Голямото РЕДЕНЕ и ПЪРВО КЛАСИРАНЕ – седмокласна 08.07.-15.07.2024

  • 156 535
  • 2 774
  •   1
Отговори
# 2 235
  • София
  • Мнения: 5 921
Ох, много важно, че една година било "много лесно" НВО то и от СМГ не могли да изпъкват... Догодина пък ще е "по-трудно", пак ще има недоволни.
Нямат нужда да изпъкват. Достатъчно блестят. Цък
Проблема е друг, но няма как да го разберете.
Няма как да го разберем, само бг мама на дете от СМГ може. Но поне знаем отговора - 42. Sunglasses

Добре, че беше лесното НВО, иначе как щяха 42 деца да изкарат 100 точки...



За регионалното и националното ниво достатъчно си лъщи и сега статистиката.

# 2 236
  • София
  • Мнения: 16 334
Боже, пак ли дъвчете тази тема? Аз доста по-назад във времето се опитах да обясня защо по-балансиран като сложност изпит е в полза на всички, но масово не се разбира, така че се отказах. Добре е изобщо всички да се откажете от тази тема. Joy Изпитите минаха, първо класиране също. Време е за второ.

# 2 237
  • Мнения: 1 090
Има порочен кръг, някои учители не си дават зор. По ковид доста добре се видя всичко, нещата не са по-добре сега. След като може по-малко да работиш, защо не. Съжалявам, но масово се наблюдава спад дори при един и същи преподавател.

Учениците пречат или проспиват часовете, понеже са записани на частни уроци, защо да си правят труда да разберат в час или от учебника после.

Може и едно време някой да е ходил на уроци, около мен супер супер рядко. Ама ми се струва, че дори средните ученици се справяха по-добре.

На учителите също не им е лесно също, учениците се държат зле, родителите не са доволни, че децата им не са добре оценени. Сега и от час не може да се отстрани ученик. Забележките, въпреки че идват с пуш нотификации, нямат нужния ефект.

Рядко има качествено преподаване, а мотивиращо още по-рядко. Сега се забелязва добра тенденция на млади учители. Но някои бързо си тръгват особено след претенциите на родители точно на деца, които не им се учи.

Second: да, Мат+БЕЛ съм гледала. Но има по-малко пълни шестици по Мат.

Аз мога да дам пример само с голямото ми дете. Учи, амбициозна е, беше в общинско училище, което винаги е в топ 20 за  София, но без уроци нямаше да влезе там, където искаше. Около 2/3 от класа й ходеше на училище, защото е задължително. Как да научи нещо над минимума в училище?

# 2 238
  • Мнения: 52 450
Не грешите, ще лъсне истината за нивото на учителите, не на учениците

Нима вярваш, че това са отделни неща, всяко само за себе си - от една страна некадърни учители, от друга страна мотивирани у ученолюбиви деца, които страдат заради първите?
Със сигурност се почва с качеството на учителите...не само да преподават, а и да мотивират...

По наше време не ни мотивираха особено. Освен понякога с дърпане на уши, скубане и подобни. И нито на нас, нито на родителите ни идваше наум, че учителите трябва да са аниматори. Знаеше се, че сме там за да учим и сме длъжни да го правим.

# 2 239
  • Мнения: 164
Здравейте,
Какъв е мин. бал в НЕГ Бургас?  Само кандидатствалите там имат тази информация за сега и ще съм благодарна да я споделят.

# 2 240
  • Мнения: 4 368
Да речем, че баловете "паднат" като миналата година. Синът ми е на 3 точки от желаната специалност. Минлата година бала е паднал със 7  точки (знам, че не е задължително пак да стане така). Само от нашето училище има 4 деца с подобен на неговия бал, които не са приети никъде и поне едно, на което му трябва 2 т., за да влезе в желаната от нас специалност. Паралелката е една.
Има ли начин да проверя някъде колко точно деца са влезли минали години на второ класиране в дадена специалност?

п.п. за щастие той е приет, но много по - желана е паралеката с испански, която ни е на 3 т. разстояние Sad

# 2 241
  • София
  • Мнения: 5 921
sanaka, правите ли актуализация на прогнозните след първо класиране? Сигурно ще се получи по-прицизно.

Моето е на 3 точки от първо желание и точно на ръба на прогнозния. Ама нямаше кой да ме чуе, че и половин точка е важна...

# 2 242
  • София
  • Мнения: 1 459
Нивото ва МАТ е такова, защото както беше написала директорката на училището на сина ми -липса на преподаватели математици в цялата образователна система. Смяна на по трима преподаватели в един випуск. А ние какво да очакваме от децата…Относно предходния ми пост, изобщо не си мисля, че дамата  се шегуваше за избор между първо и второ класиране. Ако е шега, да ме извини.

# 2 243
  • София
  • Мнения: 16 334
sanaka, правите ли актуализация на прогнозните след първо класиране? Сигурно ще се получи по-прицизно.

Моето е на 3 точки от първо желание и точно на ръба на прогнозния. Ама нямаше кой да ме чуе, че и половин точка е важна...
Няма на каква база да се прави актуализация. Статистиката си е все същата.

# 2 244
  • София
  • Мнения: 1 459
sanaka, правите ли актуализация на прогнозните след първо класиране? Сигурно ще се получи по-прицизно.

Моето е на 3 точки от първо желание и точно на ръба на прогнозния. Ама нямаше кой да ме чуе, че и половин точка е важна...
Няма на каква база да се прави актуализация. Статистиката си е все същата.
И аз с един тъп въпрос или мой си размисъл. Мислиш ли, че на второ класиране балът може доста да падне. В смисъл имаме да кажем еднакъв брой паралелки и деца като миналата година. Записват се на първо класиране бомбастичните балове, но броя на незаетите места си остава и трябва да се заемат все от някой. Ох не мога да се обясня нещо правилно май 😂

# 2 245
  • Мнения: 637
гледам последните страници продължават да се пълнят от мъдростите на баби, които дори нямат внуци на матури

И им се вързваме, че и спорим. защо? Цяла държава седмокласиците ще разслояват разултати по математика и ще изкарват двойки, за нуждите на СМГ София Х на брой отличници да си оформели отличните балове.

Това е толкова тесногръдо, че не си заслужава да се спори.
Някои ще изкарват 2ки както и сега някои ще изкарват 3ки както и сега
Някои ще изкарват 4ки както и сега
И вече идват 5ти и и 6ци там вече ще е разликата. Това за което говорим не влияе на 2ките само на 6ците и 5тиците.

# 2 246
  • Мнения: 22 242
Значи висша сила определя влияние само върху отличници:) Честно на майтап прилича вече.

# 2 247
  • Мнения: 21
Ох, много важно, че една година било "много лесно" НВО то и от СМГ не могли да изпъкват... Догодина пък ще е "по-трудно", пак ще има недоволни.
Нямат нужда да изпъкват. Достатъчно блестят. Цък
Проблема е друг, но няма как да го разберете.
Няма как да го разберем, само бг мама на дете от СМГ може. Но поне знаем отговора - 42. Sunglasses

Добре, че беше лесното НВО, иначе как щяха 42 деца да изкарат 100 точки...



За регионалното и националното ниво достатъчно си лъщи и сега статистиката.

За децата от СМГ е по лесно на НВО да изкарат 100 т отколко на класното по математика. Малка част от тях ходят на уроци по математика но в периода 5-7 клас подготовката им е несравнима дори и на с най добрите частни уроци. Отделно изпитът в 4 клас вече ги пресял. На учителите им е много по лесно да преподават тъй като мотивацията е налице. Децата които не продължават след 7 клас е заради много високия бал в които все пак участва и БЕЛ. Всичко под 90 по бел вече прави рисково влизането.

# 2 248
  • Мнения: 9 139
Значи висша сила определя влияние само върху отличници:) Честно на майтап прилича вече.

Не е висша сила, а по прецизен Изпит. Една или две задачи във втори модул са достатъчни. Просто няма да има толкова деца с високи резултати и неприети. Ефектът е чисто психологиски..... гадно е да не ти стигат 0.5 точки. В сегашната ситуация е добра само статистика на МОН за успехите. Вдигнаха средния резултат.

# 2 249
  • Мнения: 2 391

Няма как да го разберем, само бг мама на дете от СМГ може. Но поне знаем отговора - 42. Sunglasses

Добре, че беше лесното НВО, иначе как щяха 42 деца да изкарат 100 точки...

За регионалното и националното ниво достатъчно си лъщи и сега статистиката.
Гроздето е киселко. Грозно е  да омаловажавате резултата на децата, които са успели, само защото е било лесно. Лесно би трябвало да е било за всички, независимо къде учат, но резултатите по училища, области и страната не показват това. Уви, не са много местата където цял випуск от около 160 деца имат среден резултат над 97. Или пък цял клас с 15 стотици и други десетина 98-99. Това не е резултат от лесното НВО, а много положен труд от деца и учителката им в конкретното училище, а не на уроци.
Тези деца при трудно НВО пак биха имали идентичен резултат, но биха били по-щастливи.

Общи условия

Активация на акаунт