СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 5 - Новата година мина, първи срок почти замина....

  • 30 090
  • 740
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 58
Една отпада, друга се появява Wink Красимир Вълчев, министър на образованието и науката, пред „Труд news“:  Ще обсъдим отпадане на външното оценяване в 10. клас и задължителна матура по математика
https://trud.bg/a/articles/%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BC% … D0%B8%D0%BA%D0%B0

# 301
  • Бургас
  • Мнения: 666
Честно казано, не ми се струват много адекватни тези предложения. За мен матурите в 10-ти клас дават най- реална представа за нивото на училищното образование, тъй като за тяхмного малко се готвят на допълнитени уроци.
Иначе, и моите са вече оформени: едната има една, другата две 5-ци за срока! Като знам, колко учат.... направо нямам думи Grinning

# 302
  • София
  • Мнения: 2 461
Здраво ще трябва да префасонират съдържанието и часовете по математика в гимназиален етап, освен ако не решат да се вайкат колко сме зле.
Не мога да разбера как очакват да вдигнат интереса и постиженията по математика като въведат изпит!? Пак да подхранват извънучилищното обучение ли???

# 303
  • София
  • Мнения: 3 361
Работодателите настоявали, да се повишало нивото на гимназиалното образование, математическите умения. Не че работодателите предлагат адекватни раб. места за хора със средно образование. Гледам едни анализи на ИПИ - как професионалното образование не съответствало на търсенето на пазара на труда, как трябвало повече проф. паралелки и т.н.

# 304
  • Мнения: 1 194
Сагата с учебника приключи, взех си го. Квалифицирам ситуацията като абсурдна и няма да изпадам в повече подробности, само защото сайтът е достъпен за широка аудитория, иначе много бих могла да кажа.

Относно питането по-горе, ако не ставаше дума за учебник, а за нещо друго. Не мисля, че може да се слага равенство между помагало, пък било то и по друг предмет, с вещи, които нямат никаква връзка с учебния процес. Все си мисля, че най-първото задължение на всеки учител е така да държи учениците в клас и ако може така да ги ангажира, че да нямат възможност нито да се въртят в час, нито да откъсват очи от него. И такива примери имаме, слава богу.

Освен това, категорично си затвърдих мнението по въпроса защо децата пристигат все по-неграмотни в университета. Материалът е така поднесен (всеки като отвори учебник по каквото и да е го вижда), а системата така е организирана, че просто ги отказва да учат. Дори тези, които имат потенциал. Ако някой не поеме отговорност и не направи тотална реформа, ще става все по-зле.

Последна редакция: пт, 31 яну 2025, 17:24 от Mur

# 305
  • Мнения: 35 483
Чакай сега, ако детето е отворило друг учебник/помагало в час, който не е по този предмет, това е абсолютно неприемливо. Не може да оправдаваш това поведение, че и да се опитваш да го представяш като жертва.

# 306
  • Мнения: 1 194
За детето вече казах, разбирам защо са му взели учебника, не разбирам защо не му го върнаха след часа. Разбирам защо са му написали забележка, не разбирам защо си занасяш чужд учебник вкъщи ?!

# 307
  • Мнения: 9 115
Може пък да е някакво чудо невиждано този учебник и учителката да е искала да се обогати с нови знания. 😛
Сериозно, едва ли си го е носила вкъщи, най-вероятно е искала да се срещне с вас. Съдейки по обиденето ви поведение, това едва ли е дало желания резултат за съжаление.

# 308
  • Мнения: 1 194
А вие откъде сте сигурни, че не съм ходила до тях да го взема?
Изобщо, странно е как хората си правят изводи без наличие на факти.

Все пак благодаря на тези, кои ми дадоха правилните насоки.

И понеже се оказа, че някои от пишещите много лесно слагат квалификации кое е правилно и кой е виновен, пък кой бил жертва...Как оценяваме учители, които системно говорят на учениците, че няма смисъл да ходят на школи (все едно това е желание на децата или казус, който предстои да бъде решен, а не е вече факт) и съответно как трябвало да си останат в кварталното училище, вместо да ходят в "прехвалени" гимназии? Педагогически издържано ли е? Как това рефлектира върху тийновете? Стимулира ли ги да учат или напротив? Каква изобщо е целта на подобен тип коментари от страна на учители (не един)?

# 309
  • Мнения: 9 115
Ходенето на школа е по желание и не е чудо нечувано. Не разбирам целта ви да насаждате негативно отношение към учителите на детето ви. С това само си вредите.
Истината е, че само определен неголям брой деца ще се класират в "елитните" гимназии, ако и да ходят на школи масово.

# 310
  • Мнения: 1 194
Т.е. намирате за уместно подобен тип говорене от страна на учители?

А целта на ходене на школа за някои е елитна гимназия, за други обаче е запълване на пропуски в обучението и постигане на някакви лични цели свързани с желано училище. Не може педагог периодично да казва на децата, че инвестираното от тях и родителите им време, усилия, а и пари, са безмислени. Няма как да адмирирам подобно нещо, независимо кой го казва.

Последна редакция: пт, 31 яну 2025, 17:47 от Mur

# 311
  • Мнения: 9 115
Намирам за неуместно вашето говорене против учителите на детето ви. Как точно очаквате детето да учи и да ги уважава, след като вие имате негативно отношение към тях? Като не ви харесва даденото училище, направете така че да преместите детето си в по-подходящо. Не да си размахва демонстративно учебниците от школата в час.
Какъв е смисълът от "елитните" гимназии и има ли го изобщо, е доста философска тема. Можеш ли да надраснеш средата си, колко струва и как става?

Последна редакция: пт, 31 яну 2025, 17:54 от Dincho

# 312
  • Мнения: 35 483
Мър, когато много хора ти казват, че грешката не е в учителя, но ти настояваш за друго, може ли трябва да се замислиш.....

Иначе учителите си искат деца в кварталното училище, понеже от броя им зависи финансирането и престижа на училището (ако деца с висок бал останат там). Ролята на родителя е да насочи детето си без да се съобразява с чуждо мнение, а само и единствено с детето.

Принципно, ако целиш училище с бал около средния, наистина няма нужда от курсове. На такива ходят деца, които искат високи резултати. Понякога ученето в някое много желано училище е въпрос на десети от точката.

# 313
  • Мнения: 1 194
Няма нужда от обобщения, защото не говоря "против учителите на детето", а за конкретни преподаватели.
Мога и да похваля някои, на тях съм им го казала лично, защото има и такива, които наистина дават много от себе си.
Soul Free, тези "много" хора, които смятат че грешката е само в детето, но не виждат проблем с учителите, вероятно са  свързни по някакъв начин със системата и се чувстват лично засегнати. Иначе, биха погледнали на картината доста по-глобално. А тя не е розова и няма как някой да ме убеди в обратното, както и повечето родители на седмокласници.
А прозаичната причина, поради която искат учениците да останат в кварталното училище е кристално ясна и това не прави опитите им да влияят на децата по-малко грешни.

Последна редакция: пт, 31 яну 2025, 18:22 от Mur

# 314
  • Мнения: 505
Аз по темата за учебника няма да се включа, защото съм на различно мнение от повечето изказали се, а и не знам подробности, които за мен са важни.
Но честно да си призная, не искам да съм на мястото на нашите деца. Живеят в тотални абсурди и все пак се справят. Битието им е чист Биг Брадър, а ние родителите се занимаваме с училищния им живот повече от когато и да е било.
В тази връзка се чудя нашите родители как пък ни отгледаха.....

Общи условия

Активация на акаунт