Седмокласна изпитна тема -16.06-22.06 - И съседите даже са чули, тази седмица има матури...

  • 107 893
  • 2 164
  •   1
Отговори
# 1 185
  • София
  • Мнения: 13 715
Аз предлагам ние да започнем също да пишем на имейла на МОН и да подаваме контра сигнали. Съвсем сериозно. И ако тази простотия с анулирането стане факт, дано кресливите родителски тела са доволни, че прецакаха деца, които са проявили повече съобразителност, мисъл, концентрация или както искате там го наричайте.
Мила, аз от няколко години ежедневно наблюдавам как кресливи родителски тела диктуват целия учебен процес и оценяване. Децата им, които взимат пример от тях също го правят. Бясна съм, ама това вече е тенденция да бъде нормално за съжаление.

# 1 186
  • Мнения: 1 197
Въпреки изненадата от Серафим на тезата, малко са тия, които се оплакаха от нея. Не е такова положението с въпрос 16 обаче. Едното дава 6 точки, друго - 2. Ако е въпросът само в точките, логично е да вълнуваме повече от тезата. А то не е така. За да има толкова реакции на въпрос 16, значи има нещо сбъркано в него.

# 1 187
  • София
  • Мнения: 16 315
Масовото е масово, когато се базира на цифри, не на брой пишещи из форума.

Именно! И какви са цифрите?

# 1 188
  • гр. София
  • Мнения: 137
Както вече писах и закачих тези думи - Закон, Правилник и т.н. се учат в 9-ти клас и това е записано в официалните документи на МОН. Не е коректно да се пита за тях, след като се изучават в 9-ти клас.

# 1 189
  • Мнения: 144
Въпрос 16 наистина е труден, но не мисля, че е некоректен. Тези деца, обаче, на които по-горе прочетох, че квестори са им казали, че всъщност става въпрос за аргументи, и съответно са писали за аргументи, са наистина прецаканите...

# 1 190
  • Мнения: 1 197
Нямам идея, но има хора които се опитват да налагат тяхното мнение с повече викане.

# 1 191
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 8 178
Абе ще ме уморите! Учели се думите в 9 клас! Тези деца обща култура нямат ли? Кога се учат думите “правило”, “знание”, “къща”… стрелям напосоки каквото ми хрумне.
Въпрос 16 наистина е труден, но не мисля, че е некоректен. Тези деца, обаче, на които по-горе прочетох, че квестори са им казали, че всъщност става въпрос за аргументи, и съответно са писали за аргументи, са наистина прецаканите...
С това съм съгласна!

# 1 192
  • Мнения: 2 169
Пращайте контра възражения в подкрепа на децата, които НЕ са налучквали, а са чели внимателно и са разсъждавали! Аз вече пратих. Въпросът е принципен, не е за двете точки.

Последна редакция: чт, 19 юни 2025, 15:17 от Мила Атова

# 1 193
  • Пловдив
  • Мнения: 1 152
Въпреки изненадата от Серафим на тезата, малко са тия, които се оплакаха от нея. Не е такова положението с въпрос 16 обаче. Едното дава 6 точки, друго - 2. Ако е въпросът само в точките, логично е да вълнуваме повече от тезата. А то не е така. За да има толкова реакции на въпрос 16, значи има нещо сбъркано в него.

И всички деца, които са ползвали ключовите думи, са писали за цялото произведение, а не за конкретния цитат.
Аз от това съм възмутена.
Учиш си по един брой стандартна теза за всяко произведение и си я пишеш какъвто и да е цитатът.
А децата, които са разсъждавали със свои думи по цитата, дали ще са ощетени? Риторичен въпрос.
Пишете си за 16сти. Едва ли МОН ще направи какво и да е. Въпрос за разбиране по текст за разбиране. Кой разбрал, кой уцелил, кой прочел...късмет. То си трябва и мъничко късмет в тоя живот. Grinning

# 1 194
  • Мнения: 8 740
Пращайте контра възражения в подкрепа на децата, които НЕ са налучквали, а са чели внимателно и разсъждавали! Аз вече пратих. Въпросът е принципен, не е за двете точки.

Принципен, но си е и за двете точки и както казах конкурентно предимство.

Мнение от страницата на Danybon : Сега звъннах в МОН. Казаха ми, че все още няма официална позиция, проверявали се сигналите….

Последна редакция: чт, 19 юни 2025, 14:11 от BacuTy

# 1 195
  • Мнения: 2 169
Sanaka, имейлът беше priemna@mon.bg, нали не бъркам?

# 1 196
  • Мнения: 11
Моето дете не се концентрира достатъчно като чете и най-вероятно не би отговорило вярно на 16ти.
Но въпросът е коректен, просто е труден. Вярвам, че всички тук осъзнават нуждата от няколко трудни въпроса в НВО. Както и във всеки изпит, от който зависи нещо.

За такива като мен, които не могат лесно да преценят коректен ли е 16ти, беше обяснено по няколко начина по-нагоре, може да се прочете Simple Smile

Успех на всички деца и утре !

# 1 197
  • София
  • Мнения: 521
Ницше има много стройна теория за масовото. Няма за 2т да подавам сигнал, халал да са на всички, които не са отговорили това, което МОН са посочили за вярно, за останалите деца е ценен урок да си подбират средата, за да са от мнозинството 😉

# 1 198
  • гр. София
  • Мнения: 137
Аз лично не съм съгласна, че въпрос 16 е коректен. В матурата трябва да се задават въпроси от материала между 5 и 7 клас. Евала на децата с по-богата обща култура, но матурата би трябвало да обхваща знания и понятия изучвани до 7 клас.
По тази логика да дадат състезателна задача по математика, защото някой деца имат повишен интерес към математиката.

# 1 199
  • Мнения: 520
Въпрос 16 наистина е труден, но не мисля, че е некоректен. Тези деца, обаче, на които по-горе прочетох, че квестори са им казали, че всъщност става въпрос за аргументи, и съответно са писали за аргументи, са наистина прецаканите...

То, това с квесторите има продължение!
След матурата сина ми и няколко деца са срещнал зам. директорката - тя също е учител по БЕЛ и я питали за този въпрос и тя им казала, че според нея е объркан, трябвало да е аргументи.
Както вече писах, не виждам какво ще променят тези 2 т.
По-важното е тук МОН да си вземат бележка относно хората, които пишат въпросите и да има по-прецизен прочит на вариантите.
Защото това не е прецедент, а почти винаги омазват нещо по матурите в стремежа си да са оригинални.
Би трябвало да има санкции за комисията или там отдела, който одобрява въпросите, задачите и т.н., защото едно такова недоглеждане води след себе си.......,това, което се случва и тук в момента - обществено разделение и напрежение.

Общи условия

Активация на акаунт