НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити - 5

  • 23 907
  • 362
  •   1
Отговори
# 300
  • София
  • Мнения: 1 632
Няма пречка вече записано дете да се отпише от училището, където се е записало първоначално, и да се запише в НУКК.
В годината, в която кандидатства синът ми, по спомен поканиха със съобщение на сайта първото дете под чертата да се запише, защото се освободило място. Моето дете беше второ под чертата и макар да имаше още поне 1 освободено място след това, така и не се свързаха с нас, нито обявиха официално мястото на сайта за заемане от следващия в списъка. В нашия случай не е било проблем, защото предпочитахме друго училище за детето, в което то беше прието, но въпреки това не е редно да се случват по този начин нещата.

Последна редакция: вт, 10 юни 2025, 14:13 от *Lorena*

# 301
  • София
  • Мнения: 1 154
Това е големият проблем - на практика няма прозрачност как се случва запълването на паралелките при незаписали се ученици, в т.ч. и местата, освободили се след всеки клас (от познати, завършили училището отзивите са, че тези места се пазят за конретни деца на конкретни хора - т.нар. парашутисти). Последното, разбира се, може и да е градска легенда.

# 302
  • Мнения: 33
Някой ходил ли е да гледа работите?

Днес прегледах работата на детето. Справил се е отлично с трудните,но са му взимали по 2т. За задраскване и добавяне

Последна редакция: чт, 12 юни 2025, 12:13 от Mina445

# 303
  • Мнения: 267
Аз ходих да гледам. И нашето се е справило доста прилично на трудните. Лабиринтът е решен и има 9.40 точки на него от 10 възможни, а на детелините има 4.50 от 10.50 възможни, защото се е опитала да я реши и частично й се е получило. Това, което й е изяло мястото е, че не е разбрала условието на задачата със сравнение на звуци. Явно е разбрала грешно, че трябва последните звукове на двете думи да са верни, за да огради вярно. А то е било първият звук на едната дума трябва да съвпада с последния на другата. И така има само едно вярно (1 точка от 10 възможни). Ако го беше разбрала правилно сигурно щеше да има 8 от 10 или 9 от 10, защото на звуци е доста добра. А на нас не ни достигат 6 точки и половина, които можеха да дойдат оттук. Честно казано, прочетох условието. Доста изкилифинчено е обяснено като за малки деца. Какво да се прави. Каквото - такова. Пускам и максималните точки по задачи, ако на някои от бъдещите кандидати са му интересни и важни:

1. Определяне на място на звук Ъ в думи - 12 точки
2. Сравняване на звуци в думи - 10.75 точки
3. Количествени отношения (отляво сбор на банани, отдясно разлика на банани и да се постави знак равно, по-голямо или по-малко между сбора и разликата) - 12 точки
4. Разпознаване на време - 9 точки
5. Геометрични фигури (да се сброят в плетеница всяка по колко броя е) - 8.25 точки

6. Лабиринт - 10 точки
7. Обем на памет (с девет символа, всеки дава по една точка) - 9 точки
8. Пространствено ориентиране (28 детелини да се разделят с три прави линии на седем части, така че във всяка да има по четири детелини) - 10.5 точки
9. Откриване на разлики (25 на брой, всяка дава по 0.30) - 7.50 точки
10. Коректурна проба (да се зачертават тройки) - 11 точки

[video][/video]
Някой ходил ли е да гледа работите?

Днес прегледах работата на детето. Справил се е отлично с трудните,но са му взимали по 2т. За задраскване и добавяне

# 304
  • Мнения: 1
и аз ходих да гледам и моето дете е допуснало абсолютно същата грешка при звуковете 1 към 1. Но това, което най-много ме озадачи, че още след изпита детето излезе и каза, че успяло да премине през целия лабиринт и е стигнало до края, а лабиринта на работата, която ми показаха беше до половина. Детето много точно ми предаде с кое се е справило и с кое не, и всичко беше така с изключение на лабиринта. В началото не реагирах, но после се замислих, кое точно доказва, уникалноста на работата...листи защипани с телбод, без номер, без печат. Другото, което ме възмути............. откриват разлики на черно-бяло копие, което все едно съм отпечатала на домашния си принтер.

Последна редакция: чт, 12 юни 2025, 20:08 от Sa12

# 305
  • Мнения: 267
Тя се е обадила, че не е разбрала условието, и други деца също. И пак са го чели. И пак не са го разбрали. Не мога да разбера кому е нужно да се прави завъртяно условие от едно сложно изречение, съставено от три прости като за възрастен човек. Вместо да се напише условие с три прости изречения, така че да го разберат децата и да имат възможност да покажат знания.
Както и да е. Поне разбрах, че не е изцяло нейна вината. Предполагам, че деца и от други групи не са го разбрали добре, имайки предвид неособено високите показатели като точки на всички.


и аз ходих да гледам и моето дете е допуснало абсолютно същата грешка при звуковете 1 към 1. Но това, което най-много ме озадачи, че още след изпита детето излезе и каза, че успяло да премине през целия лабиринт и е стигнало до края, а лабиринта на работата, която ми показаха беше до половина. Детето много точно ми предаде с кое се е справило и с кое не, и всичко беше така с изключение на лабиринта.

# 306
  • Мнения: 33
Да ви кажа честно и аз се усъмних за една задача специално. Лабиринта му е 10 от 10,математики 10:10,звукове 9 от 12,часовка нямаше нито едно вярно,а той познава много добре часовника. Задачата за която се усъмних е тази с първи и последен звук… Там е много добър,пък на изпита само 1 вярно и чак ми беше супер странно…

quote author=Sa12
link=topic=1686396.msg49842461#msg49842461 date=1749746705]
и аз ходих да гледам и моето дете е допуснало абсолютно същата грешка при звуковете 1 към 1. Но това, което най-много ме озадачи, че още след изпита детето излезе и каза, че успяло да премине през целия лабиринт и е стигнало до края, а лабиринта на работата, която ми показаха беше до половина. Детето много точно ми предаде с кое се е справило и с кое не, и всичко беше така с изключение на лабиринта. В началото не реагирах, но после се замислих, кое точно доказва, уникалноста на работата...листи защипани с телбод, без номер, без печат. Другото, което ме възмути............. откриват разлики на черно-бяло копие, което все едно съм отпечатала на домашния си принтер.
[/quote]

# 307
  • Мнения: 267
И ние сме само с едно вярно на задачата за звуковете. Очевидно условието не е съвсем доизпипано като обяснение и някои деца са се объркали. Според думите на нашето дете, в нейната група всички са казали, че не са го разбрали и са им го чели допълнително.
Има определено какво да се желае като организация, но вече всичко приключи.

Да ви кажа честно и аз се усъмних за една задача специално. Лабиринта му е 10 от 10,математики 10:10,звукове 9 от 12,часовка нямаше нито едно вярно,а той познава много добре часовника. Задачата за която се усъмних е тази с първи и последен звук… Там е много добър,пък на изпита само 1 вярно и чак ми беше супер странно…

quote author=Sa12
link=topic=1686396.msg49842461#msg49842461 date=1749746705]
и аз ходих да гледам и моето дете е допуснало абсолютно същата грешка при звуковете 1 към 1. Но това, което най-много ме озадачи, че още след изпита детето излезе и каза, че успяло да премине през целия лабиринт и е стигнало до края, а лабиринта на работата, която ми показаха беше до половина. Детето много точно ми предаде с кое се е справило и с кое не, и всичко беше така с изключение на лабиринта. В началото не реагирах, но после се замислих, кое точно доказва, уникалноста на работата...листи защипани с телбод, без номер, без печат. Другото, което ме възмути............. откриват разлики на черно-бяло копие, което все едно съм отпечатала на домашния си принтер.
[/quote]

# 308
  • Мнения: 6
Аз също прегледах работата на сина ми. Детето се е справило чудесно, въпреки че не е прието. И много се ядосах на лицея, да ви призная. Имам усещането, че задачите са умишлено много трудни, объркващи и със сложно условие, за да могат малко деца да се справят и общият резултат да е нисък. Така на тези, на които им се помага, ще могат да изплуват. Не знам дали съм права, но някои условия ги четох по три пъти докато ги разбера. В задачата с коректурната проба трябва да се загради 100 пъти цифрата 3 за 2 минути! Направете си проба моля и вижте колко ще успеете да заградите за това време...В "Открийте разликите" трябва да се намерят 25 разлики отново за 2 минути. И точно за тези задачи градските легенди твърдят, че някой дописва със същия химикал. Дано не съм права, че това би било адски несправедливо.

# 309
  • София
  • Мнения: 178
По мое мнение в Лицея винаги се е влизало, влиза се и ще продължава да се влиза и по двата начина - успелите и наистина можещи дечица и някаква част деца по втория начин. И в детската и в училището. Сега процента на “връзкарите”, според мен е поспаднал в годините, но е възможно да е поне 1/4. Като добавим (за първи клас) и децата от курсовете и от ДГ, които знаят и са решавали типа задачи, знаят уловките и става съвсем тясна фуния за останалите бройки приети…

# 310
  • Мнения: 6 115
Когато дъщеря ми кандидатства за първи клас ми предаде всяка от задачите, която се е паднала, какво е решила от нея и според ориентировъчни точки от предходни години сметнах колко би била изкарала. Така беше, +- 2т. Има деца на известни, не в нейния клас, но има и все пак не може да се каже, че непременно са влезли по втори начин. За едно конкретно дете, момиче, мога да кажа, че на състезания винаги има едни от най-високите резултати, със сигурност не вярвам да е влязло по втори начин - само пример. Завъртяни и кофти задачи е имало винаги, на мен по-скоро за ДГ са ми съмненията, защото там нищо не е писмено и може да се отбележи всичко.

# 311
  • Мнения: 1 331
Е то миналата година се видя как се влиза по втория начин. Горе долу 1 паралелка връзкари. Ако не беше станал скандалът с предварително изнесените резултати, нямаше и да разберем

# 312
  • Мнения: 6 115
Да, миналата година се видя и се покри всичко. И за там имам особено мнение, смятам, че причината е едно единствено дете. Но то в медиите се пишеше, няма да го повтарям. 😃

# 313
  • Мнения: 267
Аз ще го повторя тогава - на лицето Борислав Боби Сарафов Simple Smile

Да, миналата година се видя и се покри всичко. И за там имам особено мнение, смятам, че причината е едно единствено дете. Но то в медиите се пишеше, няма да го повтарям. 😃

# 314
  • Мнения: 6 115
Аз така и не разбрах защо не се вдигна повече шум, защо не се реферира към наредбата им и защо никой не им поиска обяснение публично. Ако аз бях на мястото на родители с деца под чертата, на които не им се е казало, бих била меко казано бясна.

Общи условия

Активация на акаунт