Голямото РЕДЕНЕ и ПЪРВО КЛАСИРАНЕ – седмокласна 08.07.-15.07.2024

  • 156 680
  • 2 774
  •   1
Отговори
# 450
  • Мнения: 5 012
Нали съм везна, пък балът е нисък, пък много пък, та дайте мнение: сложили сме СУ с ае и ре като втори, преди "съдебен служител" в икон.гимназия, професионална. Като съд.сл. е нова за града ни. И везната се разклати, детето пас. А аз се чудя кое е по-добрият избор за нея. За СУ има бал, прогнозен.

# 451
  • Мнения: 17 489
Е, аз редовно чувам "Много се е сигнал балът на училище Х. За справка минималният там е около 300. Детето на зълвата/ комшийката/ шефката не го приеха, а е отличник, но системата ги разпределя както дойде".
По отношение за това, защо някои хора смятат, че дете с по-нисък бал се класира пред дете с по-висок бал, но с по-задно желание. Мисля, че идва от класациите за детска градина, където градината по район на първо желание носеше допълнителни точки. Но и за градина и първи клас редовно има въпроси от типа "Не ни е по район, ама имаме ли шанс, ако пиша само него?" И след това разсъждения, че щом нямат друго желание системата е длъжна да приеме детето дори и четвърта група да е. И насърчаване от типа "Пишете само него, защото аз така написах и това по район и директно ни пратиха в него"
Лорентин, какво иска детето повече? Планирате ли обучение в чужбина и може ли професионална паралелка да попречи?
По принцип в езикова паралелка ще има повече часове по езици, поне по първия със сигурност, но няма да учи предмети на езика, нали? Професионалните паралелки са с разширено изучаване на език - по 12 часа/ седмица  в осми клас, по 6  в девети, после май падат на 2, но в 11 и 12 клас имат чужд език по професията - професионална терминология. Вторият език в професионалните паралелки е по два часа седмично от 9 до 12 клас включително.
И ние писахме съдебен служител, за протокола с френски 😁. На мен ми харесва, а за две съседни области има само 1/2 паралелка езикова с френски. Поне ниво В1 ще научи. Е, в езиковата паралелка (не гимназия) може би ще покрият В2.
Иначе детето се е навило и на немски, ако има някакъв шанс за езикова гимназия, понякога казва, че искала да живее в Германия 🤔, роднини се върнаха от там след десетина години и устроен живот, тя искала да върви там. Да научи първо немски, после може да се навие за Австрия, сякаш е по-добре.

Последна редакция: вт, 09 юли 2024, 11:51 от Mama Ru

# 452
  • Мнения: 2 981
Още мислим желанията... Laughing

# 453
  • Мнения: 4 409
laurentin, су с езици, че им дава 5 години да размишляват какво да правят с живота си. Другото ми се вижда мното тясна специализация в трудна сфера, която не е за всеки.

Последна редакция: вт, 09 юли 2024, 12:20 от zlatenceto

# 454
  • Мнения: 809
При нас ги няма оценките още.

Оценявам всяко мнение на всеки, който помага ❤️.
Мненията помагат да видиш други гледни точки и да преосмислиш своята или да разширил своя мироглед.

Разбира се има предпочитания и "култове" към разни неща. Важното е всяко дете да има повече възможности за избор и после желание да ги реализира.
Висшето образование вече има различна стойност и може би ще се налага децата ни да сменят кариери дори няколко пъти и да учат наново. Добре е да развиват умения в различни сфери. Аз така разсъждавам.

Дали човек е щастлив с работа си и обезпечен финансово е доста трудно предвидимо отсега. Икономиките минават през различни цикли и света се променя.

Добре е имаш езикова (да можеш да де изразяваш добре) и финансова грамотност и да разбираш как работи икономиката. И да си емоционално устойчив.
Езиците и математиката дори са средства предимно.
Гимназията ти дава обща култира и език и е само средно образование. (Професионалните са друго нещо, ако научиш професията и само средното е достатъчно, тогава си заслужава доста, ако не искаш да учиш повече. )

Много малко деца на 13-14 години знаят каква професия да изберат, в кой университет и коя държава ще учат евентуално. И съвсем пък дали това ще им носи удовлетворение и добро заплащане.
Понеже от много неща зависи какво ще бъде заплащането на труда в дадена професия и на даден пазар/държава. Ще поживеем и ще видим, има прогнози, че ще има съвсем нови професии и някои с доста кратък "живот". В последната година се е появила "prompt engineer" и после е изчезнала.

Пожелавам всеки да направи добър избор за детето си, който да даде възможности за избор. И нищо не е финално и крайно и всеки ще намери пътя си, надявам се.

Всяко нещо има две страни и добри и лоши. Понякога от лошото научаваш повече. Всеки има силни страни и слаби, които вървят ръка за ръка със силните, казват се shadows. Ако разбереш слабите си и ги отстраниш имаш шанс да си по-успешен. Затова е добре добрите математици да развиват езиковите си способности. Ако някой притежава силни качества да бъде много убедителен говорейки, то това може да е съпроводено с повърхностно мислене и може да е полезно да може да задължава в дадена  тема или логика.

Това, че си в дадено училище може да бъде много яко, но може и да се получи за някой точно обратното. Трудно е да се прецени сега това. Има полярни мнения за всичко и никой не е идентичен с друг.

Освен това ако винаги с пръв и успяваш и също родителите ти много ти помагат (да се тренираш паралелно), то при първи трудности се огъваш и е трудно да продължиш, когато вече си самостоятелен. В живота за съжаление не е в като в училище и да има прецизни критерии за точкуване.

Извинявам се за дългия пост.

# 455
  • София
  • Мнения: 1 643
Моя позната пък беше учудена,че приемат детето само в едно училище (забележете-училище,не паралелка).Тя си мислела,че го приемат в няколко от подадените желания и после те си избират къде да го запишат.
Е това е нов сценарий. Трябва да се съберат на едно място .

# 456
  • Мнения: 202
Според Вас, всички ли ученици в СМГ трябва да бъдат състезатели?
Не мисля.

Никога в СМГ а предполагам и в НПМГ не са били всички деца състезатели - в СМГ имаше а и сега има много дечица които са записани там защото техните са решили че училището е добро и/или в ИТ балона има добре платена работа,   много от тях не са и толкова добри математици, в сми били са на косъм с бала в 5 и 7 клас или са получили “помощ от приятел” за да влезнат - няма как да станат състезатели, но то не е и нужно, накрая всички казват че са завършили СМГ и това е Simple Smile . Май ПЧМГ напоследък дърпа доста умни ученици и добри учители от СМГ и там ще има сериозно развитие

# 457
  • Мнения: 434
Аз затова съм отпуска да не се чудя как да се съсредоточа върху задълженията си , вече пия бира и гледам още не са качени оценките в инфоприема.

# 458
  • Мнения: 9 521
Пак ли почнахме с горките набутани дечица, които не са състезатели и какво правят в това СМГ Thinking

Ама да се разберем, че не всички математици са по душа състезатели. А и не е нужно. Над 90% от чудесните инженери, които съм срещнала в трудовия си път, са завършили МГ и никога не са си и помисляли за състезателен път... Едва 10% идват от строителени или електротехникуми, но от времето, в което в тях се влизаше с доста по-висок бал от МГ...
СМГ, както и много други МГ не е "школа по състезателна математика", тя е само бонус за заинтересованите.

ПП: Не съм СМГ възпитаник, нито което и да е от децата ми е имало интерес за там...
Някога, преди (сраааам) над 30 години бях състезател по математика. И от отбора мо математика и по информатика категорично не са най-"успелите" нататък... А бъдещите инженери и учители от моя клас тогава нямаха абсолютно никакъв интерес към състезания, школи и занимания към "тия по-шашавите" задачи.

Последна редакция: вт, 09 юли 2024, 12:29 от peneva_a

# 459
  • София
  • Мнения: 204
Според Вас, всички ли ученици в СМГ трябва да бъдат състезатели?
Не мисля.
Така е, не е необходимо всички ученици в СМГ да са състезатели и реално не всички са. Обаче децата, които се записват в СМГ трябва да имат готовност за двойно повече часове математика по програма, всеки ден домашни по 20-50-80 задачи и доволно количество за решаване през ваканциите - за лятната 3-4 сборника.
Прави ми впечатление, че всяка година СМГ обявява 1-2 свободни места за 9, 10 или 11 клас.

# 460
  • Мнения: 8 590
Моят зет и брат му са завършили МГ и единият е режисьор , а другият - артист. Yum

# 461
  • у дома...
  • Мнения: 3 701
peneva_a , време е да се споменат и "тия навлеци" от другите области, които не само кандидастват за всички училища в София (и високобалови, и втори ешелон), ами ги ѝ приемат, че се и записват и така взимат местата на софийските деца.

# 462
  • Мнения: 22 244
Според мен професионалните паралелки с нищо не пречат на детето пак да си разсъждава 5 години какво иска занапред. Само му дават допълнително умение, даже и с професионален сертификат. Това аз го виждам като бонус и много ще се радвам моето дете да е именно в професионална паралелка. Най-много да не се занимава точно с това накрая. Но все ще е научил и нещо практически полезно.

laurentin, на познати детето е в такава паралелка за съдебен служител. Те са си доволни, но ние сме в друг град, та няма как да предам впечатления.

# 463
  • Мнения: 4 409
Отидох да пия едно кафе и стигнахме пак до хейт програмата ли 🤪

# 464
  • Мнения: 28
Отнисно класиране,балообразуваме и тн, не вярвайте на учители, които не са математици или информатици. Преди 4ри години такива неща чух на РС, че се съмних в способностите си за четене с разбиране. След това влезе математичката и обясни всичко както си е. Да казвам ли колко объркани родители имаше
Подкрепям. Свидетел съм на следното: Една учителка казва на друга - "Пиши си по-голям аванс, защото на него няма данък."

Общи условия

Активация на акаунт