Десетокласници 2025/2026

  • 19 799
  • 465
  •   4
Отговори
# 390
  • Някъде там...
  • Мнения: 4 349
И ние сме с 3х8 и 2х7. И още вчера ги подхванаха с нови уроци и входни.
Миналата година бяха 2х8, 2х7 и 1х6.

# 391
  • Мнения: 1 273
Най-вероятно се използват на максимум часовете ФУЧ (4 ч), иначе официално 32 ч седмично без допълнителното физическо и час на класа, та стават 34.
При нас, ако не се брои допълнителното физическо, което е блок и не помня как точно им го слагат (още не се е появило) са 3 дни по 7 ч, 1 с 6 часа и 1 с 8 часа, защото РЗИ казало, че трябвало да има ден с 6 часа. По-глупаво нещо сигурно не е измисляно, но се оказа, че в друго училище нейна приятелка е по-прецакана, защото можело да имаш часове, после дупка между тях и после пак часове и да си отвисиш цял ден в училище (11 клас и заради профилите било така). Иначе от октомври им започват и школите в училище, които също са по 2 учебни часа, а тя ходеше на 2 и иска да си ги продължи и ще откарва в училище от 07.30 до 16.00.
Днес две входни, в петък още едно, другата седмица по две на ден. Годината започва ударно Simple Smile

# 392
  • Немция
  • Мнения: 7 725
И немският набор е с 2 дупки в програмата заради профилни курсове. Едната дупка е 2 часа и хвърчи с колелото до вкъщи за това време Smile, училището е на 3 км от нас.

3 дни е до 15:15, иначе до обяд. Редуват се ранен час(7:30) с по-късен час(8:20), щадят ги. Wink
Вече се води горен курс и двата класа са смесени(само 2 паралелки са, сравнително малка гимназия е).

# 393
  • Мнения: 1 015
При дъщеря ми часовете са 1×8, 2×7 и 2×6, мисля, че и миналата година бяха така.
Тя има доста допълнитни занимания и сега едва успява, не знам как щеше да се справя, ако имаше всеки ден по 7-8 часа.
В следствие постоянното ми дуднене да намали малко извънучебните дейности, миналата година реши да спре плуването, което, за мен, беше най-нежеланият вариант. От тогава категорично отказва какъвто и да е спорт, надявам се да тръгне с приятелки на танци тази година.

# 394
  • София
  • Мнения: 4 101
На добър час на децата! И спокойствие за нас родителите!

Сега и аз разгледах програмата и недоумявам защо МГ има по 3 часа география и история на седмица и по 2 часа физика и химия, като учиха в 8 и 9 клас всички разказвателни. Въобще с всяка промяна на МОН все по-зле стават нещата. За сметка на това по точните науки липсват и продължават да отпадат цели раздели по нашата система спрямо европейските съответни училища.  Иначе и при моята са 3 по 8 часа и 2 по 7, но те и миналата година бяха такава бройка. Сега си е добавила ново извънкласно занимание, надявам се да не пречи на училището и спорта.

Издирвам някакво кариерно ориентиране, някой нещо да е пробвал и да е доволен? Девойката няма никаква идея какво иска да учи, няма любим предмет, т.е. има няколко, но е защото харесва учителите, а не че самата материя й харесва.

# 395
  • Мнения: 1 273
Ако намерите, моля споделете. И моята е неориентирана. На всичкото отгоре няма предмет, който да е изявен и да иска да се развива с него. Хуманитарноориентирана е, както съм споделяла, по успехите, които жъне по философия и литература.  В същото време харесва на същото ниво и биология, математика, химия, че и физика заради учителката, а не, защото е добра, ама не иска нищо свързано с медицина и в което има макар и един семестър анатомия (неприятно ѝ е или я е страх от кръв и категорично отхвърля такива възможности). Само информатиката не ѝ допадна и затова се махна от МГ, но говори, че ще избере профил математика, за да имала повече възможности за избор след 12. клас, т.к. няма представа какво иска да учи след това.

# 396
  • Мнения: 6 333
Най-вероятно се използват на максимум часовете ФУЧ (4 ч), иначе официално 32 ч седмично без допълнителното физическо и час на класа, та стават 34.
При нас, ако не се брои допълнителното физическо, което е блок и не помня как точно им го слагат (още не се е появило) са 3 дни по 7 ч, 1 с 6 часа и 1 с 8 часа, защото РЗИ казало, че трябвало да има ден с 6 часа. По-глупаво нещо сигурно не е измисляно, но се оказа, че в друго училище нейна приятелка е по-прецакана, защото можело да имаш часове, после дупка между тях и после пак часове и да си отвисиш цял ден в училище (11 клас и заради профилите било така).

В Испанската е така в 11 клас от тази година. 129-то училище си искали повече стаи, за да имат занималня. Въпреки, че ИГ е по-многобройна. И сега ИГ е с по-малко стаи от 129-то. Поради тази причини за разлика от предходни години(тогава само 8 клас започваха първа смяна, а всички останали започваха втора смяна), сега осмокласниците се делят на първа и втора смяна, 9 и 10 клас също първа, а 11 и 12 клас са втора. И децата от 11 клас имат безумни дупки в програмата си, заради модулите, защото учителите все пак са ограничен брой и се налага да поемат класове, които са и първа и втора смяна. Изобщо пълно безумие.
А новата сграда все още не е минала одобрение на ремонта, като паметник на културата.

# 397
  • Немция
  • Мнения: 7 725
Споделям нашия опит с професионалното ориентиране, не знам доколко може да влезе в употреба в българската действителност.
Големият преди 3 години имаше задължителен стаж по 1 ден в 3 различни фирми/институции.
Дадоха им адреси, кандидатстваха сами. Беше добре организирано обаче, показвали са, обяснявали са, бил е в група или самостоятелно.

Миналата година имаха задължителен стаж от 2 седмици, търсеше си сам къде да е, според интересите. Практиката му мина разнообразно, хареса му и му даде донякъде някакъв ориентир  в каква област да се насочи за в бъдеще.
Все пак сега е в горен курс и почва да подбира предмети- едни запазва, други отпадат.

Малкият повече блуждае относно какво го интересува, надявам се тези кратки стажове да му избистрят главата..Grin

Отделно им правиха анализ на качествата, но това се организира вече от училището, няма как човек сам да си го направи.

Последна редакция: чт, 18 сеп 2025, 14:12 от Бибит

# 398
  • София
  • Мнения: 2 299
Програмата е ужас тази година - 4 дни по 8 часа, 1*6. Само два часа АЕ и то последен блок в петък. Блокът по химия също е в петък и като знам как често се налага да пропуска петъците, защото пътува за състезания, не знам как ще се оправи с тези предмети.

# 399
  • София
  • Мнения: 12 884
Аз плащах на близначките професионално ориентиране, първо въпросник после и дискусия със специалист, но не бяха доволни девойките и смятаха, че не им е помогнало никак, така че няма да препоръчам дамата.

Иначе в някои от фирмите за кандидатстване в чужбина също съм засичала подобни платени тестове.
По-късно при кандидатстването във Виена също прави подобен тест за ориентиране, тя за архитектура, но други за програмиране или други специалности, които после ти посочват къде и в коя област си добър. Сега съм от телефона, но после мога да потърся и пратя линкове, мисля, че всеки може да ги направи.
Повече помогна при нас, но след като вече едната кака се ориентира какво иска да я свържа с позната архитектка с която да се види и да поговори.

Последна редакция: пт, 19 сеп 2025, 10:45 от Aila

# 400
  • Мнения: 2 844
И аз съм срещала това за ориентиране - но за избор на специалност в чуждестранен университет - при някои от организаторите на изложения за университети в чужбина. Това ще търсим и ние. И то час по-скоро, преди избора на профили за догодина.
Засега да се ориентира за университети. А в университета вече ще решава, накъде да продължи. Няма да е прецедент, от следване на медицина някой да скочи на история на изкуството.

# 401
  • София
  • Мнения: 637
Дами, пратете линк на тези въпросници за ориентиране, моля Simple Smile

# 402
  • Мнения: 400
По време на летния стаж тази година, още в началото са правили такива тестове. При дъщеря ми нямаше никаква полза, защото не се открои доминираща област и консултантите са ѝ казали, че трябва да си избере какво ѝ е интересно. При други деца е имало много категорични резултати, макар и различни от това, което те са смятали първоначално. За мен истината е в реални стажове в областите, към които са се насочили. Не е невъзможно. .

# 403
  • Немция
  • Мнения: 7 725
Този анализ на потенциала, както му казват тук, е за ориентация.
Не посочва конкретни професии, а браншове, към които би могъл да се насочиш.
Прави се преди стажовете, в нашия случай към училището.

# 404
  • Мнения: 2 844
Това каква връзка има с България?

Общи условия

Активация на акаунт