Математически турнири 1-4 клас. Тема № 64

  • 53 617
  • 741
  •   1
Отговори
# 570
  • Мнения: 22 224
Пробвайте да започнете с прочитането на урока или преговор под някаква форма. След това да минете на задачите, които са решавали. Накрая домашното.
И говорете с преподавателя, 3-4 седмици от началото на курса сигурно вече са минали, вече би трябвало да има представа кое дете накъде е.

# 571
  • Мнения: 11 124
Това щях да кажа и аз. Покрай нас има деца, които с МЪКА ходят на курс, но родителите са непреклонни. Просто, не всяко дете има афинитет към тази наука.

# 572
  • Мнения: 4 578
Да, и ние пропускаме школа тази година, да видя дали ще иска и догодина и как се справя. Школите са по 30 деца някои и не всички деца могат да се фокусират за тези 2 часа.

# 573
  • Мнения: 7 321
И отделно не мога да разбера кога ще бъде есенният кръг на Математика без граници. Още няма конкретна дата ли, че навсякъде пише 20-30 октомври?
Мисля, че се провежда на различни дати и затова е дадено така. Миналата година и аз пропуснах есенното, докато разбера какво и как и дали ще се провежда в училището ни.
В момента е записана дъщеря ми за 26.10, но е възможно за други училища/школи/градове да е по друго време.

# 574
  • Мнения: 1 914
В училището на сина ми е на 24. Във фейса ми вървеше реклама на школа по математика, която организира участие на желаещи за 25-26, мисля.

# 575
  • Мнения: 1 112
В училище ще бъде утре, в школата по математика е в събота.

# 576
  • Мнения: 11 124
За нас, моля, стискайте палци в неделя. Тази година не решава темите, и ще видим какво ще стане. Решил е две теми и половина.  Иска да участва, той харесва състезанието. Но да решава не желае. Дали много му дойдоха всички останали курсове. Или задачите започнаха да стават доста познати, и аз не знам. Иначез тези две теми и половина, които реши, бяха с по 2 грешки, мисля. 3 да са били. Но миналата година, по това време, бяха решени всички есенни теми, и частично бяха решени и зимните теми. Тази година ще я караме на ... самочувствие явно

# 577
  • Мнения: 12 230
Успех! Моят третокласник реши, че предпочита "Черноризец Храбър" пред МБГ и ще се явява на него. А този уикенд заедно с батко си ще се явят на организираното от нашето МГ матем. състезание. Но още не е достатъчно напреднал в подготовката си, осъзнавам, че трябва да му отделя повече време за работа вкъщи.

# 578
  • Мнения: 41
Сега детето ми е 2-ри клас и го записах на курс по състезателна математика, с идеята след 4 ти клас да може да се пробва в СМГ или НПМГ.
Въпросът е, че не знам доколко добре му обясняват на курса или той не ги схваща задачите.
Дали е добра идея да му търся частен учител и кога?
 Децата ви как са се подготвили за математическите гимназии след 4 клас- само школи или частни уроци, или и двете?

И отделно не мога да разбера кога ще бъде есенният кръг на Математика без граници. Още няма конкретна дата ли, че навсякъде пише 20-30 октомври?

Моите наблюдения от 2 години школи, вкъщи и частни уроци:

Синът ми казва, че 95% от наученото е от вкъщи. Проблемите в  школите са най общо 4 - 

1) Неподходящи учители. Те могат да знаят материята но това е само половината от необходимото. Предаването на знания на малки деца в разбираем вид е рядко срещано явление. Да направиш часа по математика ангажиращ и интересен е истинска дарба. Уви, нашият опит е лош в това отношение.

2) Дисциплина. В много школи такава няма - децата говорят, викат, не можеш да се концентрираш. Някои учители просто не се справят с лошата дисциплина, която пречи на всички.

3) Много родители записват децата си на Състезателна Математика с идеята , че детето "все нещо ще прихване и научи", нищо , че няма никакъв интерес към предмета. Такива деца (това е и случая в сегашната група на сина ми) се отегчават, не им е интересно и пречат. Още по лошото е, че децата в един момент започват да си мислят , че са тъпи, защото не разбират задачите, а виждат, че другите деца ги решават. Това е грешка само на родителите.

4) В школите, учителят в 99% от случаите взима средното ниво на групата и се води по нея. Това автоматично изключва много напредналите деца и тези, описани в горната точка. Това превръща курса за тези деца в досаден, губи се само време и пари.

В резюме - АКО детето има интерес към математиката, най добре е, да се започне вкъщи. Ако това не е възможно, може да се пробва курс с малък брой деца. Трябва да се изисква от преподавателя обратна връзка - след 3-4 седмици може да се каже дали състезателната математика е подходяща. Ако не е, според мен е много по добре за самото дете да се намери курс по креативна(училищна) математика, където децата пререшават задачи от училищния материал. Много по лека и по-приятна за деца с други силни страни, напр езици и т.н.

# 579
  • Мнения: 11 124
Аз съм съгласна с теб, но искам да уточня, че проблемът с дисциплината е основно в 1 и 2 клас. След това се подобрява положението, защото и децата порастват. Идеално не е, но няма нищо общо с бебетата в 1 и 2 клас Simple Smile

Да, миналата година бяхме в точно такава школа, която не беше достатъчно предизвикателна. Не му се искаше на детето да сменим подхода, но не му дадох право на избор, защото беше загуба на време там.

И ние даваме една количка пари, и накрая си учим вкъщи, и решаваме заедно задачите. Но, причината е, че искам да съм сигурна, че всичко е разбрано и усвоено. Той харесва преподавателите, харесва децата и от нищо не иска да се отказва. Също така съм убедена, че ако не му вися на главата, няма да разбере достатъчно задълбочено тънкостите, а те са много важни.

Но - има нещо, което аз и семейството не сме в състояние да предложим, и това е контактът с другите деца и преподавателите в курсовете. Харесва му да ходи с други деца - които, очевидно, са също толкова интелигентни като него. Ако не ходи на курс, моят ще загуби интерес, понеже ще пропуска социалния елемент и ще му останат само задачите и трудностите. Той има нужда да се обучава в група. За разлика от другите ми две деца, които имаха нужда от индивидуален подход.

# 580
  • Мнения: 399
Да, в група се получава споделяне на трудностите, защото децата виждат, че и другите се борят със същите тези задачи. Появява се и вътрешна мотивация – опитват се да се справят по-добре от останалите. Разбира се, зависи от детето, но обикновено не искат да се излагат пред учителите и се стараят да пишат домашните по-мотивирано.

Има родители, които успяват да създадат тези вътрешни мотивации у децата и в домашна среда, но сякаш е по-трудно.

До четвърти клас някои деца порастват, други отпадат постепенно, и с годините групата става по-подбрана.

Румка, чакам с нетърпение в края на учебната година да се похвалите с Катя с приетите си деца.

Аз съм съгласна с теб, но искам да уточня, че проблемът с дисциплината е основно в 1 и 2 клас. След това се подобрява положението, защото и децата порастват. Идеално не е, но няма нищо общо с бебетата в 1 и 2 клас Simple Smile

Да, миналата година бяхме в точно такава школа, която не беше достатъчно предизвикателна. Не му се искаше на детето да сменим подхода, но не му дадох право на избор, защото беше загуба на време там.

И ние даваме една количка пари, и накрая си учим вкъщи, и решаваме заедно задачите. Но, причината е, че искам да съм сигурна, че всичко е разбрано и усвоено. Той харесва преподавателите, харесва децата и от нищо не иска да се отказва. Също така съм убедена, че ако не му вися на главата, няма да разбере достатъчно задълбочено тънкостите, а те са много важни.

Но - има нещо, което аз и семейството не сме в състояние да предложим, и това е контактът с другите деца и преподавателите в курсовете. Харесва му да ходи с други деца - които, очевидно, са също толкова интелигентни като него. Ако не ходи на курс, моят ще загуби интерес, понеже ще пропуска социалния елемент и ще му останат само задачите и трудностите. Той има нужда да се обучава в група. За разлика от другите ми две деца, които имаха нужда от индивидуален подход.

# 581
  • София
  • Мнения: 1 650
Аз не съжалявам, че го записах на курс. Да, наистина той вкъщи си се занимава и успехите му са от работата вкъщи. Обаче курсовете имат няколко предимства според мен:
- Среща се с деца като него - със засилен интерес. Да, има в групите и такива, които не проявяват интерес и са там само защото родителите им са ги записали, но като цяло децата общуват с други деца с техните интетеси и това според мен е много голям плюс.
- Свиква да работи в големи групи. В горните класове все повече ще му се налага да може да се концентрира в такава среда - с много деца. За мен дори това е вид предимство.
- Ходи на курс в училището, в което иска да кандидатства. Така вижда каква е средата там и дали ще му хареса, макар досегът да е ограничен.
- Въпреки работата вкъщи и разбирането на задачите, има някои много интересни тънкости, които той научи точно от курса, разбира ги и ги прилага. Аз нямаше да съм му от полза точно за тези "хитринки", въпреки че и аз се занимавам с него.

Той не е ходил на курс в малките класове и вероятно сме минали етапа, в който децата шумят повече и настава хаос. Не мога да изкажа мнение за това и умишлено не съм го записала тогава. Той посещава курс в 3 и сега в 4 клас и децата наистина са по-големи.
Според мен само с курс нещата не стават. Родителя трябва да отдели време и да се занимава с детето вкъщи или най-малкото да е в течение какво решава и дали си пише домашните. На нашия курс дават малко домашно (с изключение на 1-2 отделни теми, на които имаше повече задачи за домашно). Мен обаче ме устройва този начин, защото сборници и материали има много и детето има какво да решава допълнително по взетата тема. За мен курсът е за ориентир и е ценен заради това, че преподавателя обяснява добре и увлекателно, обаче не е достатъчен за подготовка, ако родителят и детето разчитат само на него. Не знам как е в други курсове и школи. За моето дете, което по принцип самó си решава и обича да ходи на състезания и да се готви за тях, този курс е хем интересен, хем ненатоварващ и на нас ни харесва.


Lexche, само да не се разочароваме всички накрая Simple Smile Виждала съм го как се проваля на състезание от масово недоглеждане, недочитане и има дни, в които концентрацията му е нула. Дано не уцелим такъв момент на важните състезания.

# 582
  • Мнения: 1 112
Голямото ми дете ходи на школа към смг учители при Линка Минчева и е много доволен, обаче малкото не можем да го запишем няма свободни места. Някой знае ли тя дали преподава на друго място?

# 583
  • Мнения: 11 124
Няма ли други свободни групи? Малкото ще свикне с новия учител. Ние сме при г-жа Дима Слабакова. Записахме се, защото часът ни беше удобен, като не я познавах предварително. Ами, много е добре положението. Жената обяснява разбираемо, не крещи по децата, ходи се с удоволствие на курса. Всичко ми се струва добре.

# 584
  • София
  • Мнения: 909
Здравейте. Точната дата за първия кръг на олимпиадата на 06.12. ли се очаква да бъде?

Общи условия

Активация на акаунт