Шестокласници 2024-2025-тема 4-От Радини вълнения обзети,децата учат пак безброй куплети

  • 22 069
  • 764
  •   1
Отговори
# 90
  • Варна
  • Мнения: 25 827
То и аз не знам какво да пиша по тоя въпрос. Коментирахме го на две, на три онзи ден, защото го имаше в работните листи по литература. Но много мразя аз лично подобни въпроси, та не очаквам кой знае какво от наследството.
По разказвателни предмети трудни тестове пък не одобрявам. Кусур отвратителния и гадно поднесен материал, ами и тестове като за специалност, ай няма нужда. По математика как да е, ама по разказвателните.... Който иска да изучава история, география и т.н. да му дават най-трудните тестове. За останалите е излишно натоварване, и без това материалът се помни точно до следващия раздел.

# 91
  • shumen
  • Мнения: 20 572
Трудни тестове и аз не одобрявам.Моя нали харесва Историята и чете там допълнителни материали.

# 92
  • Мнения: 4 619
Възхищавам се на всички, обичащи историята. От единия край я чета, от другия я забравям.
Simple Smile
Днес беше контролното по музика. Миналият срок като учи стриктно конспекта 4.40, демек 4, сега отгоре отгоре, дано се закачи на 3.50 Simple Smile ами няма сили и време за всичко, примирявам се и аз.
По рисуване вчера също 4, дявол да го вземе, аз ако рисувам Мадарския конник и 3 няма да вържа. По ФВС няма ни една оценка, но и там ръкопляскаме на 5, ако я има.
Помните ли онзи човек от Шумен, с награди за хайку чак от Япония. Моят колега го познавал, всъщност каза, че са приятели и ми предложи да му даде десетина мои опити за хайку с молба да даде кратка рецензия стават ли или са за папка "кошче". Вълнението ми е.... огромно.

Обмислям да запиша набора на летен курс, мисля, че се падаха 8 занимания, 2 пъти седмично за запознаване с базови понятия от материала в 7 кл. Видове ъгли, формулите (а+б) на втора... И т. Н.
Идеята е да получа бегла представа за материала и това да го улесни догодина.
Надявам се, няма да доведе до обратен ефект "Аз това го знам".
Не мисля, че ще му е в повече. Бездействието миналата ваканция, когато му спряха лятната занималня, беше твърде демотивиращо.

Последна редакция: пт, 21 мар 2025, 20:48 от a blue-eyed girl

# 93
  • Мнения: 604
Стига де, Мадарския конник ли рисуват? Не е истина, нали? Наборът ако трябваше да получава реална оценка на художествените си способности, сигурно нямаше да види повече от 3. Ами не може да рисува, това е. Но е внимателен, изпълнителен, подготвен и никога не е имал по-малко от 6. Може ли такова, извинявам се за израза, овче заяждане да има в някои училища? Какво се цели с принизяването на децата с такива оценки за умения, които или ги имаш, или ги нямаш? Не е като математика или история - всеки може да научи уроците и да разбира задачите от училищния материал, ако е съвестен и полага усилия. Но никой, ако не е художник, не може да нарисува Мадарския конник. И художниците не могат в голямата си част. Ако министърът иска наистина да бъде запомнен с поне едно нещо добро... както писахте и по-нагоре - зачита се и толкоз.

# 94
  • Мнения: 7 683
Историята ми беше може би най-омразният предмет. Изключително ненавиждах да уча битки, дати и прочее, както е по учебника.
Но с удоволствие съм прочел "След нас и потоп", от която съм научил за Римската империя много повече, отколкото който и да било учебник. Също и "Аз, Клавдий". От една книга на един френски автор- "Смъртта е моят занаят", съм научил страшно много за третия райх, умишлено с малки букви, възникването на хитлеризма, развитието и за химлер и концлагерите. От "Воспоминания и размишления" на Жуков - за втората световна война и т.н. Наскоро се пробвах на тестове по история в нета за забавление. На матурата за 12 клас изкарах 5, а на тестовете за втората световна и за османската империя изкарах 6, 00. Пробвайте и вие

https://www.bgtest.eu/

Така че всичко опира до тъпотията на МОН и до това как се поднася материалът. Аз зубрех просто по история и от училище почти нищо не помня, а тези "оценки" на тези тестове ги изкарах само от книгите, които съм чел и които са ми били интересни и съответно ги помня. Защото то книга...не гаден урок по гаден предмет със зубрене на дати, битки и хронологии, които забравяш веднага след изпитването и оценката...
Естествено, в дипломата за средно имам 6 по история... винаги съм имал шестици, щото зубрех, братче. По три пъти разказвах в къщи всеки урок... такъв порочен стил на учене, после в университета, където не става така да учиш, ми излезе през носа първата година, докато се науча как се учи в университет, което не е три пъти да прочетеш урока и три пъти да го разкажеш, както правех в гимназията. В гимназията ми се разката фамилията точно заради историята и географията, разказвателните предмети... колко съм бил заблуден, братче...радвам се, че моето дете сега не е така

Последна редакция: пт, 21 мар 2025, 22:29 от Татко Мецан

# 95
  • Мнения: 604
Историята се учи цял живот. Учебниците са, меко казано, ужасни. Ако няма кой да обясни събитията (учител, родител, книги, разговори, в Ютюб също има нелошо съдържание), то няма разбиране, а само зазубряне.

# 96
  • Мнения: 1 001
Татко Мецан, все едно описа мен с тази история. Като ученичка заспивах с учебника по история - буквално заспивах от скука. Ама нали пуста отличничка по всичко до последно мъчих да запомня скучната и суха информация. Впоследствие вече като възрастна на толкова хубави исторически книги попаднах, че четях с удоволствие и от един път запомнях, че и на мъжа ми разказвах.
Сега на дъщерята съм взела една поредица книжки "Страховитото в историята" - там леко и забавно са поднесени части от историята. На нея са ѝ интересни и ги чете с удоволствие. Взела съм ѝ и за науката и географията поредиците.

# 97
  • Мнения: 7 683
И аз, братче, с 6,00 и златна значка завърших гимназия. Математическа. Излезе ми през носа в университета,🤣 и сега си викам, колко съм бил прост. Като всеки тийнейджър и мен ме тресяха хормоните, ама вместо да гоня мацките, зубрех, братче, а имаше доста съученички ми бяха навити...иде ми да се ухапя за г...завърших гимназия девствен, учех бе. На 18 години в 1 курс в университета ми беше сефтето... добре, че бяхме 11 класа, инак както е сега 12 клас, чак до 20 щях да си стоя девствен 🤣🤣🤣

# 98
  • Мнения: 8 430
Днес са върнали контролното по история. Според мен не е много трудно. Въпросите са ясно зададени. Интересно е, че децата са се затруднили. Само две шестици. Грешките, които е допуснала моята дъщеря са от недоглеждане или неувереност (отговорила вярно, после зачеркнала и дала грешен отговор).
Има 29 точки от 35.
Аз предпочитам да им дават по-сложни тестове, за да има стимул за учене.
Все си мисля, че критериите за оценяване са занижени (може и да греша, аз съм май прекалено взискателна 😁) . Макар че нашата паралелка е доста силна и има конкуренция.
Историята и на мен не ми беше сила, но учех, че ми беше важно да имам по всичко шест.
На дъщеря ми също ѝ е трудно по история.

# 99
  • Мнения: 647
И аз, братче, с 6,00 и златна значка завърших гимназия. Математическа. Излезе ми през носа в университета,🤣 и сега си викам, колко съм бил прост. Като всеки тийнейджър и мен ме тресяха хормоните, ама вместо да гоня мацките, зубрех, братче, а имаше доста съученички ми бяха навити...иде ми да се ухапя за г...завърших гимназия девствен, учех бе. На 18 години в 1 курс в университета ми беше сефтето... добре, че бяхме 11 класа, инак както е сега 12 клас, чак до 20 щях да си стоя девствен 🤣🤣🤣
😆😆😆😆😆😆😆

# 100
  • shumen
  • Мнения: 20 572
Синеочке,и мен ми се иска да го запиша някъде лятото моя,но ме спира само факта това да няма обратен ефект,защото си познавам детето и знам,че иска ли може да учи и да не пречи на останалите,но заинати ли се може и обратното.А това бездействие цяло лято не му се отразява никак добре.
Детелина,и моя не може да рисува,но и понякога и в час ядосва учителите и не знам защо,но явно нещо е бил ядосал госпожата по Изобразително и му е писала 3,но пък вчера му беше дала шанс да си я поправи и има 5.
Контролните и при тях продължават и другата седмица.Вторник ще правят по География,а в Четвъртък по История.Той не знам,но аз искам да идва вакацията,че да си починем малко,че взе да ми идва в повече всичко.
Проекта по Литература им мина вчера и са се представили прекрасно.Имат грамота за класа и 6 по Литература на участниците.
По География госпожата го е изпитала и също има 6.Значи като иска може да учи.Яд ме е,че на теста за Северна Америка много учи и накрая имаше 3,но каквото такова.
По Математика господина им върнал контролното и наистина моя само една задача не е успял или по точно решил е на черновата,но на беловата не му е стигнало времето да я препише.Ще трябва да работим за време с него.

# 101
  • Мнения: 4 619
Имате ли планове за пролетната ваканция?
Ние никъде няма да ходим тази година.

Последна редакция: сб, 22 мар 2025, 11:20 от a blue-eyed girl

# 102
  • Варна
  • Мнения: 25 827
Никакъв стимул не е да учиш като съдран и накрая да получиш 4 щото тестът е прекалено труден. Информацията е в колосално количество и НЯМА как да бъде запомнена в подробности. Е, има как, ако учиш само история и нищичко друго. Затова е нужно профилиране още от сега. Който иска да набляга на даден предмет, да го учи по-задълбочено. На останалите са достатъчни базови познания, и без това всички назубрени подробности се изпаряват след това.

Последна редакция: сб, 22 мар 2025, 18:22 от Месечинка виторога

# 103
  • Мнения: 7 683
Абсолютно е така!

# 104
  • София
  • Мнения: 4 044
Така и аз цял живот чакам математиката да приключи след таблицата за умножение, ама ей на- второ поколение у нас се чуди за чий ми е най-малко общо кратно или какъв е шанса да извадя една бяла топка от торба с 83 шарени…
Народе, съвсем в реда на нещата е да искаме повече и най-доброто за децата си. Ама има моменти на тотален циклаж някой път, а и тепърва ни предстои онова-за-което-никой-не-трябва-да-говори. Та като стане така, пуснете си хубава музичка, потанцувайте докато чистите тоалетните вкъщи, направете си лапад с ориз и си спомнете, че това е само училище. И ние сме учили куп ненужни неща, някои сме забравили, други не си даваме сметка как всъщност са ни дооформили като човеци. Както нас, така и децата ни никой няма да ги пита “ти каква матура държа в 12 клас” и “кое СУ си завършил”.
Поздравявам ви с песен, с която при детето тази седмица бие звънеца в училище. Знае текста наизуст и си тананика Битълс вкъщи, пита ме дали не намирам прилика между Тръмп и Хитлер и разказвайки ми разни случки разбирам, че детето расте човек с критично мислене и спокойствие в гласа.
Щастие и хармония!
https://m.youtube.com/watch?v=KQetemT1sWc

Общи условия

Активация на акаунт