Първи автомобил

  • 4 240
  • 82
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 20
Здравейте! Харесах си кола Тойота Ярис ,2006 година,дизел с автоматична скоростна кутия.Какво  бихте казали за тази кола? Срещам противоречиви мнения относно кутията и че ремонта е доста скъп... Части от порядъка на 1000 лв?Търся за града , предимно за работа .
Здравейте, карах Ярис от тези години на опреснителните. Маневрена и се кара лесно, заради дизела. Под наклон на светофар - нула затруднения. И аз съм чувала подобни неща за автоматичните кутии, но ако е в добро състояние, може да не се налага. Тази на школата е на над 300 000км и още се кара (съседи са ми и знам).
Цитат
Спряла съм се на Тойота Ярис и Нисан Микра. Нещо след 2010, бензин, ръчни скорости. Бюджетът си го представям 5-7 000лв. Ще се кара градско на къси разстояния. Не ми е важен багажникът, важен ми е вътрешния комфорт (ниска съм 1.58), маневреността и малките габарити (ще се търси място за паркиране в София около метро). Също и да е надеждна - представям си да не я сменям след пет години, нищо че няма да е първа младост. Имаме друг семеен автомобил за извънградско и ако сме с повече багаж. На кой от двата модела бихте се спрели теоритично? То е ясно, че ще се избира каквото има на пазара… Ако купувам нов внос, от коя държава да избягвам? Италия може би?
Според мен за градско са точно тези двете. Аз съм за яриса, но признавам, че нямам опит с микрата. Италия бих избягвала, но пък оттам идват основно коли без ръжда. Според мен е според по-поддържаната кола.
Цитат
Като за първа кола - БМВ разбира се. След не всяка друга кола ще ви се струва безкрайно здрава и надеждна:)
Хем е вярно, хем не е. Вярно е, че в началото сервизът е вторият дом Grinning Но все пак купуваме коли на по 15 години. Моята е имала СЕДЕМ собственика по VIN преди мен. Запушен dpf и други неща бяха оставени за подарък. Simple Smile
Но, от друга страна, приятелка си купи Honda Jazz. Заедно си ги карахме, миехме и т.н. Вратата й беше около два пъти по-лека от моята. Едни и същи години. Каросерията е... не знам как да го опиша, не пластмасова, но много тънка ламарина. Та за здрав двигател - да. Но каросерия... грамаден компромис. Предполагам, са икономисвали, защото е основно градска кола, но чак толкова. Плюсът на BMW 1 серия е, че хем е сравнително малко, хем не е градска кола (имам предвид мини сегмента), затова подобни компромиси не са правени.
Между другото съм чувала (но не знам от опит), че микрата също е със сравнително по-здрава каросерия. За Яриса не помня. Помня само, че беше супер маневрена и лесна за каране.

Последна редакция: вт, 18 фев 2025, 14:04 от Landscape

# 61
  • 1st floor
  • Мнения: 9 779
А какво ще препоръчате да гледам - предимно от частни лица или от автокъщи? Или няма значение?  Разходите за прехвърляне и в двата случая какви са - еднакви ли?

# 62
  • София
  • Мнения: 1 310
Зависи от ценовия диапазон- за покупка от 20 хил. лв. при нотариус плащате 600 лв. данък /за София/ + нотариална такса, а автокъщите предлагат първа регистрация на всяка кола /с включена екотакса, ГО за няколко месеца, талон и номера/ за около 600-650лв. Ако си я регистрирате вие, ще излезе по-малко. За покупка под 20хил. плащате по-малко при нотариус /зависи от застрахователната оценка/ и съответно повече от автокъща Blush

# 63
  • 1st floor
  • Мнения: 9 779
Оооо, не. Бюджетът е 5-6-7 000. 😁 Целя се в 2009-2012, ако годините имат значение. И за София става въпрос.

# 64
  • София
  • Мнения: 1 310
Бих предпочел от автокъща. Имам сериозни съмнения за качеството на вложените части на поддържаните тук автомобили и условията им на експлоатация, както и на качествата на задволанните устройства през същия този експлоатационен период. Но това си е лично мое мнение и не ангажирам никого с него  Blush

# 65
  • Out of the Mix
  • Мнения: 2 853
Какви 20к, Непокорна казва, че 7к й е преко сили.
Взимате възможно най-запазеното от Автокъща, без значение Ярис, или Микра, квото се намери, еднакво здрави, надеждни са, и което повечето ти хареса на визия.
За такива суми никой не се занимава с Нотариуси, теглите от банката на каса и носите кеш, издават ви договор с Фактура. След което с репатрак в КАТ, сами си плащате Еко таксата, минавате канал и си правите ГО, може и КАСКО. Уговаряте се с Автокъщата за сутринта, за да може до следобеда да сте минали всичко, и с колата пред блока. Предварително може да я дигнете на подемник в сервиз, евентуално да се отбие от цената при някакви забележки, а такива има винаги.
След което пълно обслужване в сервиза - масла, филтри, водна помпа, свещи, евентуално Ангренаж, проверявате климатика и парното, нещо по окачването, може да имате късмет с мек съединител, добри гуми, и безаварийно!

Последна редакция: ср, 19 фев 2025, 14:53 от Revoker

# 66
  • Мнения: 384
Здравейте.На път съм да си взема голф 5 плюс,автоматик,дизел,какво ви е мнението за този автомобил ?

# 67
  • Мнения: 3 850
А какво ще препоръчате да гледам - предимно от частни лица или от автокъщи? Или няма значение?  Разходите за прехвърляне и в двата случая какви са - еднакви ли?
За обявите - гледай и двете. Много често автокъщи пускат обяви и като частни лица, за да укрият ДДС и да привлекат повече клиенти.

При покупка от автокъща плащаш ДДС и ако колата не е била регистрирана в България - еко такса. При покупка от частно лице - общински данък и такса на нотариуса. Задължително се минава през нотариус при покупка от частно лице, а от автокъщата е достатъчна просто фактурата. Това са разликите. Автокъщата би трябвало да е обявила цената с включен ДДС, но въртят номера понякога.

Има и един трети вариант, който си е незаконен, макар и често срещан при нов внос особено от Германия и Австрия - взимат бланка за договор от чужбина и попълват твоите данни все едно ти си пътувала и си купила автомобила там на място. Така документално посредника все едно го няма. Риска е 100% за купувача, та те съветвам да го избягваш.

При всички положения гледай да имаш документ за цялата стойност на покупката (или фактура с печат, или нотарялно заверен договор) и не се съгласявай на предложения да пишете по-ниска стойност. В противен случай само ти може да изгориш. Заяви го това още в началото, че да не те изненадат с по-висока цена за изрядните документи.

# 68
  • Out of the Mix
  • Мнения: 2 853
Да, добре е допълнил Бойко.

Общо взето се гледа средната цена, на която се продава избраната кола.
Ясно е, че най-евтината ще е дрънголник, или с проблеми, най-вероятно, най-скъпата не е задължително без проблеми.
Като се хареса екземплярът, се уговаря среща с продавача, Автокъщата да кажем, и на място се коментира цената задължително след оглед и тест. В процеса на разговора става ясно крайната цена каква е. В повечето случаи винаги се договаря нещо по-ниско от обявеното, освен ако автомобилът наистина не е обслужен от-до преди пускането му за продажба с наличните затова документации и фактури. Винаги може да се смъкнат някакви 300-500 лв. за някакви забележки, по боята, по калник нещо. Сериозният търговец няма проблем с това, защото е напълно наясно с колата, както и все пак иска да я продаде възможно най-бързо. Реално да се отбие от ГО и първоначалната регистрация, пак е добре. Аз предпочитам така, и аз да си обслужа с мои избрани чарколяци, не някой нещо да е сложил, колкото да не е без хич, защото гледам да слагам възможно най-качествени консумативи, и да знам какво, кога точно съм сменил.

# 69
  • 1st floor
  • Мнения: 9 779
Питах в друга тема за автомобили, но да питам и тук.
Вчера ходихме да тествам различни модели.  Пробвах едно сузуки swift, една микра 2011 (гадна ми се стори) и един шевролет спарк 2011. Мисля, че ярисът като модел е най-добър, но пък за бюджетът ми трудно ще открия читава и ще е по-скоро 2008-2009. Държа на бензин, ръчни скорости. Ще се кара само градско, да не кажа 90 % от времето квартално даже! Grin Затова не ми трябва нещо скъпо, нито държа на газ!
Какво ви е мнението относно моделите различни от ярис? Шевролетът става ли за нещо? Той най-много ми хареса на външен вид, както и ми беше най-комфортен. След това беше яриса и сузуки-то, микрата хич не ми допадна. Добрият разум ми казва да продължавам с издирването на читава тойота, но какво ще кажете за останалите модели?

# 70
  • София
  • Мнения: 1 310
Ха, не бях гледал Спарк, ама и двата му бензинови двигателя 1,0 и 1,2 са 4 цилиндрови, което е голям плюс.
При Ярис бензиновия 1,0 е с 3 цилиндъра и вече 1,3 е 4 цилиндъра, но и цените са доста нагоре спрямо Спарк, дори и на по-стария Ярис II.
Естествено Ярис 1,3 е по-добър от Спарк 1,2, но бих предпочел Спарк пред трицилиндровия Ярис Blush

# 71
  • 1st floor
  • Мнения: 9 779
А какво ще препоръчате да гледам - предимно от частни лица или от автокъщи? Или няма значение?  Разходите за прехвърляне и в двата случая какви са - еднакви ли?


При всички положения гледай да имаш документ за цялата стойност на покупката (или фактура с печат, или нотарялно заверен договор) и не се съгласявай на предложения да пишете по-ниска стойност. В противен случай само ти може да изгориш. Заяви го това още в началото, че да не те изненадат с по-висока цена за изрядните документи.
Може ли да кажете какъв е проблемът с по-ниските суми от автокъща и при покупка от частно лице с прехвърляне при нотариус. Какви са рисковете за мен?

# 72
  • Мнения: 3 850
На първо място - незаконно е, това е укриване на данъци и документална измама.
Второ - ако излезне проблем с колата, например не може да бъде регистрирана в КАТ, можеш да претендираш само за парите по документи. И други възможни проблеми има.
Редовно има изгорели по този начин. Купуват коли нов внос и след време се оказва, че са били лизингови в чужбина и лизинга не е изплатен. И им ги конфискуват. Автокъщата връща каквото е по фактура, а останалото си задържа и следва едно хленчене от наглеците по медиите как държавата не ги защитавала.
Ако решиш да си дребен тарикат, винаги трябва да знаеш, че рано или късно ще срещнеш по-голям тарикат.

# 73
  • 1st floor
  • Мнения: 9 779
Аз нямам драми да мине сделката на цялата сума. Така или иначе не е голяма, та и разликата в таксата няма да е. Но ММ се дърпа и искам да му изтъкна причини! Simple Smile
А от частно лице какво може да се случи?

# 74
  • Мнения: 3 850
Същите неща могат да се случат и от частно лице. Плюс това, лицето да изчезне или да се окаже безимотен и да не може и парите по документи да си върнете.
Врътките с лизинга често излизат и след пререгистрацията.

Но това, че е престъпление, би трябвало да ви е достатъчна причина сама по себе си.

Последна редакция: чт, 13 мар 2025, 22:22 от bboiko

Общи условия

Активация на акаунт