Работа, CV-та, HR-и, съвети - 99

  • 26 247
  • 733
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 24 598
Има и фирми в които работата се върши някак, а срещите са като събрание на блока - много приказки и много време, а нищо налице.

# 601
  • Мнения: 5 099
Аз съм в AML сектора, мога да се похваля с перфектни мениджъри, никога не са ме оставили на вълците. Колкото до въпросите ми към тях, понякога знаят, понякога не знаят, но винаги са отворени за разговор и да помислим заедно.

Колкото до срещите, рядко вдигам на този и онзи, влизам в официални срещи, останалите, който искал да ми каже едно изречение - ми не мога сега, напиши ми го. Естествено на мениджърите си вдигам. Grinning

# 602
  • София
  • Мнения: 1 395
Да поговорим за работните срещи - за мен винаги са били пълна загуба на време. Във вашата работа има ли смисъл от тях?

Другото, което ме дразни - стигам до безизходно положение и питам мениджъра си. Очаквам, че като получава по-висока заплата, ще поеме отговорността да вземе някакво решение или пък е информиран за политиката на фирмата по този въпрос, а той ме пита: "Ти какво би направила?". Аз ако знам, нямаше да питам.

Забелязвам, също така, че се отделя огромно време на незначителни, но пък сигурни теми, а тези, които ме вълнуват и влияят на работата ми, се заобикалят просто защото никой не желае да вземе решение.

Макар вече да се изкоментира, мога ли да дам обратна гледна точка?

Почваме от работните срещи. Ако имам нужда от статус, най-лесно ми е да събера заинтересованите страни и да си я събера на мига, да си задам въпросите. Тук решения не се вземат.

По темата за безизходното положение. Еждневно ми се бомбандира месинджъра с огромно количество въпроси. Максимум 2-3 от тях са тема, която трябва да стига до мен. Изключително достъпен мениджър съм, харесвам екипа си и помагам колкото мога. Много често обаче виждам, че хората не желаят да мислят. Отговорът следва съвсем логично във въпроса. И започвам да се чудя: този човек не мисли ли, не желае да помисли ли, иска да ми покаже колко много работи и над какви сложни теми разсъждава ли...  И Кафе, вероятно иска да помислиш. Затова ти задава въпроса, а не, защото не иска да ти отговори. Вероятно очаква да си малко по-самстоятелна.

Не бих си позволила да класифицирам чужди теми. За мен може да е незначителна, но не се знае какво има под повърхността на тази незначителна тема. Тема, която не те вълнува не може да бъде класифицирана като незначителна, а просто като не твоя. Темите, които теб вълнуват, може да не са в дневния ред за мениджъра ти, защото в момента е концентриран в нещо друго, за което ти въобще не подозираш и не ти е дори работа да знаеш. Колкото до никой не желае да вземе решение - а замисляла ли си се, че може да няма оторизация? Че темата да е правилно адресирана към нивото с оторизация, но да няма отговор? Нещото да си работи и така, а да са някакви детайли, които нивото с оторизация да категоризира като маловажни и съвсем да са най-нисък приоритет?

Масово служителите нямат ни най-малката представа какво прави мениджъра им. Мен са ме питали  какво правя по цял ден. НО не им се сърдя, не знаят и не им е работа, но доста често работният ми ден е около 12-14 часа. Същото е и с командировките - видя ли еди си кои забележителности, отиде ли в еди си кой мол? К'ви забележителности, к'ви молове - от 8 до 19 в офиса, яко бач и гонене на стекхолдъри, мениджъри, вицепрезиденти, подготовки за презентации към висш мениджмънт и още, и още...

# 603
  • Мнения: 17 941
Въпросът дали има деца или някого, за когото се грижи, е важен дотолкова, доколкото да изясни дали на него въобще му е ясно колко ангажименти има покрай малки деца и колко ценно е времето. И защо много хора напират за хоум офис, вместо да тръпнат да се омешат с тълпата в градския транспорт.
Ами аз и сама и без деца и болен близък имах достатъчно домакинска работа, която няма кой друг да ми я свърши. Тя си е била мой проблем, но това не променя факта, че чудесно се върши и в обедната и междинните почивки и не пречи по никакъв начин на работния процес и качеството му. Ако на някого му пречи, значи той нещо не се справя, не е проблемът при мен. Ама такива лицемерни призиви и проекции - лично за мен да може ХО, а останалите непременно да се възпрепятстват от пускането на пералня - на мене твърде често ми говорят повече за кадърността на призоваващия, отколкото за този с домакинстването в обедната почивка.

# 604
  • Мнения: 2 694
Нарци, а има ли някой, който твърди, че му се полага само на него?

По другата тема: работя във фирма с много висока производителност на труда. Няма размотаваме, смол ролка са изключително редки. КПД на собственика и управител е уникално добро.  Аз контактувам директно с него. Когато отнасям въпрос към него, обикновено този въпрос съдържа и отговора. В редки случаи - ако имам съмнения, добавям и тях.

# 605
  • Мнения: 498
А какво мислите за това да ви карат да пишете всеки ден час по час какво сте правили в календара и колко време ви е отнело и накрая да месеца да броят часовете и по какво се е работило?!!! ОСвен това всеки ден да има срещи като оперативка вътрешни и да се записвам в Мемо какво сме си говорили. Освен това има и седмични такива и месечни и то са елементарни неща... Такова нещо не бях виждал и то за елементарни дейности.. Тръгвам да пише имейл с шаблон на клиентски имейл който всички може да ползваме и ме карат да го направя като таск в системата ни.... Беше абсурдно място! Реално симулация на работа и микромениджмънт за мене..

# 606
  • София
  • Мнения: 2 049
Аз май почти винаги съм работила в компании, в които се е отчитало времето в някаква система. Най-обшо обаче, не час по час, ами задача по задача - примерно, днес съм работила 4 часа по проект Х, от които 1 съм била в среща за проекта, а останалите 3 съм писала доклад и съм писала имейли - ще си напиша, че днес съм работила 4 часа по проект Х. При нас поне това е важно, защото цените се определят от човекочасовете, които е отнела работата и е важно да има проследимост. Не съм била част от компаниите, когато системата се е въвеждала, за да знам как се е приело, но за мен поне никога не е било проблем да си вкарвам работата по проектите в нея.
За бележките от срещите - нормално е да се водят и после да се праща имейл какво сте се разбрали. Признавам, че е досадно, но аз поне всеки път, когато съм се скатавала от това, съм си проклинала живота, защото може днес да си говорите едно и ако няма писмена следа, утре човекът, с когото сте се разбрали, може да си промени мнението и да каже "о, нищо такова не сме се разбирали" - дори наскоро имах такава неприятна ситуация с клиент и доста се бях притеснила, защото беше мой пропуск да не пусна follow-up на срещата (за щастие успяхме да се разберем впоследствие). 

# 607
  • Мнения: 4 252
Намирам го за безумно и начин да ви начукват канчето, как нещо може да се върши по-бързо. В сегашната ми фирма го има и за мен е огромна червена лампа.

Последна редакция: пт, 27 юни 2025, 16:25 от DayInMay

# 608
  • Мнения: 17 941
Излишно е там, където съм работила, защото не е имало сумиране на работата по клиент, проект или друго.
Записвала съм какво върша на две места. Реално можеш да разтегнеш задача от 30 мин да заеме 3 часа, особено ако не е задача, която има резултат или пък предполага повече работа, а ти просто си бърз.
В едната фирма в началото поемах задачи и шефът и колежката свикнаха, че ако има нещо извънредно, аз мога да го свърша. Ама нищо отгоре на заплата не получавам, даже напротив - за моята работа се плаща на друг. Започнах да си разтягам основните задачи двойно и тройно, за да не ми дават допълнителни.
В другата фирма началникът ни беше някакъв много неприятен тип, който беше сглобил Ексел с падащи списъци и 'случайно' забравил да включи големите и времеемки административни задачи. После ходеше с попълнените ексели да ни кове пред биг боса какви сме мързеливи и не можем по един час да свършим работа , която отнема 5 Мин.

# 609
  • Мнения: 498
Аз май почти винаги съм работила в компании, в които се е отчитало времето в някаква система. Най-обшо обаче, не час по час, ами задача по задача - примерно, днес съм работила 4 часа по проект Х, от които 1 съм била в среща за проекта, а останалите 3 съм писала доклад и съм писала имейли - ще си напиша, че днес съм работила 4 часа по проект Х. При нас поне това е важно, защото цените се определят от човекочасовете, които е отнела работата и е важно да има проследимост. Не съм била част от компаниите, когато системата се е въвеждала, за да знам как се е приело, но за мен поне никога не е било проблем да си вкарвам работата по проектите в нея.
За бележките от срещите - нормално е да се водят и после да се праща имейл какво сте се разбрали. Признавам, че е досадно, но аз поне всеки път, когато съм се скатавала от това, съм си проклинала живота, защото може днес да си говорите едно и ако няма писмена следа, утре човекът, с когото сте се разбрали, може да си промени мнението и да каже "о, нищо такова не сме се разбирали" - дори наскоро имах такава неприятна ситуация с клиент и доста се бях притеснила, защото беше мой пропуск да не пусна follow-up на срещата (за щастие успяхме да се разберем впоследствие). 
Явно е практика и на други места. На мен не ми се беше случвало никога.... за мен е абсурдно. Мисля, че е важно работата да бъде свършена в срок, пък ако искаш и спи през останалото време.. Това е тотална липса на доверие.

# 610
  • Melmak
  • Мнения: 8 854
И аз траквам време, но колкото и да е досадно, разбирам нуждата. Трябва да има някакво проследяване кой колко е зает. Аз сама си вписвам примерно днес Х часа работа по това. Дали са Х или са Х-1, не се обяснявам. Понякога ми е толкова досадно, че изпускам дребни, но важни неща от рода на 15 минути не знам си какво. Просто пиша повече часове и минути от нещо друго. При нас системата позволява до 3 дни назад да попълваш часове. Много е досадно, но няма как. Никога не са ме търсили да обяснявам защо съм седяла 1 час на еди си кой таск. Просто искат да има някакво проследяване, но не ни търсят отговорност защо толкова време седиш на конкретната задача. До сега мениджърът тотално се опитва да няма микромениджмънт.

# 611
  • Мнения: 24 598
Има немалко възможни причини да проследяват кое колко време отнема, нормално е на теб да ти е досадно, малоумно и каквото се сетиш но тя тази информация трябва на който е над теб, а не на теб...
Едното вече го изтъкнаха - да се установи колко часове работа са вложени за да преценят какво заплащане да поискат от клиента - ако не са ви еднотипни проектите и задачите, кой и как да го реши иначе? 2 страници нищим колко шефове нямат преценка как и колко работят подчинените им...
Другото е ако пък повече хора вършите еднотипна работа - като всеки впише колко време му отнема нещо, ако има големи разлики се търси причината защото не е нормално това.
По-тъпа причина е когато се знае че някой се скатава и се иска да го има това в по-видим вид защото иначе нямат основание да вземат мерки.
А може и просто това да е начинът да си оптимизират разпределянето на работата и на времето, както и евентуално по това да преценят дали някой не става или пък някого искат да повишат или преместят, на база на тази информация.
И още много неща могат да са, тези просто са най-очевидните. Но не е и правилно като са те наели и реално са ти "купили" времето, да смяташ че нямат право да искат да знаят какво и как вършиш през това време. А това че ти губиш време да попълваш такава справка - ами впиши си я и тая работа, кой те спира? Те да си преценяват дали ги бърка че през част от времето ти плащат за това, а не за нещо според теб по-продуктивно...

# 612
  • Мнения: 498
И аз траквам време, но колкото и да е досадно, разбирам нуждата. Трябва да има някакво проследяване кой колко е зает. Аз сама си вписвам примерно днес Х часа работа по това. Дали са Х или са Х-1, не се обяснявам. Понякога ми е толкова досадно, че изпускам дребни, но важни неща от рода на 15 минути не знам си какво. Просто пиша повече часове и минути от нещо друго. При нас системата позволява до 3 дни назад да попълваш часове. Много е досадно, но няма как. Никога не са ме търсили да обяснявам защо съм седяла 1 час на еди си кой таск. Просто искат да има някакво проследяване, но не ни търсят отговорност защо толкова време седиш на конкретната задача. До сега мениджърът тотално се опитва да няма микромениджмънт.
За каква сфера става въпрос? Интересно ми е в какви сфери се изисква това.

# 613
  • Мнения: 17 941
Счетоводители, разработчици, обслужване на клиенти (особено корпоративни) - навсякъде, където имаш договори с фирми и заплащане на база вложено време за тях. Ние например сме счетоводители, но работим със софтуер, който има някаква поддръжка за време Х по договор и всяка минута над Х се заплаща, така че който ни го поддържа, си има грижата да следи колко време му е отнело.
Ама продавачка в онлайн или физически магазин или вътрешен счетоводен отдел (каквито са моите длъжности последните 6-7 години) няма на кого да сумира колко часа му е отделила, така че при мен си е чист лов на вещици.

# 614
  • Melmak
  • Мнения: 8 854
Аз съм акаунт мениджър в технологична компания.

Общи условия

Активация на акаунт