Голямото РЕДЕНЕ и ПЪРВО КЛАСИРАНЕ – седмокласна 08.07.-15.07.2024

  • 156 125
  • 2 774
  •   1
Отговори
# 2 355
  • София
  • Мнения: 20 081
Така ще е и най-честно към децата с истински афинитет и талант. Които също работят ужасно много по въпроса. Между другото едно време приемаха с резултати от олимпиади - както по МАТ, така и по БЕЛ. Стига да са стигнали децата до националния кръг. Не гледаха оценките от дипломата...
Ми то и сега го има това, но служебните 100 точки не са ( май и никога не са били) за всички стигнали  до националния кръг, независимо дали става дума за мат и БЕЛ..  Но 3 такива  резулатата какво променят...

Доро, това са абсолютни небивалици и  напълно необосновани обвинения. Още по-смехотворно е, че има хора, които  ги харесват. Задачите за НВО не се съставят в СМГ...И е супер обидно да се твърди, че отличните резултати на  дете/деца (иначе със средни възможности) някъде си са такива, само защото точно този тип задачи са решавани  до откат под напъна на учител, който  е съставял НВО-то.

Последна редакция: нд, 14 юли 2024, 12:50 от пенсионирана русалка

# 2 356
  • Мнения: 710
Sesil, моето дете се бори за тройката по математика. На пробните на СМБ резултатите й бяха между 5 и 25 точки, на НВО изкара очаквано 23 точки. Казвам очаквано, защото точно такъв резултат очаквах 20-25 точки. Децата, които в училище имат Добър (4) имат на НВО 35-45 точки. Децата, които в училище са с петица имат на НВО 45-60 точки. Останалото са отличниците в училище. Разбира се има и изключения и поради някакви обстоятелства дете, което се справя за около 50-60 точки може да изкара и 30-35, а друго - 70-75.
Ето това е проблем 45 точки не са 5тица. Водят го 58 точки 4.50. Синът ми се спука от учене да изкара 6 по БЕЛ в училище. Имаше няколко контролни включително и класното на 2 точки от 6цата, но учителката каза за 5 си. Има 82.5 по БЕЛ това е 5тица. 86 точки са за 5.50. Та права е била на косъм си е бил от 6цата. Тук проблема е, че лесно се пишат 6ци на едни места и много трудно на други.

Коментирах математиката, по български са малко в по-различен диапазон резултатите спрямо оценките в училище. Моето по български едва се пребори за четворката в училище, на НВО има 54 точки, изцяло нейни - била е сама в стая, консултантът й е обяснил значението на 2 думи и толкова, от преразказа има 17,5 точки. Определено можеше малко повече да изкара и на двете части, но таванът й е 65 - 70 точки максимум.
Е
И защо да са различни? Няма такова нещо! Точките са точки! Ако наистина го вярвате че трябва да е така ето поредното ощетяване на децата които разбират повече МАТ и не са добри по БЕЛ!
Колко деца с Добър 4 по математика изкарват 50+ точки на НВО? За разлика от НВО БЕЛ. По НВО математика значително по-малко точки се изкарват във втората част от масата деца, докато по БЕЛ все връзват точки на преразказа, който също не е лесен, има си уловките, но е някак си по-достъпен за средно успешно дете (4,00-4,50), отколкото задачите втори модул по математика. Говорим за ниво 7 клас масово училище. Затова и резултатите от НВО БЕЛ кореспондират в по-голяма степен с резултатите от училище.
Ама какво значение има това!!! Точно за това роптаем родителите на деца на които им е трудно БЕЛ а им е лесен МАТ. Така те са поставени пред не равни условия! Децата не са виновни че повечето от децата в БГ име трудна МАТ? И в случая първо ги ощетяват в училище после дават и лесни "трудни"  задачи и на НВО! И така едно дете което му е по-трудна МАТ и изкарва 80 точки, защото НВО по МАТ е лесно и има 6 в училище, а моя има 80 точки точки по БЕЛ, но заслужена 5ца в училище и да кажем по 99 точки по-силните им страни. Така другото прескача моето, защото мат била по-трудна за масата. Еми не е справедливо. Колкото МАТ е трудно за онова дете толкова и БЕЛ е труден за моя!

Сесил, пак опираме до надписването на оценки... Мисля, че и Мама Ру това написа. Ясно е също, че матурите в този вид не са добре измислени и представени, не е ясно какво мерят и мерят ли нещо въобще. Има много ощетени, предполагам не само тази година.

Русалке, знам за 100-те точки сега. Но все пак - после тези деца участват наравно с другите, т.е. гледа се и БЕЛ и оценки от дипломата. Не е директна писта. И тогава не бяха за всички, а само за първите три места. 3-те резултата нищо не променят. По-скоро си мисля, че само там някак (почти) се признава талантът на въпросните 3 деца.

# 2 357
  • Мнения: 10 130
мацки, моля ви не редете такива чаршафи ..

# 2 358
  • Мнения: 17 465
Sisill, първо, дете, което среща затруднения по един от двата предмета няма да изкара 80+ точки нито на НВО математика, нито на НВО БЕЛ. Второ, има училища за които резултатите от математиката са по-важни и те утрояват НВО математика, за да минимизират "неуспеха" на някой математик по БЕЛ. За разлика от тях, ЕГ вземат НВО по 2.
Трето, София не е България. Ако в София всички с максимални балове се борят за 5-6 училища, то извън София деца със супер балове (над 450) отиват в ЕГ, ПГСАГ, СУ с някакъв профил - СХН, природни науки, хуманитарен, ПГ по икономика, ПГ по електроника и електротехника, ПГ туризъм и др.

# 2 359
  • Мнения: 13 040
Не е така. Топ състезателят от предния клас на голямото ми дете беше с под 60 т по бел. Добре, че има алтернативи на смг и нпмг.
Моето номер две е същото, но бел му пречи на представянето по математика.

# 2 360
  • Мнения: 10 130
Мдам, мина между редовете ама една дама се похвали за МГ в Благоевград с бал нещо като 405.. не знам кви са тия "супервисоки" балове

# 2 361
  • European Union
  • Мнения: 1 997
В предишната тема бях сложила кривите за резултатите на БЕЛ и математика миналата и тази година... БЕЛ е със стандартно разпределение (леко изместено на дясно), математиката е почти плато (рази година вдигнато нагоре) с мини пик на 30-40т и после на 95... Нищо общо с нормално разпределение... Утре мога да ги кача пак, не че в момента вече има значение за настоящите седмокласници... А и статистиките имат смисъл за първото редене и съвместно първо и второ класиране... В момента между тях няма какво смислено да покаже. Сега влияят индивидуалните решения Simple Smile
Няма никакво значение за настоящите седмокласници, тя и дискусията цикли на едно място. Просто ми стана интересно какво е това изкривяване, при което пикът е на 90 точки, а средният резултат под 50. Ще видя графиките в твоите мнения, когато мина на пълната версия.

Разгледах мин и макс балове в гимназията, в която работех преди. За една специалност балът се е вдигнал с над 100 точки от миналата година. Това няма нищо общо с резултатите, просто специалността става все по-желана, училището води целенасочена политика по рекламирането й, държавната политика е в полза на ПГ. Не е невъзможно нещо подобно да се случва и със строителната.

# 2 362
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 410
Русалке, знам за 100-те точки сега. Но все пак - после тези деца участват наравно с другите, т.е. гледа се и БЕЛ и оценки от дипломата. Не е директна писта. И тогава не бяха за всички, а само за първите три места. 3-те резултата нищо не променят. По-скоро си мисля, че само там някак (почти) се признава талантът на въпросните 3 деца.

Извинявай, не го пиша с цел да те засегна, но си личи, че не си запозната със задачите, които се дават на национален кръг на олимпиадата. Ако моето дете беше едно от тези 3 деца (а то не е, защото има много по-добри от него), дори не бих удостоила МОН-човци с присъствие, да не говорим за възползване от "наградата" им. Да приравняват труда на тези деца и постиженията им към 100 т. на НВО си е абсолютна подигравка, те заслужават много повече.

# 2 363
  • София
  • Мнения: 5 921
Ох, изобщо не Ви бърка моето дете и не се мери с децата от СМГ. От миналата година съм й обещала да не пишем никакви желания с математика, компютри или немски, нямаме нито една такава паралелка в списъка. Резултата го споменах само заради госпожата с изтърканите лафчета за киселото грозде.

Но интелигентни деца, учещи в СМГ, следва да се справят и с българския.
Защо искате да им го опростявате?

# 2 364
  • Мнения: 17 465
Кети В, строителните винаги ще са добре, защото възпитаниците им не остават без работа, а за строително инженерство дори имат квоти и предимство. Отделно, че единствени от средните училища произвеждат ръководни кадри - строителен техник.

# 2 365
  • Мнения: 710
Русалке, знам за 100-те точки сега. Но все пак - после тези деца участват наравно с другите, т.е. гледа се и БЕЛ и оценки от дипломата. Не е директна писта. И тогава не бяха за всички, а само за първите три места. 3-те резултата нищо не променят. По-скоро си мисля, че само там някак (почти) се признава талантът на въпросните 3 деца.

Извинявай, не го пиша с цел да те засегна, но си личи, че не си запозната със задачите, които се дават на национален кръг на олимпиадата. Ако моето дете беше едно от тези 3 деца (а то не е, защото има много по-добри от него), дори не бих удостоила МОН-човци с присъствие, да не говорим за възползване от "наградата" им. Да приравняват труда на тези деца и постиженията им към 100 т. на НВО си е абсолютна подигравка, те заслужават много повече.

Ама нали и аз това казвам!
Смятам, че децата, полагащи огромният труд, необходим за достигането до национално ниво, трябва да бъдат възнаградени. А не първите трима с по 100 т. и после да ги хвърлим в мелето. Каквото и да е, националното ниво на олимпиада е на светлинни години от материала в училище.
И да се допълня - точно тези деца, ходещите по олимпиади, за мен са истински заинтересованите и талантливи (особено щом достигат такива ниво) във въпросната сфера. И трябва да им се даде някак предимство. Сигурна съм, че даже и така, ще останат места и за други талантливи деца, евентуално извън олимпиадите.
Същото би следвало да важи и в други области, не само МАТ. За това НПМГ (макар и никога да не съм имала интерес в тази посока) ми допада - има си изпит по съответните науки и който има желание или афинитет отива.

Последна редакция: нд, 14 юли 2024, 13:06 от Tisisat

# 2 366
  • София
  • Мнения: 3 071
Прави ми впечатление, че с изключение на две-три потребителки, положението в дискусията е, че всеки си гледа само от собствената камбанария. Което я прави безсмислена.

# 2 367
  • Пловдив
  • Мнения: 2 026
Мдам, мина между редовете ама една дама се похвали за МГ в Благоевград с бал нещо като 405.. не знам кви са тия "супервисоки" балове
Аз видях "хвалба" за дете прието в ПМГ Пазарджик, с бал 313.50....

# 2 368
  • София
  • Мнения: 20 081
Sisill, първо, дете, което среща затруднения по един от двата предмета няма да изкара 80+ точки нито на НВО
Не е вярно това, поне не и за тази година.  Близко дете с добре  ориентирани за възможностите му родители (оттам и без особени очаквания и претенции за класиране) има съвсем малко над 80 точки по мат.  В училище не му дремело,  акцентът бил спортът, лагерите покрай него,  състезанията,  според майка му домашни не е писал ни за училище, ни за уроците въпреки  молбите от нейна страна, в училище математичката му е била класна и е ударила едно рамо с  незаслужена шестица, на единствения пробен в школа като Ния с близки  до нивото на НВО задачи е имал  сборно под 60 точки...Училището не е с математическа паралелка, не е  частно, едно от  спряганите тук като втори-трети ешелон в гимназиалния му етап е..

# 2 369
  • Мнения: 5 004
Мдам, мина между редовете ама една дама се похвали за МГ в Благоевград с бал нещо като 405.. не знам кви са тия "супервисоки" балове
МГ в Благоевград мин бал 322т.

Общи условия

Активация на акаунт