Колко пъти са ви късали на кормуване???

  • 2 705
  • 86
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 6 654
По мое време часовете за кормуване бяха по-малко, май около 20-24. Бяха крайно достатъчни да се науча да карам съвсем добре. 31 часа са още по-крайно достатъчни, за да си подготвен да си вземеш кормуването. Другото са оправдания.
Знам, че само предаваш, без да приемаш, но:
1. Инструкторът ти не струва и се оправдава, че часовете му били недостатъчни. Моят беше бивш автомобилен състезател и при него оправдания нямаше - сядаш, караш, отиваш, взимаш си изпита. Без хър-мър.
2. Инструкторът ти не струва, защото те лъже, че караш добре. И те подвежда, че "всичко си правиш", без всъщност да си "правиш всичко".
3. Мъжът ти не струва, защото те е качил и те качва да караш без книжка. И те е излъгал, че това е ОК.

# 31
  • Мнения: 697
На времето не са ли били по 3 - 6 месеца курсовете? Всички възрастни тъй са ми разказвали. Аз да ви кажа не се чувствах грам готов след 30 часа Grinning Първите няколко карания ги правих из квартала около 3 - 4 часа сутринта, докато свикна. И преди всяко каране минавах маршрута в гугъл картите, за да видя предварително всеки знак.

Може би някъде след КАТ толкова ми беше писнало да се занимавам с документите по колата, че от яд взех да карам редовно след като си взех всичко и след тва вече доста бързо претръпваш.

Впрочем, в много школи 2 учебни часа реално са към 40-50 минути и вътрешните изпити са някакви фиктивни, понеже "нямало смисъл от тях". Та, тия 30 часа далеч не са чак толкова много практика. Аз наскоро си мислих, че съм скапал нещо скоростната кутия, щот не усещах съпротивление, докато сменях скорости... оказа се, че просто най- накрая съм почнал да нацелвам кога аджеба се сменя предавката. Преди тва можех да ви оставя бъбреците на пътя. Grinning

Последна редакция: сб, 01 мар 2025, 15:03 от duhduh

# 32
  • Мнения: 647
Николко😄

# 33
  • София
  • Мнения: 1 442
Мъжът ми са го късали три пъти, взв го от четвъртия. Късаха го за минаване на жълт светофар, качване на тротоара при завой и накрая - паркиране на забранено място. В София. Беше на 20 и кусур, почти 30 год., нямаше възрастен, който да му помага и да го напътства, но като взе от чвтвъртия, веднага се качи да кара. Дълго време след това колата му гаснеше по светофарите и не умееше да позиционира колата при паркиране. Но се научи. Сам.
Аз го взех от втория път, но не шофирам. Стресът със софийския трафик ми идва в повече  и това ме отказа.
Успех на изпита!

# 34
  • Мнения: 43
Мъжът ми са го късали три пъти, взв го от четвъртия. Късаха го за минаване на жълт светофар, качване на тротоара при завой и накрая - паркиране на забранено място. В София. Беше на 20 и кусур, почти 30 год., нямаше възрастен, който да му помага и да го напътства, но като взе от чвтвъртия, веднага се качи да кара. Дълго време след това колата му гаснеше по светофарите и не умееше да позиционира колата при паркиране. Но се научи. Сам.
Аз го взех от втория път, но не шофирам. Стресът със софийския трафик ми идва в повече  и това ме отказа.
Успех на изпита!

Много благодаря за историята 😊

# 35
  • Мнения: 2 762
На времето не са ли били по 3 - 6 месеца курсовете?
3 месеца. Два пъти седмично теория в зала ( дървена барака при мен ) от 17:30 до 20:00 или от 8:00 до 10:30. Три пъти седмично кормуване единият път полигон по 45 Мин на курсист. Кормуване не да обикаляш по маршрутите на ДАИ, а истинско.
На изпита минаваш листовките, после на полигона без да бутнеш жалон и без колата ти да се премести повече от 15 сантиметра назад на естакадата с кола която няма хил холд и цялото упражнение имаше времеви лимит. Т.е. не може да паркираш странично 5 Мин докато успееш. После кормуване при което даже можеше да извадиш късмет да излезеш на извънградско, където най-предизвитвлното беше да поддържаш постоянна скорост над 80км/ч. Една  съученика я резнаха защото две минути кара след един зил без да го изпревари.
31 часа са крайно, ама крайно недостатъчни. След 31 часа евентуално, ще можеш да минеш предварително определен маршрут без грешка, но това далеч няма да те направи шофьор.
Просто ще си поредният взел книжка

# 36
  • София
  • Мнения: 6 654
Аз взех книжка 2007 г. и бяха някъде 20-24 часа, после започнаха да ги увеличават.
Много зависи и кой те учи да караш, че се навъдиха школи и школички и е чудо...

# 37
  • Мнения: 919
Една позната го взе на 5 път, но знам и за една на 7. Не е важно от кой път ще вземеш изпита, важното е да не се отказваш. На книжката не пише от кой път си го взела 😄. Няма книжка само този, който се е отказал! И не слушай като ти говорят ,че не ставаш за шофьор,не те познават, не знаят нищо за теб. Не е едно и също и да караш в някой малък град, и София например. Успех! Не се отчайвай и отказвай!

# 38
  • Мнения: 43
Една позната го взе на 5 път, но знам и за една на 7. Не е важно от кой път ще вземеш изпита, важното е да не се отказваш. На книжката не пише от кой път си го взела 😄. Няма книжка само този, който се е отказал! И не слушай като ти говорят ,че не ставаш за шофьор,не те познават, не знаят нищо за теб. Не е едно и също и да караш в някой малък град, и София например. Успех! Не се отчайвай и отказвай!

Радвам се че има хора като вас. Наистина от пост в бг мама не може да се опише какъв шофьор си. Но и техните коментари много помогнаха. Аз също имам познати който са взели от 4,6 7 път. Просто исках да чуя различни истории минали по моя труден път ....

# 39
  • Мнения: 2 762
Няма книжка само този, който се е отказал! ....
че не ставаш за шофьор
Има голяма разлика между взел книжка и шофьор.  А дали става...имам мнение което няма да напиша, но ще ти припомня онова за шофьора, скиора и другото...че е по рождение Stuck Out Tongue Winking Eye

# 40
  • София
  • Мнения: 6 654
Не искам да ви развалям илюзиите, но ако те късат над 3, макс 4 пъти на кормуване, значи има някакъв сериозен проблем с шофирането.

# 41
  • Мнения: 919
Това което не ти е дадено по рождение, може да се постигне с повече труд. Един може с 10 часа кормуване да вземе изпита, а друг с 40. Не всички хора са еднакви, но това не значи, че не може да бъде сносен шофьор! Не говорим за най-добър!🤔 А това дали си добър шофьор, скиор или друго 😂 си е твоя лична преценка, едва ли си ходил на конкурс или имаш диплома доказваща нивото ти.😁

# 42
  • Мнения: 2 762
Не съм ходил, но имам книжка. Това според твоето мнение ме прави шофьор. Sunglasses

# 43
  • Мнения: 2 451
Има си определен хорариум часове и определени елементи, които трябва да се покрият. Неслучайно искат да затегнат контрола над инструктурите, като въведат електронна система за проследяване. За да се яви курсист на изпит след неизпълнен хорариум, вероятно това означава, че инструктурът някъде е излъгал, че всички часове са проведени.

# 44
  • София
  • Мнения: 6 654
Скрит текст:
Това което не ти е дадено по рождение, може да се постигне с повече труд. Един може с 10 часа кормуване да вземе изпита, а друг с 40. Не всички хора са еднакви, но това не значи, че не може да бъде сносен шофьор! Не говорим за най-добър!🤔 А това дали си добър шофьор, скиор или друго 😂 си е твоя лична преценка, едва ли си ходил на конкурс или имаш диплома доказваща нивото ти.😁

Това мнение би било прекрасно, ако се отнасяше за пеене, рисуване, грънчарство, може би дори неконтактни спортове.
Само че на пътя човек, който не може да шофира, не е опасен само за себе си. И както има хора, които не могат да пеят, така има и такива, които не могат да карат - бъркат посоки, дават грешния мигач, не съобразяват адекватно пътната обстановка и така нататък. И астероид да падне, няма да се научат.
В крайна сметка на кормуването не искат да караш като Верстапен, а да покажеш, че контролираш колата, съобразяваш пътя и обстановката около теб и владееш базовите умения. За да не можеш да покриеш възможно най-основните неща в шофирането и да те късат по сто пъти - явно е по-безопасно за всички да се откажеш.

Общи условия

Активация на акаунт