Стресът около матурите в 7 клас - нарочно ли се цели?

  • 7 701
  • 389
  •   1
Отговори
# 375
  • София
  • Мнения: 268
То голямата борба е за читавите гимназии в София, а те не са никак много. Ако можеше МОН да мисли за това да има повече добри училища след 7ми клас, а не децата да се побъркват за минимални разлики в точките на изпитите, които не са и изпити, а някакъв миш-маш.

# 376
  • Мнения: 45 652
То голямата борба е за читавите гимназии в София, а те не са никак много. Ако можеше МОН да мисли за това да има повече добри училища след 7ми клас, а не децата да се побъркват за минимални разлики в точките на изпитите, които не са и изпити, а някакъв миш-маш.

 И затова е писано - няма как да има повече добри училища, защото каквито и да са мераците, няма нито учители, нито деца с качества за още добри училища. То не е като да направиш хубав път да кажем - ако се намерят пари ще стане. Тук важи библейското "мнозина са призвани, но малцина са избрани". Или простонародното "от всяко дърво свирка не става".

# 377
  • Мнения: 63
Тук ми възникват някои въпроси и коментари:

1. Ако изключим болни родителски амбиции, и ако приемем че на дете му е интересна математика, и забравим за недефинируеми прилагателни като "елитно" - къде е мястото за София? СМГ, НПМГ, ПЧМГ. Само че последното има финансова обвързаност и си остава в собствена орбита. ЕГ не ги включвам, защото тежестта на два езика и всичко друго не се връзва.

И това води ли до някаква мисъл, която виждам че се прокрадва тук, че покрай няколко деца с интереси, останалите ще са заради вторични фактори, а не самата математика? Откъм този ъгъл има опорочаване, да, децата-нърдове трябва да бъдат оставени в ъгъла кротко да си се занимават със скучните задачи. Поне нявга това не беше на мода (и ИТ още не съществуваше). Ама на практика, има ли решение такова разделение? Бройки ли няма да се съберат, или преподавателите ще са проблем?

Дали тогава просто една паралелка щеще да е решение? Ама къде, и напливът какъв щеше да е, като се вземе предвид и родителския щаб ..

И прогимназия за деца с интереси - ами има смисъл. Докато имат интерес, че после знае ли се, и най-вече защото пътят е много дълъг, и всяка година е загубена.
6-те паралелки в СМГ са хем ужас, хем необходим компромис - зависи от кой ъгъл се погледне. Нивото след първите сигурно 10-20 деца рязко пада, така че като нищо се минава на вторични фактори.

2. НВО и подобни - имат ли смисъл? За мен - не. С тест трудно се проверяват знания. Трябвало е да измислят нещо, за да се стигне до някакво класиране, но тая работа не е ясно изобщо има ли решение. Но пък това не оправдава профилирана гимназия да няма изпит по специалността си. Лошото, че каквото и да е, все ще има много кусури.
Привидно НВО трябва да се коригира да постигне по-нормално разпределение на резултатите, МГ-тата да си имат специален изпит, и тогава може да не е перфектно, ама поне ще е по-малко безумно.

# 378
  • София
  • Мнения: 268
Нищо им няма на децата, няма нужда да ги квалифицираме кой бил избран, кой не. А това че читавите учители намаляват, е резултат от далновидна и дългосрочна политика в областта на образованието и корифеите от МОН имат значим принос за това.

# 379
  • Мнения: 45 652
Не е така. Децата, чието място е в МГ не са нито 2%, нито пък всяко дете е ОК за такива изисквания, защото както всяко нещо в природата, така и склонността към математическо мислене се подчинява на нормално разпределение. И децата, които имат потенциал за особено развитие не са 2% (както някои твърдят), но поне 5-6 пъти повече. Други до 1/3 от децата могат да се справят на добро ниво, макар и да не е баш тяхната зона на комфорт, но определено тези под медианната стойност нямат място в такова училище. Това обаче не пречи на родителите им да ги бутат където не им е мястото заради лоша преценка или поради амбиция за добро училище.

# 380
  • Мнения: 727
Е как може да казвате, че няма деца с качества за повече добри училища? Преди сто години пак бяха толкова на брой добрите гимназии, а децата много по-малко и пак ги пълнеха. За София говоря.
Преди имаше и квартални училища, които бяха напълно приемливи. Сега просто бюджета не стига, най-вероятно. Като раздадат заплатите и нищо не остава

# 381
  • Мнения: 45 652
Е как може да казвате, че няма деца с качества за повече добри училища? Преди сто години пак бяха толкова на брой добрите гимназии, а децата много по-малко и пак ги пълнеха. За София говоря.

Извинявай, ама аз говоря конкретно за математика. И не аз, а вие твърдите, че били само 2% Simple Smile

# 382
  • Мнения: 63
От много време ми се иска да попитам - какво е личното и какво е "преобладаващото" (популярното) мнение за НВО по МАТ откъм трудност?

# 383
  • Мнения: 7 757
Добре де, а в частните как е. Значи за едните, с парите може, за другите, без парите не може.

Тук е отговорът. Затова и махнаха изпита по математика на НПМГ. Ако има общодържавен тест, не може училища на държавна издръжка да си правят отделен изпит. Отделни изпити за най-желаните само ще засили натоварването и нервите.

Трудността по МАТ с всяка година намалява или се държи на едно сравнително лесно ниво и въпреки това средният успех за страната е 37-40 точки от 100.

# 384
  • Мнения: 45 652
От много време ми се иска да попитам - какво е личното и какво е "преобладаващото" (популярното) мнение за НВО по МАТ откъм трудност?

Какво значи "преобладаващо мнение"? Ако вземем предвид 100 000 родители (50 000 деца с по двама) плюс факта, че средният резултат е малко над 40 точки (от 100), при това този резултат е сериозно вдигнат от софийските отличници и реално за страната без София би било около тридесет и нещо, то преобладаващото мнение няма как да не е "изпитът е много труден".

# 385
  • Мнения: 63
Какво значи "преобладаващо мнение"? Ако вземем предвид 100 000 родители (50 000 деца с по двама) плюс факта, че средният резултат е малко над 40 точки (от 100), при това този резултат е сериозно вдигнат от софийските отличници и реално за страната без София би било около тридесет и нещо, то преобладаващото мнение няма как да не е "изпитът е много труден".
Баш това е "преобладаващото мнение" - което се преповтаря от събори и седенки, без преносителите изобщо да могат да осмислят или вложат лични елементи на разсъждение. Защото гледам широките разбирания, гледам и матурата от последната година, и не разбирам какво ще да е трудното и за какво изобщо цялата истерия. А резултатите са просто комплексно отражение на реалността ни.

По-изявени лични мнения има ли?

Ясно че математиката не е силната страна на мнозинството (както и на децата с математически влечения им куцат редица други работи, да не изпаднем в криворазбрана елитарност - всички си имат кусурите и генийчета няма), ама все пак летвата много ниска, и посоката лоша.

Та благодаря за споделеното, комай не съм само хейтър някакъв, както ме заклеймяват.
На един друг фронт в тема за ТУЕС бях линчуван за това, че наблюденията са ми че образованието ни вяла проформа с изпреварващи претенции.

# 386
  • София
  • Мнения: 18 982
Свърши ми, уви,  закъснялата лятна почивка, събрах куфара, чекирах се и реших да надникна в бг мама...Леле, от стрес без да ме чака НВО ми се прииска поне още седмица сред морската шир.
Хора, тотално озверяване се наблюдава в последните страници...И от двете страни. Кому са нужни тези непрекъснати противопоставяния? Който не желае да товари детето си, просто не го прави. Който не иска да го праща на курсове за преодоляване на трудния прием в коментираното училище, не го записва ни на школи, ни на състезания...Който иска детето му да знае английски, намира начин  това да стане и без ЧУ. Светът не започва и не свършва с нито едно училище, било то държавно, общинско или частно, качествени деца има в доста повече от едно и стигат до еднакви успехи/реализация пи различни пътища.
Априлски душ, две кратки неща:
1.Физика харесват много деца и се стремят точно към нея в гимназията, тоест за кратко време им е влязла под кожата в ОУ.. Това без някой да е запалил искрата в училище в шести и седми клас няма как да стане. Та нека не обобщаваме къде как се преподава.
2.Не знам как е в СМГ, ама точно в 125-то е ужас математиката към днешна дата, лежат на стари лаври. Поразпитай родители  на завършили миналата година 7 клас за Тошко Африкански, дето дори не е математик, а физик, как забива на задачи,  как  подремва в часовете за онлайн консултации, как нечестно оценява, колко деца са намразили заради него предмета, как решава кв.уравнение с дискриминанта пред ученици, нямащи представа за какво иде реч...Или за колежката му, не Мадлен, а другата, която им казвала миналата година на децата, че на НВО нямало да приемат решение с разлагане от типа на допълване на кв.тричлен до четиричлен с цел групиране и т.н..Детето на близки беше там, родители сборно  снимков материал били събрали, оплакване били пуснали СЛЕД завършването и отговорът бил - ами няма учители, тоест  няма какво да направим.

Последна редакция: сб, 02 ное 2024, 23:47 от Просто русалка

# 387
  • Мнения: 727
Леле, за тоя Тошко не бях чувала. Големи екземпляри има в това училище, не е лъжа

# 388
  • Мнения: 10 728
Деца със заложби си има (за гимназия говорите все пак), но няма достатъчно учители с капацитет да ги учат.
В университетите има в пъти повече места за математици, физици и инженери. И много от тях няма да стигнат до максимума на възможностите си, защото им липсва междинното звено.

# 389
  • Айтос, Казанлък, Ботевград
  • Мнения: 8
Динчо, недей така...силно преувеличаваш. Не е казвала такива неща... като подпали някой моторетката и после кой какво разбрал, всеки се включва с бутонките и става мазало... ето какво каза жената, Ами съгласен съм:

Я, каква хубава тема се е заформила. Откога искам да си изкажа болката по въпроса за индустрията НВО. И да, това НВО е една машина за пари, нарочно завъртяна от държавата, за да може привилегированото училищно съсловие да има източник на свежа пара, за сметка на измъчения родител.
Родителите били виновни!!  Ама разбира се, може и да не дадат пари нали? Но НВО, замислено и организирано по този масов състезателен начин, означава, че няма как да не дадат, защото всички дават. Давам прост пример:
Аз не исках да купувам смартфон на първокласничка, но в класа всички деца вече имаха, аз стисках зъби до шести клас, когато вече не издържах на напрежението и купих смартфона. И сега моето дете всеки ден ми обяснява как съм и съсипала детството, като съм я лишила от тази чудесна играчка, която всички имали още от първи клас.
Та така, вашето дете ще стои в кварталното училище, защото вие нямате болни амбиции,  но съседското, ходещо на уроци, ще учи в елитно в центъра или при Боговете на Олимп, наречен СМГ. Комшийчето ще е елитно, всички ще го хвалят, то ще се пъчи пред детето ви. А сега де, ще извадите парите и още как. И няма да сте виновни вие, а държавната машина, която е поставила въпроса по този състезателен начин.
Но пък всеки си заслужава управлението, има и такъв момент. След като сме си прост народ, ще си живеем с последствията на лошото управление

Доп. Никак, ама никак не мисля, че сме прост народ. Нито мисля, че всичко тук е зле, напротив, аз не бих сменил България с никоя друга страна. Но мисля, че Априлски душ просто използва хиперболи от огорчение, съвсем нормално за всички, които се стремят към по-добро, защото нещата не са идеални, нали. В никакъв случай не са и катастрофални. Ама я нападнаха, да не споменавам никове, точно такива от най-великото училище, които вярват, че са най-великите и са хванали Господ за шлифера. Всички от въпросната секта са такива. Фразата "боговете на Олимп" им подейства като червено на бик😂😂😂 Не мисля, че ти си от тях, просто излишно се впрегна и те само това чакаха.