СМГ "Паисий Хилендарски" - 15 тема

  • 65 802
  • 762
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 392
За отделният изпит съм запозната. От години бе тази им борба. Т.е., смятате, че се приема автоматичното продължаване без директорите да го подкрепят? Съмнява ме да е така. По-склонна съм да вярвам, че имат нещо предвид, което на нас ни се губи.
Тези, които са в МГ заради кандидатстването ли учат само? Няма ли по-скоро сега, като на се налага да наблягат толкова на НВО БЕЛ, да се концентрират към по-усърдна подготовка по математика и международни и национални състезания?

Това решение е взето на среща на директори от МГ (СМГ, НПМГ и други). Това е, което са се разбрали. Да предположим, че директорите знаят защо го правят.

На човека му трябват математици и очевидно счита, че всички завършили прогимназия в СМГ са такива и не трябва да се губи нито един от тях. Идеята на закона е такава. Не само СМГ, а за всички МГ в страната ще важи същото.
Тяхната идея е била да има отделен изпит за МГ и критерии за оставане в училището, иначе кой ще има мотивация да учи, ако знае, че си минава по закон. В класа на сина ми също имаше деца, които не бяха математици и такива приети над бройка, със "специални " писма от Министерството.

# 676
  • Мнения: 155
Постът ми не е свързан с профила на директора на СМГ, а с това че е взето съвместно с хората, които имат най-добър поглед над математическите гимназии - техните директори и съм склонна да вярвам, че за да са го решили, значи го правят с идея, която ние, страничните хора, не можем да разберем съвсем.


Дано повече хора го прочетат това и да спрат свободните интерпретации за затворен прием в 7ми клас.  И как министъра си измисля някакви закони за МГ, без да се допитва до никого. 

Статута на специализирани училища ще позволи изключително много повече гъвкавост на МГ по отношение на филтри, изпити, вход, изход и тн.  Никое МГ няма интерес слаби математици да продължават в гимназията и никое МГ няма интерес да затваря приема за топ математици в 7ми клас.  В момента НВО (и в двете си части) не само не постига тези цели, ами саботира привличането, култивирането и развирането на МАТ талант.

Доста е парадоксално, че СМГ е номер 1 в държавата по БЕЛ в 10ти и 12ти клас.  Колкото и да са умни тези деца, тази МАТ-БЕЛ корелация не е нормална.  Не е нормално топ таланта по хуманитарно направление БЕЛ да е концетриран в СМГ.

# 677
  • Мнения: 46
Аз съм ЗА да има изпит за МГ след 7 клас. Просто да не е НВО или да има една, две задачи за отсяване. А не, както е сега, задължително 100 т. на мат и поне 85 на БЕЛ. Едно разсейване или недоглеждане и деца, които са добри математици, отиват в езикови гимназии.
Ако минават автоматично, ще се отпуснат много, не е решение. Още повече, че дори и да имат желание за друго училище, няма да се преместят, понеже трябва да се подготвят да изпит, а, ако останат в МГ, няма да е нужно.
Това за едното недоглеждане важи за всички деца, които се явяват на НВО и които искат да кандидатстват в МГ или където и да е след 7ми клас. Защо от МГ трябва да са привилегировани, не разбирам. А от ДЗИ по БЕЛ също ли ще се освобождават?

# 678
  • Мнения: 35 399
Не виждам кое в написаното от мен говори за "освобождаване" от изпит. Тъкмо обратното.

# 679
  • Мнения: 46
Не виждам кое в написаното от мен говори за "освобождаване" от изпит. Тъкмо обратното.
Имам предвид освобождаване от НВО. А за ДЗИ питам дали ще се освобождават, за да се концентрират върху математиката.
Истината, че само 1 или 2 класа за силните математици и те си влизат и след 7ми клас без проблем. Тези които отпаднаха в нашият випуск имаха "недоглеждане " и по Мат и по БЕЛ

# 680
  • Мнения: 35 399
Пак питам, къде говоря за освобождаване? Трябва да има изпит, но не и в този си вариант. Не мога да се съглася, че определянето дали някое дете е добър математик зависи от някое пресмятане (което обикновено правят наум) или от ненаписана допустима стойност примерно. Докато същите тези деца решават задачи с допълнителни посторения, метод на Хорнер или пък с теоремите на Чева и Менелай.
Ако НВО има отсяващи задачи, резултатите ще са доста по-добре разпределени и тогава деца, решили трудните задачи, ще компенсират, ако имат грешка.
И, да, в седми клас решават до откат едни и същи задачи, които са им писнали, дори някои отказват да решават сложни такива, защото "това няма да го има на НВОто".
Все тая, де. Не съм аз човекът, който решава, така че за нас, каквото и за всички.

# 681
  • Мнения: 155
Имам предвид освобождаване от НВО. А за ДЗИ питам дали ще се освобождават, за да се концентрират върху математиката.
Истината, че само 1 или 2 класа за силните математици и те си влизат и след 7ми клас без проблем. Тези които отпаднаха в нашият випуск имаха "недоглеждане " и по Мат и по БЕЛ

Тоест с вашата частична и непълна информация не виждате проблем в сегашната ситуация на НВО подбор.  В същото време учители и директори от СМГ и НПМГ, разполагащи с подробни данни и статистики, виждат достатъчно значим проблем, за да изискат промени.  Позволете ми да се доверя на учителите и директорите.  Надявам се повече хора да го направят, а не да правят свободни интерпретации с непълни данни.

# 682
  • Мнения: 46
Пак питам, къде говоря за освобождаване? Трябва да има изпит, но не и в този си вариант. Не мога да се съглася, че определянето дали някое дете е добър математик зависи от някое пресмятане (което обикновено правят наум) или от ненаписана допустима стойност примерно. Докато същите тези деца решават задачи с допълнителни посторения, метод на Хорнер или пък с теоремите на Чева и Менелай.
Ако НВО има отсяващи задачи, резултатите ще са доста по-добре разпределени и тогава деца, решили трудните задачи, ще компенсират, ако имат грешка.
И, да, в седми клас решават до откат едни и същи задачи, които са им писнали, дори някои отказват да решават сложни такива, защото "това няма да го има на НВОто".
Все тая, де. Не съм аз човекът, който решава, така че за нас, каквото и за всички.
Под освобождаване имам предвид автоматично преминаване. Иначе съм напълно съгласна с вас, само че никъде не чета в наредбата за отделен изпит, а само за преминаване в 8ми клас без изпит, дано да бъркам. Извинете ме, ако сте се почувствала нападната.

# 683
  • София
  • Мнения: 1 133
Първо, децата в СМГ (и другите МГта) са държали вече изпит след 4ти клас, който е много труден. За разлика от другите, които не са. В този смисъл, би трябвало да могат да продължат и след това без друг изпит. И не разбирам логиката "ако нямат изпит след 7ми клас, ще се отпуснат". Ами то тогава, да сложим и след 10ти. Наистина не виждам разлика. Виж, ако нямат изпит след 7ми клас, наистина могат да се концентрира върху по-сложни задачи, физика, химия и т.н. Определено това ми изглежда по-скоро добра идея.

# 684
  • Мнения: 35 399
Принципно е истина, че след 4 клас изпитът е много труден и децата са си заслужили мястото. Но е факт и, че ако няма прием след 7 клас, със сигурност ще се "отпуснат". Все пак това са едни обикновени тийнове, не са някакви извънземни деца, които животът им е само учене и математика.
Аз лично нямам против, каквото и да се реши. Не касае моето дете. Просто си пиша мнението.

# 685
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Първо, децата в СМГ (и другите МГта) са държали вече изпит след 4ти клас, който е много труден. За разлика от другите, които не са. В този смисъл, би трябвало да могат да продължат и след това без друг изпит. И не разбирам логиката "ако нямат изпит след 7ми клас, ще се отпуснат". Ами то тогава, да сложим и след 10ти. Наистина не виждам разлика. Виж, ако нямат изпит след 7ми клас, наистина могат да се концентрира върху по-сложни задачи, физика, химия и т.н. Определено това ми изглежда по-скоро добра идея.

Колкото и да е труден, изпитът след 4-и клас може да се вземе от всеки, който достатъчно усърдно и упорито е решавал типовите задачи, от които се състои. В 4-и клас децата нямат изградено мнение къде искат да учат, а решението се взема от родителите. Курсовете за подготовка за този изпит започват още във 2-ри клас. Това не е възраст, в която можем да говорим за талант и интерес. Ако този закон остане в този му вид, курсовете ще трябва да започват от 1-ви клас, отделно за стреса при тези малки, 10-годишни деца.
 
Въпреки, че имам "изгода", т.е. дете, което ще продължи автоматично, ако това се приеме, мисля, че вярното решение е специализиран изпит. Не се притеснявам, че детето ми ще изпадне. Ако изпадне, значи не е било за там, и за детето също е по-добре. Но се притеснявам, че СМГ ще  се напълни с деца, учещи на сила и без страст математика, само защото родителите им са били амбициозни в 4-и клас и защото кой се отказва от хубаво и сигурно място.

# 686
  • Мнения: 46
Трябва да има шанс за всички. Има деца, които са били приети, но не са се записали по някакви причини ,т.е издържали са трудния изпит, за който говорите.И сега, т. Като са нямали тази информация, се оказват в много неприятна ситуация. С моята, както и на всички останали в момента, частична и непълна информация не смятам, че подбора НВО е добър и се надявам да има мислещи и компетентни хора, които да решат справедливо проблема.

# 687
  • Мнения: 4 552
Освен това материалът в 7 клас е по-труден отколкото в  4-ти и изпит за подбор трябва да има и след 7-ми , а не автоматично да се продължава.

# 688
  • София
  • Мнения: 1 360
Колкото и да е труден, изпитът след 4-и клас може да се вземе от всеки, който достатъчно усърдно и упорито е решавал типовите задачи, от които се състои. В 4-и клас децата нямат изградено мнение къде искат да учат, а решението се взема от родителите. Курсовете за подготовка за този изпит започват още във 2-ри клас. Това не е възраст, в която можем да говорим за талант и интерес. Ако този закон остане в този му вид, курсовете ще трябва да започват от 1-ви клас, отделно за стреса при тези малки, 10-годишни деца.
 
Въпреки, че имам "изгода", т.е. дете, което ще продължи автоматично, ако това се приеме, мисля, че вярното решение е специализиран изпит. Не се притеснявам, че детето ми ще изпадне. Ако изпадне, значи не е било за там, и за детето също е по-добре. Но се притеснявам, че СМГ ще  се напълни с деца, учещи на сила и без страст математика, само защото родителите им са били амбициозни в 4-и клас и защото кой се отказва от хубаво и сигурно място.

Точно това е и моето мнение и аргументи, нека има изпит и след 7-ми клас, но специализиран, а не НВО.

# 689
  • Мнения: 12 706
Нека, но в промените не пише това.
Боят за СМГ ще намалее, ако се вдигне нивото по математика и в други училища. Математиката не е танцово изкуство, че да имаме нужда да се учи само на едно-две места.

Общи условия

Активация на акаунт