Лека и безаварийна на тези, които карат ШОФЬОРСКИТЕ - 15

  • 5 343
  • 118
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 4 945
Не знам дали в Испания се санкционира по снимки от камери. Тенденция е да се плни хазната. Правят се безсмислени ограничения на скоростта и камера заснема нарушения. Пример. на път за морето минахме през Троянския манастир. Имало е (незабелязано) ограничение на скоростта поради навлизане в населено място - в пространство без застрояване. Имало е и камера и тя регистрира. Вайбър - глоба - превишена скорост. Обещах си през време на престоя на морето да не допусна точка по-малко/респ. глоба. По пътя Варна-Бургас пълзя с 40 км - такова е ограничението. Нито един, ама нито един шофьор не остана зад мен. И на моменти изпреварванията бяха рискови. Здравият разум се пита - кое е по-добре - да не се прави тапа в място, в което потокът е със скорост над нормираната или да не се поставят безсмслени огранчения. За протокола - книжка + активно шофиране от 1981 г.

# 46
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 688
Няма никакво значение какво казва моят здрав разум. Слушам го, само когато трябва да се  съобразявам с ограничения, знаци, камери и пр. на пътя. А на пътя ли си, всичко ограничава. Нашето село е пълно с легнали полицаи, отделно има участъци с ограничения 20 и 10 км/ч. Мислиш ли, че можеш да държиш скутер на пътя с 10 км? Правиш, струваш, минаваш участъка с толкова, ако ни искаш глоба. Не знам санкционира ли се с точки точно това, но точки отнемат за какви ли не работи- например, да караш с лакът на отворения прозорец.

# 47
  • Мнения: 2 451
В България отнемаха ли се точки при електронен фиш за скорост? Странно ми е млади шофьори да се борят да спасяват книжката. Книжката ми е на една година и шофирам активно от около 9-10 месеца. Точно като новоизлюпен шофьор два пъти по-внимателно следя за знаци, маркировка, скорост. Проучвам си предварително маршрутите, ако не съм минавала преди това. Нов шофьор с много отнети точки си е червен флаг за мен и трябва да се адресира, за да се подобри.

# 48
  • Мнения: 2 098
Ти самият/самата се водиш млад шофьор. Така ще е още няколко години, самият факт че си правиш проучване на маршрут предварително говори ,че си супер неуверен като шофьор и също си ,,пазиш,, точките и книжката😉Незнам дали знаеш, но самата предпоставка за създаване на ПТП е нарушение и се наказва със глоба + отнети точки. Т.е това ,че сме неопитни е = на опасни.
 Който се чувства уверен зад волана ,проучвания не прави той просто кара. Нямам време за картография, качвам се внимавам,следя обстановката, внимавам за скоростта и пешеходците. Имам проблем с паркирането, при всеки удобен ден ,отивам да го упражнявам.
Мъжа ми също е с 25 години ,,стаж,, като активен шофьор, имаше златен талон (махнаха ги ,няма ги вече)  Неговото мнение ,че ако се ,,завъртят,, както трябва из града улиците ще бъдат пълни само с учебни автомобили ,70% ще са със взети книжки

# 49
  • Мнения: 2 451
Не знам как така смело зад монитора/екрана ме квалифицира като неуверена. Аз не се имам за такава. И не, не си пазя точките. Изобщо не съм се и замисляла за тях. Пазя себе си, останалите участници в движението по пътищата, моята кола, колите на останалите. Проучването на маршрута го правят и опитни шофьори с дългогодишен стаж, та даже и пешеходци. Човек, ако иска да стигне някъде е хубаво да знае как се стига дотам. Създаването на предпоставка за ПТП в повечето случаи е свързана с неспазване на правилника и го правят предимно опитни шофьори, защото нали…опитни са.

# 50
  • Мнения: 2 098
Аз съм дългогодишен пешеходец, ама здрав😀 изминавала съм по 36 000 крачки за ден. От това произлезе проблем за мен. Защото се оказа,че отлично знам как да стигна от точка А до точка.Б ...ама пеша🤭  Предпоставка за ПТП създадох лично аз в учебната кола,защото обърках при разпределението на лентите....исках да продължа направо, а там имало две ленти за наляво. Аз реших да мина в съседната, пресичане на двойна непрекъсната, там идваше кола отзад....Обяснението на инструктора ми беше ,, първо си скъсана на изпита, и второ ако имаше книжка и някой те снима и изпрати в КАТ ще ти вземат 10 точки+глоба" Така установихме ,че моя милост не следи табелите за разпределение на лентите и ,че не познавам района. Аз наистина не го познавах,все едно карах в друг град. За сметка на това сега пък карам в непознати места без проблем, въпреки че имам книжка съвсем от скоро често карам извън градско и то на места които не познавам...така в едно село се оказа,че моб.оператор няма покритие ....навигацията йок🥴

# 51
  • Мнения: 376
Аз не мисля, че да си проучваш маршрута те право слаб шофьор. Много отговорно си е даже. И между другото още преди да стане така натоварено движението в София, може би 90 те години, приятели на баща ми от провинцията, не смееха да карат из столицата, а по принцип си бяха добри шофьори. На мен често ми се налага да карам до Варна, емиии следя за ремонтите и обмислям маршрута , защото наложи ли се да сменя  трасето...ами шашардисвам се. Може да не съм най-сподсобният шофьор , но пък като паркирам може да е със сто маневри , но гледам крайният резултат да е перфектен🥳

# 52
  • Мнения: 2
Здравейте! Колко време след взет изпит пред ДАИ се подават документите в Кат за шофьорска книжка. И какви документи се изискват. Благодаря предварително!

# 53
  • Телиш/Плевен
  • Мнения: 14 302
Здравейте! Колко време след взет изпит пред ДАИ се подават документите в Кат за шофьорска книжка. И какви документи се изискват. Благодаря предварително!
В нашата област (Плевен) ни казват да отидем след три работни дни, защото за толкова стигат протоколите от изпитите, но не знам дали навсякъде е така.
Документите можеш да видиш тук.

# 54
  • Замък сред облаците
  • Мнения: 11 066
И за София след 3 работни дни казват.

# 55
  • Мнения: 2
Здравейте! Колко време след взет изпит пред ДАИ се подават документите в Кат за шофьорска книжка. И какви документи се изискват. Благодаря предварително!
В нашата област (Плевен) ни казват да отидем след три работни дни, защото за толкова стигат протоколите от изпитите, но не знам дали навсякъде е така.
Документите можеш да видиш тук.
Благодаря !

# 56
  • Мнения: 16
Момичета, имам нужда от разяснение малко как протича в днешно време първата част - подготовката по теория.
Дойде ред детето да кара курсовете за шофьор, на 18 без месец е, моето участие е да подпиша информирано съгласие и да платя.
Препоръчаха ни инструктор, тя си го хареса, хареса и колата. Дотук добре. Отидохме да я записваме и не хареса залата, смотано било, миришело. От школата казаха, че теорията е пет дена на място, после една седмица самоподготовка и след това вътрешен тест. Ако постигне ниво, пускат я на кормуване вече с инструктора.
Та, първият ми проблем е, че тя не хареса мястото за теорията... Моята логика е, че това се изтърпява, да имаш читав инструктор и да те радва колата е по-важно. Ама върви го обяснявай това на джен-зито...
После се замислих, как така пет дена? По осем часа ли? Ами на училище кога ще ходят?! Тя и без това е събрала предостатъчно отсъствия...
Та питам тези, които сроко са карали курсовете? Как е организирано обучението по теория, как се взимат тези 40 часа по наредба?

# 57
  • Мнения: 2 451
При мен теорията беше 2-3 дни по 3-4 часа. Не помня вече в точност, но със сигурност не беше 5 дни. Кормуването вече го бях почнала. На листовки в ДАИ ме пуснаха след като изкарах вътрешния изпит. Инструктурът ми помогна и предварително ми обясни някои от въпросите, които ме затрудняваха.

# 58
  • Телиш/Плевен
  • Мнения: 14 302
Аз имах пет дни лекции по теория, от 17:00 до 20:00 ч.

# 59
  • Мнения: 2 098
Моята теория беше от  Понеделник-Четвъртък от 17-20 часа. Още не бяхме свършили теорията и започнахме кормуването. Имахме вътрешен изпит по теория ,после пред ДАИ

Общи условия

Активация на акаунт