СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 5 - Новата година мина, първи срок почти замина....

  • 30 137
  • 740
  •   1
Отговори
# 360
  • у дома
  • Мнения: 7 976
Това с школите е основно софийски синдром. Другата България си живее спокойно по отношение на НВО.
Потвърждавам-в нашия град няма школи,за ПИ да не говорим...

# 361
  • Бургас
  • Мнения: 667
За мен, училищната подготовка е на първо място, при това не са важни само математика и БЕЛ, а всички предмети! Смятам, че това съсредоточаване в 2 предмета и прененрегването на всички останали е много неправилно. Децата, които нямат афинитет към тези 2 предмета, определено са ощетени при кандидатстването. Смятам, че тест PISA е доста по- добър вариант за завършване на етап от образованието.
Школите и всички допълнитени занимания си вървят отделно и те са за допълнителна подготовка. Не са спирали танците, английския, хандбала в училище. Ходим и на обичайните годишни почивки и участия.
Гледам, да не се вторачват толкова много в кандидатстването, за да не прегорят накрая!

Последна редакция: нд, 02 фев 2025, 10:18 от GJK

# 362
  • Мнения: 880
Това с школите е основно софийски синдром. Другата България си живее спокойно по отношение на НВО.
Не е баш така - в нашия град си има поне 10-ина школи...

# 363
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 8 158
И ние сме в провинцията, в малък град при това. Но ще кандидатства в София де.

Понякога си казвам, че трябва да спра да чета темата за известно време поне, че се депресирам. 😅
 Аз записах сина ми на уроци с учителка, но самата тя е казала, че няма нужда от тях реално за момента 🥴. Аз го записах, за да му дава домашни, защото аз нямам явно достатъчно авторитет да го накарам да се занимава. 🥴 Е да, ама тя не му дава домашни, решавай си, казва, от някой сборник. То и аз така казвам, амааа…  
Ама нищо де , поне си успокоявам съвестта, че нещо правим. 🙄😅

По БЕЛ нищо. Решава уж някакви тестове, ама акцентът е на УЖ. 😄

Предстоят пробни в училище и по двата предмета. И по английски се е записал по желание. Там нямам представа какво даже представлява матурата. Каза, че ако се представи добре на пробната, може да се запише и на реалната. 😳
Всъщност някой може ли да подскаже за какво “служи” матурата по английски? Има ли училища, където участва в балообразуването? Чисто любопитство, не че ще се преориентираме, просто ми стана интересно.

Последна редакция: нд, 02 фев 2025, 10:27 от elleni

# 364
  • Мнения: 35 530
Всъщност някой може ли да подскаже за какво “служи” матурата по английски? Има ли училища, където участва в балообразуването? Чисто любопитство, не че ще се преориентираме, просто ми стана интересно.

За ваше собствено сверяване на това колко знае езика. Никое училище не го взема предвид.

# 365
  • Мнения: 1 194
Eйййй, ще се пие джин в тая група явно Simple Smile Toй само джинът ще е розов, другото ще е все същото, ама както и да е.
Не бих квалифицирала школата като панацея, просто е необходимото зло. Не мисля, че имаме особен избор и колкото и да се бунтувам на цялата ситуация, сме се хванали на хорото и ще го играем. Иначе, доста добре разбирам как се движат нещата, примерно миналата седмица - 70 точки по мат. Хвърчат пера и перушина, явно не е вложено нужното старание и време. Тази седмица - 96 точки. Значи, и уроците, и меленето имат ефект. Не ми харесва, но това е положението. По БЕЛ, пак така - постоянно следя резултатите, виждам как някои грешки се изчистват, други се повтарят. Това ако не се отработи на уроци, няма как да се случи в училище. Какъв точно ще е крания резултат ще се види в края на учебната година.
Освен това, и при нас е както казва Niffi, домашните от школата са задължение, което се изпълнява, аз само следя резултатите. Ако видя, че нещо е претупано, сменям интонацията Simple Smile Няма кой нон стоп у дома да дава задачи, да проверява и да натиска.
Също така съм много съгласна с ~Боряна~, не може да се пренебрегват другите предмети. Следя ги и тях, доколкото ми дават сигнали от училище, където видя отпускане, пак меля. Но няма време за всичко да е подготвено на макс винаги  и не са виновни децата затова. Аз не знам възрастен да може да е в кондиция по 10 часа всеки ден. Точно за учебници по разказвателните казах, че информацията е поднесена неподходящо и има много ненужна информация. По-добре би било да е по-малко, но да могат да я смелят и да им остане в главата. Няма нужда от термини като царство Монера и царство Протиста в 7-ми клас. Не знам кога да се появили в учебниците в училище, но в моите ги нямаше със сигурност Wink

# 366
  • София
  • Мнения: 431
Всъщност някой може ли да подскаже за какво “служи” матурата по английски? Има ли училища, където участва в балообразуването? Чисто любопитство, не че ще се преориентираме, просто ми стана интересно.
В София има училища, в които матурата по ЧЕ е балообразуваща. По принцип тези училища са общообразователни, но предлагат паралелки с интензивно изучаване на чужд език.
Иначе самата матура не е сложна, ниво А2 се търси. Моят синковец ще се явява. То и без това в деня между другите две матури по-добре да се разсее с нещо. Един ден едва ли ще промени нещо по отношение на подготовката по математика. Освен това резултата се вписва в дипломата и е един вид документ за владеене на езика на някакво, макар и елементарно ниво. Моят юнак има документ за покрито ниво C1 от British Council по английски,  но като помисля в перспектива напред във времето, и при условие, че няма да учи английски език, може би този документ няма да има тази тежест, така че нека да си има нещо в дипломата по отношение на английския.

# 367
  • Мнения: 2 824
Полезността от школите бих казала, че е индивидуална, наистина си зависи от самото дете. Синът ми ходеше на школа и по БЕЛ, и по математика. Каза ми - мамо, напразно си си дала парите, там нищо ново не научавам. Като някакво второ училище ми е, ама още по-досадно.
То реално и на 10 школи да ходиш си зависи от детето какво може да възприеме и какво не може. Никой насила не може да ти набие в главата умения, които нямаш, та ако ще и 100 школи едновременно да ходиш. Дъщеря ми ходи на школа по БЕЛ, защото литературата ѝ куца, ама куца... Старае се да научи нещо, но не ѝ е силна страна литературата, ама въобще. Нито има усет за текстове, нито може да пише тези с лекота, просто са ѝ толкова чужди и творбите, и времената, за които трябва да пише... Ако беше нещо за Дейв Мъстейн, ехееее.... 101 точки не мърдат. Joy
Полага усилия детето, пък каквото сабя покаже накрая. Bowtie

# 368
  • Мнения: 880
Само че тая диплома от 7 клас е нужна само за НВО и да удостовери, че си завършил прогимназия. Никъде нагоре не я искат.

# 369
  • Мнения: 35 530
Ивалета, кое е това училище в София, в което НВО по АЕ е балообразуваща?


Абе, накрая всички ще са с по 150. Trollface

# 370
  • София
  • Мнения: 16 238
В София има училища, в които матурата по ЧЕ е балообразуваща. По принцип тези училища са общообразователни, но предлагат паралелки с интензивно изучаване на чужд език.
В кое училище в София НВО по чужд език е балообразуващо? Аз не съм срещала такова в ДПП.

# 371
  • София
  • Мнения: 431
В София има училища, в които матурата по ЧЕ е балообразуваща. По принцип тези училища са общообразователни, но предлагат паралелки с интензивно изучаване на чужд език.
В кое училище в София НВО по чужд език е балообразуващо? Аз не съм срещала такова в ДПП.
Коригирам се. Балообразуваща е оценката по ЧЕ, не матурата.

Последна редакция: нд, 02 фев 2025, 11:35 от Ивалета

# 372
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 8 158
И в крайна сметка - за какво е матурата по английски,? За самочувствие? 🤔

# 373
  • Мнения: 880
Elleni - точно. И за престиж на училището.

# 374
  • София
  • Мнения: 3 370
Още в началото на годината учителката по английски им е казала, че е излишно да ходят на тази матура.

Общи условия

Активация на акаунт