не само при хората. В СМГ се перчат с мозък в различни направления , в други училища с мускули, маратонки и дрехи, коли, пари или ганджа..... Видове мерене човек да търси....Simple Smile
Иначе да , така е , някои родители прекаляват . Не знам дали е до време или ще продължи.
При нас нещата са много спокойни / знам че сме малцинство/ , няма никакъв натиск към детето за оценки , перченето му е абсолютно забранено, джитка си математиката/интерестната/ защото му е любимото нещо и е щастлив от всяка минута прекарана в СМГ...... е освен при 1-2 особени учители....Simple Smile там е леко напрегнато Simple Smile , но е добре да има от всичко за събиране на житейски опит....

# 729
  • София
  • Мнения: 1 360
Доста деца в пети клас нямат мотивация за учене по математика, а са тикани от родителите. Имам познати, които направо си дресираха децата със състезателни задачи още от детската градина. Що пари се издаваха, за едната суета. И детето приемаше ученето по математика като някакъв престиж. Пълно е с хора,  които приемат СМГ като мода, един вид марково облекло, с което да се похвалят. А какво струва това на детето им не ги интересува
Това важи не само за СМГ, а и за училищата по изкуствата.
В седми клас трудно се дресира дете и заради това е абсурд да запушат приема в СМГ точно в седми клас, когато много деца сами решават за какво да се борят.
Точно тези с "модата" сега отпадат чрез кандидатстването след 7-ми клас. Разбират, че училището не е  за тях въпреки "модата", защото виждат, че зад постиженията и хваленето на учениците му, стоят много труд и услилия, а не всеки иска да си го причини.
Така, че ако отпадне кандидатстването в 7-ми клас, именно тези подлъгали се по "модните тендецении" ще предпочетат да останат в гимназията, а не да се пънат наново за друга добра гимназия. А това не е ок за никого - нито за тях самите, нито за съучениците им, нито за училището.
За мен изпитът след 7-ми клас трябва да остане, но не в сегашния вариант, а усложнен.

Последна редакция: чт, 29 май 2025, 07:22 от Frau B.

# 730
  • Мнения: 2 441
Това доказване на по, по най изгони и двете ми деца от там. Едното след седми, другото влезе в пети и отказа да се запише. Мисля, че конкуренцията там е стигнала нездравословни нива. За което не виня децата, а родителите. Само преди 20 Тина години не беше така

Убеден съм, че сте постъпили по най-добрият за децата начин според ситуацията.
Обаче да обвиняваме  СМГ или децата в него щото са точно в СМГ , че обичат да се конкурират е против природата.
Перченето е естествен процес не само при хората. В СМГ се перчат с мозък в различни направления , в други училища с мускули, маратонки и дрехи, коли, пари или ганджа..... Видове мерене човек да търси....Simple Smile
Иначе да , така е , някои родители прекаляват . Не знам дали е до време или ще продължи.
При нас нещата са много спокойни / знам че сме малцинство/ , няма никакъв натиск към детето за оценки , перченето му е абсолютно забранено, джитка си математиката/интерестната/ защото му е любимото нещо и е щастлив от всяка минута прекарана в СМГ...... е освен при 1-2 особени учители....Simple Smile там е леко напрегнато Simple Smile , но е добре да има от всичко за събиране на житейски опит....
В добрите училища перченето и меренето, както и прекалените състезания трябва да бъдат сведени до здравословни граници, защото това са малки деца, на които няма нужда да им се дърпа пАрата още преди да са им поникнали мустаците.  В този ред на мисли не е зле идеята да си влизат в МГ в пети клас и да си стоят там, защото само мисълта, че могат да отпаднат в седми побъркваше и родители и деца и напрежението в седми клас с нож да го режеш.  Но все пак трябва да има умереност. Трябва да има и деца приети в седми клас, не съм убедена, че ще са по-слаби.  Трябва да има по-ограничен прием в пети, по времето на голямата бяха четири класа, а сега са шест! Осем с НПМГ. Трябва да има някой да разбърква малко супата да не загори.

Последна редакция: ср, 28 май 2025, 16:31 от Априлски душ

# 731
  • Мнения: 164
Ок, съгласен съм , че разрешаването на един проблем / сегашният начин на прием в 8 клас/  с направата на нов не е ок.
Макар да мисля, че към 7 клас разликата между СМГ децата и другите да е огромна що се отнася до математика е редно да се даде шанс на всички , но до някакъв лимит на знания все пак / т.е. разкриване на 1 или 2 нови паралелки  НЕ ПОВЕЧЕ би било добре/
Това  мисля, че може да се случи в НПМГ с новото крило . Там има няколко изключителни учители по математика , така че не е по-лошо от СМГ.
Просто в СМГ няма място физически , а да се мислят варианти как да се махнат/подменят деца държали най-справедливият изпит/прием у нас въобще по всичко / този от 4 клас/ и заменят със сигурност с не по-добри от тях относно математика е меко казано неразумно поради редица причини.
По-нататък могат ако искат да мислят за варианти 5-7 или 4-8 като класове за прием.
Но министъра казва, че щели да се увеличават в 5 клас.... Как ще стане не проумявам.... В София.

# 732
  • Мнения: 71
Аз пък мисля че като са кандидатствали след 4 клас, както децата така и родителите са били наясно че това им гарантира само следващите 3 години. Малко на стари лаври да изкарат до 12 клас си е една много особена привилегия. Ако разсъждаваме така може и в университет да продължат автоматично с изпита след 4 клас, но по добре да не даваме идеи на министъра.Innocent
Предполагаемата разлика в нивото на децата от СМГ и другите училища за мен е доста преувеличена. Вероятно за около 50 % от децата е вярно, но за останалите доста ме съмнява. И все пак един изпит по математика след 7 клас само може да помогне, ако децата са толкова добри няма от какво да се притесняват, ако не местата ще се запълнят с деца които наистина се заслужили.


Ок, съгласен съм , че разрешаването на един проблем / сегашният начин на прием в 8 клас/  с направата на нов не е ок.
Макар да мисля, че към 7 клас разликата между СМГ децата и другите да е огромна що се отнася до математика е редно да се даде шанс на всички , но до някакъв лимит на знания все пак / т.е. разкриване на 1 или 2 нови паралелки  НЕ ПОВЕЧЕ би било добре/
Това  мисля, че може да се случи в НПМГ с новото крило . Там има няколко изключителни учители по математика , така че не е по-лошо от СМГ.
Просто в СМГ няма място физически , а да се мислят варианти как да се махнат/подменят деца държали най-справедливият изпит/прием у нас въобще по всичко / този от 4 клас/ и заменят със сигурност с не по-добри от тях относно математика е меко казано неразумно поради редица причини.
По-нататък могат ако искат да мислят за варианти 5-7 или 4-8 като класове за прием.
Но министъра казва, че щели да се увеличават в 5 клас.... Как ще стане не проумявам.... В София.

# 733
  • Мнения: 164
И това е истина. На никой не му е обещаван 12 клас.
А за идеята за университета можеше да се уреди ама Тръмп спира чужденците за Бръшляновата лига Simple Smile)))
Всъщност борбата . да борба е не само на засегнати деца, а и на учителите и директорите от мнооого години да се промени бездарната схема с НВО приема.
След това най-справедливо е според мен да се следва принципа за прием в 4 клас или този в ПЧМГ където са най-доброто от 3 състезания за всички.
Ако има външно сътезание то трябва да е и достатъчно сложно тип ПМС, Национален кръг или адаптирано МзВ за 7 ми клас.
Вариант с добавяне на 1 или 2 по-сложни задачи към НВО то не е добър. Той не променя почти нищо в сравнение със сега. Вместо 2000 деца с еднакви резултати ще има 500 или 1000....все тая.

И ще повторя в личен  план ми е без значение каква ще бъде промяната, ако води до усложняване на задачите и премахване  на преразказа от приема.

# 734
  • Мнения: 35 382
Да, но, както многоратно се спомена, изпитът да включва и по-сложни задачи, за да има нормално класиране.

Общи условия

Активация на акаунт