СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 8 - Седмокласник пробни тестове решава, че НВОто наближава....

  • 25 080
  • 733
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 35 524
Е, то не е задължително. Има избор на школи и уроци, колкото искаш. Никого не агитираме тук, плюс това за наборите вече е късно, ако досега не са се насочили към курс.

# 46
  • Мнения: 2 478
Естествено, че има избор. И това и правим, избираме. В интерес на истината моята доста надгради и то основно защото си харесва учителката. Едва ли би понесла да седи някъде и да и се карат като шукне, или да обясняват как тъпия си остава тъпак до края още на първата среща. Това направо ме изуми, между другото.
Добрият учител е този, който успява със слаби деца да постигне много. Силните и без учител се справят. А и какво значи слаби деца през призмата на НВО, доста разтегливо понятие

# 47
  • Мнения: 509
+1 Априлски душ.
Според мен има още нещо важно при избора на учител (частен/школа) и това е самото усещане на детето към учителя и до каква степен биха могли да се сработят. Защото от личен опит го казвам, може един учител да е ТОП за моето дете, но да се окаже греда за друго дете. Децата са различни и различни подходи им действат.
Но, да, ако някой от учителите ме посрещне с думите "Каквота изкара на първата пробна матура - това ще е. Не очаквайте друго!" ще приключат нещата още на родигелската срещапи няма да се стигне и до запознанство помужду им. Учители, школи и варианти бол.

# 48
  • Мнения: 405
Тези декларации още в началото, че 1-ви пробен ще е нормата, не биха ми вдъхнали доверие.

Аз, точно защото не виждах надграждане, от частни уроци, смених от началото на април, вярно с голяма доза риск...

Но детето се чувства много добре в момента и материалът по БЕЛ му се обяснява разбираемо и достъпно. Както отбелязаха и други дами, не е без значение и вибрацията между дете и учител.

При предишната - едни сложни тестове и демотивиращи резултати.

Нали уж, като е частен учител, трябва да работи според нуждите на детето, ами не - едни заучени методики. Машини за пари...

Последна редакция: чт, 24 апр 2025, 17:44 от Compass

# 49
  • Мнения: 2 822
Освен това тя от първата родителска среща обяснява, че колкото точки са изкарали на първия пробен, горе долу с толкова ще се представят и на НВО-то - нямало да има значителни отклонения. Това винаги ме е озадачавало - не трябва ли уроците да водят до надграждане на нивото, а не до задържането му. Крайният резултат скоро ще го видим.

Това означава, че не могат да надскочат себе си. Разбира се, има и упорити деца, които успяват за докарат +10, дори 20 т. спрямо пробните, но са рядкост. Да не забравяме и, че пробните на Йонова са доста по-сложни от реалното НВО, което тя винаги е казвала, а и също, че много от децата изкарват 90+ т., сигурно са поне половината, ако не и повече.
Абсолютно съм съгласна!
Такъв е случаят и с моята щерка. Тя с литературата е скарана. Просто не може да се изразява и няма и как да се научи, човек или го може, или не го може. Колкото и да се мъчи тя нормална теза няма да може да напише в живота си, ако ще и Господ да ѝ е учител. Толкова си може просто. Иначе се старае, да, но не може да надскочи себе си, факт!

Благодаря за темата! Flowers Rose

# 50
  • София
  • Мнения: 3 918
Пресни впечатления от Йонова:

1. Подбира си деца с изпит, още на входа трябва да имат над 85 т. Логично е такива деца и на самото НВО да изкарат толкова или повече. Това ще се случи  и без напъване при нея.
2. Кара децата да преписват разработени от нея тези от по страница, с цел да ги научат. Някои деца наистина учат с преписване.
3. Групите са големи.

Аз на преподаватели, които работят само с отличници, не вярвам.

# 51
  • София
  • Мнения: 5 621
Междучасие - трети пробен изпит МАТ

Кратка статистика на проверените работи до момента:

Първа част - статистика:

- среден резултат - 44/65 т.

- най-нисък резултат - 12/65 т.

- най-висок резултат - 65/65 т.

Втора част - статистика:

- среден резултат - 11/35 т.

- най-нисък резултат - 0/35 т.

- най-висок резултат - 33.5/35 т.

Статистика за целия изпит:

- среден резултат от изпита - 55/100 т.

- най-нисък резултат - 12/100 т.

- най-висок резултат - 97/100 т.
- брой деца, явили се до момента: 94

Аз имам подозрение, че бройката деца може да е за конкретния учител, т.е. тази статистика се отнася за учениците на този учител.

# 52
  • Мнения: 2 478
Сега, има деца, които надграждат, има деца, седят на едно ниво, има и деца, които вървят надолу.
А има и такива като моята, която  изкарва два пробни през две седмици с десет точки разлика и ще ме държи в напрежение до края. Важно е ,според мен, детето да отиде със самочувствие, че знае, тогава ще надскочи себе си.

# 53
  • Мнения: 418
Подкрепям Грета Ей.

Тя иска да работи само със деца ,които вече имат доста висока основа и после да се бие в гърдите как децата в нейната школа имат високи резулатати. Отделно всичко е в строй. Не, мерси!
Тази година взе и деца с 80 точки, но не е това въпроса.( изпита за да си при нея се прави сега за следващата година)
Вече стана бизнес с кандидатстването след 7 клас- много школи, ПИ , онлайн и ние целенасочено не сме при нея.

Вярвам, че

# 54
  • Мнения: 1 108

Това означава, че не могат да надскочат себе си.

Синът ми по математика:
- с учителя в училище - "Много шумят в клас. Нищо не разбирам"
- с мен вкъщи - "Много ми викаш. Нищо не разбирам"
- на школа по математика в 6 клас - "Губя ви времето, нищо не разбирам". Резултат от пробният изпит преди лятото - 30 точки
- на школа в 7 клас в група от 16 деца - "Тази учителка само пише решения по дъската и ни кара да преписваме. Нищо не разбирам"
Аз вече съвсем отчаяна изнамирам последна опция:
- с частен учител в 7 клас - "Всичко разбрах. Може ли да ходя на допълнителни уроци при него?"

Резултатът - "Учителят в училище каза, че последната задача от контролното е много трудна и не очаква някой да я реши. Аз я реших първи и имам 6." Проверих задачата - наистина беше трудна.

Не очаквам да има някакъв уау резултат на НВО-то, но със сигурност последният учител страшно му помогна да надскочи себе си.

За Йонова ще видим. Системата и е желязна, не споря. Какъв ще е резултатът и дали ще надскочи себе си и по български тепърва ще се разбере. Но за второто ми дете в 6 клас избрах друга учителка.

# 55
  • Мнения: 35 524
Тя иска да работи само със деца ,които вече имат доста висока основа и после да се бие в гърдите как децата в нейната школа имат високи резулатати. Отделно всичко е в строй. Не, мерси!

Отново казвам, никой не ви кара насила да ходите при Йонова. Умишлено си подбира децата с изпит. Когато групата е разнородна, напредъкът няма да е бърз, нито ефективен. Ако едно дете изкарва 90 т., а друго не може да напише две изречения без грешка, на кое точно да обърне внимание? Първото ще скучае и няма да напредва, на второто ще му е трудно и демотивиращо.
И, да, бие се в гърдите. Вероятно високите резултати се дължат частично и на нея, освен на децата и учителите им в училище. Пък и в крайна сметка трябва да си рекламира школата.

Това, че някой не ви казва, че децата ви няма да могат да надскочат себе си, не означава, че не е вярно.

Разбира се, винаги е възможно някой да изкара +10 т., дори +15 т. на реалното НВО.

Както и да е, има място за всички школи и деца също... Дано нашите изкарат максимални резултати и влязат в желаните от тях гимназии.

# 56
  • Мнения: 2 478
Е, то ако не можеш да се надскочиш в едни умения за какво ти е учител, се пита в задачата

# 57
  • Мнения: 2 822
Е, то ако не можеш да се надскочиш в едни умения за какво ти е учител, се пита в задачата
Защото можеш да ги подобриш и да поддържаш достигнатото ниво.
Но до голяма степен си зависи и от самия характер на детето, не само уменията му. За малката извадка от моите две деца мога да кажа, че синът ми нищо, ама нищо не разбира от математика, но си избра да кандидатства в училище, чийто бал беше висок и взимаше 3 пъти резултата от НВО математика. Имаше огромни пропуски по математика и съответо гледаше задачите като голям объл камък. Баща му го хвана и за кратко време го направи пушка, но детето си беше навило на пръста, че иска там да учи и точка. Сестра му, има страхотно математическо мислене, задачите наум ги решава, зор видяхме докато я накараме да ги разписва, а тя викаше - защо да го пиша, то е елементарно - вижда се, обаче въобще няма никаква лична мотивация да постигне целите си, ама изобщо. Брат ѝ сам се научи да свири на китара за нула време, но той е упорит, има воля, тя - не.

Та до голяма степен, освен добър учител си трябва и лична мотивация.

# 58
  • Мнения: 12 794
Освен това тя от първата родителска среща обяснява, че колкото точки са изкарали на първия пробен, горе долу с толкова ще се представят и на НВО-то - нямало да има значителни отклонения. Това винаги ме е озадачавало - не трябва ли уроците да водят до надграждане на нивото, а не до задържането му. Крайният резултат скоро ще го видим.

Това означава, че не могат да надскочат себе си. Разбира се, има и упорити деца, които успяват за докарат +10, дори 20 т. спрямо пробните, но са рядкост. Да не забравяме и, че пробните на Йонова са доста по-сложни от реалното НВО, което тя винаги е казвала, а и също, че много от децата изкарват 90+ т., сигурно са поне половината, ако не и повече.
Абсолютно съм съгласна!
Такъв е случаят и с моята щерка. Тя с литературата е скарана. Просто не може да се изразява и няма и как да се научи, човек или го може, или не го може. Колкото и да се мъчи тя нормална теза няма да може да напише в живота си, ако ще и Господ да ѝ е учител. Толкова си може просто. Иначе се старае, да, но не може да надскочи себе си, факт!

Благодаря за темата! Flowers Rose
Голяма работа.  
Това са 6 точки, субективни при това. 2 да изкара, пак добре.  От  редактирането е по-важно да не губи точки, а и е по-нормално упражнение.

# 59
  • Мнения: 2 478
Смисълът на едно обучение е, да подобриш резултата си. Ако става въпрос за задържане на резултат, за какво ти е учител, щом си стигнал до този резултат без учител.
Освен това ако някой не може да пише тези, ще наблегне на преразказа и ще компенсира.

Общи условия

Активация на акаунт