НАБОР 2004 - студенти - четвърта тема

  • 57 301
  • 753
  •   1
Отговори
# 270
  • София
  • Мнения: 2 976
Мандаринке, наборът беше с профили БЕЛ и География. Учителката по БЕЛ беше прекрасен човек и преподавател и имаше силна връзка с учениците. И до сега си пишат с набора по вайбър, тя му беше голям фен.  Програмата изобщо не покрива ДЗИ, включват се съвсем различни неща, но тя някак успя да си отделя време и  на профилите и да ги подготвя и за ДЗИ. Това си беше само нейна инициатива, затова е добре на родителската среща да попитате преподавателя дали да очаквате и помощ за ДЗИ. Във всеки случай този профил обогатява общата култура, пишат анализи и есета, разсъждават по различни теми, учат се да се изразяват свободно, да се обосновават и т.н. Едва ли е загубено време, особено като основа за хуманитарните специалности.
Моята гимназистка хич не си пада по “теглене на локуми” и вчера след като ви се оплаках, каза че е взела решение за математика. (Яко ѝ д.пе;))
Mosquita, стискаме палци на наборката!

# 271
  • София
  • Мнения: 10 221
Мандаринка, дъщеря ми беше профил БЕЛ, учителката и беше добра, но разочарованието и от профила беше голямо . Не мога да преценя доколко учителката е помогнала за това. Очакванията и бяха хем да и помогне за матурата, хем да и е интересно,защото тя има уклон към писането и това искаше да учи. Ами....нищо подобно не се случи. Описваше профила с една дума: Скука. Отделно си ходеше на уроци и там наистина беше много доволна.

# 272
  • София
  • Мнения: 16 222
Изучаваните произведения в профил са различни от тези за ДЗИ, но профилът със сигурност е в помощ за последното, най-малкото защото тренират доста повече писане на есета и ЛИС, което е съществена част от изпита.

# 273
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 8 151
мандаринке, и наборката беше с профил БЕЛ + история. Брат й е със същата комбинация в момента. Различни учители обаче му се паднаха от нейните. По БЕЛ при нея учителят действаше много творчески и различно, сериозно си ги подготвяше за ДЗИ, организира им и пробни. Реално тя не ходи на курс или частен учител. Подготви се само с това от училище плюс самоподготовка. На брат й пък по профил се падна по БЕЛ нейната бивша класна (която на нея водеше основния БЕЛ). Също много добър подход, макар и различен. Той е много доволен. Много сериозно им преподава. Та има си ползи, но и зависи много от учителя.

# 274
  • тук-там
  • Мнения: 7 003
Между БЕЛ и МАТ според мен следва да се избере според желания и наклонности. Ако на детето не му се отдава математика, а обича да чете и анализира, изборът е ясен. Както и обратното.
Mosquita, относно изпита по анатомия, при моята имаше поредица от писмени изпити, последвани с няколко практически в секционна зала, които ще завършат с физикума. Медицина е това. Лекар лесно не се става. С тези изпити ги учат не само на анатомия, а и на бърза реакция, работа под стрес, концентрация и т.н. А пък денталната при щерката учи анатомия с хуманната. Предполагам и в Бг е така. Аз съм си мислила друго за денталната медицина - много е занаятчийска тя. И ми е интересно как ги подбират само с изпит по биология и химия. Като всъщност после се оказва ключово важно колко си сръчен и как работиш с ръцете.

# 275
  • Мнения: 13 042
mtz, тук не учат заедно с хуманната, но денталната минава през същия материал, просто за три вместо за четири семестъра, което всъщност е изобщо не е в тяхна полза. Дъщеря ми ако я питам, със сигурност ще предпочете да има още един семестър за учене.

Благодаря ви за стиснатите палци, изкарала го е изпита, има 6. С което закрива тая сесия и има две седмици да се търкаля в леглото Joy

# 276
  • тук-там
  • Мнения: 7 003
Честито! Ихаа, и 6 Simple Smile
Не знаех, че денталната не учи анатомия с хуманната. При щерката са заедно 4 семестъра и даже заедно ходят на изпити.

# 277
  • Мнения: 13 042
Не, вървят си отделно и по някаква отделна схема им вървят и изпитите, защото Санака примерно каза, че нейната дъщеря има биохимия и анатомия лятото, а моята пак имаше биохимия и анатомия, но сега. И разни други такива по различни времена ги учат, но мисля, че си минават чинно цялата предклиника по един и същи материал.
След това те минават и всичките специалности, отделно от стоматологичните, които почват да стават все повече, минават през всички медицински като АГ, УНГ, вътрешни, дерматология и т.н. Но мисля, че само по един семестър ги учат.

# 278
  • Мнения: 280
Странна ми е тази програма за стоматолозите . Разбирам връзката между УНГ и зъболечението, но АГ и другите специалности не знам точно защо ги учат, па макар и в съкратен вид.

# 279
  • Мнения: 13 042
Ами защото са лекари, противно на всеобщото мнение Grinning Както казваше една моя колежка - той е лекар, ама истински де, не зъболекар Joy

Медиците защо минават през всички специалности, защо тези, които искат да учат примерно УНГ, учат и АГ? Просто като лекари е добре да познават човешкото тяло, пък нека не ги ползват.
Между другото, дядо й на дъщеря ми, който също е зъболекар, е израждал бебе в екстремна ситуация, когато е нямало гинеколог наблизо Grinning

# 280
  • Мнения: 9 718
Ами защото са лекари, противно на всеобщото мнение Grinning Както казваше една моя колежка - той е лекар, ама истински де, не зъболекар Joy

Медиците защо минават през всички специалности, защо тези, които искат да учат примерно УНГ, учат и АГ? Просто като лекари е добре да познават човешкото тяло, пък нека не ги ползват.
Между другото, дядо й на дъщеря ми, който също е зъболекар, е израждал бебе в екстремна ситуация, когато е нямало гинеколог наблизо Grinning

Ученето на УНГ става след като се дипломират.
6 години се учи обща медицина.
След това който каквото си е харесал и иска да учи - изчаква държавата да пусне местата за специализанти - държавна поръчка или платено обучение.
 Когато завършат 6те години в МУ, получават УИН код от БЛС, с който може да изписват електронни рецепти, но не са специалисти (със специалност).
 За да станат УНГ лекар или АГ лекар - се учи още 3-4 години в зависимост от специалността.

# 281
  • Мнения: 13 042
Да, знам, че след това взимат специалност, но нали по време на обучението минават през всички тях. Ако един бъдещ дентален лекар няма смисъл да минава през всички специалности, защото след това ще прави зъби, защо един студент по медицина, който иска да бъде очен, трябва да мине през тях? Могат още от началото да ги разпределят по направления, да минат предклиниката и после всеки по интереси. Grinning

# 282
  • София
  • Мнения: 2 976
При набора остана един изпит -информационно право и то в неделя 🤨. Много са ми странни тези преподаватели, но явно на всички учебната дейност е втората им работа;). От 4 минали изпита все още само за един има резултати. Проверяването сигурно ще продължи до март, както е тръгнало.🤷♀

# 283
  • Мнения: 843
Привет, 
@Bora, за биохимията, поне по наблюдения в Англия се кандидатстваше с химия.

# 284
  • Пловдив
  • Мнения: 1 352
При набора остана един изпит -информационно право и то в неделя 🤨. Много са ми странни тези преподаватели, но явно на всички учебната дейност е втората им работа;). От 4 минали изпита все още само за един има резултати. Проверяването сигурно ще продължи до март, както е тръгнало.🤷♀


Сестрооо, това право ще ни побърка докато завършат евентуално нашите. Хич не е смешно, но е факт! То бива бавене на резултати, бива чудо, ама да си имал изпит на 16 януари и все още да нямаш резултат не е ок. В същото време да идеш на още 3 изпита. Че и още един ей сега в неделята.  Абе кой прави такива сериозни и обемни изпити през 2 дена? Безумие някакво...

Само по административно право се оправиха бързо и за около 4-5 дена излязоха резултатите.

От вчерашния изпит моята не е очарована от въпросите на Киселова, но дано се е справила  Flowers Four Leaf Clover

Да идва неделята и да заминава, че да им са маха от главите това напрежение.

Общи условия

Активация на акаунт