Деветокласници 2024/2025 - 2

  • 41 439
  • 748
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: 7 347
Страхотно е. Трябват им математици, физици и алхимици, но от шести клас децата тръгват на школи по БЕЛ и математика, за да си подсигурят прием в прилична гимназия. Където започват с 12 или 18 часа по чужд език, като за един от тях масово имат покрито ниво, каквото е по норматив на излизането от системата. Тук дори въобще не споменавам каква греда може да се случи при недобър учител. Другото е изключение. Дотук 2 години пропускат всичко, освен български и математика. В 10 клас учат 4 часа история и 3 часа география, защото е важно да се знае в годината на издаване на учебниците кой е бил градът с най-голямо население? Или защото в реално време сме свидетели на поредната война.
И в същото това време се реве за още математически паралелки след четвърти клас, защото децата са ходили на курсове от втори клас и не са приети. И нищо, че дечицата реват пред кабинетите, че не искат. После родителите пък реват, че децата не са попаднали при учителите, които са си избрали от менюто. Не се реве за лош прогимназиален етап.  Не се реве за профилите, за които няма подготвени преподаватели. 
Другата седмица от класа на дъщеря ми 10 човека са на олимпийски маратон. Първо математика, а после химия. Първото по регламент и ако спазят времето продължава до 13:30. За второто ги искат в другото училище в 13:15. В неделя сутринта две от тях продължават и с информатика. И тук дори не става въпрос за някакъв олимпийски принцип, защото на химията им сложиха фината цедка. Това е организация, която следва след миналогодишното дублиране в датите на провеждане на ПМС и национален кръг на олимпиадата по физика. И толкова за мисленето на мон чиновниците, защото "учениците трябва да се научат да избират".
Иначе вече СМЕ с един срок по-близо до раздялата с мон.

# 511
  • Мнения: 1 467
Не виждам защо един лекар трябва да е добър по математика, а не по биология. Ако са задължителни матурите и само с тях се прави подбор за вузовете съм категорично против. Нали уж това е идеята децата да се ориентират кариерно още след седми клас, всеки да учи каквото го влече. И каква ще е ползата, ако пет години по-късно трябва да кандидатства не с него, а със задължителна матура. Ако идеята на задължителната матура е просто да се изкара повече от три, донякъде съм съгласна, но пък така децата на които не им върви математиката, няма да имат достатъчно време да се подготвят за матурите по желание или кандидат студентските изпити. Не че моето дете е решило какво иска да учи след дванадесети клас - по два пъти на година си сменя предпочитанията. Само е сигурно, че ще е в България, няма да кандидатства за чуждестранни университети.

# 512
  • Мнения: 4 577
Много ниско било нивото по Мат, затова риват . И при нас нищо не е сигурно откъм кандидатстването. Децата ще си решат.

Последна редакция: сб, 01 фев 2025, 09:59 от malinkap

# 513
  • Немция
  • Мнения: 7 771
Рони, до масовата нужда от частни уроци се стига, защото приемът по училищата след 7 клас е на изпитен принцип.
После за матури, висше училище пак има изпити и пак се почва с частните уроци.
Тази изпитна схема в българските училища е довела до голяма зависимост от допълнителни уроци.

При моите деца няма изпити за прием в училище и го няма това масово ходене на частни уроци.
Влизат по успех и с препоръка от учител и с годините има известно отпадане. За матурите не ми е известно някой да ходи на допълнителни уроци, евентуално единици, които са я закъсали по някой предмет.
Не съм забелязала напрежение сред родители, няма драми и стрес.

Последна редакция: сб, 01 фев 2025, 10:13 от Бибит

# 514
  • ВАРНА
  • Мнения: 2 266
Много ниско било нивото по Мат, затова риват .

И затова ще включат родителите. Да се платят школите и уроците, за да си направи мон статистиката.
Изказването на минИстърчИтУ не съм го слушала, но за сметка на това си причиних Кастрева (що я пиша с главна буква, не знам). Типичният представител на мон. Децата ни ще се правят въпреки тях.

рони, стискам палци Flowers Four Leaf Clover

От срочните оценки липсва само тази по философия. Чакаме я вкъщи с огромен интерес.

# 515
  • Мнения: 1 086
И за нашия набор срокът завърши и то доста по-успешно отколкото предполагах. Сега голямата драма е това, че от следващия четвъртък ще трябва да става в 6:30 за първа смяна.

Той отиде ли в Банско? При нас, срокът завърши силно, но явно наказателната оценка на обидения учител ще се брои, поради което и малките шансове за стипендия изчезнаха (с 5.57 няма шанс за такава).

# 516
  • София
  • Мнения: 3 813
И за нашия набор срокът завърши и то доста по-успешно отколкото предполагах. Сега голямата драма е това, че от следващия четвъртък ще трябва да става в 6:30 за първа смяна.

Той отиде ли в Банско? При нас, срокът завърши силно, но явно наказателната оценка на обидения учител ще се брои, поради което и малките шансове за стипендия изчезнаха (с 5.57 няма шанс за такава).

Не, не пожела да отиде. Не иска да ходи и на училищната екскурзия до Лондон колкото и да се опитвам да го убедя. Твърди, че само момичета били записани, а и бил ходил в Лондон. Той е доста твърдоглав и е почти невъзможно вече взел някакво решение да го промениш.
За моя изненада в неговия случай най-проблематична се оказа географията. И тъй като вкъщи се дискутираше избор на профили между математика+ИТ и математика+география, втората опция директно отпадна. Поне няма да има двоумене догодина.

# 517
  • Мнения: 7 347
Бибит, в случая с примера ми с олимпиади, в седми клас резултатите на този етап /областен кръг по химия, физика, биология, география, история/, могат и служат за балообразуващ компонент при прием в НПМГ, историята - за НГДЕК. МОН са толкова невероятно зле, че на такова елементарно ниво не могат да преценят какво да правят. Защото трябва да мислят как да уплътнят и натъкмят програмата, за да проведат поредните избори. Предишният лакей на Янка Такева иначе беше на абанамент със снимките с ученици. 
Паралелното образование ще се доразработи прекрасно. При министър, който преди години стана известен с това, че каза на стачкуващите учители да разтурят седянката. 
Le Vert, ужасно незряло е това да се води война с цял клас заради един провинил се. Дано класният ръководител да има добри качества на медиатор, за да съдейства да се приключи с това недоразумение. С комуникация и извивение доста неща могат да бъдат спестявани.

# 518
  • Мнения: 3 965
рони, нещо ги обърка министрите. Със седянката беше Даниел Вълчев.

На сегашния министър обаче му е толкова несигурно министерското бъдеще, че всякакви коментари на идеите му са като оплакване на Нероден Петко. Докато завършат децата ни, ще се сменят поне трима министри и още много такива идеи ще има да чуем. Дано само не е за сметка на децата.

# 519
  • Мнения: 2 851
Не знам как е с матурите след 12 клас по другите предмети, но имам преки наблюдения с матурата по един от чуждите езици. Това, което виждам е, че B-нивата са на едно сериозно изпитно ниво. В същото време в училище ученикът Х, примерно в продължение на седмици и седмици е нямал учител по предмета, а когато учителят се появи, класът срича някакви упражнения с попълване на думички. Количеството материал, който трябва да се изучи качествено, за да се покрие изпита, няма нищо общо възможностите в училище. И после "експертите" обикалят медиите и скубят коси, колко ни били тъпи децата. Не знам дали имаме друго такова министерство като МОН, което няма никаква връзка с реалността, за която трябва да отговаря.

# 520
  • Мнения: 7 347
рони, нещо ги обърка министрите. Със седянката беше Даниел Вълчев.

Smiley
Толкова еднакво не ги харесвам и двамата. С някаква колосална глупост покрай образованието го свързвам обаче.

# 521
  • Мнения: 4 577
Бибит, при вас е още по-зле с препоръките на учителката 1-4 клас (абсолютен субективизъм).Около 20 процента отиват в Гимназиум, другите да се оправят с реални училища и частни такива. Тука поне в 7 клас детето има право да се яви на изпит и не зависи от учителката, даже анонимно се проверяват работите от поне двама.
Не бяха ли обявили, че с матурите от 10 клас децата могат да отиват да работят и да приключват образованието си? Сега как ще стане при Вълчев?

Последна редакция: сб, 01 фев 2025, 20:22 от malinkap

# 522
  • Немция
  • Мнения: 7 771
Не исках да навлизам в детайли, за което извинете...
Малинка, нещата не са толкова черно-бели, колкото ги описваш.
Има различни варианти, различни училища(не са само гимназия и реално училище, има комбинирани варианти), при определени условия може да сменяш училищата, системата е гъвкава, но е дълга тема и не ми се задълбочава тук.
Всичко си има и плюсове, и минуси.
Накрая средно 50 на 50 са с матура, не всеки драпа да е с матура.

Учителката дава препоръка за дадено училище (неограничена, ограничена и прочие), но отделно има и успех, който също е определящ.

Едно време не се представих добре на приемен изпит(без частни уроци, не беше популярно) в едно ЕГ и край, това беше.
Ако бях с немския вариант - с моя отличен успех щях да вляза, но с годините трябваше да покажа и да докажа ставам ли за това училище, а не с изпит да бъда отхвърлена от него.

Както и да е- минах в обяснителен режим, не искам да убеждавам, нито да променям света, само се пояснявам. Grinning

Последна редакция: нд, 02 фев 2025, 11:38 от Бибит

# 523
  • Мнения: 1 086
Винаги има втори шанс. През 2020 година, в 20-то държаха изпит по немски, като резултатите от него преформатираха трите немски паралелки. Нашата дъщеря заради несериозно отношение с онлайн обучението и страха да остава сама вкъщи (предното лято беше извършено жестоко убийство в стария ни квартал, което много я уплаши), т.е. пропускаше много часове, защото искаше да излиза с нас навън при наши ангажименти, изкара резултат, който я изпрати в класа на аутсайдерите. После се стегна и след 7 клас изкара резултати на НВО, които бяха по - високи от много ученици в по-добрите два класа и влезе, където искаше.

# 524
  • Мнения: 2 851
Ами не е "край и това беше" с изпита след седми клас. Ама нали тук е хубаво да ни се обясни, колко по-зелена е тревата навън, че ние не сме я пасли и не знаем.
С всичките му кусури на изпита в седми клас, балът и тук се образува и от оценките в училище, които имат достатъчна тежест. Различните училища образуват бал по различна схема, в зависимост от профила си. Да не говорим, че преселението от училище в училище продължава и след 15 септември на осми клас. Но все пак нека периодично ни се напомня да не забравяме къде грее слънце и къде - не.
Огромният проблем си остава форматът на изпита и проверяващите, които режат точки за всяка бегла проява на свободна мисъл в ученическата глава.

Общи условия

Активация на акаунт