Голямата ми дъщеря кандидатства след 7. клас през 2006 година. Това беше последната година с формат от 3 задачи. Едната от задачите беше с приблизително следното съдържание:
В купичка от 200 гр има десерт, който се състои от захар, ягоди и не помня още какво. Грамажът на захарта беше корен на уравнение. Йоана получава 5 гр захар и си задава въпроса, може ли в 200 гр купичка за десерт да има само 5 гр захар. Тръгва да си търси грешката по решението и установява, че при деление е изпуснала 0. Оправя решението и получава 50 гр захар .
До 7.клас беше в кварталното училище и аз не съм се занимавала активно с нея. Изкара 5.984 по математика и влезе е СМГ.
Не, че не искам да се похваля с резултата й преди 19 години, но...
Текстовите задачи имат практико приложен характер и е добре, ако децата са научени да оценяват достоверността на отговора.