СМГ "Паисий Хилендарски" - 16 тема

  • 37 636
  • 780
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 7 682
Е, тези въпроси към министъра. Много хора си ги задаваме, аз отдавна писах за тях, макар и не точно в тази тема 🤣
А вътрешен изпит не могат да им въведат. Нито труден, нито лесен. По закон не може. Ако приемат да продължават автоматично в 8 клас, и дете с успех 3,00 ще продължи и няма никакво законово основание, на което да го изключат.

# 166
  • Мнения: 334
Мхм аз пък мислех, че децата учат в СМГ, а не родителите. В случая аз съм тази, която се колебае, очевидно не съм за там , добре че ми е минало времето за учене в гимназия, че не знам какво щях да правя ...  Simple Smile

# 167
  • Мнения: 35 428
Ами, ти сама си отговори на въпроса - няма да учиш там. Питай си детето къде иска да учи. Все пак в пети клас трябва да има някакво предпочитание, с което да се съобразиш.


Е, тези въпроси към министъра. Много хора си ги задаваме, аз отдавна писах за тях, макар и не точно в тази тема 🤣
А вътрешен изпит не могат да им въведат. Нито труден, нито лесен. По закон не може. Ако приемат да продължават автоматично в 8 клас, и дете с успех 3,00 ще продължи и няма никакво законово основание, на което да го изключат.

Е, то все още промяна на закона няма, така че какво и как ще се въведе не е ясно.

Много пъти е дъвкана тази тема, не знам дали има смисъл да се започва отново.

Последна редакция: пт, 20 юни 2025, 23:28 от Soul Free

# 168
  • Мнения: 964
Е, тези въпроси към министъра. Много хора си ги задаваме, аз отдавна писах за тях, макар и не точно в тази тема 🤣
А вътрешен изпит не могат да им въведат. Нито труден, нито лесен. По закон не може. Ако приемат да продължават автоматично в 8 клас, и дете с успех 3,00 ще продължи и няма никакво законово основание, на което да го изключат.
В СМГ няма такива деца, Мецане.

# 169
  • Мнения: 12 737
Има, изпарашутирани.

# 170
  • Мнения: 4 555
Имало е, има и ще има

# 171
  • Мнения: 12 737
Аз имах предвид, че са с нисък успех, поне "нашите", доколкото разбрах.

# 172
  • Мнения: 7 330
Аз искрено се забавлявам с коментарите. От времето, когато започнах да поглеждам за отзиви какво ще го чака моето клето дете, което реши, че математиката му харесва /преди 6 години/. Учителите все бяха къси клечки и всичко вървеше към пълен крах. И до днес. Единствената тема, в която състезанието по плюене е олимпийска дисциплина. Явно е проблем, че училището държи да не е на показ чрез ползването на социалните платформи.   Когато станеш част от общността като родител на дете в училището, се оказваш въвлечен в сериозна динамика.  Състезания, екскурзии, отбори, клубове, групови проекти, дейности, благотворителност, залесяване, приемствеността между бивши и настоящи ученици, взимане от едно място на своето и други деца, за да се явят на състезание някъде си ... Отделно, извън силно конкурентните единици /и в прекия смисъл са единици/,  няма проблем да си помагат във випуска. 
Мхм аз пък мислех, че децата учат в СМГ, а не родителите. В случая аз съм тази, която се колебае, очевидно не съм за там , добре че ми е минало времето за учене в гимназия, че не знам какво щях да правя ...  Simple Smile
От дистанцията на времето се питам къде бяха тези учители, когато аз бях във водовъртежа на образованието си. Въпреки че не знам какво има между кориците на учебниците и сборниците, виждам ефектите от работата на учителите. Нас са ни учили да бъдем единаци, но с общо порицание за провинения. Тях ги обучават в екипност и на умения да се учат да работят с всеки един от колектива.

# 173
  • Мнения: 334
Аз продължавам с въпросите , въпреки че може и да дразня някои хора Simple Smile Има ли спортни занимания в СМГ - отбор по футбол, волейбол или баскетбол към училището или близо до училището ?
Скрит текст:
Аз искрено се забавлявам с коментарите. От времето, когато започнах да поглеждам за отзиви какво ще го чака моето клето дете, което реши, че математиката му харесва /преди 6 години/. Учителите все бяха къси клечки и всичко вървеше към пълен крах. И до днес. Единствената тема, в която състезанието по плюене е олимпийска дисциплина. Явно е проблем, че училището държи да не е на показ чрез ползването на социалните платформи.   Когато станеш част от общността като родител на дете в училището, се оказваш въвлечен в сериозна динамика.  Състезания, екскурзии, отбори, клубове, групови проекти, дейности, благотворителност, залесяване, приемствеността между бивши и настоящи ученици, взимане от едно място на своето и други деца, за да се явят на състезание някъде си ... Отделно, извън силно конкурентните единици /и в прекия смисъл са единици/,  няма проблем да си помагат във випуска. 
Мхм аз пък мислех, че децата учат в СМГ, а не родителите. В случая аз съм тази, която се колебае, очевидно не съм за там , добре че ми е минало времето за учене в гимназия, че не знам какво щях да правя ...  Simple Smile
От дистанцията на времето се питам къде бяха тези учители, когато аз бях във водовъртежа на образованието си. Въпреки че не знам какво има между кориците на учебниците и сборниците, виждам ефектите от работата на учителите. Нас са ни учили да бъдем единаци, но с общо порицание за провинения. Тях ги обучават в екипност и на умения да се учат да работят с всеки един от колектива.

Много ми харесва вашето последно изречение за работата в екипа и колектива. Наистина училището не се афишира толкова в социалните платформи, като например НПМГ, за някой външен информацията е доста ограничена.  В същото време има голям наплив и не спира дори при седмокласниците.  Не може да се дължи само на амбициите на родителите.  Синът ми иска в СМГ, успях да разбера вчера.  Честно казано от логистична гледна точка НПМГ ми е по-удобно, но той си иска СМГ.

# 174
  • Мнения: 11 190
Има нужда от колебания и преценка на родителите - децата в 4 клас са си деца. Вярно, има целенасочени единици/изключения, които са наясно с желанията си, но повечето деца не са така. Мислят по детински, с едни идеалистични представи. Идват от масови училища, където без чак толкова усилия изпъкват над останалите по математика. А в СМГ се учи много, пишат се много домашни. Това не е за всеки характер. На някое дете, независимо от даденостите (примерно по математика), заради характера на детето, това може да му дойде в повече. Някои деца се амбицират от (условните, частичните) неуспехи, други се демотивират и се отказват да влагат още усилия. Някои са задълбочени и дисциплинирани, други са по-небрежни и емоционално-експресивни. Важно е родителите да имат реалистична представа за характера на детето, за да му помогнат в избора.

За спортните занимания в СМГ - на сайта пише футбол (вероятно за момчетата) и волейбол (вероятно за момичетата). Писах, че живея в квартала - като минавам по Чумерна съм виждала да играят волейбол в салона, на двора, знаете, има вратички за футбол и кошове за баскетбол. Имат кът с много хубави спортни фитнес уреди. Т.е. в междучасия или след училище могат за малко да се пораздвижат.
Но все пак това е математическа гимназия, а не спортно училище. Едва ли спортните занимания са на първо място. Децата си имат доста за учене така или иначе. А който иска детето му да спортува по-активно, има алтернативи извън училище. В допълнение за спортните дейности - ИУЧ/допълнителни занимания по някакъв вид спорт очевидно се възлагат на "външни" изпълнители в общинските училища. Всяка година училищата правят нещо като обществена поръчка за избор на изпълнители за спортни и други дейности. И се сключват договори с "избраните", винаги са срещу допълнително заплащане, а реалната услуга - тренировки и т.н., обикновено не са на особено високо ниво. Както казах, живея в района и търсих доста възможности за допълнителни занимания по спорт за моето дете, така че да е сравнително удобно с градски транспорт. Най-близките възможности, които намерих, са баскетбол и лека атлетика,  разни бойни изкуства и художествена гимнастика на стадион "Васил Левски" и до него.
За волейбол, който ми е един от любимите спортове, нещо, което да не е отбиване на номера за пари, не намерих (с удобен ГТ), школите на Владо Николов, Казийски и подобни не са ми удобни, и като локация, и като часове. Без да учи детето в СМГ, но все пак сме в центъра.
За атмосферата, от лични (външни) впечатления от тумбите ученици, и малките, и големите. Прекрасни деца, това ми е впечатлението. Не съм видяла групички девойки тип фръцли/кифли, или момчета тип "вижте ме колко съм cool". В групичките има, на външен вид, и по-красиви, и по-грозноватички деца (моля да не ме порицавате за думата "грозноватички", аз не съдя хората по външен вид, но все пак си има някакви очевидни разлики във външния вид, които са обективна даденост), има слабички, има добре сложени, има и пълнички, има много пъпчиви, има всякакви. Но това, което мен ме поразява, в положителен смисъл, е, първо, че децата си общуват приятелски и нормално един с друг, без обиди и игнориране, независимо от външния вид, и, второ, че се държат съвсем нормално за възрастта, без простотии, вулгаризми, предизвикателно или агресивно поведение. А всички тези деца идват от масови училища, в които, масово (по мои лични впечатления) психическия и/или физическия тормоз в най-добрия случай се игнорира, а често се насърчава, и то от учителския състав/ръководството на училищата, въз основа на някакви субективни представи на класните/учителите. А в СМГ тези "практики" от масовото училище, според мен, по някакъв начин изчезват.

В този смисъл, дори и вечер по тъмно през зимата след втора смяна, аз не мога да си представя гимназистите от СМГ да се насочат към квартални кръчми, барове или заведения от подобен тип. В самия квартал около училището такива на практика няма.

# 175
  • Мнения: 334
Наясно съм, че не е спортно училище , но и едно 11 годишно дете да заляга само върху учебници без никакво движение навън не ми е нормално . Детето ми тренира футбол от 2 години и много му харесва, не ми се иска да спира, а ако училището предлага такава дейност ще е улеснение. Отделно е доказано, че мозъчната активност се подобрява, когато има и физическа такава.

# 176
  • Мнения: 7 330
Няма спортни клубове /материалната база на СМГ не е в изобилие/, но спортът в училището се подкрепя. Физкултурниците предпочитат да виждат активност пред нормативи. Имат си ежегодни турнири между класовете по баскетблол и футбол.
Една от ученичктите в училището е волейболна националка. Имаше момче /14-токласник/, което беше национал по хокей.  За тренировки, може би най-близкото място е военната академия.
П.П.
Нагоре някой писа, че детето ми е с интереси в математика + рисуване. Преподавателката по Изобразително изкуство, която води и профила е сред любимите учители. Преди при малките часове имаше и настоящият директор. При заместване и тогава като отговарящ за малките зам. директор, също отлични отзиви.

# 177
  • Мнения: 50 848
Наясно съм, че не е спортно училище , но и едно 11 годишно дете да заляга само върху учебници без никакво движение навън не ми е нормално . Детето ми тренира футбол от 2 години и много му харесва, не ми се иска да спира, а ако училището предлага такава дейност ще е улеснение. Отделно е доказано, че мозъчната активност се подобрява, когато има и физическа такава.

Вие, или поне ти, определено не сте за СМГ. В СМГ се отива за да се учи математика и информатика. Това не е спортно училище, не е езикова гимназия, не предлага пансион, стол с кетъринг, транспорт и други екстри. Учи се на две смени. Но за мотивираните математици това е вторично. За когото другото е по-важно не е за там.

А който се занимава активно със спорт, музика или друго  няма да е доволен от някакви импровизирани занимания в училище с деца с много по-ниско ниво. Такива деца си тренират навън даже и в ЧУ.

# 178
  • Мнения: 334
Приемам, че не съм за СМГ , но честно казано въобще не ми пречи този факт. В този свят съм оцеляла и се справям доста добре и без СМГ Simple Smile За мен преди всичко това са деца . Детето ми е умно и силно по математика и амбициозно понякога чак прекалено, но има и други интереси извън математиката и роботика  -  и спорт, и рисуване и игри с приятели. Не виждам нищо лошо училището , което ще избера да ме улеснява в удовлетворяването на тези потребности и желания.
Съжалявам, ако съм накърнила култа към Математиката Simple Smile

# 179
  • Мнения: 11 190
Не е култ към математиката, а просто реалност. Децата в СМГ имат прекалено много часове, учене и домашни, за да им остава достатъчно време и за активни спортни занимания с цел спортни постижения, а не само за раздвижвания тип "мачле" в голямото междучасие или за кратко след часовете.
Давам пример, лично видян преди години, с моя СМГ-еец, влязъл след 7 клас. И аз, като средностатистическа амбициозна родителка, го бях записала на курс в 4 клас. Курсът беше от 8 часа, съботно-неделен. През зимата, с току-що навалял сняг, без да съм проверила за евентуална промяна в разписанието на курса, събота или неделя беше, го заведох за курс от 8 часа, т.е. 10-15 мин. по-рано. Оказа се, че той няма курс (сменен час/ден), но имаше 3-4 деца, които бяха примерно 5 клас, седяха на стълбите и вече решаваха задачи, заедно, сами, без учител. Значи бяха отишли примерно в 7,30 ч., през уикенда, по тъмно, при навалял пресен сняг. И го правеха сами, по свое желание и с интерес. Колко деца биха направили това по желание, без ръчкане да стават и да се приготвят, и да тръгват, за да не закъснеят, а не да се наспят, да си помързелуват, да си поиграят с приятелчета...

Затова и написах, че характерът на детето е много важен при избора. Натиск от родител може да се отрази негативно на детето, дори и да е послушно и дисциплинирано.

СМГ е чудесно училище, но не е подходящо за всяко дете, което има способности в математиката.

Общи условия

Активация на акаунт