Трябва ли тези с гаражи да плащат тротоарно право и място за паркиране?

  • 9 205
  • 275
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 4 368
Където вече си има, си е заварено положение.
По улиците са останали достатъчно малко паркоместа, че да ги намаляване още.
В повечето нови блокове предвиждат подземен гараж, или заден двор с един общ заход, което е чудесно, защото за едно място по-малко на улицата се създават 10, 20, 30 нови.
Така би трябвало да бъде, а личен гараж на партер със собствен вход би трябвало да разрешават само в предградията и малките градове, където застрояването не е гъсто.

# 241
  • София
  • Мнения: 46 994
Пиши писмо на общината и им обясни какво трябва и не трябва да приемат като проект при бъдещо строителство. Бг мамма няма да ти реши проблемите. Така или иначе където има гаражи, нито може да искате да са отрязани, нито да искате да им въвеждат такса достъп до собствен имот.
Темата е за завареното положение, обаче, дали не трябва на заварените да им събират такса дистъп, защото реално това се предлага.
Между другото в първия пост говори за един човек с един гараж... Това странно прилича на еднофамилна сграда, не кооперация с много желища, нямаше да е един саседа... сега, дали човека ще си паркира в гаража или на улицата пред къщата, все едно място за него ... И за удоволствието да има достъп до гаража си, ама това не е удоволствие, а право...
Нещо сте скарани с правата и задълженията що е то и кога е право, кога привилегия, кога каприз и удоволствие според закона.

Последна редакция: чт, 21 ное 2024, 12:50 от Angel_Dust

# 242
  • Мнения: 4 242
Спокойно сега като вдигнат застраховките с 100-300% и колите резко ще намалеят.

# 243
  • Мнения: 4 368
Пиши писмо на общината и им обясни какво трябва и не трябва да приемат като проект при бъдещо строителство.
Пиши им ти - аз тука си дудна само.
Малко ли хора им пишат, и се събират на протести пред поредния разрешен безумен строеж, ама те продължават да я карат така.
Не Европа, ами Балканите отдавна ни задминаха по градустройство - като видиш Букурещ, Загреб, Белград, Скопие дори, във всеки от тези градове е по-уредено откъм паркиране, простор, отстояния между сградите, чистота и т.н.

Последна редакция: чт, 21 ное 2024, 14:14 от chris78

# 244
  • София
  • Мнения: 46 994
Аз проблеми нямам, че да им пиша.
Иначе, за толкоз недоволни, дето вс им е по-хубаво в чужбина, летището също работи...

# 245
  • Мнения: 17 983
Спокойно сега като вдигнат застраховките с 100-300% и колите резко ще намалеят.
Ха дано.

# 246
  • София
  • Мнения: 1 177
Пишеш откровени тъпотии! Краен квартал, голяма и широка улица. Вариантите за жилищна сграда са в общи линии три:
На партер към улицата - магазини.
На партер към улицата - гаражи.
На партер към улицата - жилища с дворове.
Кой и какво определя на какво да се спре инвеститора? И как според теб, нормативно, някой ще задължи инвеститор да направи нещо различно от гараж във въпросния краен квартал?
Мислете преди да пишете!  
И ако трябва да съм честна - много по-добре е гаражи на партер, от колкото празни магазини. Защото просто пред гаражите остава напълно проходима улица, а пред магазините и жилищата на партер - отново наблъскани автомобили. И общината не печели от всички улични места за паркиране, които се обособяват. Особено в кварталите.
Даже самата снимка, която ти пусна, е точно в такъв квартал. Прекрасно широка и проходима улица пред гаражните клетки и отвратителна бг атмосфера на коли, паркирани от двете страни на улицата и съответно тя е стеснена за движение.
Живея на подобна. В комплекс. С гараж съм. И всеки ден виждам този проблем.
И не, въвеждане на зона не решава проблема. Зоната създава известен ред, но само през деня. Вечер не важи. Така че, от гл.т. на безпроблемно движение по улиците, на които няма отделени зони за паркиране, паркираните автомобили само създават неудобство.
И общината не губи кой знае колко много от това, че няма платени места. Все пак те са през работно време и то не всеки ден.
Едно разрешително за строеж струва достатъчно много, а такса смет за всеки един имот не е малко. Така че, широки и почистени улици са за предпочитане, пред такива с места за паркиране! Като във всяка европейска столица дефакто.

Където вече си има, си е заварено положение.
По улиците са останали достатъчно малко паркоместа, че да ги намаляване още.
В повечето нови блокове предвиждат подземен гараж, или заден двор с един общ заход, което е чудесно, защото за едно място по-малко на улицата се създават 10, 20, 30 нови.
Така би трябвало да бъде, а личен гараж на партер със собствен вход би трябвало да разрешават само в предградията и малките градове, където застрояването не е гъсто.

# 247
  • Мнения: 4 368
И общината не губи кой знае колко много от това, че няма платени места. Все пак те са през работно време и то не всеки ден.
Едно разрешително за строеж струва достатъчно много, а такса смет за всеки един имот не е малко. Така че, широки и почистени улици са за предпочитане, пред такива с места за паркиране! Като във всяка европейска столица дефакто.
Разрешителните за строеж били високи - е тука вече ме загуби. 18 лв/кв.м. е за София.
Данък и такса смет за гараж който има да напише колко е, но вероятно годишно е колкото СМС-ите за 1-2 седмици.
А в европейските столици, които съм посещавал, по улиците паркирането е разрешено освен там, където не е забранено - но не твърдя, че съм ходил във всичките. Може и да има такива, на които по улиците е забранено да се спира, а с колите си хората ходят само до мола.

# 248
  • София
  • Мнения: 1 177
chris78, не мога да разбера едно: показваш снимка на квартал, в който зона няма, а през цялото време твърдиш колко губи общината от това, че са намалели платените място за паркиране. Парадокс.
Колко от София е зона? И колко не е. За какъв период от време е? Колко броя места има в отделните зони и кои квартали попадат в тях? Съответно в тези квартали колко и какви сгради има построени - нови! И какви места са отпаднали?
И тъй като вече няма дискусия, а някакви празни приказки, то аз спирам да пиша в темата.
Вземи се разходи из всеки квартал на София и виж кое как изглежда, направи една икономическа обосновка, подплатена и с юридическа такава, и "забрани" законово на инвеститорите да реализират гаражи на партерни нива към кварталните улици. Пък ха дано успееш някой ден!
То дори не е гражданска позиция да искаш обратното, но... явно изхождайки от някакви лични загуби (т.е. "отнеха" мястото, на което спираше преди безплатно), си пуснал цялата тази (откровено казано безсмислена) дискусия, с надеждата да получиш някаква подкрепа за това, че не си само ти "прецакан".
В крайна сметка - всеки има право на достъп до имота си, какъвто и да е той.

# 249
  • Мнения: 4 368
То дори не е гражданска позиция да искаш обратното, но... явно изхождайки от някакви лични загуби (т.е. "отнеха" мястото, на което спираше преди безплатно), си пуснал цялата тази (откровено казано безсмислена) дискусия, с надеждата да получиш някаква подкрепа за това, че не си само ти "прецакан".
Не съм аз, и за зона става въпрос. Аз няма как да пусна снимка, защото не знам къде е - авторката ако иска, да си пусне. Ето какво пише в първия й пост:
Как може всички други да плащаме на общината за паркиране на същата тази улица, а той да държи две парко места на улицата само за него си да му били свободни за да може да влиза в гаража си. Ами като иска да му е свободно общинската улица пред него, да си плаща за това удоволствие. В момента той държи тротоар и улица пред него, само за него си и не плаща и една стотинка, а само метър вляво или вдясно от подхода за гаража му, всички други си плащаме като попове за паркиране.

# 250
  • София
  • Мнения: 46 994
Ми да си купят гаражи мрънкалата и пред тях няма да им спират. Вие нещо сте тотално скарани със законите  и правата в държавата ни.
Авторът нали знаете, че всъщност реве, че плаща 50лв на година. Ам някак съм сигурна, че не е повече от това, което плаща собственика на гаража.

Последна редакция: вт, 26 ное 2024, 09:40 от Angel_Dust

# 251
  • Мнения: 51 188
И как един гараж блокира две места? Малко преувеличено ми се струва.

# 252
  • София
  • Мнения: 46 994
Е едно на тротоара и едно на улицата. 🤷‍♀️ 😂

# 253
  • Мнения: 4 368
Обикновено ги правят уширени, за да може да се взема завоя наляво и надясно като излизаш.
На моя блок изходът от задния двор, където се паркира, е само към 3 метра широк, и ако има някой трябва на една боя разстояние да маневрираш.

# 254
  • Мнения: 11 244
Е едно на тротоара и едно на улицата. 🤷‍♀️ 😂

Да, потребителката, пуснала темата, точно това си мисли и така брои. Но нито на тротоара пред гаража може да се паркира (дори собственикът на гаража няма това право), нито на улицата пред гаража (дори собственикът на гаража). Това вече беше обяснено не знам колко пъти.

Общи условия

Активация на акаунт