Седмокласна изпитна тема -23.06-29.06 В чакане на изпитните резултати, майки сипят заклинания чудати

  • 89 025
  • 1 852
  •   1
Отговори
# 1 350
  • ... някъде преди лудницата ... до църквата!
  • Мнения: 1 195
Адмирации, към всички издържали този зор и успех в реденето и класирането!

Да се отчета и аз, макар че още съм в шок.
Разочарована съм,  че след толкова много труд, накрая не зная паниката ли, разсейването по време на изпита или какво, но резултата е в пъти под представянето на пробните. Математиката е зле - 28
По бел е горе долу добре.
Ще избираме по-малкото зло …

# 1 351
  • Мнения: 75 362
Разлагането трябваше да е на множители на първа степен, т.е. да изгледа (х-1)(х+1)(х+1)(х+1), но заради грешно зададено ОТ, вместо НА, се приеха всякакви вариации на разлагането, стига множителите да са от първа степен.


Ми тя така е зададена..ОТ първа степен.
Не е грешно...

# 1 352
  • Мнения: 205
Аз го тълкувам като грешно зададено условие, трябваше да е НА. Децата надали се замислят много за думи като ОТ и НА, но родителите виждат, особено ако детето е объркало. И тъй като борбата е за всяка точка, подават жалби до МОН. За разлика от въпрос 16 по бел, тук беше одобрена.

# 1 353
  • Мнения: 404
@Мur

Какво имате предвид, като казвате "нагласено оценяване" по посочената задача?

Доколкото аз разбрах, спорът е във финалното представяне, защото задачата е от приемен изпит в НПМГ:
решението и отговорът на НПМГ е (х-1) (х+1)³, а решението на МОН  (х-1)(х+1)(х+1) (х+1)
Не знам кое е останало финално.

# 1 354
  • Мнения: 8 482
Без съществени анализи като погледна 2-3 графики. Излиза, че по математика резултатите се доближават до тези от 2023 като разпределение, по БЕЛ една идея завишени. Т.е. вероятно  е в 3МАТ+1БЕЛ да има по-ниски балове (спрямо 2024, и може би заради БЕЛ една идея по-високи спрямо 2023), но 2МА+2БЕЛ ги виждам около миналогодишните.
Спрямо 2023, 2024 е бил МАТ++, БЕЛ==, но 2025 ще е МАТ==, БЕЛ++..
Ако ми се разбира от обяснението, лаишко.

# 1 355
  • Мнения: 2 454
Ключът на МОН е даден грешно. Ако се водим по ключа е трябвало да напишат множители ОТ първа степен, НА първа степен.
Грешката е на МОН и няма нищо общо с онзи 16 въпрос по бел
На децата по мат правилно не са взимали точки, ако х+1 е бил представен на трета степен

# 1 356
  • София
  • Мнения: 3 358
Учителят по математика от школата коментира, задачите във втори модул са от сборници, те пък били взети от стари руски сборници с лош превод от руски, нищо, важното е, че всички са поставени при равни условия

# 1 357
  • Мнения: 709
Учителят по математика от школата коментира, задачите във втори модул са от сборници, те пък били взети от стари руски сборници с лош превод от руски, нищо, важното е, че всички са поставени при равни условия

Ако беше вярно, нямаше да са такива резултатите...

# 1 358
  • Мнения: 50 764
И сега нямаше да има 226 деца със 100т., ако бяха спазили условието  на МОН за зад. 21а да се дават 3т. за разлагане до (х+1)(х+1)(х+1)(х-1).

Което само още веднъж щеше да покаже извънредно порочната практика да се дават много лесни задачи, а после като се окаже, че ще има много отлични оценки да се пусне директива за рязане на точки за глупости и буквоядство. Добре, че не са го направили, а и грешката е тяхна.

# 1 359
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 048
Аз сега стоя и си смятам моя статистика. Миналогодишният бал за желаната паралелка на 1во класиране е от грубо 320 до грубо 400. Ако махна 100 точки за балообразуващите предмети, става 220 до 300. Има 3БЕЛ и 1МАТ. Ако ги разделя на 4 да кажем баловете идва по 55 до 72 точки от изпитите. Въпросът е колко деца с над 60-65 точки по БЕЛ са имали желание за тази паралелка в училище, което е в средните балове и повечето родители не го искат?

# 1 360
  • Мнения: 205
И сега нямаше да има 226 деца със 100т., ако бяха спазили условието  на МОН за зад. 21а да се дават 3т. за разлагане до (х+1)(х+1)(х+1)(х-1).

Което само още веднъж щеше да покаже извънредно порочната практика да се дават много лесни задачи, а после като се окаже, че ще има много отлични оценки да се пусне директива за рязане на точки за глупости и буквоядство. Добре, че не са го направили, а и грешката е тяхна.

Именно, грешката е тяхна и с право са признали всички решение, стига множителите да са от първа степен. Затова и не мисля, че реално има проблем с 21 задача, всеки който е разложил правилно многочлена си е получил 3-те точки.

# 1 361
  • Мнения: 38
При нас единият близнак е с 97.25 по мат и 96 по Бел,  надявам се да му стигнат за първо желание,  което даже не е сигурен какво да е - първа езикова с НЕ или МГ въвВарна. Другият близнак е с 91.25 по мат и 84.5 по Бел,  дано му стигнат за английския език в първа на второ класиране .

Последна редакция: сб, 28 юни 2025, 12:59 от Vsl

# 1 362
  • Мнения: 2 411
При моите разликата е 50-60 точки. И, ако някой ме попита още веднъж, ама дали няма да може заедно, ще избухна много гневно. И да може, не трябва!
Поздравления, за Вашите деца!

# 1 363
  • Мнения: 496
При нас няма никакви изненади, БЕЛ - приличен, МАТ - трагичен.
Единствената паралелка, която ни устройва в желаното училище е с бал по-нисък от нашия с 11 т. За съжаление обаче този бал е от миналата година и е бил с 2хБЕЛ, тази е с 3хБЕЛ, та не знам дали изобщо може да ми бъде ориентир. По-скоро ще се разминем, ако скочат баловете драстично.
В такава сигуация изобщо какво се гледа и смята?

# 1 364
  • Мнения: 50 764
Безумни са кривите просто! И за двата изпита.

Ама едната е много по-безумна. Другата просто е деформирана и не прилича на камбана, ама все пак го докарва.

Основният проблем е, че една много голяма част от родителите искат да видят висока оценка и изобщо не схващат идеята на състезателния изпит. Главите им не побират концепцията, че не е важно колко имаш, а да имаш малко повече от конкурента си. Което е  справедливо и полезно ЗА ВСИЧКИ, не само за математиците.

Но всяка година се пише все същото и няма промяна. Аз помня само един свестен изпит по МАТ, когато детето ми беше 6 клас, не  ми се смята кога е било това, някъде 14 - 15 години назад. Тогава какви вопли имаше, какви протести, а всъщност децата си влязоха много добре, макар и с оценки между 4 и 5. Но след това политиците натиснаха авторите на задачи и всяка следваща година е все по-зле.

Общи условия

Активация на акаунт