Голямото РЕДЕНЕ и ПЪРВО КЛАСИРАНЕ – седмокласна 08.07.-15.07.2024

  • 156 279
  • 2 774
  •   1
Отговори
# 2 460
  • София
  • Мнения: 16 334
Хорариум по първи чужд език в ЕГ:

- Първи гимназиален етап: ООП  - 864ч. + 144ч. ИУЧ/ФУЧ +/-  колко точно зависи от училището.
- Втори гимназиален етап: ООП - 134ч и 360ч. ИУЧ /Профилирана подготовка/
 
Общо: 1502  часа първи чужд език в гимназията.

Благодаря ти Simple Smile Седя обаче и се чудя с  5 годишно закъснение защо тогава по старата система, особено пък ако прибавим  и 8 клас, часовете са доста повече. Да, профилирането вече е  различно уредено, но пък тогава в 11 и 12 клас се учеха и други предмети, та  часовете разлика не са отивали за първия език..
Аз нямам спомен за доста повече, трябва да погледна. По новата програма ги намалиха малко само в 9-ти и 10-ти клас. Но и сега са достатъчни за С1. Проверено. Simple Smile

# 2 461
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 410
Високите резултати на математическите гимназии по БЕЛ се дължат повече на уроци, отколкото на нивото на преподаване на БЕЛ в училище, както и на това, че децата в тези гимназии са амбициозни и учат страшно много по всички предмети, а не само по математика.

И доказателството за това твърдение е? Или просто защото ЕЖК...

# 2 462
  • София
  • Мнения: 16 334
Просто в МГ са селекрирани учещи деца с тежък прием след 4-ти клас.

# 2 463
  • София
  • Мнения: 579
Всъщност да, колебанията и са изобщо за Испанския като втори език.
И май все повече клони към записване в 1АЕГ.
Но имайки предвид, че толкова много желаеше във Втора искам да го реши сама.
Аз лично незнам какво да я посъветвам- не мога да преценя кое от училищата е за предпочитане.
разбрах, че 1 АГ ще има нов директор и казаха, че ще вдигне ниво. А и аз не знам от къде тази разлика 1 и 2ра

# 2 464
  • Мнения: 22
За география, биология, химия, физика, ИИ, музика има отделни изпити. Децата се подготвят целенасочено за тях и са уверени в избора си.
Само по мат се разчита на НВО и тук вече има конфликт на интереси. МГ-тата искат деца, на които математиката им е страст, решават задачи с лекота и това им харесва. МОН пък иска да отчете повишаване на резултатите от матурите.
Така се стига до парадокса деца, изкарали добри оценки на НВО да бъдат тикани от амбициозните си родители в МГ без математиката да им е страст, просто разбират учебния материал. И до мъката на тези неразбрани деца следващите 5 години. Ако имаше отделен изпит специално за математика, както е сега за всевъзможни други предмети, този проблем нямаше да стои.
Но някоя умна глава премахна изпитите за МГ.

И предвид това, че матурите ще ги сменят следващите две години вместо да бистрим тук по-добре да следим какво ще сътворят отново за да може да реагираме навреме с широк аргументиран отговор. Иначе след две години може с тъга да си спомняме за този вариант на матурите.
Напълно съм съгласна, за необходимия  изпит по математика. В нашата МГ има много трудолюбиви деца, без математически талант, които просто съвестно са назубрили основния материал. Но причината да попаднат в МГ не са само амбициозните родители, а липсата на  достатъчно училища  в града с добра среда и добро преподаване. Едно време имаше техникуми на високо ниво. Сега единственият избор за едно умно дете е или МГ или АГ. А децата, с високи резултати  са по-малко от местата в тези две училища.

# 2 465
  • София
  • Мнения: 579
Здравейте, може да сте писали, ама има вече 150 ст. Като роман на Н. Роберт.
Ако играем за 3 класиране, с щерката няма да сме в БГ.
Трябва ПОА на таткото, предполага  отариално заверено?

# 2 466
  • София
  • Мнения: 20 081
Сравнение между 7 и 10 клас как се прави обективно...В  8 клас в повечето "елитни" училища постъпват нови деца, но те все пак идват откъде ли не.  Един близък приемен бал не може обаче  да ги постави  в   графата "имащи равни знания по БЕЛ и мат". Така  е и при  по-ниските балове,  съставът въпреки близките  резултати не е чак толкова еднороден  по отношение на знания. И все пак точно училищата с  висок бал на входа са напред  в класациите и на НВО в 10 клас, после и на ДЗИ.

Кети, интересен пример  би било училище  с нисък бал на  входа, а после  с отлично справяне в 10 клас. Ако има такова, при което разликата  между сборовете мат +БЕЛ  в двата етапа е   много голяма в посока нагоре, тогава можем да говорим за мотивация  на учениците в  училище, понеже едва ли  ще са се юрнали масово на уроци за целта.

Санака, погледнах заради дискусията  дипломата преди малко, затова. Тя все пак е само за  9-12 клас и сборно часовете оттам са  съвсем малко под 1700 (това от 2019, по-старата  я нямам пред себе си). Ако към тях добавим и всички часове по първия език от 8 клас, сборно стават  доста повече...

Последна редакция: нд, 14 юли 2024, 17:28 от пенсионирана русалка

# 2 467
  • Мнения: 57
Познавам дете с 91 бел и 85 мат. Можеше да влезе в ЕГ, тя при нас е по-елитна в момента. Но детето се повлия от приятели и записа МГ. Сега ще е 9 клас. Изключително му е трудно. Иска преместване, но засега не успява.
Бала говори красноречиво, къде му е силата на детето. Съвсем предвидим развръзка на взетото от родителите решение.

# 2 468
  • София
  • Мнения: 16 334
Санака, погледнах    заради дискусията  дипломата преди малко, затова. Тя все пак е само за  9-12 клас и сборно часовете оттам са  съвсем малко под 1700. Ако към тях добавим и всички от 8 клас...
Хъм... и аз сега погледнах дипломата на голямата ми дъщеря - общо 865 часа. Като добавим тези от 8-ми клас - 684 ЗП и допълнителните ЗИП/ФЧ - 1621ч. излизат. Децата ни са в различни години, освен при твоите в дупломата да е включен и хорариумът от 8-ми клас. Thinking Иначе не виждам откъде може да дойде такава разлика. Просто няма как да станат към 1700 часа без 8-ми клас.

# 2 469
  • Мнения: 17 466
Морена, при нас тази година в 21-22 паралелки от 56 за града максималният бал е над 409 (в СУЕЕ е тази паралелка). Дори в Левски трите паралелки са с максимален бал над 450, в Ботев и Иконома също, в Електрото и Строителния, във Възраждане има по една паралелка с максимален бал над 420. За област с 1600 ученици, хич не е малко. Просто в АЕГ и МГ ножицата е сравнително най-малка, защото минималният бал е над 380. Ако приетите се запишат там, това значи че 40% от паралелките в града ще са със сравнително изравнени възможности на децата в тях или поне без драстични разлики в нивото и с нелошо средно ниво на резултати.

# 2 470
  • София
  • Мнения: 20 081
Санака, погледнах    заради дискусията  дипломата преди малко, затова. Тя все пак е само за  9-12 клас и сборно часовете оттам са  съвсем малко под 1700. Ако към тях добавим и всички от 8 клас...
Хъм... и аз сега погледнах дипломата на голямата ми дъщеря - общо 865 часа. Като добавим тези от 8-ми клас - 684 ЗП и допълнителните ЗИП/ФЧ - 1621ч. излизат. Децата ни са в различни години, освен при твоите в дупломата да е включен и хорариумът от 8-ми клас. Thinking Иначе не виждам откъде може да дойде такава разлика. Просто няма как да станат към 1700 часа без 8-ми клас.

Много странно, наистина. Най-вероятно  причината е това, което казваш - да е включен и 8 клас.

# 2 471
  • Стара Загора
  • Мнения: 581
....
Но интелигентни деца, учещи в СМГ, следва да се справят и с българския.
Защо искате да им го опростявате?
ТЕ СЕ справят повече от добре и по БЕЛ, но не е достатъчно поради вече дискутираните причини.
В първите 15 по резултат на НВО БЕЛ са основно математическите гимназии?

Преди доста страници ви казах, че няма как да разберете къде е проблема, който касае всички деца - от тези с нисък резултат по каквато и да е причина до тези с топ резултатите.

  Нали, преди да си направите изводи, гледате и колонката с брой явили се деца.

 Ха, сега забелязах, че резултатът на НГДЕК по математика е доста нисичък. Не да ги "натискали" много, много

Последна редакция: нд, 14 юли 2024, 17:54 от wanconboy

# 2 472
  • София
  • Мнения: 16 334
Санака, погледнах    заради дискусията  дипломата преди малко, затова. Тя все пак е само за  9-12 клас и сборно часовете оттам са  съвсем малко под 1700. Ако към тях добавим и всички от 8 клас...
Хъм... и аз сега погледнах дипломата на голямата ми дъщеря - общо 865 часа. Като добавим тези от 8-ми клас - 684 ЗП и допълнителните ЗИП/ФЧ - 1621ч. излизат. Децата ни са в различни години, освен при твоите в дупломата да е включен и хорариумът от 8-ми клас. Thinking Иначе не виждам откъде може да дойде такава разлика. Просто няма как да станат към 1700 часа без 8-ми клас.

Много странно, наистина. Най-вероятно  причината е това, което казваш - да е включен и 8 клас.
Помня, че навремето дискутирахме промяната в хорариума и го намерих https://bg-mam.ma/p/984944/37347992

# 2 473
  • European Union
  • Мнения: 1 997
Говоря за сравнение на трите изпита за една конкретно училище. Например 31во (съвсем произволно избрано). Децата влизат със среден резултат 80 точки, в 10 клас изкарват 50 и в 12 клас завършват със 70. Ясно е, че изпитите не могат да се сравнят, но между 8 и 12 клас няма голямо отклонение. Значи в училището има качествен учебен процес. Ако обаче в 12 клас средният резултат е 50 точки, това е провал. За друго училище 50 точки може да са супер успех. Това за мен е много по честно сравнение от топ 10, 15 и т.н

Русалка, ако в едно слабо училище вдигнат много точките в 10 клас, значи в училището се подсказва. Затова трябва да гледаме и 12 клас, защото там е малко по-честно. И сега може да се види в кои училища нво в 10 клас е компрометирано, но всички си затварят очите.

Есма, и аз мага да си направя диаграмите ако имам данни. Но напред в темата се твърди, че нво то е някак си недобро, а се оказва, че няма данни за подобни изводи.

# 2 474
  • Мнения: 1 090
Дами, тоя спор зацикли като онзи за Левски (само Сините) срещу ЦСКА. Демек си спорите за спора. Никой лагер ще убеди другите. Още по - малко пък в МОН ще ви отразят. Само си губите времето и нервите, а това ви вреди.

Общи условия

Активация на акаунт