СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 5 - Новата година мина, първи срок почти замина....

  • 30 463
  • 740
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 409
Момичета, препоръчайте ми, моля, някоя театрална постановка, която би/е харесала на тинейджърите Blush

Погледни в тази тема. Последно обсъждаха постановки, подходящи за тийн-ове:
https://m.bg-mamma.com/?topic=1730041

# 421
  • София
  • Мнения: 431
Няма да можем да ги предпазим от всичко в живота, предизвикателствата тепърва предстоят след 7ми клас. И тези, които успеят в желаните гимназии, и другите, които ще са в неелитните, ще водят своите битки. В края на краищата средата сама по себе си не е гаранция за успех, нито пък сигурен билет за провал, но именно в тези години се формират характери. Та, където и да попаднат, дано да е за тяхно добро.

# 422
  • Мнения: 32
Момичета, препоръчайте ми, моля, някоя театрална постановка, която би/е харесала на тинейджърите Blush

Предполагам не е за Варна, но все пак ще препоръчам от сърце тази постановка.
https://www.eventim.bg/bg/bileti/tiyn-varna-dramatichen-teatr-st … 661219/event.html

# 423
  • Стара Загора
  • Мнения: 7 568
Как съм проспала почти цяла тема...ето това не мога да си обясня.
У нас ситуацията е....опитвам се да оцелея. Грип, вирус...един след друг синковците....Да чукам на дърво/глава...сега и двамата са на училище.

Благодаря за новата темичка

# 424
  • София
  • Мнения: 130
Все си мисля, че в по-качествените училища (умишлено не използвам думата "елитни") има един вид "цедка" и тези, които не са положили усилия, няма как да влязат. Там място за двойкаджии няма. А такива бол в класа на щерката.
Абе да са ни живи и здрави децата и нека влязат там, където е най-добре за тях.

# 425
  • Мнения: 2 850
Може би просто много хора не наблюдават достатъчно децата си и са наистина в заблуждение, че задачите не се разбират, не защото това не е силата на детето, а защото в училище не са ги обяснили както трябва.
Да, определено много хора не наблюдават децата си и са ги оставили на самотек. Та даже има родители, които се сърдят на госпожата по математика, че им давала по 6 задачи на контролното, а те понеже решавали бавно и не смогвали, та нямало как да се разбере като не успеят да си решат задачите знаят ли или не знаят да си решат задачите. И решението за този проблем беше - госпожата да дава по по-малко задачи на контролно, че да се вместват във времето. Само ги попитах дали ще помолят и министъра да намали броя на задачите на НВО-то, за да се впишат децата им във времето.
А госпожата по математика се чуди по колко различни начина да обясни задачите, за да ги разберат, ама то няма как да ги разбереш като не слушаш и цял час, викаш и говориш, сваляш гащите на съученика си и каквито ти други простотии хрумнат, та даже крещиш и на госпожата.
Та не мога да се съглася, че единствено учителите са проблемът на тази образователна система.
Просто вече съм вдигнала ръце и се надявам поне след 7. клас да има малко повече нормалност.

# 426
  • Мнения: 10 136
Обяснено е вече, но пак
 https://www.bgjargon.com/word/meaning/локален

Клиповете от Парадайс с онези мятащи столове  за подсказка.

Хм, докато напиша и поста с въпроса изчезна...

# 427
  • Мнения: 842
И аз нямах идея за съществуването им, но  детето ме "светна" .Има и момичета "локални". Много лесно разпознаваеми са.

# 428
  • Мнения: 1 109
Рядко срещано е някой да успее да надскочи много средатата си. Обикновено каквото е нивото на средата, такова е и представянето на членовете и. Така че когато средата е подбрана, независимо от отделните неблагоприятни елементи в нея (пушене, наркотици и т.н), масата от членовете и се развиват по-добре. Естествено когато става въпрос за разлика между топ 10 и топ 20-25 няма толкова очевидна разлика, но надолу вече има според мен. Но разликата лъсва едва когато се съпоставят членовете на двете среди, което рядко се случва в училищна възраст.
Аз съм завършила езикова гимназия като моят клас беше с най-високите приемни оценки от цялото училище. Не бих определила образованието, което получих в училище като нещо особено - не съм получила някакви уау знания и умения и не мога да определя изискванията към учениците като огромни - това е важно да се подчертае, заради следващата история.
 В града обаче имаше и хуманитарна гимназия, която беше алтернативата на езиковата, но със значително по-нисък бал. В 9 клас отличничката от хуманитарната беше намерила някаква вратичка и се беше прехвърлила в нашия клас в езиковата. Беше добро момиче, много скромно и прилежно, но веднага си пролича, че не е за нашият клас. От отличник в хуманитарната го  докара до 3-ки в езиковата. Просто изобщо не можеше да се доближи като знания по които и да е предмет до изискванията на учителите за ученик в това училище. Още си спомням как се беше свила в един ъгъл след поредното изпитване, на което и писаха 3-ка и се разплака. Опитахме се да и помогнем да учи, но тя просто не можеше да усвои материала. Предполагам, че в хуманитарната са учили по същите учебници, но изискванията за 6-ца са били много, много по-ниски.   В същото време имаше няколко деца от околните села, които бяха успели да изкарат в 7 клас без нито един частен урок отлични оценки и си им личеше, че са много умни.

Та за мен смисълът на това разслояване в 7 клас по 'елитни' и 'неелитни' училища е всеки да отиде в средата, за която си е (+/- няколко частни случая на налучкали или провалили се заради нерви). Въпросното момиче едва ли се справя в живота си по-лошо от другите от класа, ама за какво и беше да се мъчи няколко години и да се унижава в училище, което не и беше по способностите. А децата от селата без възможности за частни уроци в момента са на много добри позиции и ако бяха останали да учат в селското училище каквато им е била алтернативата със сигурност нямаше да са там, където са в момента.

# 429
  • Мнения: 10 136
Пуснах сълза за нещастното момиче-отличничка без никакъв умствен капацитет.
кратка извадка от второ класиране миналата година : баловете на т нар.елит с баловете на т.нар втори ешелон

# 430
  • Мнения: 9 142
Аз направо се разплаках. За средата е вярно, трудно може да бъде надскочена. За семейната среда говоря.

# 431
  • Мнения: 2 123
Направо, чак пък такава разлика между езиковата гимназия и тези в хуманитарната гимназия, които са без никакъв капацитет. Но иначе да не обобщаваме за уроците....
А истината е, че е нужна малко емпатия. Даже не трябва да влизаме в обувките на другите. Всеки обича собственото си дете и вярвам, че ще продължи да го обича, независимо от резултатите на НВО и училището, в което ще попадне. И да не забравяме, че въпреки статистиката и ползата от едното училище и "вредата" от нискобаловите винаги ще има изключения.

# 432
  • Мнения: 2 712
В езиковите по мое време имаше много вкарани дечица с връзки, прехвърлени от други градове в София, дошли с приравнителен по език без изпит по мат и бел. Реално около една трета, ако не и повече бяха такива. И всички те заемаха местата на някое умно дете, но пък се брояха "елит". Учила съм със синчета на доста величия от БСП-то, които после станаха стипендианти на Отворено общество, същото това американско нещо, срещу което бащите им се бореха. Естествено стипендиите им са били по заслуги, по умения, естествено, ние още тогава ядяхме доматите с колците. Можело е и да има умни измежду тях, но едва ли, не знам, бягахме в различни писти.
Така че тази история с глупавото дете, което едва връзвало тройката в езиковата не я вярвам, кой знае какъв е бил случая.
Когато се говори за "среда" в България и особено за "елит", винаги трябва да се има едно наум, защото у нас тези понятия не носят този смисъл, който имат в цивилизования свят.

Последна редакция: пн, 03 фев 2025, 21:00 от Априлски душ

# 433
  • София
  • Мнения: 5 635
Горките дечица, които не са достатъчно блестящи да бъдат приети в най-елитните училища с най-елитната среда, където от чешмите не тече вода, а мед и масло, и където не пръцкаш, а освобождаваш пеперудки, та горкичките те, ще си останат в ужасната калпава среда на неелитните ученици, ужас, срам и позор за тия деца и за семействата им най-вече, нали...

# 434
  • Мнения: 9 050
Горките дечица, които не са достатъчно блестящи да бъдат приети в най-елитните училища с най-елитната среда, където от чешмите не тече вода, а мед и масло, и където не пръцкаш, а освобождаваш пеперудки, та горкичките те, ще си останат в ужасната калпава среда на неелитните ученици, ужас, срам и позор за тия деца и за семействата им най-вече, нали...
Страхотен пост!
Това е и една от причините заради, която родителите се борят децата им да попаднат в училища с по-висок бал.
Възпитани деца, деца за които подигравките не са сила при липса на доводи. Деца които зачитат мнението на другите без това да води до агресия.
Колкото и неприятно да се чувстват родители на деца от кварталните училища факта си е факт.
Ако успявате да четете наборните теми преди тази. С ужас ще откриете, че в н-то училище в 11 и 12 клас децата изобщо не ходят а учителите само гледат да ги избутат.
А положението щеше да бъде комично ако не беше трагично!

Общи условия

Активация на акаунт