СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 5 - Новата година мина, първи срок почти замина....

  • 30 464
  • 740
  •   1
Отговори
# 435
  • ПЛОВДИВ
  • Мнения: 178
Аз вярвам, че кандидатстването след 7 клас е точно заради средата.
Детето да бъде сред свои, деца, които са мотивирани да се развиват.

Във всяко едно училище има прекрасни проподаватели и във всяко едно училище има учители, които не са за тази професия.
Едно дете иска ли да учи, ще учи, но ще му е по-леко, по-вдъхновяващо, по забавно, ако и останалите са като него. Средата е тази, която може да те дърпа нагоре и съответно да те сваля надолу.
Много по-трудно е, ако средата не е подходяща.


# 436
  • Мнения: 10 136
Явно нямате по-големи деца. Стойте си с вярата още половин година.

# 437
  • София
  • Мнения: 3 943
Със деца с бал 480+ си се работи лесно, и да не им се обяснява в час, те ще схванат. Казвам го, за да не лежите на тази кълка, че ако детето влезе в желаното училище, преподавателите ще са подбрани. Не са.

А средата: след 8 клас децата са по-самостоятелни, намират си компания и от деца в други училища, покрай новите си съученици. Това вече няма да можем да контролираме, защото няма да ни допуснат.

Ученето рязко спада след 8ми клас. Ама, както second казва, трябва да ви пораснат децата. Ние сме стари кучета и вече сме го играли това.

Моето снощи благоволи да реши един тест със задачи с ъгли. Много ясно, това се случва след донесена двойка на петминутка за изразяване на ъгли. Съученик искал да препише и го заговорил и веднага им писали двойките и на двамата. Нашият не е виновен, разбира се, той никога не е виновен.
Евала на госпожата, строява ги яко, че да не се отпуснат.

# 438
  • Мнения: 2 123
Защо е това обобщаване? От постовете ви излиза, че децата в елитните училища са умни, добри и способни, а другите деца освен леко тъпи са и лоши, мързеливи и т.н. Наистина ли го мислите, или таса успокоявате себе си. Да, във високобаловите училища децата са с отлични умения по БЕЛ и математика. Обикновено тези деца се справят лесно с материала и по-другите предмети. Но дотам. Във всяко училище може да има лоши деца, наркомани, такива, които тормозят другите и т.н. Светът е шарен, не слагайте всички под един знаменател.
Освен това понякога само дете не желае да е в дадено училище, но е повлияно от родители, приятели, или пък отива да не похаби бала. Шанса да не се чувства на място си е реален.
Родителите искаме детето да е в дадено училище и се борим, но дали и детето е съгласно или просто няма думата.

# 439
  • Мнения: 13 053
Проблемът е, че децата искат да се впишат, да имат приятели (както във всяка възраст) и когато средата не е ОК... подвеждат се по масата, която не учи.
В елитните, ако има вкарани деца неучещи и неполагащи усилия, то те биват изолирани. Най-малкото, защото са по втория начин.

# 440
  • Мнения: 10 136
Всичко което изглежда скандално, извън нормите и правилата,  в тази възраст привлича останалите като много интересно. Забавляват се на номерата в час, кефят се на словесните изцепки на популярните.. въобще.. какво да ви обяснявам.

# 441
  • Мнения: 9 050
Защо е това обобщаване? От постовете ви излиза, че децата в елитните училища са умни, добри и способни, а другите деца освен леко тъпи са и лоши, мързеливи и т.н. Наистина ли го мислите, или таса успокоявате себе си. Да, във високобаловите училища децата са с отлични умения по БЕЛ и математика. Обикновено тези деца се справят лесно с материала и по-другите предмети. Но дотам. Във всяко училище може да има лоши деца, наркомани, такива, които тормозят другите и т.н. Светът е шарен, не слагайте всички под един знаменател.
Освен това понякога само дете не желае да е в дадено училище, но е повлияно от родители, приятели, или пък отива да не похаби бала. Шанса да не се чувства на място си е реален.
Родителите искаме детето да е в дадено училище и се борим, но дали и детето е съгласно или просто няма думата.

Ами никой не вярва, че наркомани или локални няма във всички училища.
Просто бройката е по-малка. И ако всички вярват, че училищата не се делят по бал, защо е тази истерия в 7 клас. Защо всеки родител се старае, да даде всичко за детето си така, че то да изкара най-високите точки на които е способно?

А колкото до съгласно и не съгласно дете. Аз не съм видяла дете което учи в СМГ заради родителите си.
Но пък съм видяла дете, което учи в ТОХА, защото в другото училище е тормозено и е преместено там от родителите си, без самото то да има желание.

Когато детето има добър бал , то има избор. Рядко родителите то пресират за училище което не му допада. А и рядко дете с бал 480 се цели в ТОХА. Докато ако детето е с нисък бал, обкновенно избора е на родителя. Ясно е защо.

Нямам нищо против ТОХА, готвачи и сервитьори трябва да има.

# 442
  • Мнения: 2 712
Според мен е съвсем справедливо децата да бъдат разпределяни в училища според бала, който изкарват. Сега, изпитът е един и всичко може да се случи така, че учило дете да попадне в квартално училище. Но такъв е живота, винаги има доза лош късмет в него. Но като цяло идеята не е определяне на елит и лузъри, а подпомагане на развитието на децата. Учещите деца, не казвам умните, а учещи да бъдат с учещи, за да развият най-добре потенциала си, без да бъдат спъвани. По-мързеливите и разхайтените, като попаднат в квартала, може пък и да се стреснат, да си направят равносметка това ли искат от живота и да се стегнат за университет. Има смисъл това разделяне.
Иначе моята голямата си беше една грандиозна читанка, където я бутнеш го беше назубкала, с бал 489, избра си езикова, не искаше да чуе за СМГ. Но компанията и беше с ученици от всякакви училища, но основно от т.н. втора лига. Тези деца и бяха по-приятни, от нейното училище имаше само едно приятелче. После, в университета, е съвсем различно.

# 443
  • Мнения: 112
Здравейте, гледам, че се е заформил ежегодният дебат за "елита".
Завършила съм езикова с добре и отлично реализирани хора. Никой не е с навирен до небесата нос. Не сме се вълнували от оценките на съучениците, нито сме ги сочили с пръст, нито са ревали в ъгъла. Не сме кълвали и учебниците до безпаметност. Всеки имаше любими предмети и преподаватели. Въобще не сме били перфектни. Но все пак голяма част от децата имаха цели. Повечето успяха да заминат да учат в чужбина в хубави специалности, но в държавни университети. Едни се върнаха, други не.
В днешно време ми се струва, че е малко по-различно. Според мен средата се определя от възпитанието, а не от резултат на един изпит. За съжаление сега има не малко деца с висок успех и крещяща липса на внимание в семейството. Не се заблуждавайте, че в топ 10 всичко е цветя и рози. И не са малко зрънцата, спрямо майчините очаквания. И там ругаят, тормозят, не учат, пият и пушат. Не малко са без амбиции, защото знаят точно в кой частен университет ще продължат и с какъв семеен бизнес ще се занимават, без никакви изисквания към тях. А дали децата ще имат поставени граници и ясна цел зависи от нас, не от съучениците или учителите им.  Отделно цари огромна търпимост към липсата на възпитание, което никак не кореспондира с "елит".
За мен всяко дете е хубаво да даде максимума на въпросните изпити и дано има късмет да попадне сред добри, задружни и подкрепящи деца и учители. Това въобще не е задължително и единствено в паралелка Х на гимназия Х.

# 444
  • Мнения: 2 712
KaliAna7 точно в десятката за възпитанието. В елитните училища с голямата имахме сблъсък с ужасно невъзпитани и арогантни деца и родители.
Така наречените Ню мъни. Носеха се златни часовници върху якетата, козметични операции в 10, 11 клас, бързи коли в 12 клас, никаква скромност. Няма го задружният клас, в който едно друго се дърпали нагоре, както много си мислят.
Преди, по мое време, преди 30 години имаше повече скромност, нямаше го този стремеж на всяка цена да си пръв, да си лидер, да изпъкваш. Сега като се съберат все лидери в един клас и става една отровна атмосфера. Затова трябва да се внимава с думата " елит " у нас.

# 445
  • София
  • Мнения: 130
Здравейте, гледам, че се е заформил ежегодният дебат за "елита".
Завършила съм езикова с добре и отлично реализирани хора. Никой не е с навирен до небесата нос. Не сме се вълнували от оценките на съучениците, нито сме ги сочили с пръст, нито са ревали в ъгъла. Не сме кълвали и учебниците до безпаметност. Всеки имаше любими предмети и преподаватели. Въобще не сме били перфектни. Но все пак голяма част от децата имаха цели. Повечето успяха да заминат да учат в чужбина в хубави специалности, но в държавни университети. Едни се върнаха, други не.
В днешно време ми се струва, че е малко по-различно. Според мен средата се определя от възпитанието, а не от резултат на един изпит. За съжаление сега има не малко деца с висок успех и крещяща липса на внимание в семейството. Не се заблуждавайте, че в топ 10 всичко е цветя и рози. И не са малко зрънцата, спрямо майчините очаквания. И там ругаят, тормозят, не учат, пият и пушат. Не малко са без амбиции, защото знаят точно в кой частен университет ще продължат и с какъв семеен бизнес ще се занимават, без никакви изисквания към тях. А дали децата ще имат поставени граници и ясна цел зависи от нас, не от съучениците или учителите им.  Отделно цари огромна търпимост към липсата на възпитание, което никак не кореспондира с "елит".
За мен всяко дете е хубаво да даде максимума на въпросните изпити и дано има късмет да попадне сред добри, задружни и подкрепящи деца и учители. Това въобще не е задължително и единствено в паралелка Х на гимназия Х.

Точно в това е разковничето според мен.

# 446
  • Мнения: 3 068
Тази година очаквам различен план-прием особено в големите градове, в посока орязване на профилираните паралелки за сметка на професионалните. Сега пак четох статия, колко е голяма пропастта между бизнеса и образованието и оставам с впечатлението, че целта на всяка следваща такава е да подготви почвата в тази насока.

Утре в училище на наборката им организират пробно НВО по БЕЛ, но само на първи модул. Сега преговаря ударно включително 5. и 6. клас. Ако не друго, ще разберем четенето в последния момент има ли полза 🤣

# 447
  • София
  • Мнения: 16 334
Тази година очаквам различен план-прием особено в големите градове, в посока орязване на профилираните паралелки за сметка на професионалните.
Големи разлики в това отношение спрямо миналата година едва ли ще има. Предвидените целеви стойности са близки: За София-град:
- 42,30% професионални паралелки за 2024
- 46,63% професионални паралелки за 2025

По-скоро очаквам намаляване на езиковите паралелки за сметка на профили Математически, Природни науки, СХН и Хуманитарни науки. За тази година е предвиден максимален брой 79 паралелки "Чужди езици" от общо 410 /за София/.

# 448
  • Мнения: 158
Не очаквам да има голяма промяна  в съотношението професионални/ профилирани паралелки, в сравнение с миналата година.

За съжаление има много много истина в думите на KaliAna:
"цари огромна търпимост към липсата на възпитание".

# 449
  • ПЛОВДИВ
  • Мнения: 178
Тази година очаквам различен план-прием особено в големите градове, в посока орязване на профилираните паралелки за сметка на професионалните. Сега пак четох статия, колко е голяма пропастта между бизнеса и образованието и оставам с впечатлението, че целта на всяка следваща такава е да подготви почвата в тази насока.

Утре в училище на наборката им организират пробно НВО по БЕЛ, но само на първи модул. Сега преговаря ударно включително 5. и 6. клас. Ако не друго, ще разберем четенето в последния момент има ли полза 🤣

Браво на вашето училище!

При нас не се чува за ПИ. Само аз си го тормозя. Добре, че ми се връзва.

Браво на детето, че е съвестно!
То едно такова преговаряне на материала до тук никак не е маловажно.

Успешно да се представи!

Общи условия

Активация на акаунт