Голямото РЕДЕНЕ и ПЪРВО КЛАСИРАНЕ – седмокласна 08.07.-15.07.2024

  • 156 351
  • 2 774
  •   1
Отговори
# 2 445
  • Мнения: 17 467
Абе не е малко. Във втори гимназиален етап ще се учи точно толкова, колкото и първия език.
4 часа ли бяха седмично? Може и да греша, разбира се.
Но да, ако испанският е неприемлив, значи по-добре да не се избира дори и като втори.
5 часа седмично - колкото и първия език.

Ох, стига с това СМГ! Joy Животът тепърва ще изпитва децата - многократно и по много повече критерии.
Ох, покрай смг, искам пак обяснение. Значи моето е прието в СУИЧЕ, ае и втори ре. И понеже не сме съвсем ок, пък едва ли ще отиде по-напред при второ класиране, колко часа ще са ре от 8 до 12 клас?
Най-точен отговор в учебния план на съответното училище за паралелката, в която е прието детето.
8 клас
АЕ - 18 / седмично, 648 годишно
9 клас
АЕ - 4 + 1,5 (ИУЧ)
РЕ - 2 + 1,5
10 клас
АЕ - 2 + 2,5
РЕ - 2 + 1,5
11 и 12 клас
АЕ - 2 + 7
РЕ 2+6

Последна редакция: нд, 14 юли 2024, 16:35 от Mama Ru

# 2 446
  • София
  • Мнения: 155
Всъщност да, колебанията и са изобщо за Испанския като втори език.
И май все повече клони към записване в 1АЕГ.
Но имайки предвид, че толкова много желаеше във Втора искам да го реши сама.
Аз лично незнам какво да я посъветвам- не мога да преценя кое от училищата е за предпочитане.

# 2 447
  • София
  • Мнения: 20 081
Санака, може ли да потвърдиш на база пресни наблюдения с  девойката , че сборът часове по първия език за  5-те години в ЕГ е около сметнатите по-нагоре 1400 часа? Ако е,  неволно съм подвела приятелка, не че и така биха отказали класирането по първо желание в  164 ГПИЕ. Когато й споделих  просто ориентир, се позовах на дипломите  на близначките ( наистина по старата система, ама дори само за 9 -12 клас бяха много повече часовете,  многото  в осми въобще дори не съм ги прибавяла, че да се види колко са за всичките 5).

# 2 448
  • София
  • Мнения: 16 334
Хорариум по първи чужд език в ЕГ:

- Първи гимназиален етап: ООП  - 864ч. + 144ч. ИУЧ/ФУЧ +/-  колко точно зависи от училището.
- Втори гимназиален етап: ООП - 134ч и 360ч. ИУЧ /Профилирана подготовка/
 
Общо: 1502  часа първи чужд език в гимназията.

# 2 449
  • Мнения: 7 683
Високите резултати на математическите гимназии по БЕЛ се дължат повече на уроци, отколкото на нивото на преподаване на БЕЛ в училище, както и на това, че децата в тези гимназии са амбициозни и учат страшно много по всички предмети, а не само по математика.

# 2 450
  • София
  • Мнения: 20 081
Хорариум по първи чужд език в ЕГ:

- Първи гимназиален етап: ООП  - 864ч. + 144ч. ИУЧ/ФУЧ +/-  колко точно зависи от училището.
- Втори гимназиален етап: ООП - 134ч и 360ч. ИУЧ /Профилирана подготовка/
 
Общо: 1502  часа първи чужд език в гимназията.

Благодаря ти Simple Smile Седя обаче и се чудя с  5 годишно закъснение защо тогава по старата система, особено пък ако прибавим  и 8 клас, часовете са доста повече. Да, профилирането вече е  различно уредено, но пък тогава в 11 и 12 клас се учеха и други предмети, та  часовете разлика не са отивали за първия език..

# 2 451
  • Мнения: 22
Кажете ми какво ще прави 5г в МГ детето със 322т?! Как ще се чувства това дете там, защото съм сигурна, че ще има и деца математици сред съучениците му

Моя съученичка я приеха в МГ, когато имаше отделни изпити. Изкара точно 2 седмици там и се отказа. Отиде в хуманна паралелка, където и беше мястото. Сега е психолог
Моят енергоспестяващ бъдещ четвъртокласник, ще дръпне много бързо в МГ, защото ще се окаже в свои води с повече часове математика и ниво над училищното. Математическа мисъл има, мързел - също, в час му било скучно, задачите били бебешки. Предполагам обаче, че такива като него не са чак толкова много.
Мама Ру, за нашия град се оказа, че не е необходимо умните деца да се скъсват от учене, а за да се влезе в местната МГ, е достатъчно да има детето добро логическо мислене. Дори и по БЕЛ нашият енергоспестяващ каза, че е решил 50 процента от задачите с логика, а само останалата половина със знания. Да ме прощават  частните учители, но не съм убедена, че оправдаха очакванията ми. Мисля, че детето влезе не "заради", а "въпреки", това, което се случваше на уроците. Както не от всеки отличен спортист става добър треньор, така и има учители, които владеят материала, но не могат да подготвят добре за НВО, не се стараят да работят според индивидуалните нужди на детето. Не подценявайте и БЕЛ, защото с тези лесни задачи, много зубрачи се справиха прилично и в крайна сметка, както много пъти се спомена, съдбата на математиците се реши от резултата по БЕЛ.

# 2 452
  • Мнения: 4 406
2*89 стигат за Испанската. 88 М +90 Б също и т.н. Ако са искали би следвало да са приети.
За момиче не стигат, не съм се задълбочавала в бала при момчетата, но и там не беше ниско.

# 2 453
  • София
  • Мнения: 1 134
Значи аз съм разбрала грешно. Никой не е виждал кривата на оценките по мат за цялата страна, а се твърди, че имало струпване в горния диапазон. Накрая ще се окаже, че е камбана и мон са дали балансиран тест. Интересно.

В другата тема също се размятат едни измислени класации с резултатите от нво и дзи на първите училища. И тук искам диаграма, която никой не предлага. Да се сравнят средния брой точки от 7, 10 и 12 клас. И тогава ще се окаже, че голяма част от “елитните” училища не мотивират и не повишават резултатите на децата.

Не знаем какво ще се окаже. Събери цялата налична статистика в един файл (отделните ги има на сайта на Дидева) и ще направя графика. Така ще говорим с факти.
По втория ти въпрос някой пусна по-напред в темата сравнителни таблици за резултатите в 7ми, 10ти и 12ти клас. Мисля, че е точно това, за което питаш.

# 2 454
  • Мнения: 52 428

Значи аз съм разбрала грешно. Никой не е виждал кривата на оценките по мат за цялата страна, а се твърди, че имало струпване в горния диапазон. Накрая ще се окаже, че е камбана и мон са дали балансиран тест. Интересно.
Няма как да стане камбана, защото няма да се заличи пикът на шестиците от София, а и ниските резултати ще станат още повече, защото знаем, че в София слабите оценки са най-малко. 

В другата тема също се размятат едни измислени класации с резултатите от нво и дзи на първите училища. И тук искам диаграма, която никой не предлага. Да се сравнят средния брой точки от 7, 10 и 12 клас. И тогава ще се окаже, че голяма част от “елитните” училища не мотивират и не повишават резултатите на децата.
Както е казал народът "трай, коньо, за зелена трева". Омръзна ми вината да се търси в това, че училищата не били мотивирали децата да учат. Ми утре в университета, а после на работното място пак ли някой трябва да ги мотивира? Това са учители, не аниматори.

# 2 455
  • Мнения: 17 467
Morena, благодаря. Ще видим какъв акъл ще му дойде след 7 клас, за пети се колебае, той е с руски първи език и се притеснява, че другите деца са учили английски и ще имат преднина. На него английският му влиза от пети клас, ако остане в това училище. И понеже не иска да ходи на състезания, не съм убедена, че ще успее за пети клас. И въпреки, че разбира математиката, в час подценява задачите и завърши с пет по математика и четири по БЕЛ. При него БЕЛ и разказните от типа на историята ще са проблем, с чиста дислексия е. Ако има желание, ще го пратя на школа или уроци, ако няма - без проблем ще влезе в ПГСАГ или ПГИУ, "Ботев" също така е вариант. Това, което няма да поиска е ЕГ. При него НВО математика очаквам да е с висок резултат, ако правилно си прочете условията на задачите. По БЕЛ резултатите ще са средни.

# 2 456
  • Мнения: 2 391
2*89 стигат за Испанската. 88 М +90 Б също и т.н. Ако са искали би следвало да са приети.
За момиче не стигат, не съм се задълбочавала в бала при момчетата, но и там не беше ниско.
Права сте - горното е за момчета. За момичета 89 М и 99 Б, но пак е възможно. Simple Smile

# 2 457
  • София
  • Мнения: 608
За момичета в испанската, за паралелките с английски и италиански 2×95 (или всяка комбинация за сбор 190) точки тази година не стигат на първо красиране.

# 2 458
  • Мнения: 2 391
...

В другата тема също се размятат едни измислени класации с резултатите от нво и дзи на първите училища. И тук искам диаграма, която никой не предлага. Да се сравнят средния брой точки от 7, 10 и 12 клас. И тогава ще се окаже, че голяма част от “елитните” училища не мотивират и не повишават резултатите на децата.
Имаше назад такъв линк, който сравнява 7 и 10 клас.

# 2 459
  • Мнения: 12 918
Ако имаха еднаква тежест и значение, може би имало смисъл да се сравняват.

Общи условия

Активация на акаунт