Седмокласна изпитна тема -23.06-29.06 В чакане на изпитните резултати, майки сипят заклинания чудати

  • 89 742
  • 1 852
  •   1
Отговори
# 315
  • София
  • Мнения: 5 551
Ще ви разкажа една моя лична история.
Голямата ми дъщеря кандидатства след 7. клас през 2006 година. Това беше последната година с формат от 3 задачи. Едната от задачите беше с приблизително следното съдържание:
В купичка от 200 гр има десерт, който се състои от захар, ягоди и не помня още какво. Грамажът на захарта беше корен на уравнение. Йоана получава 5 гр захар и си задава въпроса, може ли в 200 гр купичка за десерт да има само 5 гр захар. Тръгва да си търси грешката по решението и установява, че при деление е изпуснала 0. Оправя решението и получава 50 гр захар .
До 7.клас беше в кварталното училище и аз не съм се занимавала активно с нея.  Изкара 5.984 по математика и влезе е СМГ.
Не, че не искам да се похваля с резултата й преди 19 години, но...
Текстовите задачи имат практико приложен  характер и е добре, ако децата са научени да оценяват достоверността на отговора.

# 316
  • Мнения: 75 542
Аз пък току що видях в решение, че скоростта на автобуса е 420 км/ч,  а на автомобила 435 км/ч.

Ами това е интегрална задача..мат и автомеханика.

# 317
  • Мнения: 51 109
Ще ви разкажа една моя лична история.
Голямата ми дъщеря кандидатства след 7. клас през 2006 година. Това беше последната година с формат от 3 задачи. Едната от задачите беше с приблизително следното съдържание:
В купичка от 200 гр има десерт, който се състои от захар, ягоди и не помня още какво. Грамажът на захарта беше корен на уравнение. Йоана получава 5 гр захар и си задава въпроса, може ли в 200 гр купичка за десерт да има само 5 гр захар. Тръгва да си търси грешката по решението и установява, че при деление е изпуснала 0. Оправя решението и получава 50 гр захар .
До 7.клас беше в кварталното училище и аз не съм се занимавала активно с нея.  Изкара 5.984 по математика и влезе е СМГ.
Не, че не искам да се похваля с резултата й преди 19 години, но...
Текстовите задачи и имат практико приложен  характер и е добре, ако децата са научени да оценяват достоверността на отговора.

Много добър пример. Помня, че има задачи с два отговора и единият се отхвърля след анализ като неставащ. Това се казва мислене.

Сещам се за едно весело стихотворение, в което двойкаджия обясняваше защо имал двойка по математика Simple Smile

- Задачу задали у нас.
Ее решал я целый час,
И вышло у меня в ответе:
Два землекопа и две трети.

# 318
  • Мнения: 9 116
ЧС, защо даваш пример на руски? Не го ли мразеше силно?

# 319
  • Мнения: 51 109
ЧС, защо даваш пример на руски? Не го ли мразеше силно?

Говоря добре руски, чета свободно. И защо да мразя език???  Силно негативни чувства имам към днешните руски управници, и частично и към самите руснаци, че не просто ги търпят, ами и в голямата си част мислят като тях, но това няма връзка с езика. На мен и Тръмп ми е неприятен, ама да забравя английски ли?

# 320
  • Мнения: 2 470
Mur, знаем ти мнението...
Значи ясно се изразявам Simple Smile
Хайде сега ми обясни, ей това :
Ако изразът е представен като (х-1)(х+1)³, дори, ако е във вида (х+1)²(х+1)(х-1) даваме пълен брой точки.
Разлагането в тези два варианта до 1-ва степен ли е или не е, че на мен пък не ми е ясно ?

Условието на 22-ра задача е некоректно зададено спрямо верния отговор от ключа на МОН.
Има разлика дали ще се формулира задачата като "множители ОТ първа степен" или "множители НА първа степен". "ДО първа степен" още не е коментирано към този момент.
Добре, че беше "диванният наблюдател" да им отбележи грешката още в деня след изпита. Joy Joy Joy
И после не им трябвал бел на математиците.

# 321
  • София
  • Мнения: 519
Напомнихте ми за любима моя детска книжка с разкази, един от които за момченце, което толкова обичало математика, че накрая решило да изчисли хипотенузата на слона...

Относно руския език - потомка съм на белогвардеец, проговорила съм на руски, но не бих записала детето да го учи, точно защото знам за какво става дума. Комбинация от НЕ и РЕ, ако и двата не са изучавани досега, ми се струва наказателна спрямо децата.

# 322
  • Мнения: 9 116
ЧС, просто съм те чела и в други теми, където отричаш всичко руско, дори и езика, затова....
Странно ми стана.

# 323
  • Мнения: 2 470
Моята днес ускорила крачка по коридора към изхода, но географичката ускорила и тя. Моята стигнала стълбището и хукнала, оная, обаче крещи, ще събори училището-"майка ти може да пише бележки колкото си иска, ама аз пък ще напиша двойки колкото си искам. Утре ще те изпитвам, кажи на майка си."  И сега учи по география, та пушек се вдига. Няма лошо, даже съм и благодарна на учителката. Да вземе да понаучи нещо. Не съм фен на извиняване, бях влязла в положение, заради извънредната изпитна ситуация и се бях примирила, че с три оценки по география сме приключили, но явно не сме

# 324
  • София
  • Мнения: 322
Еееех, колко хубаво ми стана като прочетох мненията за Джон Атанасов Relaxed Синът ми е 10 клас системно програмиране и се чувства прекрасно в това училище. Добре, че не му стигнаха 2т. за ТУЕС .
Чакаме резултатите на сестра му, но за съжаление няма да докара такъв висок бал, по наши сметки. Допуснала е елементарни грешки и по двете матури, но здраве да е. Все ще се намери и за нея нещо подходящо.
Огромни благодарности на Санака и  ganis за всички полезни отговори.

# 325
  • София
  • Мнения: 515
Върти ми се в главата, че когато се прие сегашният вариант на НВО, идеята беше модул 2 да е труден и да отсява именно деца, които се целят в математически/езикови гимназии. Ако някой помни, нека сподели. Нормално е, ако изпитът е универсален за всички и все пак трябва да осигури някакво "отсяване", да има и по-трудни задачи. Друг е въпросът, че НВО по математика е балообразуващо и то с голяма тежест навсякъде и всички се борят за 10-20 училища (в София) - т.е. всички се борят за заветни точки.
Според мен е хубаво да се отчитат и способностите и интересите на всяко дете - и ние като родители трябва да го правим. Как някой във втори клас знае, че детето му иска, може, ще бъде щастливо и ще се реализира, ако учи математика до откат? Изключвам редките случаи на наистина талантливи, гениални математици.
Изтормозих дъщеря ми с курсове по математика, не я приеха в математическа гимназия след 4ти клас. Отдъхнах си. И гроздето не е кисело, просто не е нейното. Математиката й върви, откри "природните науки", от нейната гледна точка математиката е средството, за да ги разбере. В някакъв момент през тази луда година ме попита дали ако изкара висок резултат на НВО ще я "задължим" да кандидатства в чисто математическа/ИТ паралелка. Обещах й, че няма, защото си я познавам и умишлено щеше да се провали.

# 326
  • Мнения: 9 116
Априлски душ, сборете тая география, че иначе срамота 😀

# 327
  • Мнения: 51 109
ЧС, просто съм те чела и в други теми, където отричаш всичко руско, дори и езика, затова....
Странно ми стана.

Лошо си чела. НИКОГА не съм отричала езика. Даже много пъти сме се бъзикали с русофилите, че не знаят руски. Заради Хитлер и немския ли да намразя?  Не мога да мразя и Пушкин, Лермонтов, Менделеев, Илф и Петров...

# 328
  • София
  • Мнения: 5 551
Относно руски език. Аз съм учила и досега ползвам учебници на руски език, защото за мен са едни от най-добрите по математика. Гледам и се наслаждавам на прекрасни руски филми, стихове и книги. Политическата обстановка няма да я коментирам, но тя няма да ми попречи да чета било на руски, било на английски.

# 329
  • София
  • Мнения: 3 915
И ние ходихме на Ларгото. 45 градуса под купола. Разбрахме, че в Бузема има профил ветеринарен лаборант.
Много ми харесаха демонстрациите на Попов. На Туес не разбрах какво представяха.
Моето беше супер незаинтересовано. Не искал езикова, не искал техникум, искал физика.

Общи условия

Активация на акаунт