СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 5 - Новата година мина, първи срок почти замина....

  • 30 446
  • 740
  •   1
Отговори
# 465
  • Мнения: 9 139
gato, такива не мисля, че някога е имало. Ако ги знаеш просто ти помагат в чертежите.

Mur, защо си толкова агресивна?

# 466
  • Мнения: 2 850
Те и тези математически профили ще бъдат една пунта Мара, с два часа математика повече.
Същата боза като СХН. То няма преподаватели, които да преподават по специалните предмети, а всяко второ училище с такава паралелка.
Никога не търсим основите на проблема, за да може да се реши, а замазваме положението с някакви напълно неадекватни приумици.

# 467
  • Мнения: 1 198
Каквото почукало, такова се обадило.

Не може да се хвърля вината само на едната страна.
Тест за родители: Как реагираме, когато учител казва на учениците, че може да си цъкат на телефоните в час, само по-тихичко, за да не се чува в коридора?
А) Благодарим му
Б) Възхищаваме му се
В) Вдигаме ръце
Г) Доволни сме, че сме взели мерки навреме и не разчитаме на този учител.

Последна редакция: вт, 04 фев 2025, 19:33 от Mur

# 468
  • у дома
  • Мнения: 8 027
Те и тези математически профили ще бъдат една пунта Мара, с два часа математика повече.
ПП мат 11 и 12 кл е 5ч седмично и е доста тежък за деца,които нямат мат мислене.

# 469
  • Мнения: 145
Чета ви, но нямам с какво да се включа в темата.
Моето дете, което без усилия успявах да мотивирам да учи, сега отказва да полога усилия над минимума, подчертавам според мен.
Завърши отлично първи срок, ходи на частни учители по двата предмета, които са доволни от нея, но у дома не учи изобщо. Казва, че си знае всичко и се справя много добре в училище и на уроците и не е нужно да се занимава допълнително. Аз обаче не съм сигурна, че е така.
На първите пробни на Междучасие се справи сравнително добре, не знам дали ще я записвам за други пробни. В училище им предстоят, сега съм в очакване да видя там как ще се справи и дано не е разочарована, че времето напредва.
При нея има и един страх, че ако изкара много високи резултати ще я убедя да учи в училище, което не иска, само за да не си “похабява бала”, а аз нямам такова намерение.
Дълго стана, но се оплаках, където знам, че ще бъда разбрана 😀

# 470
  • у дома
  • Мнения: 8 027
За да разбереш другия трябва да можеш да се поставиш в неговите обувки, а това хич не е лесно
Ако човек е късоглед, си купува очила

Факт. Емпатията и социалната интелигентност са доста рядко откриваеми напоследък.


Знаете ли, дали построителните задачи официално са изключени от НВОто и е записано в някакъв документ на мон или просто се разчита на това, че те попринцип не се падат и затова ги пропускат и в курсовете, и в училище?
Ако във втората част се наложи да си направи читав чертеж за да "види" евентуално нещо е добре да се знаят поне основните построения-рсвнобедрен,равностр триъгълник,симетрала,ъглополовяща ...В НВО 2015г зад 18 е за построение

# 471
  • Бургас
  • Мнения: 698
Чета ви, но нямам с какво да се включа в темата.
Моето дете, което без усилия успявах да мотивирам да учи, сега отказва да полога усилия над минимума, подчертавам според мен.
Завърши отлично първи срок, ходи на частни учители по двата предмета, които са доволни от нея, но у дома не учи изобщо. Казва, че си знае всичко и се справя много добре в училище и на уроците и не е нужно да се занимава допълнително. Аз обаче не съм сигурна, че е така.
На първите пробни на Междучасие се справи сравнително добре, не знам дали ще я записвам за други пробни. В училище им предстоят, сега съм в очакване да видя там как ще се справи и дано не е разочарована, че времето напредва.
При нея има и един страх, че ако изкара много високи резултати ще я убедя да учи в училище, което не иска, само за да не си “похабява бала”, а аз нямам такова намерение.
Дълго стана, но се оплаках, където знам, че ще бъда разбрана 😀

Това, все едно аз съм го писала! И колко и да дудна, че отличнички в кварталното училище нищо не им гарантира... нищо не се променя! И добрите резултати на първия пробен също не помагат за засилване на ученето! Дано се постреснат втория срок... Simple Smile

# 472
  • Мнения: 2 712
Те и тези математически профили ще бъдат една пунта Мара, с два часа математика повече.
ПП мат 11 и 12 кл е 5ч седмично и е доста тежък за деца,които нямат мат мислене.
Не се изразих правилно. Мат профили би трябвало да са като СМГ, но реално в 127 мо и 31 во например, където има такива, мат ооп е само с два часа повече, докато в СМГ е с поне 6 часа повече. И който няма математическо мислене няма да ги записва, очевидно. Ще запише нещо друго

Последна редакция: вт, 04 фев 2025, 23:11 от Априлски душ

# 473
  • Мнения: 13 053
Два часа човечв 8,9, 10 клас? Пак е нещо.
Иначе и аз смятам, че трябва да има повече възможности с хорариума на смг, но не знам кой ще ги учи.

# 474
  • Мнения: 2 712
Според мен има много деца, изпаднали от СМГ или на малко по-ниско ниво, но с влечение към математиката, които търсят алтернатива, като паралелки с добър мат профил не само като ПП, но и като ооп, но реално такива няма. Оправдават се, че няма достатъчно учители, което е вярно. Моята беше профил мат и смениха няколко, даже имаха студент четвърти курс, който заместваше няколко месеца

# 475
  • София
  • Мнения: 16 334
Два часа човечв 8,9, 10 клас? Пак е нещо.
Иначе и аз смятам, че трябва да има повече възможности с хорариума на смг, но не знам кой ще ги учи.
Хорариумът на СМГ идва от часовете ИУЧ и ФУЧ. Часовете ООП са еднакви навсякъде. Просто СМГ използват максимално тези часове и основно за математика. Нищо не пречи същото да бъде направено и в други училища, но не го правят.

# 476
  • Мнения: 13 053
Не е съвсем така. Всяка година  имат ИУЧ/фуч информатика и физика. В 9-ти клас имаха и биология, май и по химия за да изчистят недоглеждане в разпределението на материала, а в 10-ти имат и ИУЧ български заради НВО. И пак си имат 9-10 часа математика.

9-10 часа е добре да има в повече училища. Не е нормално за 12-13 хил деца да са осигурени само 8 такива паралелки (6 в СМГ и 2 в НПМГ).
Дали има достатъчно подготвени учители, които да покрият хорариума, не знам.

# 477
  • София
  • Мнения: 16 334
Кое не е така? СМГ имат задължителни часове математика /раздел А/ - 3 в 8 и 9 клас и 2 в 10-ти. Точно както и всички останали училища. Всичко останало са часове ИУЧ и ФУЧ. Просто си ги ползват максимално тези часове, каквато възможност имат и останалите училища, но не я използват. Учебните планове са качени в сайта на училището и могат да се видят.

# 478
  • София
  • Мнения: 3 943
Защо децата са на училище от 8 до 18? Моето е от 7:30 до 13:10. Всичко друго му и по желание.

Задачите за построение няма да има, защото в седми клас няма урок за това, изпадна от програмата отдавна.

Профил математика е наистина поне 5 часа, но няма достатъчно подготвени преподаватели. Децата след 2 часа математика в 10 клас изобщо не се засилват да го записват. Да не говорим, че и учебниците не са ок, писани набързо и зле оформени.

# 479
  • Мнения: 1 198
От 8 до след 18 в двата дни на пробните матури. В останалите дни от 8 до 14ч. Аз вече не помня ние кога сме свършвали с часовете, но със сигурност знам, че в 14, най-късно 14.30 бях приключила с ученето за следващия ден. След това - свободни занимания. Сега го нямат това време за разтоварване изобщо. Ако някой ходи на спорт или някакви други дейности, учи вечер в 20-21 часа. За мен не е нормално, който както иска така да го приема. А за какво може да използва времето, освен за учене - четене на книга, разходки навън с приятели, баскетбол, футбол, каране на колело...Много занимания, за които трудно се намира време, а и не е лесно стиковането с приятели, защото всички ходят на допълнителни уроци - един в понеделник, друг вторник и т.н. Ако имат около час време на ден за волна програма, то какво е най-лесно - да се играе на таблет, защото в мрежата все се намира някой наличен. За всички проблеми има причинно-следствена връзка, те са се задълбочавали в годините и никой не се опритва да върне нещата в някаква нормалност. Права е шмърциплянку, само се "замазва положението с някакви напълно неадекватни приумици".

Общи условия

Активация на акаунт