"Оръжията и човекът" в Народния театър: за или против?

  • 17 463
  • 611
  •   1
Отговори
# 105
  • София
  • Мнения: 12 306
Дълбоко уважаемите тук, иронизиращи себе си, възнесени величия, може ли дадат пример как ще използват самоиронията в контекста на гаврата с хабрите български войници при българо-сръбската война?
Дълбоко се уважавам и ми е все тая в кой контекст се пробваш да ме провокираш.

# 106
  • Мнения: 441
Дано да не ти е все тая, да разбереш какво означава САМОирония.

# 107
  • Мнения: 374
Аз пък ходих снощи пред Народния театър само за да мога да викам с цяло гърло "Долу Малкович" и "Малкович - вън от България" Кога друг път на човек ще му се отдаде подобен шанс да вика напълно свободно против толкова известна холивудска звезда - никога. Не всеки ден Малкович е в България и не всеки ден можем да викаме срещу него, така че се възползвах максимално от шанса Simple Smile

# 108
  • Пловдив
  • Мнения: 19 984
Номера със свободата на словото е изтъркан.
Свободата на словото е това, което гарантира и на тъпотиите да видят бял свят, без някой да бъде бит. Без ирония го отбелязвам, и без да виждам нещо лошо в свободата сама по себе си.

-----

Цитат
Не всеки ден Малкович е в България и не всеки ден можем да викаме срещу него, така че се възползвах максимално от шанса
Що, като си замине, кой ще ти пречи пак да викаш?


-----

Някой нали искаше линк към пиесата - ето един, само че на английски.
https://www.owleyes.org/text/arms-man/read/introduction#root-24

Я такова нещо и на български не можем да го прочетем целото, а на английски па - хич, но ако някой има желание...

# 109
  • Мнения: 374
Цитат
Не всеки ден Малкович е в България и не всеки ден можем да викаме срещу него, така че се възползвах максимално от шанса
Що, като си замине, кой ще ти пречи пак да викаш?
Е как, няма да е тук да ме чуе. Друго си е да викаш "Долу Малкович" и той да е през един кордон полицаи, друго си е да го няма изобщо в България.

# 110
  • Мнения: 2 110
Желателно е тъпотиите да не се изявяват на национални сцени, в против случай държавата се асоциира точно с тези тъпотии. Не съм гледал постановката, но по всичко личи, че освен по съдържание, тя е нискокачествена и по изпълнение, и не отива на националната ни сцена да се представя такъв долнопробен продукт. Никой не е забранявал и не е цензурирал пиесата, Джон Малкович е напълно свободен да я представи на много други места и по друго време, включително онлайн.

За енти път. Никой не толерира изпълненията на проруските ултраси. Но да им се дава повод и причина за изява е точно изплискване на легена и не особено умно, освен ако не е търсена нарочна провокация. Изплискване на легена е, когато системното потъпкване на представите за редно нередно на една огромна част от населението се превърне в държавна политика.
В демократичните общества хората търпят, търпят, накрая им писва и радикалните прояви са нещо напълно очаквано. Също така много е лесно външни сили да се възползват от тези чувства на хората. Понякога се чудя дали най-ярките представители на войнстващия неолибералитет не са на руска хранилка, толкова успешно успяха да разбият отвътре демократичните общества и социално, и икономически.
Що се отнася до войната и мира, има огромна разлика между завоевателна и защитна война. Много е лесно да си философстваш пацифистки, когато държавата ти не е обект на въоръжена агресия.

Последна редакция: пт, 08 ное 2024, 12:59 от Petrof

# 111
  • София
  • Мнения: 15 233
Вие правите ли разлика между частна новинарска агенция като Шарли Абдо и националната театрална сцена? Никой не е забранявал глупавата пиеса, за да се оплаквате от цензура.
Напротив, публиката не е допусната до представлението. И пиесата е глупава, да, това е най-глупавото. И директора на Народния театър е глупав, но никой не протестира срещу него при уволнението на Морфов. И не се оплаквам от цензура, потресена съм от възможностите за дивашки прояви пред театър. Приемам, че има хора обидени, неодбряващи, но тия циркове просто не са от тоя век.

# 112
  • Мнения: 1 673
Вие правите ли разлика между частна новинарска агенция като Шарли Абдо и националната театрална сцена? Никой не е забранявал глупавата пиеса, за да се оплаквате от цензура.
Напротив, публиката не е допусната до представлението. И пиесата е глупава, да, това е най-глупавото. И директора на Народния театър е глупав, но никой не протестира срещу него при уволнението на Морфов. И не се оплаквам от цензура, потресена съм от възможностите за дивашки прояви пред театър. Приемам, че има хора обидени, неодбряващи, но тия циркове просто не са от тоя век.
Бояна, Народния театър е ДЪРЖАВЕН. Публиката си е купила билети по 60 лв, които са крайно недостатъчни постанавката да се случи, а останалите са от бюджета. Няма място за безвкусие и евтини провокации в Народния театър. Който иска да скандализира, провокира и тн, да си плати цялата сметка.
Сцените с  Владо Пенев  наистина бяха много грозни, но да му мислят театралните дейци, които решиха да "провокират". Полицията както винаги не беше разбрала какво се случва.

Последна редакция: пт, 08 ное 2024, 13:25 от Serene__

# 113
  • Мнения: 2 110
Вие правите ли разлика между частна новинарска агенция като Шарли Абдо и националната театрална сцена? Никой не е забранявал глупавата пиеса, за да се оплаквате от цензура.
Напротив, публиката не е допусната до представлението. И пиесата е глупава, да, това е най-глупавото. И директора на Народния театър е глупав, но никой не протестира срещу него при уволнението на Морфов. И не се оплаквам от цензура, потресена съм от възможностите за дивашки прояви пред театър. Приемам, че има хора обидени, неодбряващи, но тия циркове просто не са от тоя век.
Отмяната на неподходяща постановка на национална сцена не е цензура, а поправяне на една грешка. Театърът и неговият директор дължат огромно извинение на всички засегнати, както на обидените от постановката, така и на закупилите билети, също така връщане на парите за билетите или презаверяването им за други постановки. Самият директор трябва много сериозно да си поговори с министъра на културата относно това, кое е редно и кое не е редно да се поставя в Народния театър. Това не му е бащиния, а национална институция.

# 114
  • Мнения: 13 408
"Патриоти" бият и дърпат Владо Пенев - голям български актьор, който не участва в постановката на "Оръжията и човекът".
https://x.com/elenaultras?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetem … -narodniya-teatur
I rest my case.

Поне си набелязах кои наши съфорумци като ми кажат "добър ден", ще гледам дали слънце грее.
Между другото "не сме народ, а мърша" е стих на Петко Славейков. Не на Дж. Б. Шоу, не не Малкович.

# 115
  • Мнения: 2 830
Бояна, имаше, естествено протести и тогава при уволнението на Морфов. Но нямаше отзвук.
 Мястото на антибългарски подигравки и провокации не е в Народния театър. Реакцията на тълпата е търсен ефект, а не случайност. Дори обществото в голямата си част да счита пиесата за неприемлива и обидна, за недопустимо да бъде поставяна в този театър и, особено, на тази дата, това общество няма никакви реални механизми, с които да се противопостави на това, защото дефакто това е целта на  Малкович и  директора. И групата възмутени грантаджии, които повтарят ад наузеум "Ти ли ше ми кажеш кво да гледам?" и квичат "Българското Кристал Нахт!!!", къде с цел лична облага и популярност, къде от душевен оргазъм от унижаването на български светини, също е типична за последните години. Те нямат друга добра новина последните дни, това им топли душиците. Не може постоянно да бъдат толерирани всякакви плюнки по българското национално самосъзнание (за пари). Трябва да има все някакви граници.

Тоест, на ключови позиции, свързани с културата (и не само) са назначени са калинки българомразци, които за пари и майка си ще подиграят, правят пошли и силно обидни прояви, а ние хората трябва да не гледаме, щом не искаме. Но да плащаме все пак данъци и заплатата на калинките.

Последна редакция: пт, 08 ное 2024, 13:25 от MariyaHris

# 116
  • Пловдив
  • Мнения: 19 984
Между другото "не сме народ, а мърша" е стих на Петко Славейков. Не на Дж. Б. Шоу, не не Малкович.
Па да, знаем. Всички други от времето на Славейков до днес, които на всяка крачка обясняват каква мърша сме като народ, да не са французи?

# 117
  • Мнения: 42 064
Няма смисъл да си скачаме един на друг. Всичко това е умишлена провокация целяща точно това. Добре разчетена, планирана и доволно "стимулирана" при това. Изкуството винаги Е политика. И като вече не става по партийна и футболна (изчерпаха се) линия, удариха по болната тема - националната памет.
Гениално! Народа ще се се самоизтрепе  - Вазов против Шоу, а някой ще яхне вълната....
А ний... ний сме идиоти!  Перифразирам Ботев.
И аз искам да цитирам Ботев Simple Smile С добронамерен поздрав към либералите:

Скрит текст:
Нека сега нашата журналистика задържи сълзите си, както ще ги задържи в европейската - за да оплаче други столици, други варварства и страдания, кога робът извика на господаря си: кой си ти, що плачеш? Мъж ли си, жена ли, или хермафродит - звяр или риба?... И ще бъде ден - ден първий

# 118
  • Мнения: 13 408
Ми да. Малкович ми е безразличен, не съм фен дори в холивудското му амплоа.
Васил Василев (директорът) е противен апаратчик.
Но от някои хора тук откровено ме е срам.

# 119
  • Мнения: 90
Аз също не одобрявам протеста. Не мисля, че това е правилния начин да отречеш произведение. Четох мнение на Нешка Робева, която призовава за мирен протест. Четох и мнение на Тео Ушев, който е бил бит. Не ми харесват подобни изяви.
Не съм запозната с постановката. Но пък смятам да открия произведението и да го прочета.

Общи условия

Активация на акаунт