
Създадени от ... скука.

Гражданинът от Тексас
Тогава получават настоятелно писмо от важен индустриалец от Тексас. Той пита кога ще може отново да гледа своите нови любими герои. И така работата по анимацията отново е възстановена.
Ето го и първият епизод :
50 $

Яйченият коктейл

По-млад и на 2 крака
През годините:
Лицето на стопанката
Продукцията обаче измисля епизод, в който тя тича отдалече и така имат възможност да хванат целия ѝ образ за няколко секунди. Това става заради хилядите писма от фенове, които ежедневно студиото получава с молби да видят лицето на Mammy Two Shoes. Така лицето на стопанката е показано, макар и само веднъж.
Нейният образ всъщност е създаден по прототип на актрисата Хати Макданиъл, която печели „Оскар” за ролята си като прислужницата Мами в „Отнесени от вихъра”.
А през 60те години образът на героинята е променен на бяла жена.
Без думи
Една от най-отличителните черти на „Том и Джери“ е липсата на диалози. (като изключим някоя и друга песен и няколко възклицания и кратки изречения)
Преследванията, комичните ситуации и физическите шеги се разгръщат без нужда от думи, което прави анимацията разбираема и забавна за зрители по целия свят.
Например, шоуто започва да се излъчва в Япония през 1965 година, а проучване в държавата показва, че Том и Джери се класират на 58 място в класацията на японците за топ 100 анимета на всички времена. Те са и единствената не японска анимация в списъка.
Макар думите да са рядкост в сериала, Том говори понякога, главно когато ухажва любимата си котка – Тудълс Галор. Джери пък е още по-мълчалив, като в един от епизодите изненадва зрителите, казвайки “Не” цели пет пъти.
Иновациите

Любопитен факт е, че Уилям Хана сам изпълнява голяма част от звуковите ефекти в поредицата. Той е автор на известния писък на Том, когато попада в някоя от клопките на Джери, както и на характерното нервно преглъщане на мишлето.
Чехите
Но заради комунистическия режим, имената чешхите, които са работили по епизодите са били заменени с английски.
Виктор Литъл всъщност е бил Вацлав Лидъл (композитор)
S. Newman всъщност е бил Zdenka Najmanová (продуцентски директор)
М. Кликър всъщност е бил Милан Кликар (водещ аниматор)
В. Марш всъщност е бил Вера Марешова (аниматор)
А. Буреш всъщност е бил Антонин Буреш (аниматор)
Денис Смит всъщност е бил Зденек Сметана (аниматор)

Критиките

ОСКАРИТЕ
Още с пилотния епизод студиото печели „Оскар” за най-добър късометражен филм.
