Отговори
# 255
  • София
  • Мнения: 20 096
ето тук:

Докато подкоренната величина е на квaдрат , всичко е  ОК, но от корена после не  "излиза" 4- 9/2 (което е  по-малко от 0), а   I4 - 9/2I,  тоест  9/2 - 4

# 256
  • София
  • Мнения: 3 378
Благодаря, помислих си това, припомням си математиката, сега "съм 7 клас" Simple Smile

# 257
  • Мнения: 1 931
4 - 9/2 = -1/2, като го повдигнем на 2 степен и после изведем корен квадратен, става положително число.

ПП. Русалке, много си бърза Hug

# 258
  • Мнения: 131
Момичета някой може ли някой да помогне в момента с 6, 7 и 8 пример комбинирано разлагане, че контролната е след обяд, а госпожата искала по определен начин да се решат задачите. Благодаря , ако някой се отзове

# 259
  • Мнения: 9 521
7)
x2-2x-y2-6y-8=
x2-2x+1-y2-6y-8-1=
(x2-2x+1)-(y2+6y+9)=
(x-1)2-(y+3)2=
((x-1)-(y+3))((x-1)+(y+3))=
(x-1-y-3)(x-1+y+3)=
(x-y-4)(x+y+2)

Разписах подробно, за да се ориентира детето... 8ма по същия начин с +1 след 4х и -1 след -8 и се достига до
(2х+1)2-(у-3)2и т.н.

# 260
  • София
  • Мнения: 20 096

 ето и шестия:

# 261
  • Мнения: 131
Момичета сърдечни благодарности, винаги сте на линия и се отзовавате веднага, когато имаме нужда от вас. Отново благодаря от сърце за бързата реакция.

# 262
  • Мнения: 9 144
Това как е по-правилно да се запише?
а^2 - а + 1/4.
Така (а - 1/2)^2
Или
(2а - 1)^2/4

# 263
  • Мнения: 33
Благодаря Ви за включването. Трудно му е на детето да го разбере.
Госпожата написала в листа
Х : 15 = а (ост. 12)
Х : 20 = в (ост. 2)
=> +18
Х + 18 се дели и на 15, и на 20
Х + 18 = НОК (15, 20) = 60
Защо е +18 и откъде идва?

# 264
  • Мнения: 9 521
Благодаря Ви за включването. Трудно му е на детето да го разбере.
Госпожата написала в листа
Х : 15 = а (ост. 12)
Х : 20 = в (ост. 2)
=> +18
Х + 18 се дели и на 15, и на 20
Х + 18 = НОК (15, 20) = 60
Защо е +18 и откъде идва?

Малко "стъкмистика" е...
Ако към този остатък 2 добави 18, то се дели на 20,
(Х+18):20=в+1

Ако към остатъка 12 добавим 18, то се дели на 15
(Х+18):15=а+2

Това как е по-правилно да се запише?
а^2 - а + 1/4.
Така (а - 1/2)^2
Или
(2а - 1)^2/4
За мен и двете са правилни Thinking
това ми е "по-чисто", ама нищо повече...
(а - 1/2)2

# 265
  • Мнения: 7
Здравейте! Някой може ли да ми помогне с тази на пръв поглед леста задачка:

Пътят до сиренцето не излиза (да, може и да не достигне), но ако премахна едо от получените "наляво", мишката стига точно при сиренцето. Аз ли бъркама, или има грешка и липсва една колона, за да "пасне" с трите "наляво", които получавам с моите размишления?Expressionless

# 266
  • Мнения: 17 503

Според мен излиза.
Да означим квадратчетата по хоризонтала от А до Ж, а по вертикала отдолу нагоре от 1 до 4. Сиренцето е Б2, а мишлето на Е3
С първия си ход "надолу" мишката се премества на Е2, следват три хода на ляво Д2 - Г2 - В2 - ход "нагоре" и попадане на В3 - ход "наляво" Б3 и последен ход "надолу" Б2
С първия ход "надолу" мишката слиза в квадратчето

# 267
  • Мнения: 7

Според мен излиза.
Да означим квадратчетата по хоризонтала от А до Ж, а по вертикала отдолу нагоре от 1 до 4. Сиренцето е Б2, а мишлето на Е3
С първия си ход "надолу" мишката се премества на Е2, следват три хода на ляво Д2 - Г2 - В2 - ход "нагоре" и попадане на В3 - ход "наляво" Б3 и последен ход "надолу" Б2
С първия ход "надолу" мишката слиза в квадратчето
Благодаря! Всичко е правилно, само че след третото наляво слагах "нагоре" в квадратчето със сиренцето, а то реално е квадратчето над третото "отляво" квадратче (а това би означавало "наляво" с моето объркване). Разбрах къде ми е грешката при нанасянето на стрелките.

# 268
  • Мнения: 50
Може ли помощ за тази задача от ИУЧ за 5. клас, делимост. Решаванa е подобна, но ако остатъците са еднакви, а тук са различни.

Едно естествено число при деление на 15 дава остатък 12, а при деление на 20 - остатък 2. Какъв е остатъкът от делението на това число на 12? Кой е общият вид на всички числа, които отговарят на условието?
Т.е числото е от вида 20.k + 2 = 2(10k+1). Но както и колегите са писали, числото отговаря и на вида
15m +12=3(5m+4), което означава, че се дели на 3. От което следва, че 10k + 1 се дели на 3, което е вярно при
k = 2, 5, 8 ......., т.е k = 3n - 1. Тогава общия вид е 2.[10(3n-1) + 1], за n = 1, 2, 3, 4 ......

# 269
  • Мнения: 17 503
За 8 клас. Нещо не се справяме с тази задача. Може ли помощ?

Общи условия

Активация на акаунт