Стани богат - тема 25

  • 14 755
  • 756
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 173
Участничката е типичен представител на т.нар. поколение Z.
Съжалявам ги(голяма част от тези младежи) наистина, толкова са далеч от фундаменталните неща за живота, че...
И по-страшното е, че някой ден и те ще възпитават деца...
Голяма част от т.нар. конспиративни теории(се оказват) ще се окажат истина!
Определено има план(бавен, но сигурен) за тоталната деградация на човечеството, главно в развитите страни.

# 676
  • Мнения: 23 746
Един от предишните участници наистина Сивчо и Белушка ги беше нарекъл.

# 677
  • Мнения: 173
Пропуските(незнанието) от фундаментално и средно ниво в областите българска литература и история(както и световните), буквално ме взривяват вътрешно!
Някой ще каже: "Защо пък да са по-важни от някои други области на познанието"?
Защото така! Те са фундамент и ключов индикатор за нивото на обща култура!
Пряко са свързани с т.нар. жаждата към повече и повече знания, усъвършенстването и т.н.
С други думи(по мое наблюдение), ако човек е посредствен в тези две области, вероятността да има богата обща култура, способност за сериозни дискусии и т.н. е буквално нищожна.
Да не се обиди някой, но хуманитарните дисциплини формират 80% от нивото на обща култура.
Неслучайно и най-добрите  в т.нар. технически дисциплини са страшно четящи хора, с интереси в литературата, философията и т.н.

# 678
  • Мнения: 41 675
Мен ме взривява това, което чувам напоследък по радиото (не че слушам много радио, но понякога в работата си пускам) - някакви хора, специалисти по образование твърдят, че било глупаво учениците да учат много факти, а трябвало да се обучават в дебати и лидерство - към това трябвало да се стреми модерната образователна система... Е, ще цъфнем и ще вържем. А най-много бъдещите "лидери".

# 679
  • Мнения: 173
Цитат
някакви хора, специалисти по образование твърдят, че било глупаво учениците да учат много факти, а трябвало да се обучават в дебати и лидерство
Много поздрави на подобни пишман-ментори!
Какво ще дебатираш като нямаш систематични знания в редица области, за да можеш да правиш паралели, анализи, детайлизиране и т.н.?
Да не говорим, че богаството на речника(езика) се трупа чрез четене на разнообразни източници/книги и пр.
И не на последно място - лидерството има различни измерения(донякъде е заложено, не се придобива), но за да бъде устойчиво, няма как да стане без сериозна експертиза, опит и обща култура.
(Разбира се, визирам истинските лидери, а не конотацията с която се класифицират редица политици и техните лакеи, или разни новоизлюпени парвенюта и т.н.).

Последна редакция: пн, 18 ное 2024, 20:19 от Soleiblanc

# 680
  • Мнения: 41 675
Точно; този същият каза, че ако ученик няма знания и разсъждава грешно, но интересно, трябвало да се поощрява с високи оценки.
Според мен, трябва да направят отделни училища, в които да се прилага либералният метод.

# 681
  • Мнения: 50 577
Мен ме взривява това, което чувам напоследък по радиото (не че слушам много радио, но понякога в работата си пускам) - някакви хора, специалисти по образование твърдят, че било глупаво учениците да учат много факти, а трябвало да се обучават в дебати и лидерство - към това трябвало да се стреми модерната образователна система... Е, ще цъфнем и ще вържем. А най-много бъдещите "лидери".

Идеята не е лоша, но дяволът е в детайлите. Като си помисля колко ненужни неща се зубрят по география, биология, химия, физика... По история дати, а не анализ. Та има хляб в това, ама зависи как ще се направи.

# 682
  • Мнения: 173
Цитат
И на мен първият участник ми прилича на брат Аргиров, още откакто го представиха.
Физиогномично е така.
Аз добавям(както и други) и влогъра Слави Панайотов(Клашъра).
По-интересното обаче(звучи като съвпадение, но кой знае) е, че и тримата(пардон, четиримата) са от Пловдив.
Артистични, музикални, с някаква прилика фенотипно, което току виж и да означава, че имат общ пра-пра дядо/баба.
Grinning

# 683
  • Мнения: 2 912

Идеята не е лоша, но дяволът е в детайлите. Като си помисля колко ненужни неща се зубрят по география, биология, химия, физика... По история дати, а не анализ. Та има хляб в това, ама зависи как ще се направи.

Нищо не е излишно.  Така разсъждавах и аз навремето. Всичко влиза в действие някога - доказателство - подобни игри Smiley
От десетилетия сама търся и чета всичко, всякакви подробности. Дати,  детайли, дреболийки, всичко. Голям кеф.

# 684
  • Мнения: 41 675
Ама ако човек просто пътува (дори и само из България) и не си е забил носа в телефона през цялото време (и е с нормален мозък) все ще запомни разни неща, свързани с география, история, етнография и т.н.

# 685
  • Русе
  • Мнения: 619
Няма как да е нещо различно от неутрино. Прост се чудя защо се колебае, даже и да не знае. Все пак на Южния полюс нищо не живее, ни лисици, ни овесарки, да не говорим за тюлени, понеже там е материк, а не океан.
 

А пингвините?

# 686
  • Мнения: 50 577
Няма как да е нещо различно от неутрино. Прост се чудя защо се колебае, даже и да не знае. Все пак на Южния полюс нищо не живее, ни лисици, ни овесарки, да не говорим за тюлени, понеже там е материк, а не океан.
 

А пингвините?

Ами пингвините живеят по брега, край морето. Не на Южния полюс.

# 687
  • Русе
  • Мнения: 619
Няма как да е нещо различно от неутрино. Прост се чудя защо се колебае, даже и да не знае. Все пак на Южния полюс нищо не живее, ни лисици, ни овесарки, да не говорим за тюлени, понеже там е материк, а не океан.
 

А пингвините?

Ами пингвините живеят по брега, край морето. Не на Южния полюс.

Е добре, де, брегът не е ли част от материка, т.е. от Южния полюс?

Също трябва да не се съглася с част от Вашия пост: "Идеята не е лоша, но дяволът е в детайлите. Като си помисля колко ненужни неща се зубрят по география, биология, химия, физика... По история дати, а не анализ."

Историята без дати е немислима. Как можете да анализирате събития или процеси (процес - ход, развитие във времето, следователно в датите!), ако не сте ги позиционирали във връзка с други събития? Вероятно знаете, че това, което археолозите ценят най-много при намирането на артефакти, е възможността да определят тяхната възраст и евентуално мястото, където са сътворени (защото може да са били преместени). Как мога да разбера, например, за кой Карл става въпрос, ако не са посочени дати на неговия живот или царуване?

# 688
  • Мнения: 50 577
Материкът е Антарктида, а южният полюс е една въображаема точка на повече от 1000 километра от брега и на 2 835 метра надморска височина.

За датите - има дати и дати. Някои са важни, други са за специалистите, не за учениците.  И Карловци има много, важен е Карл Велики, за него се знае кой е и без дати. Пък и дати именно се намират в Гугъл.

# 689
  • Пловдив
  • Мнения: 19 381
Ми кво, не звучат ли като заешки имена? Grinning

Аз и за Торбалан щях да падна - откъде накъде трябва да е балкански и колко албански да звучи това "Макути"...

Общи условия

Активация на акаунт