Работа, CV-та, HR-и, съвети - 95

  • 21 114
  • 788
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 515
Моля тези от вас, на които им се налага да работят хоум офис, без да работят в кол-център и да има къде да се отбелязват в дадена система, да споделят как е регулирано това от работодателя.
В следствие на груби намеси на колежка в работата ми и нейни пропуски по време на мои отсъствия, се наложи да говоря с управителя на фирмата, да разполагам със служебен лаптоп, с който да мога да работя дистанционно, щом се наложи. Разбрахме се в случай, че примерно детето ми не е на градина, а аз съм здрава, да не пускам болничен и просто да работя отвкъщи. Но, как да кажа, шефът ми има малко по-съвременна визия за нещата и някои неща, които за него не са проблем, се оказват проблем за други от останалия персонал и някои директори. Затова не знам, когато се стигне дотам, че да работя отвкъщи, едно обаждане на шефа дали ще е достатъчно или има някакъв законов ред, който трябва да спазя.

# 16
  • Мнения: 3 421
Принципно,ако до сега сте нямали право на работа от вкъщи, трябва да подпишете анекс към договора в който да се казва как и при какви условия може да работите от вкъщи.
С последните промени в закона, май трябва да се казва и от кой адрес ще е това.
Иначе вътрешния правилник на фирмата трябва да определи как се отчита тази работа. В някои случаи устна договорка е достатъчна, но ако на работата от вкъщи се гледа като на изключение, по-добре да имаш писмено разрешение за всеки отделен случай. По имейл би било достатъчно.

# 17
  • Melmak
  • Мнения: 6 013
Питай шефа си как е уредена дистанционната работа във фирмата. При нас предварително има график за хоум офис, който спазваме. Примерно днес и вчера в офиса. Обаче аз съм болна и болни не ходим в офиса. Тоест обаждам се/пиша му, че съм болна и да ме махне в графика.

Иначе нормално, ако колегите ти нямат тази привилегия да ги е яд.

# 18
  • Мнения: 2 515
Става въпрос само за случите, в които детето ми е болно и когато нормалните хора си пускат болничен и не работят, а си гледат децата. Така че чак привилегия не бих го нарекла, но да  - човек ако търси за какво да завиди, все ще се намери.

# 19
  • Melmak
  • Мнения: 6 013
Дано не го приемеш като заяждане, защото грам не искам да се заяждам. Казвам го, за да видиш другата страна на медала, която може би колегите ти виждат.

Явно нямате фиксирана политика за хоум офиса. Аз работя вече 10 години във фирми, в които все има някакъв хоум офис под различна форма според решението на ръководството. В сегашната ми, където съм доста години, политиката е била по-лежерна, тоест ако си болен можеш да минеш без болничен, както съм аз тези дни. Защото никой не иска да му кихам вируси в офиса и да го разболея.

Обаче някои хора вечно са болни, по принцип не ни търсят документи от лекар или нещо, което да удостовери, че си болен. А и примерно за някаква по-лека настинка дори не ходя на лекар, а и рядко съм истински зле. Съответно някой с деца, в сезона на гриповете е болен през седмица. Докато всички вкъщи изкарат вируса нон стоп се отсъства. Ако на мен не ми правят проблем, когато ми се наложи да остана в нас, да изляза до банка, до нотариус, до съд и подобни - няма проблем.

Обаче ако за другите е правило, всеки ден в офиса, а за теб - ако детето ти е болно, стоиш вкъщи, не очаквай особено разбиране от колегите си. Не е до завист, ама защо аз да не си остана днес в нас, като ще идват да ми сменят топломерите, ще ми инсталират климатика или ме боли корема от месечни несгоди? Давам ти пример, пак казвам, че не е до завист. А до някакви равни условия. Разбирам, че с малки деца не е лесно, но особено в компания, която няма разписана политика за хоума и се дава рядко (или не се дава), просто няма как да очакваш другите да ти съчувстват.

# 20
  • Мнения: 2 515
Изобщо не става въпрос за съчувствие. А по-скоро за това, че докато ме няма, се забъркват страхотни бакии от някой, който УЖ ме замества, но колкото да ми направи мечешка услуга. Въпросът беше трябва ли да са документално оформени нещата. Ти ми говориш за графици, които при нас не са приложими. Ние не работим едно и също.

# 21
  • Melmak
  • Мнения: 6 013
Дори да не работите едно и също някъде трябва да се отбележи, че днес те няма в офиса. Дори от гледна точка на трудова злополука, ако примерно стане пожар и сградата изгори, трябва да знаят кои днес са в офиса, за да търсят и да ги спасяват.

Ние не работим също едно и също, фирмата е огромна. Просто се знае, че от екипа Акаунт мениджъри днес и утре са в офиса Пенчо, Сийка и Стефка. Петранка днес е болна и е писана ХО. Не става дума за график като на смени.

А и бойко е обяснил за анекси и подобни неща, които са важни също.

# 22
  • Мнения: 2 515
Ясно, благодаря. И аз си мислех, че само с гола уговорка няма да е много в реда на нещата за колегите от ЧР.

# 23
  • Melmak
  • Мнения: 6 013
Питай ги за вътрешния правилник и трябва да ти кажат нещо. Няма как така на уговорка, просто ще е голям пропуск ако няма разписани правила.

# 24
  • София
  • Мнения: 19 481
"Колеги", имам бърз въпрос - на фактурата за дадена интервенция, която се праща на застраховател, има ли данни за позиция, компания или това беше в болничния лист.
Забравила съм.
И дали ще има проблем, ако касовият бон и фактурата са с различна дата. Не знаеха как да ми я издадат и само платих ...

# 25
  • Мнения: 32 866
По закон фактура се издава до 5 дни след плащане, така че, ако е по-малко, няма да има проблем. Поне не би трябвало. Не се пише позиция, само име, ЕГН, адрес.

# 26
  • Melmak
  • Мнения: 6 013
Няма проблем за датите. Не се пише позиция, пише се ЕГН.

В болничния пише позиция и фирма.

Соул, писали сме едновременно.

# 27
  • София
  • Мнения: 19 481
Благодаря ви, дами!

Соул, малко тъп въпрос, но ще ми простиш - дните от същия ден на плащането започват да се броят или от следващия.Grinning

# 28
  • Мнения: 32 866
Следващия

# 29
  • Мнения: 19 296
"Колеги", имам бърз въпрос - на фактурата за дадена интервенция, която се праща на застраховател, има ли данни за позиция, компания или това беше в болничния лист.
Забравила съм.
И дали ще има проблем, ако касовият бон и фактурата са с различна дата. Не знаеха как да ми я издадат и само платих ...
Интервенцията я правят на теб, съответно на теб я фактурират. Застрахователят ти възстановява (евентуално, това все пак подлежи и на преценка ако ще и само формалност да е) разход направен от теб, а не го плаща директно той че да фактурират на него. Същото важи и за фактура за закупуване на лекарства.
Вече ако е в лечебно заведение с което застрахователят има някакъв договор, трябва те да си кажат, но щом ти ще пращаш фактурата приемам че не е така.

Общи условия

Активация на акаунт