СМГ "Паисий Хилендарски" - 15 тема

  • 65 795
  • 762
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 4 226
....В същото време как би изглеждало да речем дете наградено на ПМС  да не може да продължи в СМГ , а вместо него да се запише някое което е перфектно на преразказ , но на ПМС не може да изкара и 1 точка ? Дали би било нормално ? Питам защото често има подобни случаи.
Всъщност няма често подобни случаи. Защото детето, което е перфектно на преразказа, трябва да е било перфектно и на математиката, а награденото на ПМС, трябва да се е издънило освен на преразказа и на математиката. Такива случаи са редки.

# 706
  • Мнения: 71
Аз по скоро бих насочил вниманието към факта че около 50 от 160 не са успели да минат общинския кръг, което всъщност си е притеснително. Дори да приемем че не всички участват пак остават около 30 деца които не прескачат 16 точки. Все пак нивото на първият кръг е меко казано базово.


.
Еднаква е извадката. Децата извън СМГ, НПМГ, ПЧМГ и математическите паралелки на 125 и 107 (както и няколко частни у-ща), достигнали до областен кръг, са пренебрежимо малко. В същото време 110 от 160 семегейчета са били допуснати и участвали.
И още малко фактология - дете с 3 (!!!) точки на областен кръг миналата година, бива прието с НВО, за сметка на дете с 14 точки, което не успява да се пребори за мястото си. И такива има всяка година.

# 707
  • Мнения: 46
Аз не съм специалист,но също мисля, че приема след 4клас е справедлив. Но повече ме притеснява, че ако закона влезе от тази година,поне така,както аз го тълкувам, децата които са 5ти и 6ти клас в момента и не са в МГ, на практика няма да имат достъп до такава след 7ми клас, освен ако не се разкрият нови паралелки, но постоянно се говори, че няма учители за това. Моля някой да ме поправи, искам да не съм разбрала правилно.

Последна редакция: ср, 28 май 2025, 09:46 от Taleksa

# 708
  • Мнения: 12 706
Да, това е проблемът, че няма да разкрият нови места.

# 709
  • Мнения: 46
Да, това е проблемът, че няма да разкрият нови места.
Поне не тази година, както казаха и за матурата по математика, най-рано след 5години, като задължителна, защото нямат подготвени кадри.

# 710
  • София
  • Мнения: 9 492
Аз не одобрявам идеята за автоматично продължаване. От една страна това ще отнеме част от мотивацията на децата, защото ще си имат гарантирано мяст ов едно от най-желаните училище в период, в който минават през пубертета. От друга макар и добър, подборът след 4 клас не е идеален и има деца, които влизат в училището, а да речем, че не успяват да се справят толкова добре след това.
За мен всички трябва да си кандидатстват на равни начала след 7 клас. Много по-смислена намирам идеята с усложняване на НВО с част, която е с по-висока степен на сложност, която да отсява и разслоява резултатите по математика.
Да, има си разлика в знанията по математика на децата, идващи от други училища и тези, които са били в СМГ, но тези, които идват от други училища, са не по-малко мотивирани целеустремени млади хора, които създават средата в СМГ, която за мен е най-голямото предимство на това училище. Също са с всякакви разнообразни интереси по различни предмети/науки, спортове, активни и т.н.
Състезателната математика особено след 8 клас става все по-несъществен фактор. Децата, които продължат да се занимават с нея (а те са единици), се готвят засилено и извън училището . Много от преподавателите по предмета не са силни в състезателната математика и съответно няма и как да подготвят учениците, особено в по-горните класове, по нея.

# 711
  • Мнения: 11 059
А не може ли към обикновената матура просто да се добави трети раздел, за кандидатстване в МГ. И децата да имат право да изберат дали да решават раздел 1 и 2, или раздел 1 и 3?

# 712
  • Мнения: 12 706
Може, но няма желание.

# 713
  • Мнения: 4 552
Много удобно са пренаписали предложението да се промени изпита след 7 клас, като направо са го премахнали Simple Smile , просто защото няма да има места след 7 клас. А който е имал взимане даване  с училището знае какъв процент от децата се занимават сериозно с Математика след 7 клас.

# 714
  • Мнения: 11 059
Има изпит, има проблем.
Няма изпит, няма проблем:)

# 715
  • Мнения: 834
Без да взимам страна за и против предложението на министъра, но ми прави впечатление, че тук на няколко пъти се изтъкна като негов минус, че децата ще загубят мотивация за учене. И не разбирам за каква мотивация става въпрос - мотивация да изкарат близо 100 точки на матура по БЕЛ и МАТ в 7ми ли се има предвид? Защото това е мотивация за точки за прием, а не мотивация за учене. За мен е по-важно да се учи с мерак, с интерес, с разбиране, със смисъл. Ученето за матури не е нито едно от тези и дори в някакъв смисъле вредно ако е самоцелно. Матурата би трябвало да е изпит, за който не се учи целенасочено. Те би трябвало да проверяват нивото от ученето през цял един образователен етап. И ако училището е добро, без никаква трудност и най вече без целенасочено учене за формат, да се изкара добър резултат.
Мотивацията за учене се изгражда постепенно, с години и факторите са много. Ако чакаме на приема в 7ми клас в СМГ да мотивира децата да учат, то нещата са тотално отекли. Мотивацияат за учене днес оформя и мотивация за работа утре. Човек, който учи само за точки или работи само за заплата, не може да създаде нищо стойностно. Трябва да има някакъв смисъл и мерак в цялата работа Simple Smile

# 716
  • София
  • Мнения: 9 492
Не че нещо, но това мнение е като мнение на човек, който е нямал дете в 5-7 клас и си разсъждава.
Колко деца са изградени в 6-7 клас?

# 717
  • Мнения: 35 399
М да....

Дори да оставим настрана децата сега, колко от нас са учили с мерак като са били тийнове? Сигурно са били единици. При нас просто нямаше толкова разсейващи фактори като 24/7 телевизия, интернет, компютърни игри и т.н.

# 718
  • Мнения: 2 448
Аз учех с голям мерак в седми клас. Но мотивацията ми не беше да придобия трайни знания и да съм конкурентна на пазара на труда, а да се махна от старото ми училище, в което една учителка по руски ми докарваше перманентни кошмари. Остави ме с петица, гадината, но имах пълно шест по математика и пет и петдесет на български на изпита в езиковата и се отървах. По мое време оценката по руски беше балообразуваща.

# 719
  • Мнения: 834
Не че нещо, но това мнение е като мнение на човек, който е нямал дете в 5-7 клас и си разсъждава.
Колко деца са изградени в 6-7 клас?

Имам, в 6ти клас е и съм напълно наясно с променливите мотивации на децата. Доста сме говорили и говорим вкъщи за мотивацията с надежда да култивираме правилната мотивация, която е важна и смислена за нас. Никога не е била оценка, а матури пък да не говорим. Още от 5ти клас сме изяснили, че след 7ми клас има много училища и да не се настройва, че да не продължи в СМГ е много вероятно, защото приемът е меко казано абсурден. И както се очертава промяна не се задава.

Но колкото родители толкова мнения. Всеки най добре знае кое е най добре за децата му по отношение на мотивацията.

А относно изграждането, то започва от много преди 6-7 клас и завършва много след това. Много тъжно, че от матурите се очаква да мотивират децата, а може би и да ги изгради ?!

Общи условия

Активация на акаунт