"Оръжията и човекът" в Народния театър: за или против?

  • 17 450
  • 611
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 3 440
Много ми се иска да разбера с какви хора споря в момента. Посещавате ли български театри? Колко постановки сте гледали през последната година? В кои театри? Кои са ви любимите постановки, театри, драматурзи, режисьори и български актьори? Кои постановки смятате за сполучливи и кои не?

Щом претендирате, че разбирате от качествено изкуство, трябва да сте способни да отговорите на тези въпроси. Ако не можете, значи в действителност споря с латерни.

# 436
  • Мнения: 2 110
Ясно. Интелектуалният каймак на България обича оплюването на българите и подигравките с исторически събития, будещи национална гордост. Държавата подпомага всичко това. На изборите русофилските и десните партии са във възход. Убеден съм, че интелектуалният каймак не вижда никаква връзка.

При избирателна активност от има-няма 30%, не знам за какъв възход говориш. Въпреки всичките си напъни, изглежда максимумът на "Възраждане" е трета политическа сила. Повечето хора са незаинтересовани.

Връзката иначе се нарича "липсващо образование".
Ето така демократите изгубиха изборите в САЩ. Поради неразбиране, но завидно самочувствие.

# 437
  • Мнения: 2 110
Кой тук е оправдал биячите?

# 438
  • софия
  • Мнения: 30 829
Както и "интелектуален каймак", защото харесваш да ходиш на театър и винаги си ги правил 🤣 Не от 7.11. Че даже и с родителите си си ходил и децата си водиш.
Пропуснах: и "еничари" сме с дъщеря ми.

# 439
  • Мнения: 12 638
Ами не знам дали съм интелектуален каймак, но в последните години ми се налага да пътувам, за да ходя на театър. Гледам ги разни мои съграждани се вихрят из фейсбук и леят възмущение, но никой от тях не се сети да се възмути, когато години наред читалището, в което се намира единствената сцена в града, беше като след бомбардировка. Тук-там някой се излъжеше веднъж годишно да дойде и не повтаряше. След един спектакъл актьорите бяха публикували снимки от самата сцена, от гримьорните, от тоалетните. Помня Нети как една зима игра с поло блуза под костюма, а като говореха им излизаше пара от устите. Но за тези неща на никой не му хрумна да протестира толкова енергично, никой не беше възмутен, нито не беше патриот.

# 440
  • Мнения: 13 408
Аз очаквам от Малкович да постави пиесата "Битката при Дойран" и хумористично да я играят в Англия и Сърбия.
А следващата постановка може да бъде"Кристалната нощ" в Израел". Нека и там да се посмеят,пък може и да му ръкопляскат.

Eвропа е венецът на цивилизацията именно заради хилядолетната способност (още от "Лизистрата" на Аристофан) да намира смешното и в трагичното, да различава художествена условност, да дава картбланш на хумора дори за своя сметка.
Затова съществуват "Ало-ало" и Монти Пайтън, Швейк и "Параграф 22" (той е американски, ама айде Stuck Out Tongue).

Други култури, да речем семитските, нямат тази зрелост и са там, където са (в братоубийствена война, в случая).

Между другото, аз смятам, че повишената напоследък обидчивост на всевъзможни обществени групи и индивиди - или по-точно това, че й се обръща внимание, е опасна в дългосрочен план. Цензура на хумора е възможно най-тъпото и антидемократично действие.

# 441
  • Мнения: 19 195
Аз очаквам от Малкович да постави пиесата "Битката при Дойран" и хумористично да я играят в Англия и Сърбия.
А следващата постановка може да бъде"Кристалната нощ" в Израел". Нека и там да се посмеят,пък може и да му ръкопляскат.

Eвропа е венецът на цивилизацията именно заради хилядолетната способност (още от "Лизистрата" на Аристофан) да намира смешното и в трагичното, да различава художествена условност, да дава картбланш на хумора дори за своя сметка.
Затова съществуват "Ало-ало" и Монти Пайтън, Швейк и "Параграф 22" (той е американски, ама айде Stuck Out Tongue).

Други култури, да речем семитските, нямат тази зрелост и са там, където са (в братоубийствена война, в случая).

Между другото, аз смятам, че повишената напоследък обидчивост на всевъзможни обществени групи и индивиди - или по-точно това, че й се обръща внимание, е опасна в дългосрочен план. Цензура на хумора е възможно най-тъпото и антидемократично действие.
Вероятно  би било по - добре такива произведения да се представят в сатиричен театър, където хуморът е в силата си.

Последна редакция: нд, 10 ное 2024, 13:23 от Mama_Nana

# 442
  • Мнения: 13 408
Няма такова ограничение, освен че се пише сатИричен Simple Smile
Къде да се поставя произведението Х, решават драматурзите и директорът на театъра, а не тълпата пред входа му.

Впрочем в Сатиричния се играе съвсем нова постановка на "Майка Кураж" от Брехт, на Стоян Радев. Подходящо е за актуалната обстановка.

# 443
  • Мнения: 3 440
Сатиричният театър също е държавен.

# 444
  • софия
  • Мнения: 30 829
И е в София. В центъра. На 5 мин. пеша от Народния.

# 445
  • софия
  • Мнения: 30 829
Вероятно  би било по - добре такива произведения да се представят в сатеричен театър, където хуморът е в силата си.
Бре! Как досега "Идеалният мъж" и "Богът на касапницата" напр., се играят отлично пореден сезон? В Народния това, не в Сатирата или Сълза и смях.

Последна редакция: нд, 10 ное 2024, 13:30 от zvаnchе

# 446
  • Мнения: 3 440
Въпросите ми останаха без отговор. Никой от борците патриоти не желае да сподели театралните си вкусове.

Българският театрален афиш е изключително богат. Моля, изгледайте поне 10 постановки поставени в последните пет години, преди да ни размахвате пръст.

# 447
  • Мнения: 19 195
Няма такова ограничение, освен че се пише сатИричен Simple Smile
Къде да се поставя произведението Х, решават драматурзите и директорът на театъра, а не тълпата пред входа му.

Скрит текст:
Впрочем в Сатиричния се играе съвсем нова постановка на "Майка Кураж" от Брехт, на Стоян Радев. Подходящо е за актуалната обстановка.
Не става въпрос за ограничение, а за тематика. Не съм фен на театъра, особено последните години.  
За мен проблемът идва от директора и художествения съвет или там както се наричат хората, които обсъждат какво, кога и как ще се играе на тяхната сцена.
Това, че режисьорът и авторът са световно известни, не би следвало да е водещо, а точно това се е получило. Никой не е мислил за съдържание на пиесата, за достойнствата и евентуални противоречия, при положение, че последните ги е имало в годините назад.

Последна редакция: нд, 10 ное 2024, 13:48 от Mama_Nana

# 448
  • Мнения: 3 649
Как пък никой не пощя да си развали рахатлъка, да се повдигне една идея по-високо от собствената си камбанарийка и да погледне на проблема от малко по-високо, глобално, като такъв касаещ всички, не в частност него самия.
Имаме общ проблем. Не проблем за тези вътре и тези извън театъра, не знам защо се правите, че не разбирате?
Когато проблемът опира до животеца на всеки един по отделно - трябва да сме общество. Но когато стане въпрос за Национална гордост и някаква си чест, едните са над нещата, тях не ги касае мнението на останалите.

Спирам до тук, явно няма смисъл. И нямам никакво намерение да доказвам на когото и да било, какво чета, кои постановки гледам и да си размахвам дипломите и банковите сметки.

Последна редакция: нд, 10 ное 2024, 16:36 от Sysly

# 449
  • София
  • Мнения: 35 236
Много съм съгласна.
Изключително сериозен проблем е, когато една част от обществото се опитва да наложи собствените си разбирания за гордост и чест, собствената си камбанария на друга част от обществото.

Общи условия

Активация на акаунт