МОН - промените продължават (7)

  • 41 763
  • 736
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 12 783
Ще подаде бизнес на частните училища просто, а истерията и корупцията в приема 4-ти клас ще стигнат неподозирани висоти.

# 331
  • София
  • Мнения: 496
Аз не разбирам идеята за промяна на НВО  по математика. Пак ще се решават задачи. И до сега се решаваха значи, свързани с лепене на плочки, пълнене на басейни или движение на коли, влакове и кораби. Как ще борим частните уроци? Кое ще е различното?
Лошо няма като завършиш 7ми клас да можеш да си сметнеш плочките, скоростта или разстоянието.   Но степените на едночлените и многочлените, на които се отделя толкова много време, на тия, които няма да се занимават по-нататък с математика, за какво ще им послужат?   Голяма попара са надробили, в толкова стара и точна наука. Ако тази учебникарска печалбарщина и безобразие на спре, нищо няма да се оправи.

Последна редакция: пн, 14 юли 2025, 02:09 от xxxxxx

# 332
  • Мнения: 8 916
Степените на едночлените и многочлените ще са необходими на всички, които няколко години по-късно продължат образованието си в технически или икономически университети, а това са достатъчно голяма част от децата.

# 333
  • Мнения: 995
Както тялото има нужда от тренировки, така и мозъкът има нужда от тренировки, за да се развива. Математиката е най-добрият фитнес за мозъка. А считам, че умението да се мисли все в даден момент ще потрябва в живота.
Логиката, критичното мислене, възможността да се анализира и приоритизира, да се разбива сложен казус на подзадачи, способността за концентрация и внимание в детайла не са излишни умения в живота.

# 334
  • Мнения: 739
Въпросът ми е какво ще е новото в НВО мат? И до сега се решаваха такива задачи.

# 335
  • Мнения: 8 429
Въпросът ми е какво ще е новото в НВО мат? И до сега се решаваха такива задачи.
Ще има включени въпроси и от природните науки. Доколкото разбрах това е идеята на министъра.

# 336
  • София
  • Мнения: 496
О, не!
Тук явно масата е от заинтересовани в това, да се запази статуквото.
В основната образователна степен трябва твърдо да знаят нещата, които трябват в живота на  всички.    И 7ми клас е добра черта между степените.
В следващите степени всеки ще получи всички необходими знания, за това, в което иска да е специалист.

# 337
  • Мнения: 7 683
В 7 клас е твърде рано някой да знае в какво иска да стане специалист и какво ще му потрябва после.

# 338
  • София
  • Мнения: 496
В 7 клас е твърде рано някой да знае в какво иска да стане специалист и какво ще му потрябва после.
Така е! Във всички случаи основите трябва да са много здрави.   Докога оправдания с "лошия материал", след като сами го произвеждаме?

# 339
  • София
  • Мнения: 16 233
Погледнах набързо законопроекта за изменение и допълнение на ЗПУО, внесен в НС и открих някои промени, в сравнение с първоначалния проект:
- Отложено е действието на разпоредбите, предвиждащи автоматично продължаване на приетите в 5-ти клас ученици в МГ и ПМГ. Учениците, които към момента на приемане на закона, са в прогимназията в тези училища, ще кандидастват наново по общия ред с НВО. Т.е. промените ще важат чак за набора, който тепърва ще постъпва в 5-ти клас, след влизане в сила на закона.
- Предвижда се възможност ученици, приети на места по държавен план прием в VIII клас, да моат да се разпределят в паралелки в зависимост от нивото си на владеене на чужд език въз основа на резултатите от националното външно оценяване и/или проверка на способностите по съответния чужд език. Това вероятно означава, че най-накрая ще е възможно изучаването на чужд език в 8-ми клас да не започва от нулата за всички, което е чудесно.
Има май и други новости, но нещо не намирам сили в тази жега да чета проекта в цялост отново.

Последна редакция: вт, 22 юли 2025, 10:12 от sanaka

# 340
  • Варна
  • Мнения: 111
Има и някаква промяна, която е свързана и с класическите училища?
Каквото и да значи това.

# 341
  • София
  • Мнения: 16 233
Да, добавени са към специализираните училища. Но какво точно ще значи това, вероятно ще разберем от подзаконовите нормативни актове.

# 342
  • София
  • Мнения: 16 233
Ето как ще изглежда интегрираното НВО по математика и природни науки https://www.bg-mamma.com/url.php?u=aHR0cHMlM0ElMkYlMkZ3d3cubW9uL … zbXNnNTAwMDE2Mjc=

# 343
  • Пловдив
  • Мнения: 1 146
А БЕЛ с нищо ли няма да го интегрираме? Продължаваме да зубрим "ключови думи" за анализ, мустаци, копчета и т.н.?

# 344
  • София
  • Мнения: 16 233
А ето и предложенето за промяна на рамковите учебни планове: https://www.mon.bg/nfs/2025/07/konczepcziya-za-promyana-na-ucheb … nove_23072025.pdf
- сбогом на чуждоезиковото обучение извън ЕГ;
- ИИЧЕ се намялава на 16 часа в 8-ми клас, а РИЧЕ на 8 часа;
- Часовете за профилите във втори гимназиален етап се намаляват от 20 на 16, т.е. по 4 часа на предмет, вместо по 5. И това ще влезе в сила и за настоящите гимназисти, които са в първи гимназиален етап.

Общи условия

Активация на акаунт