ЕДИНАДЕСЕТИ клас - Тема 2

  • 37 439
  • 739
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 2 109
A за тези които има оценка  ПП има ли възможност за избор нея да ползват - някой дали има инфо ?

# 676
  • София
  • Мнения: 5 164
При кандидастване в университет в БГ с балообразуваща оценка по мат коя се взима -тази от ОП или от ПП?
Зависи от университета, според мен. Защото в СУ "Климент Охридски" например, има различни коефициенти на балообразуване, като във всеки един от тях влизат различни оценки. Можеш да погледнеш ето тук за конкретна специалност как стои въпросът.
Най-добре е да се информираш в конкретния университет за конкретната специалност, която те интересува как стои въпросът с балообразуването. За някои специалности дори има възможност и за полагане на кандидат-студентски изпит, чиято оценка се взима за балообразуваща вместо ДЗИ - така е например за филологиите. Ако дете, чиято оценка на ДЗИ-АЕ не е висока, то може да се яви на изпит към университета по АЕ (примерно) за Английска филология и да кандидатства с нея; дори може да измести кандидат с по-висока оценка на ДЗИ-АЕ.

Последна редакция: пт, 27 юни 2025, 10:59 от Kally May

# 677
  • Мнения: 20 043
И моята ще завърши с петица по превод. Има 5 първи срок и 6 втори, но по-ниска петица и по-ниска шестица могат да не правят средно аритметично 6.
По-безумното е, че този човек държи на един вариант по превод и като не го назубриш, намалява оценката. На файнъла е имало пунктуационна грешка в един от отговорите и затова тя не го е избрала. Исках да подам оплакване още през годината, но дъщеря ми категорично забрани.
Сега в края ни пратиха въпросник за обратна връзка и там поне хубаво описах всички глупости на този учител. За нас няма нищо да се промени, но поне за следващия випуск да вземат мерки.

# 678
  • София
  • Мнения: 4 465
А как се оформя дипломата? Всеки модул ПП е отделна оценка или е само една средно-аритметична?

# 679
  • Варна
  • Мнения: 2 456
Една средноаритметична. Ако се изучават различни модули в 11 и 12 клас, се събират всички оценки и се дели на броя на модулите, така че един модул изучаван само в едната година логично носи по-малка тежест в общата оценка. Мисля, че по АЕ са еднакви модулите за двете години, а по Математика са различни, но нека ме поправи някой по-запознат.

# 680
  • Мнения: 2 091
Марти, вашите драми по-големи от нашите Grinning
Браво на момичето ти, че се е преборило и доказало Heart
При нас, даже не е казал оценките, просто ги нанася, даже не може да се бориш.
Аз променена оценка още не съм видяла, следобед пак ще звъня на класния.
The Invisible, какво стана? Редактира ли оценката?
Марти, добре е, че въпреки прекомерният стрес, имате позитивен изход!
В нашето училище, госпожата по математика на сестрата на набора прояви голяма човечност накрая, без въобще да дава такива заявки през годината...та, има и приятни изненади, понякога...Smiley

# 681
  • Мнения: 4 535
Да, сагата приключи вчера. Видяхме заветната оценка. Добре, че класният съдейства, иначе едва ли щяхме да имаме успех.

# 682
  • София
  • Мнения: 9 083
Така, доволна съм от крайния резултат. Бях спряла да гледам Школото и не питах, но виждах колко е ангажирана и отдадена, та какъвто и да бе резултата, пак щях да съм доволна.
5 по НЕ, ПП-НЕ и ФВС, изказах се вече по последния, нямам драма с оценките.
По Мат е бетон, по Физика очакваше 5 за един от модулите, но не, така че и там по всичко е 6. Пишат протоколи по Експериментална Физика и с един от тях беше впечатлила учителката - 7 стр. описание, и получила 6+. Simple Smile
Развалила е трудно бетонираната 5ца по НЕ и на един от модулите е с 6 Joy , т.е. по ПП-НЕ е 5.20.
Тя е самокритична и приема 5ците като заслужени, е ФВС е друга бира, но каза, че няма да се разправя.

Досега само по География и ИТ е била ощетена.
Скрит текст:
С първото по скоро страдаше, че нямат нормани часове и имаха проблем с преподаденото (ако може да се нарече така при постоянните отсъствия на учителя) и изискваното при това на НЕ. Писала съм за драмата, която настъпи за това, че не успя да се класира на областния кръг, заради непреподаден материал, а тя се бе интересувала предварително какво ще обхваща училищния кръг. Разцъфтяваше, когато имаха часове със заместника по География.

При второто при две 5ци не пожелаха да я изпитат.  Едната бе изцяло по вина на учителя - непроверени задачи на втората страница (гърба на листа). Тогава реши да не оспорва, имало време, но се оказа, че получи само още една оценка и “при две 5ци няма как да те изпитам за 6". Та хем преписваха от нея и помагаше на голяма част от клас за домашните, така я оцениха по-ниско. Тя беше с високо ниво по ИТ от преди 8ми клас. По заместване в 6 клас им дойде едно девойче директно след СУ, което реши, че трябва да им запълни пропуските от 5 клас, изстиска ги, но и така им вдигна нивото, че реално можеше да помага и на брат си в гимназията.
В същото време поне 2 пъти ѝ се е случвало 1вия срок да е със 6, 2рия с 5 и да има 6 за годината (естествено има си го това с допълнителното изпитване).
Оценката може да не е средно аритметично. Брат й в 8ми клас по Философия 1вия срок бе с 4, 2рия реши, че предмета му харесва и - 6, а за годината имаше 6.

Оценката в дипломата по ПП е средноаритметично от оценката от всеки модул (за всеки модул една оценка има), но имат вписани и оценките от модулите.
При баткото по ПП-Био имаха 6 модула (по 3 бр. всяка година), оценките му бяха 4*6 и 2*5 и общата по ПП-Биология 5.67. По Химия пак така, но там е с 6*6 = 6
Имаше повече изучавани модули, защото бяха с 3 ПП с разпределение: Б:Х:АЕ=8:7:5

Лятото на девойката ще е ангажирано - няма да спира уроците по НЕ, предстои ѝ кормуване от другата седмица, листовки 2ри опит, един месец ще "работи", т.е. по стажантска програма при нас (колегите са измислили задачи, няма да се скучае Joy ), и живот и здраве след средата на август ще видим как ще е сме почивката.

# 683
  • Русе
  • Мнения: 1 835
Имам въпрос относно кандидатстването в университет. Дъщеря ми е професионална паралелка и втората й матура ще бъде дипломна работа. Тя обаче иска да кандидатства инженерна специалност, за която е необходима матура или изпит по математика. Мисли да запише трета избираема матура по математика.Тъй като в училище подготовката им по математика е много зле и има вероятност да не изкара много добър резултат на тази матурата по математика, това ще й попречи ли по някакъв начин? Тоест няма да успее да влезе с математика, но тя има и резервен вариант, да кандидатства друга не инженерна специалност. Просто да не стане така, че да се набута с тази трета допълнителна матура, оценката да играе някъде в балообразуването?

# 684
  • София
  • Мнения: 5 164
vesssrusss, така, както поставяш въпроса, краткият отговор е: "Да, ще се набута! И е безсмислено."
Но това не означава, че не може да кандидатства с математика и сега ще обясня подробно.
Пак ще дам пример със СУ "Климент Охридски", защото този университет съм проверявала най-подробно. Предполагам, че и в други университети важи ако не същият, то подобен начин на балообразуване.
Първото и най-важно уточнение е, че има три, понякога и четири, начина на балообразуване и те са в зависимост от това какво е учил кандидатът и какво ДЗИ е държал или не. Всеки начин има различен коефициент на тежест при кандидатстването. С най-висок коефициент е ДЗИ-ПП => 3,25. Среден коефициент е Изпит по матеатика, (организиран и проведен от самия университет) => 3. Най-нисък коефициент е ДЗИ-ООП => 2,5.
Т.е. кандидат-студент, който участва в надпреварата с ДЗИ-ООП като балообразуващ има много по-малък шанс за прием от останалите.
Освен това, споделяш, че в училището на твоето момиче подготовката по математика е трагична и не можете да разчитате на нея. По-добре, (лично аз така бих направила като родител), да не се занимава с трето ДЗИ по ООП-математика, а да тръгне час по-скоро на частни уроци/школа за целенасочена подготовка за изпита в университета. Така при балообразуване с коефициент 3 ще има много по-голям шанс за прием и дори при добър резултат би могла да измести кандидати, които не са се представили добре на ДЗИ-ПП, който носи коефициент 3,25.
Този пример, който дадох, е за СУ. Ако избраната специалност е в друг университет, а дори и да е в СУ, трябва да проверите как стои въпросът с балообразуването в конкретика. Обикновено на сайтовете на унитата си има описано точно кое как е.

Последна редакция: нд, 29 юни 2025, 18:09 от Kally May

# 685
  • Русе
  • Мнения: 1 835
Благодаря, Кали Мей, за разяснението и сега идва следващия ми въпрос. Подготовката за изпит в университета и подготовката за ДЗИ различни ли са, за математиката конкретно питам, Това означава ли, че трябва да търсим учител, който подготвя конкретно за изпит за университета? И последно ние ли си избираме кой от трите варианта ни е най-изгоден за кандидатстване, а не университета, тоест кандидатстваме с най-високия бал?

# 686
  • София
  • Мнения: 17 671

Ако не е учила профил математика няма как да се яви на ДЗИ профилно - дори и да знае математиката на това ниво, пак ще се яви на общообразователното ниво ДЗИ. И обратно, ако е имала профил математика, няма как да се яви на по-ниското ниво ДЗИ, дори и да иска него. Т.е. изборът е между два варианта при всяко положение, не три. Независимо от това, че у-тът предлага три варианта за кандидатстване, никой кандидат не може да избира м/у трите.

# 687
  • Мнения: 492

Ако не е учила профил математика няма как да се яви на ДЗИ профилно - дори и да знае математиката на това ниво, пак ще се яви на общообразователното ниво ДЗИ. И обратно, ако е имала профил математика, няма как да се яви на по-ниското ниво ДЗИ, дори и да иска него. Т.е. изборът е между два варианта при всяко положение, не три. Независимо от това, че у-тът предлага три варианта за кандидатстване, никой кандидат не може да избира м/у трите.

Не е точно така. От няколко години,ако не си учил профил математика МОЖЕ да се явиш на матура математика ПП - явяваш се на трета матура математика ПП - валидиране на компетентности. Важи за всички предмети, които не си учил като профил.

# 688
  • Русе
  • Мнения: 1 835
Благодаря, но въпросът ми е дали изпита за кандидатстване в техническите университети се различава от този на ДЗИ, тоест учителят, който търсим, дали трябва да подготвя конкретно за изпит или просто учител по математика за 12-ти клас

# 689
  • София
  • Мнения: 5 164
Ако не е учила профил математика няма как да се яви на ДЗИ профилно
Не е точно така. От няколко години, ако не си учил профил математика МОЖЕ да се явиш на матура математика ПП - явяваш се на трета матура математика ПП - валидиране на компетентности. Важи за всички предмети, които не си учил като профил.

Ето това не го знаех. Мислех като katiABV, че ако не си ПП за даден предмет, нямаш ДЗИ-ПП по него.
Това, че са го променили е супер за младежите, защото така могат да се преориентират напълно за специалност в уни. Много важно уточнение направи raf11, благодаря Flowers Hibiscus !
В такъв случай, vesssrusss, имате по-голям шанс. Изпитът в уни със сигурност се различава от ДЗИ, най-малкото по формат, а и най-вероятно е по-сложен. В този ред на мисли, бих търсила учител, който подготвя за изпита в унито. Така твоето момиче ще може да натрупа солидни знания, които да ѝ дадат възможност да се яви и на двата изпита - този в унито и този за ДЗИ-ПП. Която оценка ѝ прави по-висок бал, с нея да кандидатства.
Но ще повторя - проверете точните изисквания на конкретния университет и конкретната специалност, която ви интересува! За да не се окаже, че тук обсъждаме и даваме съвети за едно, а то да е друго.

Общи условия

Активация на акаунт