Шестокласници 2024-2025 - тема 3

  • 20 482
  • 746
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 1 743
Дани, и при нас има интересни неща, които научи в готвенето. По-скоро за сладки неща... Вече няколко години наред прави страхотни бонбони за Коледа - с фурми, какао, мед и някакви Ади... Те са вкусни и, когато не е Коледа ама няма кой да ги прави.

# 721
  • Варна
  • Мнения: 25 817
Oбаче, госпожата ни по математика е уникална! За домашно - по задача, две. Но на контролни - задачи за състезатели!!! Също не виждаме контролните работи. Нямам идея как да помагам, като детето не може дори условието да пресъздаде... Отчаяна съм. Ходи на уроци, за матурите ще бъде подготвена, но при такова оценяване в училище, щестицата е мираж!
Бих повдигнала въпроса категорично. Първо пред учителката, ако няма реакция - пред директора.

# 722
  • София
  • Мнения: 2 366
creati, и при нас по математика е подобно. Дават се доста домашни, но от помагалото към учебника. На Просвета са учебниците. На тестове и класна, задачите са много по-трудни. Последната задача винаги е много трудна, с много подусловия и е за 10-12 точки. Вече и аз не се справям с тях.
 И лошото е, че точкуването е направено така, че за 5-ца трябва да има 11 абсолютно верни задачи, а от последната 12-та, поне половината точки. И така шестици по МАТ имат едно, максимум две деца от класа. А като цяло има 2-3 деца с недобър успех в класа.

Последна редакция: чт, 27 фев 2025, 15:36 от sofyia

# 723
  • Мнения: 7 681
Вие сте бетер МГ, бе хора... сигурно дори и там не е чак толкова режещо. И като ви чета какви изисквания имат и по другите предмети, то значи нашето, дето е ЧУ и със строги изисквания, ряпа да яде пред държавните училища и то в страната, извън София.
Ама радвайте се тогава, хем не плащате, хем учите повече от столичните училища, включително частните.
А това пък да дават състезателни задачи на контролни даже и в СМГ не го правят. За състезателните задачи си имат школи. Какви са тези чудеса при вас...

# 724
  • София
  • Мнения: 2 366
Татко Мецан, за обикновено столично училище иде реч - 118 СУ.

# 725
  • Мнения: 4 619
Eдна учителка по математикка от Вашето училище на 6 кл.  със сигурност е сменена втория срок, но не е Вашата сигурно, защото не пишеш да ви е нова.
 
На мен не ми пречат високите изисквания - нека дават и нека изискват, но и да не забравят дозата човечност при финалните оценки.
Даже това казвам - че на такъв тип контролни по модела на НВО петицата не е никак ниска оценка.

Между другото онзи ден погледнах темата за Френската - ами там осми клас масово не са случили на учители, а пък една майка, която мисля, че я  познавам в реала и знам каква борба е било и там да влязат откровено сподели за тормоз от учителя по ФВС.

Последна редакция: чт, 27 фев 2025, 16:23 от a blue-eyed girl

# 726
  • Мнения: 7 681
Не знам обаче доколко са ефективни такива методи, особено пък по ТП, музика и подобни да се правят на интересни. Като погледне човек класацията на НВО примерно, ЧУ са преобладаващите в челото.

# 727
  • Мнения: 4 619
Определено не ми беше приятно нито да остане с 4 за срока по трудово, нито да да нареди три текущи четворки по музика - на входно, на контролно и на домашно, като в него наистина не видях какво толкова му имаше - беше просто да се препишат някакви ноти. И след това да се "бори" за 5. Е, добре, пребори се, ама то при такава борба по всеки един предмет целият успех е заложен на риск в крайна сметка.

# 728
  • Варна
  • Мнения: 25 817
На мен не ми пречат високите изисквания - нека дават и нека изискват
Така е, но не върви в клас и за домашно да даваш лесни задачи, а на контролно - състезателни. Ако действително така прави учителката, това не е ок. Да не дадеш контролните да се разгледат от родител също не е ок.

# 729
  • там където има винаги вятър
  • Мнения: 2 672
mama iasi , не само че може, а и са длъжни да осигурят достъп на родител до всяко писмено изпитване на детето му. Дали ще ги върнат за подпис, дали чрез Школо или друг регламентиран начин за обмен на информация, но да - длъжни са. Говорете с учителите, които си правят оглушки. Що се отнася до телефоните и снимки на контролни с тях - ами не всеки носи телефон. Това не е начин за информиране на родител за резултати. Играла съм я тази игра с голямото дете. Ако учителите не искат 26 родители от паралелка да се появят заедно в деня за консултации, да намерят начин да ви уведомяват. Голяма секретност, голяма работа!
При нас няма такива драми. Всичко се връща.
И представления няма.
Да, ама не.
Съгласна съм за телефоните, само ги дадох като опция - като не ги дават за подпис и да се видят от родител. Никаква обратна връзка - кой къде греши, какво не е разбрал. Може след часовете да се потърси у-тел/ако все още е там/, да се поиска контролната  и да се снима с телефона - никой не го прави от децата.
Математика - 2, 3 задачи за домашна, от скъпичкия сборник - веднъж на месец задача. А като зная какво идва... геометрия. Още 2-3 часа и статистиката свършва.
Бодовете - бяха миналата година. Тая шиха копче в часа. Готварството е мираж - няма стая за него.

# 730
  • Мнения: 7 681
Четворка по трудово след цялата тази изключително грамотна електрическа схема, която всички видяхме, е жива гавра. Четворки по музика при положение, че съм сигурен, че децата там не могат да четат ноти както трябва - а и това не се изисква - е също жива гавра.
Ето защо плащам за частно училище. При нас такива безобразия няма, но на НВО според официалната класация сме в първата десетка. И въобще от първите 15 в София 2/3 са частни.

# 731
  • Мнения: 4 619
Да, така беше, седи си схемата някъде из форума.
Просто нямах енергия да ходя в приемно време и да питам госпожо, какво още да начертаем, че да не завършим с 4. А може би трябваше. Понякога човек се предава и си гледа основните предмети.
Важното е, че са хубав клас, децата ми се виждат свестни, моят син се чувства там добре и оттам нататък да е здрав и в кондиция и занапред.
Не всяко дете може да влезе във всяко частно училище. Той ако можеше, щеше да е при сестра си, но не е.
Колкото сме успели, толкова сме направили.
Приятна вечер! Беше ми приятно да си побъбрим

# 732
  • Мнения: 7 681
То договарянето е голяма работа... наскоро четох един виц в нета, ама не мога да го намеря, ще трябва да го пиша...
Конкурс за пилоти (в САЩ ли беше, забравих..)
Явява се един немец. Питат го - колко стаж имате като пилот?
-имам 3 години стаж като международен пилот и искам 3000 долара заплата.
-Защо 3000?
-хиляда за мен, хиляда за жената и хиляда за ипотеката и застраховката.
Втори се явява британец. Колко стаж имате като пилот?
- 6 години и искам 6000 долара заплата...2000 за мен, 2000 за жената и 2000 за ипотеката и застраховката.
Следващият кандидат е българин.
- Колко стаж имате като пилот?
- Ами николко, ъъъ...страх ме е от високото...
-??!?!?!!.....
- и сакам 9000 долара заплата!
- Ама как така?!?!?!..
- 3000 за мене, 3000 за тебе....
-Хммм....ама кой ще пилотира?!?!
-Е, германецът...той нали каза, че е навит за 3 бона...

# 733
  • Мнения: 591
В някои училища това е политика - високи изисквания по ТП и музика, малко домашни и трудни контролни по балообразуващите предмети, особено в 7 клас, и то защо - да си задържат учениците. В никакъв случай не казвам да се подаряват оценки, но как така точно в 7 клас има цели класове, в които оценките се сриват по математика? Всички стават тъпи заедно и вкупом или са свикнали да учат по трудово и лесно да им бъде по мат в 5 и 6 клас, а в 7 -пропаст. Това видях миналата година. Няма да забравя преди 2 г. с баткото - "Госпожо, Зюмбюл не учи. Много се е променил, вземете мерки!" По трудово. Тъй де, в 7 не учеше повече, но нямаше проблем с трудовото. По математика обратно - в 6 клас отличник, в 7 и тройка видя, и двойка текущи. Бре! Защото балообразуващи оценки в средното училище не бяха БЕЛ и мат, а в други училища са. И защо да не забием елегантно децата с бебешки контролни в 5 и 6, да им хареса, да имат самочувствие, а в 7 да ги хвърлим надълбоко, за да не доплуват до друго училище? Не мога да преценя дали важи и за София такъв модел, но вероятно го има в по-непопулярните СУ-та.
При наборчето не. Контролните им напълно съответстват на учебния материал, може би са една идея по-трудни. Който приключи бързо, прави второ, по-трудно контролно и получава втора оценка. Убедена съм, че талантливите са не повече от 10%, но накрая всички успяват да се справят с НВО, защото е имало последоватлност през годините. А децата, ангажирани с трудовото (горният мой пример) не са по-различни, но имат създадени във времето други навици и приоритети.

# 734
  • Мнения: 7 681
Не знам дали в София има такава практика. Като нищо има, и то е в България...винаги съм бил против изказванията "София не е България", че Бангладеш ли е? Все е едно...но в ЧУ такава практика няма, освен съм чувал за тези ЧУ, които имат и гимназия, но те първо никак не са много и второ доказателства няма. Ама такива извращения...не съм чувал, честно, и за ДУ в София.

Общи условия

Активация на акаунт