Лека и безаварийна на тези, които карат ШОФЬОРСКИТЕ - 15

  • 5 343
  • 118
  •   1
Отговори
# 60
  • Замък сред облаците
  • Мнения: 11 066
Моята теория беше 5 дни от 18 до 21ч. През това време и след това - самоподготовка онлайн (на сайта Автообучение или на автоизпит, сайта на ДАИ). После вътрешен в школата когато ти е удобно  (аз го взех 3 месеца след присъствената теория) и после когато ти запишат час за явяване в ДАИ - обикновено в рамките на седмица. След взимането на теорията пред ДАИ ми дадоха контакта на “моя” инструктор и тогава почнахме кормуването.
Като цяло бях много доволна от теорията, даже последно като ходих за шофьорския изпит бяха инсталирали огромен интерактивен екран за показването на ситуациите плюс тестов волан.

Последна редакция: пн, 10 мар 2025, 20:09 от АА

# 61
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 688
Нямам точен спомен за дни и часове за теорията. Знам, че ходих няколко пъти в една зала, където инструкторът ни изясняваше някакви закони, минахме през правилника и всеки си се подготвяше вкъщи. Ако искаш, ходиш в залата да решаваш пробни тестове. Аз карах листовките успоредно с кормуването, дъщеря ми започна кормуването след като взе теоретичния изпит.
Сле като аз плащам, ще настоявам да си следва порядките на школата. Ако трябва да ходи 5 дни, ще ходи и ще слуша какво й говорят. Моята дъщеря сама си плаща курса, не съм й се месила.

# 62
  • Варна - Черна гора
  • Мнения: 737
При мен теорията беше две седмици, през работните дни, т.е. 10 дни от 17 до 19:30 като това трябва да са 40 учебни часа.
Лектора се придържаше към Интерактивното помагало. Почти нищо повече от написаното в него не ни е казал.
Първите часове си водех записки ... и когато установих, че е наизустил ръководството прецених, че е безсмислено.
За листовките се подготвях от помагалото. Голяма грешка е да се решават листовки, ако не си минал теорията.

# 63
  • 1st floor
  • Мнения: 9 821
При нас лекциите бяха съботно-неделни и не бяха задължителни. Успях само на една-две да отида, останалото научих от помагалото и после решавах до припадък онлайн тестове. Изкарах на теорея максималния брой точки и на вътрешния и на изпита в КАТ. Естествено, бях наизустила въпросите с категориите и от сорта. Нещата, в които не схаващам логика, ги забравих. За съжаление, и тези, които не използвам - например регулировчика. Flushed

# 64
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 688
Огромна част от листовките са наизустяване, няма какво да се лъжем. Я някой с книжка отпреди няколко години да се пробва да направи един тест. Директно е скъсан, гаранция.

# 65
  • Мнения: 4 945
Потвърждавам - пробвах, много грешки Simple Smile

# 66
  • Мнения: 7 344
След 5 дена, ще станат точно 8 години, откакто имам книжка. Наистина много от нещата трябва да се наизустят. Така и не разбрах за какво ми е да знам каква е разрешената скорост, на различни пътища,  за категория С, при положение че аз ходех на курс за Б. Реших една листовка в Автоизпит. Взех изпита. Grinning

# 67
  • 1st floor
  • Мнения: 9 821
И аз си поиграх с листовките - нямам грешки в тези за предимство, знаци, скорост, която касае мен. Почти всички въпроси относно други категории са ми грешни.Rolling Eyes Имам и един за светофара грешен - на Внимание , спри! съм посочила всички картинки с жълто и червено, то било само жълтото. Grin За червеното сигурно има друга дефиниция, ама се тая. Пак се спира. Сбъркала съм и някои неща, които никога не съм ползвала - обжалване на фиш до 50лв (не съм имала никога) и дали могат да се ползват светлините за мъгла при снеговалеж (не съм карала на снеговалеж). Имам книжка от пет години, но никога не съм била активен шофьор. Преди карах основно събота или неделя извънградко - магистрали, междуградски и междуселски пътища, черни пътища даже, баири, завои, теснотии. В София ми беше по-тегаво и само по кварталите, никога в центъра. Сега си взех градска кола и докато чакам майсторите да я прегледат, мисля да разцъкам листовките, за да видя за други  пропуски. Не мисля да записвам опреснителни, просто ще я подкарам в непикови часове из квартала, за да не причинявам стресови ситуации за мен и околните, докато свикна отново  да шофирам, а и със самата кола и габаритите й. Някакъв трик как да съм сигурна ,че няма да забърша нещо от дясно в тесните улици има ли? Това винаги ме е притеснявало. Помня, че при разминаване с насрещен автомобил, винаги се презастраховах и явно оставях повече от необходимото и не  се прибирах достатъчно. Съответно дразнех насрещната страна.

# 68
  • Вече в моята си приказка...
  • Мнения: 4 391
Здравейте! В момента карам курсовете. Трудно ми е. Вече съм на 12 часа, а допускам глупави грешки. Забравям да гледам огледалата, проблем ми е и съединителя - кога се натиска, кога - не, не чувам инструктора, натискам не достатъчно плавно спирачката и колата спира рязко. С инструктора правихме и паркиране пенпендикулярно на пътя, но ми е много трудно. Дали ще стане шофьор от мен?! Никога, никога до този момент не съм имала желание да имам книжка. И много ме е яд, че на тази възраст ми се НАЛАГА да развия това умение. На 50 години съм. Минах през разнообразни емоции - бях нахъсана, уплашена, в друг момент не ми пукаше, после ревах, дойде мигът, в който поисках да се откажа, мина ми през главата да сменя инструктора или да сменя учебния автомобил с ръчни скорости с такава, която е автоматик, за да уча по-малко неща. Ядосвам се, защото очевидно по-бавно напредвам от други курсисти. А най ме е яд, когато чуя от инструктора как някой си още при първото кормуване му "скрил шапката".

# 69
  • Мнения: 2 451
За добро или за лошо, обичайно хората се научават да паркират след като вземат книжка. Въпрос на практика. След като вземете книжка, отивате с някой опитен шофьор на полигон или на някой по-голям паркинг и почвате да тренирате.

Огледалата задължително ги гледайте преди да предприемете маневра. През останалото време също се гледат, за да сте наясно с пътната обстановка и шофьорите около вас. Но на първо място запомнете, че се гледат преди да предприемете маневра. Съединителят го натискате при смяна на предавките. Полусъединителят ще Ви отнеме повече време да свикнете.

Аз не бих се отказала от ръчните скорости. Имам приятелка, която кара само автоматик. От половин година е без кола, защото не може да намери автоматик в бюджета й, който да отговаря и на изискванията й за година на производство.

# 70
  • 1st floor
  • Мнения: 9 821
Не се притеснявай. Ще се научиш и ще свикнеш. Аз взех книжка на 40. И до ден днешен се шегувам, че двете ми раждания бяха по-лесни! Grinning
В тази възраст, каквото и да си говорим, по-трудно запаметяваме. Не е като на 20. Обаче ще стане. От опит ти го казвам. И аз се бях засилила за кола с автоматик преди пет години, но като почнах да карам тази на ММ, щото нямаше друга, свикнах. Процесът става напълно автоматичен и хич не мислиш за ръчки и педали, а само си следиш пътя. Просто си трябва практика.С паркирането също.

# 71
  • Телиш/Плевен
  • Мнения: 14 302
Ядосвам се, защото очевидно по-бавно напредвам от други курсисти. А най ме е яд, когато чуя от инструктора как някой си още при първото кормуване му "скрил шапката".
Не се сравнявай с останалите, инструкторът също не е много редно да го прави, но... Neutral Face
Другото са ти го казали - търпение и практика. Това е "тайната". Когато аз карах курса, имаше жени и над 50 години, трябваше им повече време наистина, което е нормално, но не се отказаха и успяха всичките, дори преди мен (аз прекъсвах обучението на няколко пъти, споделяла съм в темата). Ще успееш и ти, само не се отказвай. Hug

# 72
  • Мнения: 2 098
Аз имам книжка от 5месеца ,взех я броени дни преди да стана на 40г. Шофирам всеки ден градско, гледам да избягвам натоварени райони,изпитвам страх от кръгови движения и много бавно се пристроявам от лента в лента. Много се оглеждам при пристрояванията, и излизане от кръгови ми е кошмар....неопитна съм и внимавам доста.

# 73
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 688
Вчера на два пъти давах на щерката да ми кара колата. Има квижка от година. Личи й колко е неопитна, колко внимава на всеки завой, лентите в кръговото, абе за неща, които за шофьор с опит са станали автоматични. Нейната кола е бензин, моята- дизел, това също се отразява, всеки съединител отлепя на различно място, спирачките са различно чувствителни и пр. неща, които на мен отдавна не ми правят впечатление, но за начинаещи са от голямо значение. Всичко се учи с опита!

# 74
  • Варна - Черна гора
  • Мнения: 737
Чай с мед, ще стане шофьор от тебе, но ще е по-бавно.
Казвам го от позицията на все още кандидат шофьор. С няколко години съм по-голяма от теб.
Смених първия инструктор. Сегашния е много спокоен, обеснява, търпелив е. Отчита факта, че не съм на 18 години и е наясно, че уменията се придобиват по-бавно.
Обяснява и анализира допуснатите грешки. Ако прекаля с глупосните си, ми се кара, но не е незаслужено (имам моменти на необяснимо поведение).
Психически се подготви да изкараш повече часове кормуване (аз съм спряла да ги броя. Искам да съм спокойна и уверена). Ако прецениш, че инструктора не е твоя можеш да го смениш по всяко време.
Желая ти успех и ... няма да се отказваш. Апетита идва с яденето - важи с пълна сила и за шофирането.

Общи условия

Активация на акаунт