СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 8 - Седмокласник пробни тестове решава, че НВОто наближава....

  • 25 596
  • 733
  •   1
Отговори
# 495
  • София
  • Мнения: 13 724
Да добавя - "За какво ни е да знаем еди-кое-си ....? То вече в гугъл всичко има."
Занапред ще оцелят само тези със самостоятелно мислене. Другите ще дадат фира я поради липса на ток, я на интернет или ИИ.

# 496
  • София
  • Мнения: 130
Сега е моментът да се включи някой с "те езици няма да ни трябват след няколко години, че ще има електронен симултанен превод" и "за какво ни са тия косинуси и синуси - никога не сме ги ползвали в живота" и да затваряме сезона.

мъжът ми е на това мнение Simple Smile

# 497
  • Мнения: 35 942
Да добавя - "За какво ни е да знаем еди-кое-си ....? То вече в гугъл всичко има."
Занапред ще оцелят само тези със самостоятелно мислене. Другите ще дадат фира я поради липса на ток, я на интернет или ИИ.

Абе, имам аз някакви апокалиптични прогнози за близкото бъдеще, развитието на ИИ и днешната младеж, които не са никак положителни за човечеството, ама да видим..... В една друга тема ме обвиниха в тесногръдие. Дано не съм права, де....

# 498
  • Мнения: 9
Здравейте!
Тъй като съм нова, се извинявам предварително, ако се повтарям с въпроса си, но не намерих мнение поне в предишните 3 теми Wink

Някой може ли да сподели мнение за ПИ на сдружение "Знам и Мога" - записах сина си на 2 ПИ , тъй като единствено там намерих места присъствено, в чието време можеше да се напасне. Интересува ме дали се доближават по сложност до тези на Регалия (тях прави онлайн) - където има 67т на 2та по БЕЛ, 62т. по МАТ...

Благодаря за споделеното мнение Simple Smile

Последна редакция: вт, 29 апр 2025, 15:00 от kat84

# 499
  • София
  • Мнения: 13 724
Скрит текст:
Да добавя - "За какво ни е да знаем еди-кое-си ....? То вече в гугъл всичко има."
Занапред ще оцелят само тези със самостоятелно мислене. Другите ще дадат фира я поради липса на ток, я на интернет или ИИ.

Абе, имам аз някакви апокалиптични прогнози за близкото бъдеще, развитието на ИИ и днешната младеж, които не са никак положителни за човечеството, ама да видим..... В една друга тема ме обвиниха в тесногръдие. Дано не съм права, де....
Комай си права Simple Smile

# 500
  • София
  • Мнения: 16 334
Руски като първи език има само в 133-то, 119-то и 93-то. Има го и в още 3-4 професионални паралелки, но там не може да се учи като профил.

Благодаря!
А какви са негативите от това, че не може да се учи като профил? Броят на часовете в 11 и 12 клас ли?
Да. Ако е профил, в 11-ти и 12-ти клас ще се изучава минимум 7 часа седмичен хорариум  /2 часа ООП и 5 часа ПП/, ако не е профил - 2 часа.

# 501
  • Мнения: 2 712
Това със спирането на тока е много интересно като идея, особено с цел възпитание на тийнейджър.
Оставяш го известно време насаме с хартиените карти, книжките, старите списания, може игли за плетене, шиене, четки за рисуване, моливчета, ако има музикален инструмент, пособия по избор, без телевизор и без телефон и може да се задействат дремещи части от мозъка.
 Някои по-темпераментни тийнейджъри  може да почнат да буйстват.

# 502
  • Мнения: 207
Нямам такава информация, за първи път се явяваме в Междучасие, за нас изпита по МАТ беше труден. За Веди средните резултати от първите пробни изпити са 70т по БЕЛ и 62т по МАТ, при все че математиката беше много лесна, под нивото на матурата. В сайта на СМГ учители са публикувани всички изминали резултати от ПИ и може да погледнете там колко деца са се явявали и колко е средния резултат.

А имате ли някаква по-актуална статистика за брой деца и средни резултати от Междучасие и по двата предмета?

# 503
  • Мнения: 112
Здравейте. Аз нямам опит с професионалните паралелки. Знам, че хорариумите са различни. До колкото прочетох за университет в България не е проблем.
Чудя се, ако след седми клас приемат детето в желана професионална паралелка, но с времето се окаже, че не е неговото нещо или не си е премерило силите, съответно не успее да издържи държавния изпит, получава ли диплома за средно образование и каква? Предвид всички специални предмети има ли вариант да кандидатства в чужбина по друга специалност? По-скоро има ли вариант да си допълни хорариума? И какво би станало, ако махнат профилите в непрофесионалните паралелки с ученето в чужбина?

# 504
  • София
  • Мнения: 16 334
Здравейте. Аз нямам опит с професионалните паралелки. Знам, че хорариумите са различни. До колкото прочетох за университет в България не е проблем.
Чудя се, ако след седми клас приемат детето в желана професионална паралелка, но с времето се окаже, че не е неговото нещо или не си е премерило силите, съответно не успее да издържи държавния изпит, получава ли диплома за средно образование и каква? - Не. Не може да получи диплома за средно образование, ако не си е взил ДЗИ и държавния изпит за придобиване на специалност.
 Предвид всички специални предмети има ли вариант да кандидатства в чужбина по друга специалност? - Най общо казано: академичните университети в много европейски държави приемат само с диплома academic stream, т.е. не приемат от професионални гимназии. За някои специалности искат и съответен профил, освен хорариум. За приложните университети няма проблем - те приемат. Като принципно положение - има ограничения за прием в академичен университет в чужбина от професионлна гимнация - в различните държави и университети има разлики.
По-скоро има ли вариант да си допълни хорариума? - Трябва да се проверява специално за конкретната държава. В Германия например, завършилите професионална гимназия трябва да преминат през едногодишно предварително обучение на място по тяхната система и да държат накрая техните матури. Едва след това имат достъп до университета. В Нидерландия може да се завърши бакалавърска степен в приложен университет и после да се изкара Pre Master /една-две години/ и тогава може да се продължи магистратура в академичен университет.
 И какво би станало, ако махнат профилите в непрофесионалните паралелки с ученето в чужбина? - На този въпрос никой не може да отговори в момента. Дори предположения не можем да правим, преди да видим новите рамкови учени планове. По старата система като цяло децата нямаха проблем с приема в чужди университети от гледна точка хорариуми.

# 505
  • Мнения: 6 520
Здравейте, подозирах, че тук ще намеря пълна и изчерпателна информация по темата и се оказах права. Мисля да ви следя, обичам да съм подготвена и догодина ми предстои да се сблъскам и с тази част от образователната ни система.
И разбира се, имам въпрос, надявам се някой да ми отговори. Влязох да чета в интернет и като че ли ми се струва, че при балообразуването при кандидатстване не участва общият бал от завършен 7 клас, а само оценките по съответните предмети и от изпитите. И въпросът ми е дали съм разбрала правилно?

# 506
  • София
  • Мнения: 16 334
Влязох да чета в интернет и като че ли ми се струва, че при балообразуването при кандидатстване не участва общият бал от завършен 7 клас, а само оценките по съответните предмети и от изпитите. И въпросът ми е дали съм разбрала правилно?
Да, правилно сте разбрала. Общият успех от свидетелството /само 7 клас без ИУЧ и без някои предмети/ може да има значение само, ако за последното място в съответната паралелки има две или повече деца с еднакъв бал. Тогава:

Чл. 59. (1) Когато в класирането има ученици с равен бал и с броя им се надхвърля броят на местата по чл. 48, ал. 1, те се подреждат в низходящ ред по сбора от резултатите от националното външно оценяване.
(2) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 1 се подреждат в низходящ ред по сбора от оценките от балообразуващите учебни предмети, превърнати по скала в точки в съответствие с ДОС за оценяването на резултатите от обучението на учениците.
(3) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017 г., изм. - ДВ, бр. 77 от 2017 г.) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 2 се подреждат в низходящ ред по средноаритметичната оценка от оценките по учебните предмети, изучавани в VII клас в раздел А на учебния план - български език и литература, чужд език, математика, история и цивилизация, география и икономика, биология и здравно образование, физика и астрономия и химия и опазване на околната среда, от свидетелството за завършено основно образование, превърнати по скала в точки в съответствие с ДОС за оценяването на резултатите от обучението на учениците.
(4) (Нова - ДВ, бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017 г.) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 3 се приемат над утвърдения държавен план-прием и над нормативно установения максимален брой ученици в паралелка.

# 507
  • Мнения: 82
Цитат
В сайта на СМГ учители са публикувани всички изминали резултати от ПИ и може да погледнете там колко деца са се явявали и колко е средния резултат.

Относно пробните изпити в СМГ и ОМГ - мога да кажа, че дадените задачи бяха значително по-трудни от реалната матура. По литература нещата бяха по-близо, като текстът за преразказ беше доста "по-завъртян".
Естествено - в това няма нищо лошо, предвид нивото на училищата, просто споделям как видях нещата като ниво на трудност.
Имам пресни впечатления, тъй като дъщеря ми беше и на двете и практически това са единствените две училища, в които ще кандидатства.

# 508
  • Мнения: 112
Благодаря, sanaka!

# 509
  • Мнения: 2 850
Да добавя - "За какво ни е да знаем еди-кое-си ....? То вече в гугъл всичко има."
Има, ако има ток, ако няма ток - няма нищо. Joy
А нещо гледам има проблеми с тока напоследък. Joy

Общи условия

Активация на акаунт