Отговори
# 30
  • Мнения: 15 655
Цитат
Свински врат 5.99 лв., портокали 0.99 лв., сьомга котлет 16.90 лв., домати/краставици по 2 и нещо, масло DEUTSCHE MARKENBUTTER 250 г за 3.99 лв., 10 яйца за 2.99 лв., олио 2.39 лв. и т.н.
НСЧ знам, че живеем в различни квартали, но излиза, че живеем в различни държави. Joy В центъра няма Т-маркет.Такива ниски цени не виждам.Отдавна не купувам в кварталният магазин.Ужасно скъпо е.Около нас има от веригите и от лятото Кауфанд.Високи са цените, освен нещо на акция, промоция, но не е достатъчно.Месо  взимам от ''Р.Василева''.Не са пипали цените от лятото.Чат-пат също има някаква промоция.Млечни и яйца от помаците срещу тях на пазара.Цените са като във веригите качеството по-добро.Зелена салата пак от пазара.Плодове от ''Промаркет''.Всичко останало им е безобразно скъпо на тези литовци.На 13.02. ще бойкотирам абсолютно всички магазини, няма малки, няма големи, всички са в кюпа.Не ме интересува какви са причините да са им такива цените.Много ми е абсурден този стокхолмски синдром на някои сънародници, че трябвало и еди кой си да се издържа, имал разходи, да го подкрепяме и дрън, дрън.Тях да не ги е грижа от клиентите им кой как се издържа и какви разходи има?Колкото до веригите, щом отварят непрекъснато нови магазини въпреки, че  нямат достатъчно персонал, значи не са за жалене!Преди 2 седмици колежка си купи от Билла вафла на промоция 0,45лв.Днес пак ги виждам на промоция 0,52лв.Бойкот!

# 31
  • Мнения: 47 352
Едно е 83млн. пазар в една държава, друго е по-малкото население при нас и съседите.
И аз си го мислех, но пък в малките западни държави, които са около нашето население като брой, пак цените са ниски.

Досега рових по каталозите на различни страни и сравних с каталозите на 2-3 от големите наши вериги. Правилни са ми усещанията, свалили са цените Simple Smile

# 32
  • Мнения: 15 655
Понеже стана дума за разходи покрай логистиката, редовно чувам, че стоки в бълг. магазини в чужбина са по-евтини от същите стоки у нас. Thinking В мрежата има много клипове още от есента в Германия.Най-различни хора по възраст, етнос се снимат в магазините и крещят: Оляф Шольц! Как може този кетчуп да струва толкова?!Примерно:пет евро?!Така всеки държи някакъв продукт и изрежда всичко каквото му е скъпо.Не мисля, че само на Балканите се оплакваме.Като чуха за бойкота, някои политици сега се сетиха да искат таван на цените за някои стоки.Самото опяване денонощно за еврото е ужасно съмнително.Много са неубедителни да стъкмяват бюджет само и само  уж инфлацията тук е 3%.У нас винаги е имало спекула и тепърва и заради евентуалното приемане на еврото се вихри.Ако го приемат, съвсем ще се развихри и пак някои ще ни убеждават, че не е заради еврото.

# 33
  • Мнения: 47 352
Понеже стана дума за разходи покрай логистиката, редовно чувам, че стоки в бълг. магазини в чужбина са по-евтини от същите стоки у нас. Thinking
Не разпознах бг стоки в брошурите, за да сравня. Ако някой от чужбина има инфо ще е интересно да сравним.
Но може да е непознат за пазара там и производителят да се опитва да пробие, предлагайки големи отстъпки, докато го опознаят. Или е с по-ниско качество, спрямо другите, да не отговаря на кухнята им и да залежава, затова да го пускат евтино, докато го разпродадат.

# 34
  • Мнения: 3 736
Ние в нашето семейство отдавна бойкотираме чуждестранните вериги, защото с цените не е от вчера. И на 13-ти, и по принцип няма да им вляза. Само че точно най-ощетените - пенсионерите се блазнят от разни уж намаления и те първи ще издънят бойкота.

# 35
  • Мнения: 1 412
Ценообразуването трябва да се сравни и да се види откъде идва разликата - транспорт, цялостна логистика, брак, търговски отстъпки за количества, такси, данъци и т.н., и т.н.
Така е, но тези фактори по необяснима причина влияят единствено в/у балканските страни. Където имат доста по-малки разходи за заплати на персонала, за данъци...
Веднага мога да изтъкна една възможна причина, без да претендирам, че в случая е валидна за бизнес модела им. Сегментиране. Едно е 83млн. пазар в една държава, друго е по-малкото население при нас и съседите. Не само по-малко, но и разбито в отделни държави, някои в ЕС, други не, граници, различни законодателства и пр. Ако стоките се купуват на едро на ниво държава, то преговарят за много малък обем продажби, което автоматично качва доставната цена. Но това е само пример, не знам дали е така или как точно процедират. Друг въпрос е какъв марж на печалба си залага търговецът. Но това е търговска тайна, както и ценообразуването.

Иначе не знам как хората ще спрат да пазаруват и от веригите, и от бакалиите. За ден-два може би. Но преди това ще са се запасили за дните на бойкот от същите магазини и след дните на бойкот пак там ще се върнат. За мен цялата акция е опит на един позагубил се политик да налее малко гориво на спихналата си политическа кариера.
Първият абзац, писах същото малко преди това. И аз съм на това мнение.

Вторият абзац, много забавно и вярно хрумване Simple Smile

# 36
  • Наблизо
  • Мнения: 8 281
Ценообразуването трябва да се сравни и да се види откъде идва разликата - транспорт, цялостна логистика, брак, търговски отстъпки за количества, такси, данъци и т.н., и т.н.
Така е, но тези фактори по необяснима причина влияят единствено в/у балканските страни. Където имат доста по-малки разходи за заплати на персонала, за данъци...
Веднага мога да изтъкна една възможна причина, без да претендирам, че в случая е валидна за бизнес модела им. Сегментиране. Едно е 83млн. пазар в една държава, друго е по-малкото население при нас и съседите. Не само по-малко, но и разбито в отделни държави, някои в ЕС, други не, граници, различни законодателства и пр. Ако стоките се купуват на едро на ниво държава, то преговарят за много малък обем продажби, което автоматично качва доставната цена. Но това е само пример, не знам дали е така или как точно процедират. Друг въпрос е какъв марж на печалба си залага търговецът. Но това е търговска тайна, както и ценообразуването.

Иначе не знам как хората ще спрат да пазаруват и от веригите, и от бакалиите. За ден-два може би. Но преди това ще са се запасили за дните на бойкот от същите магазини и след дните на бойкот пак там ще се върнат. За мен цялата акция е опит на един позагубил се политик да налее малко гориво на спихналата си политическа кариера.
Първият абзац, писах същото малко преди това. И аз съм на това мнение.
Да,но не е вярно.Произволно отворих сайта на словенския дм и там цените са горе долу като с германците.При нас 80% повече.А Словения е по-малка страна от нашата и има дори по-малко магазини Дм от България.Тоест не е заради размера ни и населението.

# 37
  • Мнения: 1 412
Щом като за един конкретен шампоан в ДМ не е вярно (което пак няма как да се знае със сигурност), то значи не е вярно за всички стоки и всички магазини.
Щом казвате.

Принципно има и друго.
Големите вериги си слагат периодично стоки-куки.
Пускат промоция на себестойност, че и на загуба, даже. Като целта е да хванат потребители, дето се заглеждат в брошурата точно за тая стока. След това отиват в магазина и си купуват 20 различни неща.
И магазинът тая стока я продава с 0 печалба, но пък печели от останалите стоки.

Другата седмица избира друг набор от стоки-куки.

Затова и гледането и сравняването на изолирани стоки между държавите е извън логика.
Виж, ако се сравняват всички стоки в магазините наведнъж, тогава вече има смисъл.

Едит:
Горното, за стоките-куки ме навежда на следното допълнително разсъждение.
Може би германците, щом са по-добре финансово като влязат в магазин си купуват и основните храни яйца, хляб и тн, но си купуват и скъпи неща с голяма надценка.
Съответно оставят едни 200-300Е в магазина, като от тях има и стабилна надценка на някоя скъпа стока. Примерно синьо сирене за 30Е килото, или дива сьомга.
А в България хората остават по 30-50Е, като купуват само основните, евтини продукти.
Съответно от тия 40Е, като се плати себестойност на продукта, фира, загуби, заплати, наем, ипотека не остава много за печалба. И веригите са принудени да вдигнат цените на базовите храни, защото българинът друго не купува (много).

Само хипотеза е, не ми скачайте. Кое как е, казахме, няма как да знаем без да имаме вътрешна информация от "кухнята".

Последна редакция: пт, 07 фев 2025, 08:59 от dany1

# 38
  • Мнения: 9 878
Ценообразуването трябва да се сравни и да се види откъде идва разликата - транспорт, цялостна логистика, брак, търговски отстъпки за количества, такси, данъци и т.н., и т.н.
Така е, но тези фактори по необяснима причина влияят единствено в/у балканските страни. Където имат доста по-малки разходи за заплати на персонала, за данъци...
Веднага мога да изтъкна една възможна причина, без да претендирам, че в случая е валидна за бизнес модела им. Сегментиране. Едно е 83млн. пазар в една държава, друго е по-малкото население при нас и съседите. Не само по-малко, но и разбито в отделни държави, някои в ЕС, други не, граници, различни законодателства и пр. Ако стоките се купуват на едро на ниво държава, то преговарят за много малък обем продажби, което автоматично качва доставната цена. Но това е само пример, не знам дали е така или как точно процедират. Друг въпрос е какъв марж на печалба си залага търговецът. Но това е търговска тайна, както и ценообразуването.

Иначе не знам как хората ще спрат да пазаруват и от веригите, и от бакалиите. За ден-два може би. Но преди това ще са се запасили за дните на бойкот от същите магазини и след дните на бойкот пак там ще се върнат. За мен цялата акция е опит на един позагубил се политик да налее малко гориво на спихналата си политическа кариера.
Първият абзац, писах същото малко преди това. И аз съм на това мнение.

Вторият абзац, много забавно и вярно хрумване Simple Smile

С първия абзац не съм съгласна, може да има и друго обяснение. Например това, че големите вериги магазини са все на големи западни търговски фирми, които изнасят парите ни навън. сега яко закъсаха покрай политическата обстановка и натискат повече малките държави на балканите.

# 39
  • Мнения: 1 902
Ние в нашето семействоотдавна бойкотираме чуждестранните вериги, защото с цените не е от вчера. И на 13-ти, и по принцип няма да им вляза. Само че точно най-ощетените - пенсионерите се блазнят от разни уж намаления и те първи ще издънят бойкота.

Едно мнение, което ми хареса.
Защо в Бг има толкова чуждестранни вериги, повечето немски? Аз не знам собствениците на тези вериги дали са преобладаващо чужденци или повечето чужденци и много малко Бг участие в тях.
Но от години ми прави впечатление това. Защо немски магазини под път и над път? Защо се е допуснало това? Произходът на храните е български (с малки изключения), преработката също е на място, работниците българи.

В Германия има 1 месец слънце или малко повече от месец, ясно е че не може да расте и узрява както в Бг, защо тогава там могат да имат по-ниски цени, а дори и да имат дейност в др страни, да продават успешно, че дори да отварят магазини другаде?

В Германия е много по-евтино. В Италия също. Наскоро бях в София и видях в Билла течен шоколад в бурканче LIND, струваше точно 2 пъти повече, отколкото в Италия.
Кажете ми има ли София други чуждестранни вериги, супермаркети - френски, италиански или каквото и да е? Ще ги посетя, ако има такива, следващия път 🙂

# 40
  • Мнения: 1 412
Имаме разминаване между четенето.
Аз преди това писах, че са възможни 2 причини, като едната е горната, другата е по-високи надценки.
Добавих и 3та и 4та разновидност, за стоките куки и за потребяването в България на повече стоки с по-малки надценки.

Ребел също пише "може да е причина".

А ти казваш, "не съм съгласна, може и да има друго обяснение".
Ами точно това казваме. Не се знае точната причина, обяснения много. Само аз написах 4 различни.

А това с изнасянето на парите, не знам колко е валидно, при положение, че тия вериги строят със свои, немски пари и ги ВНАСЯТ. Милиони, десетки и стотици милиони.
След това плащат заплати, осигуровки, подизпълнители за транспорт, логистика, счетоводство, производители. Изнасят едни 10%, а колко ги изнасят пак не е ясно отстрани, защото може да ги завъртат вътре в България, чрез създаването на нови магазини по села и паланки.
А много съществено е, че СЪЗДАВАТ ПРОДУКТ/УСЛУГА. Защото тези магазини са една ценна услуга, добавена стойност за всички българи. Създават спокойствие, сигурност, увереност, че отиваш и купуваш без да мислиш, без да обикаляш. Знаеш кое къде се намира по рафтовете, същото качество и цена като миналия път (като изключим инфлацията, разбира се). Пести се време, удобство, имат безплатни паркинги, широко е, чисто е, топло е.

По същия начин и чуждестранните (чисти) работодатели (от типа ИТ) привнасят стойност с идването си в България и плащат сериозни заплати, осигуровки, наеми, покупки на терен, сгради, които вдигат общия стандарт.


Скрит текст:
Едно мнение, което ми хареса.
Защо в Бг има толкова чуждестранни вериги, повечето немски? Аз не знам собствениците на тези вериги дали са преобладаващо чужденци или повечето чужденци и много малко Бг участие в тях.
Но от години ми прави впечатление това. Защо немски магазини под път и над път? Защо се е допуснало това? Произходът на храните е български (с малки изключения), преработката също е на място, работниците българи.

В Германия има 1 месец слънце или малко повече от месец, ясно е че не може да расте и узрява както в Бг, защо тогава там могат да имат по-ниски цени, а дори и да имат дейност в др страни, да продават успешно, че дори да отварят магазини другаде?

В Германия е много по-евтино. В Италия също. Наскоро бях в София и видях в Билла течен шоколад в бурканче LIND, струваше точно 2 пъти повече, отколкото в Италия.
Кажете ми има ли София други чуждестранни вериги, супермаркети - френски, италиански или каквото и да е? Ще ги посетя, ако има такива, следващия път 🙂
Това му е хубавото на свободния пазар.
Който му се струва изгодно, отваря магазини.
Ако надценките наистина са големи и се печели, не виждам защо хората не го правят.
Ако смятате, че е така, изградете бизнес план, повикайте някоя италианска верига да дойде и да инвестира у нас.

Факт е, че Костко няма в България, а аз лично много бих се радвал да има.
Явно не им излиза сметката, нищо, че толкова скъпо и с надценки вървят стоките у нас.

# 41
  • Мнения: 9 878
Да, идват тук не, за да печелят, а да ни правят живота комфортен. Още малко и швепс. Точно заради нашия комфорт цените у нас са двойни, а качеството като за шкарто.

# 42
  • Мнения: 28 618
Едно е 83млн. пазар в една държава, друго е по-малкото население при нас и съседите.
И аз си го мислех, но пък в малките западни държави, които са около нашето население като брой, пак цените са ниски.

Това са приказки под шипковия храст.
Писна ми разни мазни „умници“ да се изтъпанят по телевизията и да започнат да носят от 9 кладенеца вода, за да обяснят как само си въобразяваме, че сме прецакани или че се канят да ни прецакат с някое антинационално решение, докато всъщност всичко ще стане цветя и рози, едва ли не комунизмът ще настъпи. Аман от демагози!

Малък пазар сме били. И как тогава магазините за паралелен внос съществуват, че и се множат, и процъфтяват на този малък пазар, продавайки същите стоки като в другите магазини, но с по-високо качество и на по-ниски цени? При това говорим за някакви малки количества в сравнение с тези, с които работят официалните дистрибутори.

Но да приемем, че проблемът с цените у нас е малкият пазар. Защо се оказа, че в Хърватия проблемът е, че пазарът им се разширил? С глас се смях, като слушах разни „умници“ да обясняват как в Хърватия се струпали милиони туристи, богати туристи, които имали нужда от по-луксозни стоки, затова се вдигнали цените на основните неща. Моля??? По какъв начин повишеното потребление вдига цените, вместо да ги намали (теорията за малкия пазар!) или това, че Ханс си поръчал черен хайвер, се отразява на цената на хляба и млякото в кварталната бакалия?

Гади ми се, като гледам колко много хора си изкарват хляба с откровено манипулиране и промиване на мозъци. И още повече колко много им вярват, защото е по-лесно да повярваш безкритично на чужди думи, вместо да седнеш да помислиш малко и да се плеснеш по челото: „Чакайте бе, тук нещо не е наред!“.

Последна редакция: пт, 07 фев 2025, 11:03 от Как' Сийка

# 43
  • Мнения: 3 736
ММ дълги години работи във фирма, която зарежда магазините с битова химия и козметика. Наясно е със себестойност и надценки. И като сравни цените с промоционалните в брошурите на Кауфланд, в 99% от случаите промоцията не е никаква промоция, а продажба с печалба. Освен това, тъй като контактуваше с български доставчици, се оказа, че и политиката на Кауфланд за реклама е в ущърб на доставчиците. Пуска се примерно реклама на веригата с промоционални продукти и без да се коментира с доставчика иска ли, не иска ли, огромни суми, които му се дължат за самия продукт, му се удържат заради въпросните реклами.

# 44
  • София
  • Мнения: 6 579
На мен ми е малко дребнаво непрекъснатото сравнение на някоя ТОЧНО ОПРЕДЕЛЕНА стока - каква е цената тук, каква е в Германия. Например. Хваща се винаги едно-единствено нещо и започва да се преекспонира.
Животът на запад никак не е евтин и с това, че някой шоколад или сирене е някакви смешни 1-2 евро, не значи, че пазарът им за седмица/месец е по-евтин от нашия. Като сложим и техните данъци, осигуровки, застраховки, наеми - съвсем не е толкова розово, че Милка-та била 1 евро.
Преди три седмици бях в Берлин - ами хич не забелязах да цъфти от евтиния, а влизах и в ДМ, и в HIT. Да, някой неща ме изумява колко са евтини, но общата картинка не е такава.
Иначе немските вериги са пионери в тази област в Европа, затова са най-много.

Общи условия

Активация на акаунт