"Оръжията и човекът" в Народния театър: за или против?

  • 17 415
  • 611
  •   1
Отговори
# 480
  • Beyond the stars
  • Мнения: 9 163
Всичко започна с оплакването, че държавата в онези години е контролирала какво да достигне до обществото и че не трябва да се връщаме към тези времена.

Пълна глупост е държавата да осигурява финансирането и в същото време да искате да НЕ упражнява контрол!

Като не искате контрол, да става частен и тогава няма да има оплаквания.

Освен семейството, държавата също трябва да възпитава морал, ценности и идеали. Това става чрез културата и образованието. И става чрез контрол!

Та, вземете се разберете какво точно искате.

Разбира се, че и другите финансират, защото днешната система е смесица между комунизъм и капитализъм.

Контролът също и финансирането се определя от зрителя съгласно действащата методика на база продадени билети.
Субсидията е обвързана с това какво иска да гледа зрителя. Обществото се изказва чрез купуването или не на билети.

# 481
  • Мнения: 12 633
Педофилията, доколкото ми е известно, е криминализирана. За разлика от сатирата.

# 482
  • Beyond the stars
  • Мнения: 9 163
Това с продадените билети НЕ е коректен пример.


За да не съм голословна - начина за разпределяне на държавната субсидия:

# 483
  • София
  • Мнения: 35 225
Скрит текст:
Криминализирана ли е била? И колко хванати са в затвора?

Стига наивност, ще заобиколя закона, изключително лесно.

Скрит текст:
"Козата или коя е Силвия" ми е нопозната пиеса, но щом не искате контрол, няма проблем държавата финансира всякакви ненормалщини. Публика винаги ще се намери за тях.
При това положение какъв контрол точно предлагаш да се осъществява?

# 484
  • Мнения: 12 633
Ами заобиколи го, щом искаш. Проблемът си е единствено и само твой. Пък после настоявяй за контрол. Когнививен дисонанс ли беше това?
Аз в случая не виждам как екипът зад постановката е заобиколил някакъв закон.
Други видяхме как го нарушат, без последици, естествено.

# 485
  • Мнения: 3 440
За пиеса със секс между 10 годишни не се сещам, но веднага в съзнанието ми изниква една постановка от драматурга Франк Ведекинд, режисирана за първи път от Макс Райнхард. Постановката често е била забранявана и  цензурирана, защото засяга пубертет, сексуалност, тийнеджърска бременност, аборти и прочие.

https://en.wikipedia.org/wiki/Spring_Awakening_(play)

Не, не виждам проблем да се играе от пълнолетни актьори. Но със сигурност ще предизвика скандал сред тези, които обичат да интерпретират нещата през извратената си призма.

# 486
  • Мнения: 12 633
Правим, да.
Свобода е да отидем на театър да гледаме антивоенна пиеса, която осмива войната по принцип. И не само нея.
Свободия е да ни набият необеспокоявано под флага на патриотизма.

# 487
  • София
  • Мнения: 15 231
Държавата е общо понятие. Тук имаме един идиот за шеф на Народния театър, който уволни Морфов и като цяло е неадекватен. Малкович е дошъл с 4 пиеси, директорът е избрал тази, неясно защо като е посредствена, дори да не беше станал скандал.
Но не може този въпрос да се решава с насилие пред театъра. Да му искат оставката, и без това много хора му я искаме от самото начало.

# 488
  • Мнения: 12 633
Ти и онези биячи пред Театъра ли сте обществото хахаха
Искаш ли доказателства, че обществото НЕ иска "самоирония" на Левски, Ботев, Списаревски и т.н. или и сама си го знаеш?

Либералите все още сте малцинство. Просто сте кресливи.
Кой и къде "самоиронизира" Левски, Ботев и Списаревски?
Кресливите се вижда кои сте.
Едни хора отидоха на театъра, други крещяха и биха. Половината от вас разбраха за пиесата след крясъците на няколко платени момчета и на Нешка. Ако не бяха крещяли толкова много, нямаше да знаете ни за пиесата, ни за датата.
"Кой и къде "самоиронизира" Левски, Ботев и Списаревски?"
С този пример просто ви отговарям защо говоря от името на обществото.
И аз говоря от името на обществото.

# 489
  • София
  • Мнения: 12 302
Предлагам да се направи пореден списък. Кой е от обществото с главно О, кой е от по-маловажното общество и кой може да е говорител (на общество). Имате ли идеи кой би се заел със задачата?

# 490
  • Мнения: 4 972
Правим, да.
Свобода е да отидем на театър да гледаме антивоенна пиеса, която осмива войната по принцип. И не само нея.
Свободия е да ни набият необеспокоявано под флага на патриотизма.
Нямам нищо против да гледам антивоенна пиеса, която осмива войната. Аз съм против войните. Но тази пиеса не бих я нарекла антивоенна. България е била нападнатата страна. Агресорът е друг. България се е защитавала във тази война. Нали не искате да кажете, че е трябвало да не се защитаваме и да се предадем на агресора. Сигурна съм, че не. Лошо е, че Бърнард Шоу е подходил недомислено, лековерно спрямо нападнатата страна. Не му е простено според мен. Ако си против войната, трябва по-отговорно да постъпиш, а не, а, трябва ми война, тази става.
Ако някоя държава сега ни нападне и се появи драматург да сътвори пиеса, която ни осмива и е против войната, едва ли ще ни хареса.

# 491
  • Мнения: 438
И аз говоря от името на обществото.
Извън темата за театъра, ето какво пише за образованието:
2. (доп. - ДВ, бр. 11 от 2023 г.) съхраняване и утвърждаване на българската национална идентичност и българското национално самосъзнание;

Това много ви дразни. Ако го съотнесем към културата - да НЕ се допуска гавра с историята и героите ни!

# 492
  • Beyond the stars
  • Мнения: 9 163
Правим, да.
Свобода е да отидем на театър да гледаме антивоенна пиеса, която осмива войната по принцип. И не само нея.
Свободия е да ни набият необеспокоявано под флага на патриотизма.
Нямам нищо против да гледам антивоенна пиеса, която осмива войната. Аз съм против войните. Но тази пиеса не бих я нарекла антивоенна. България е била нападнатата страна. Агресорът е друг. България се е защитавала във тази война. Нали не искате да кажете, че е трябвало да не се защитаваме и да се предадем на агресора. Сигурна съм, че не. Лошо е, че Бърнард Шоу е подходил недомислено, лековерно спрямо нападнатата страна. Не му е простено според мен. Ако си против войната, трябва по-отговорно да постъпиш, а не, а, трябва ми война, тази става.
Ако някоя държава сега ни нападне и се появи драматург да сътвори пиеса, която ни осмива и е против войната, едва ли ще ни хареса.

Цитат от същата пиеса

# 493
  • Мнения: 4 559
Силно препоръчвам да изгледате интервюто на Емил Кошлуков при Любенов от вчера. Обяснява доста от процесите в момента във връзка с постановки, избори и бъдещето на медиите (особено обществените). Без емоции и лични наклони.

# 494
  • Мнения: 3 440
Предлагам да се направи пореден списък. Кой е от обществото с главно О, кой е от по-маловажното общество и кой може да е говорител (на общество). Имате ли идеи кой би се заел със задачата?

Мнението на мнозинството трябва да се уважава, независимо от това, че е фунционално неграмотно. Макар че не ходи на театър, то има право да спори с тези, които ходят на театър и да им ограничава достъпа.
Мнозинството си е въобразило, че неговите данъци са от по-голямо значение от моите данъци и имат по-голяма тежест. Ако нашият морален компас не съвпада с техния, то това непременно значи, че ние нямаме никакви ценности, следователно сме врагове на народа, които се кланяме на Урсула фон дер Лайен и искаме ислямска държава да ни превземе, че да се свърши тази мъка.

Следва списък на нещата, които трябва да се забранят в театъра:
- всичко, което на тях не им харесва

След въведените забрани, театрите останали празни, защото мнозинството така или иначе никога не е имало намерение да ги посещава.

Последна редакция: нд, 10 ное 2024, 21:52 от Solaris

Общи условия

Активация на акаунт