СМГ "Паисий Хилендарски" - 15 тема

  • 66 924
  • 762
  •   1
Отговори
# 150
  • София
  • Мнения: 604
Пълни 100 точки па мат.тази година с по- лесните задачи имат 80 деца. 115 е бройката на децата с над 99 точки. Всички изкарали 100т.за да не се класират в училището тази година са имали по БЕЛ под 81 точки. Не всички 100 точки тази година са от СМГ.

Най-добрите математици се справят и с лесни и с трудни задачи, както и са добри по БЕЛ, а училището си ги запазва.

# 151
  • Мнения: 35 913
Най-добрите математици се справят и с лесни и с трудни задачи, както и са добри по БЕЛ, а училището си ги запазва.

И това не е съвсем вярно. Все пак говорим за ДЕЦА. Ако препише грешно в бланката за отговори или сметне нещо грешно, това не го прави недобър по мат/БЕЛ, а просто разсеян. Но, да.....както казваше някой - да са внимавали.

# 152
  • Мнения: 71
Stuck Out Tongue
Пълни 100 точки па мат.тази година с по- лесните задачи имат 80 деца. 115 е бройката на децата с над 99 точки. Всички изкарали 100т.за да не се класират в училището тази година са имали по БЕЛ под 81 точки. Не всички 100 точки тази година са от СМГ.

Най-добрите математици се справят и с лесни и с трудни задачи, както и са добри по БЕЛ, а училището си ги запазва.

Не точно, защото с толкова лесни задачи по математика не само “добрите математици” могат да се справят блестящо и тогава всъщност единственото сито за прием в математическа гимназия остава БЕЛ.  Stuck Out Tongue Няма  лошо ако по-неясни за нас причини е търсен ефект, но иначе си е катастрофа!

# 153
  • София
  • Мнения: 604
Ами, да, да са внимавали. Делим децата на математици по знания, а по грешки са равни.
Същото е като вашия израз по-напред в темата. "Що вашите не са се напънали в 4 клас, до са учили, че да се преборят с 1000 други". Има родители, които са взели решение да не подлагат децата си на истерията в 4 клас.

Винаги ще се стигне до подбор по нещо друго, в случая БЕЛ, дори когато имаме 200 деца изкарат по 100 точки, и още 50 се явят от други мат.паралелки или школи или градове, на нивото но СМГ. Тогава по какво да ги разделим? В СМГ се учи и БЕЛ, учениците трябва да са малко по-комплексни за да изкарат такова високо ниво на ДЗИ в 10 клас.

Последна редакция: нд, 28 юли 2024, 09:55 от Bom-Bi-Bom

# 154
  • Мнения: 965
За да бъдем точни, добрите математици са добри в първата (граматическата) част по БЕЛ, но имат затруднения в точното възпроизвеждане на преразказа и при писането на теза, която изисква зазубряне на определени модели.
Мозъкът им функционира чрез намиране на логическата свързаност, а е установено (не помня учените), че центровете, отговарящи за точното възпроизвеждане на текст (Н: свързан с исторически събития) и тези, отговарящи за визуалната информация са с намалена функционалност.

# 155
  • Мнения: 35 913
Да, бе, така е, да са внимавали..... `(поне в момента, с този тип изпит, нямат право на грешка)

Но е ФАКТ, че този изпит не подбира деца с математическо мислене, а прилежно назубкали начина на разписване на лесни задачи.
Не мога да разбера защо въртим едно и също десет страници. Всички са наясно, че тези зададачи, не водят до добър подбор, но на някои им изнася така....

# 156
  • София
  • Мнения: 604
Добре, щом казвате, така да е!
Все едни не добре подбрани са в гимназиален етап и училището колко много страда от това.

# 157
  • Мнения: 52 314
Няма универсална справедливост, това е ясно. Справедливостта е субективна и зависи от личния интерес на субекта. Обаче има и нещо обективно и то е кривата на разпределение на оценките, която неслучайно е наречена НОРМАЛНО РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ.  И докато кривата по БЕЛ макар и изкривена напомня за него, то кривата при МАТ няма нищо общо. Което е обективно доказателство, че изпитът е сбъркан.

# 158
  • Мнения: 35 913
Не е щом казвам. Има научни факти, които го показват.

Няма универсална справедливост, това е ясно. Справедливостта е субективна и зависи от личния интерес на субекта. Обаче има и нещо обективно и то е кривата на разпределение на оценките, която неслучайно е наречена НОРМАЛНО РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ.  И докато кривата по БЕЛ макар и изкривена напомня за него, то кривата при МАТ няма нищо общо. Което е обективно доказателство, че изпитът е сбъркан.

Изпревари ме. Същото щях да напиша. Цитирам, за да не те повтарям....

И да допълня - Какво е това съпротивляване срещу по-трудни задачи? Който може да си ги решава, ще си ги реши и трудните. Няма да има 100 т., но и 90 ще му стигнат за прием.

ПС: Ако целта е, както вече споменахме - 5*8+20=40+20=60, то сме я постигнали. Щом в СЕДМИ клас най-важното е да покажеш, че знаеш таблицата и да разпишеш последователно, добрееее

# 159
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Времето вложено за автоматизация на решенията с цел 100т. е напълно загубено.
Задачите от НВО не са фън и предизвикателство.
Стресът от условието: и никаква грешница, е напълно излишен.
Зубренето на тези по БЕЛ също.
И това важи за всички добри математици, не само за учещите в СМГ след 4-и клас.

Моите деца не са били в 7-и клас в СМГ, а в друго училище, и беше нон стоп повтаряне и повтаряне.
По-изпълнителното повтаряше и повтаряше и беше в първите 15, или 20 по бал. По-неизпълнителното игнорира повтарянето за по-интересни неща. Та по спешност се яви на изпита за ПЧМГ (с който нямаше проблеми с нулева подготовка, нито пък с този за АК)
В ретроспекция по-неизпълнителното в момента прекрасно разбира абстрактни концепции, които аз не мога, и се забавлява на макс с математика и физика, а по-трудолюбивото и до сега среща затруднение в намирането на "фън"-а в задачите, не че не се справя, но заряда е различен. Кое е по-добре?

Не иде реч за това колко деца са, или не са изкарали точки, а за деструктивната природа на НВО като изпит за МГ. Естествено, че повечето се справят - даваш цел - изпълняват. Това са умни деца. Но е крива самата цел.

# 160
  • Мнения: 1 862
Да, бе, така е, да са внимавали..... `(поне в момента, с този тип изпит, нямат право на грешка)

Но е ФАКТ, че този изпит не подбира деца с математическо мислене, а прилежно назубкали начина на разписване на лесни задачи.
Не мога да разбера защо въртим едно и също десет страници. Всички са наясно, че тези зададачи, не водят до добър подбор, но на някои им изнася така....
Ей това е тъпо. Изкаралите 100 точки, които не са от СМГ са зубрачи, а гениите от СМГ са ощетени. За справка - учила съм от 5 клас в А клас когато това имаше значение.

# 161
  • Мнения: 7 349
Факт е, че има. Проблемът понякога е във втората част на НВО по БЕЛ. При хора с много силно изразени математически заложби я има тази особеност, че не може да се запамети и възпроизведе последващо текст.  Това обикновено води до поне -20 точки. На последната момичешка международна олимпиада видях една от участничките, за която знам, че не е успяла да остане. Явно се е върнала в някой от горните класове при освободено място (може и да не съм видяла правилно това за връщането). Преди 2 години имаше такова дете с национален кръг на олимпиада по математика (не е онова на ясновидката, което е велико и учи само каквото мама харесва). Миналата година имаше няколко, в т.ч. отново дете с национален кръг. Поне успяха да се проврат през малко по ниския бал на НПМГ, но тази година вече ще бъде проблем.Това се дължи на математическите паралелки, които са повече в прогимназиален етап и се стесняват в гимназиален. (тъй като бях споменала нагоре 125-то, тази година пак имат математическа с 10 места за трето класирне, а миналата нямаха и това не води до стабилност, а до някакъв чутовен компромис). 
Проблемът е в опростеното и улеснено НВО, което от една страна реже математическия клон, а от друга може да подлъже деца с успешно НВО. Някои директно започват да плуват, други успяват да наваксат в някакъв кратък период рутината на продължилите прогимназисти, но при трети математическата ножица остава отворена. Иначе откакто следя училището, след седми клас поне 30% на състава се сменя и това е естествен процес.   И математиката, и физиката, и информатиката са тежки профили.  Не знам в кой момент училището ще ограничи голяма част от предлаганите допълнително, за да уравновеси нещата, та било то и с цената на по-ниски резултати на ДЗИ. 

# 162
  • Мнения: 35 913
Да, бе, така е, да са внимавали..... `(поне в момента, с този тип изпит, нямат право на грешка)

Но е ФАКТ, че този изпит не подбира деца с математическо мислене, а прилежно назубкали начина на разписване на лесни задачи.
Не мога да разбера защо въртим едно и също десет страници. Всички са наясно, че тези зададачи, не водят до добър подбор, но на някои им изнася така....
Ей това е тъпо. Изкаралите 100 точки, които не са от СМГ са зубрачи, а гениите от СМГ са ощетени. За справка - учила съм от 5 клас в А клас когато това имаше значение.

Някъде да съм написала СМГ? - математическо мислене е нещо съвсем различно. Не преиначавай написаното, само, за да вкарваш интрига.

ПС: Децата от СМГ също "зубкат" начина на разписване, защото така трябва. ЗА всички това не показва нищо друго, освен че са старателни и могат да разписват.

# 163
  • Мнения: 1 171
Двама от състезателите от 5-7ми клас на Киселова не са влезли в СМГ ако сте гледали интервюто ѝ. Едното дете е с 98т мат, 90 бълг общ бал 484 при минимален 484.25 за информатика с английски на второ класиране (детето очевидно не е писало нито физика, нито немска паралелка). А другото дете е със 100т по математика, но нещо се е случило на изпита по български - квесторът не е обявил, че изпитът приключва след 15 Мин и когато неочаквано са обявили край на изпита са му издърпали работата изпод ръцете преди да успее да прехвърли на белова. Имало към 70тина точки по български. И какво от това, че има 100 по математика и е ходило по състезания и е печелило медали. С този резултат по български мат паралелки са затворени за него.
Това е от края на интервюто с Киселова.
За мен това е все едно спортист с медали за България да отпадне от състезания, защото се е провалил един единствен ден на изпит по български… много ме впечатли интервюто. Също много интересен момент беше как учителските заплати дори за учителите по мат не са високи, защото от същия бюджет се плащат и участията по състезания и пътуванията.

# 164
  • София
  • Мнения: 604
Спорът в същината си не е толкова за нуждата от поне леката усложненост на 2 модул, а за изказването на някои потребителки, че след 7ми клас влизат недостойни деца.
И не живеем в утопичен свят, горните примери могат да се случат и на състезателно ниво.
Както в спортното не кандидатсват деца със затлъстяване, така в СМГ външните деца не са с нулев интерес и афинитет към математиката.
Нека е усложнен, но на училищно ниво, за тези +15 мин.да сложат още една завъртяна задачка. Тогава само медалистите ще са с по 100т., другите ще си мерят силите, на кой придобити от школа, на кой от СМГ.

Общи условия

Активация на акаунт