Седмокласна изпитна тема -23.06-29.06 В чакане на изпитните резултати, майки сипят заклинания чудати

  • 89 063
  • 1 852
  •   1
Отговори
# 810
  • у дома
  • Мнения: 7 954
Минала тя..дрънци...на средата е Stuck Out Tongue Winking Eye
Минала е, щом математиците са готови, то обикновено българиците приключват на другия ден. Друг е въпросът кога ще ги обявят ... Blush
Да,българиците приключват утре проверката.

# 811
  • Мнения: 35 408
Не ви ли писна с това повтаряне за тези уроци. Не е задължено да се ходи на такива. Който има желание, но няма пари, готви се вкъщи и без курсове. Пък който няма и желание, и на сто курса да ходи, пак няма да му се получи.

# 812
  • Мнения: 297
Ако не ти е интересна математиката, трудно се мотивираш да я учиш, без значение с или без школа. Сигурна съм, че ползата от школите без допълнително решаване в къщи е минимална. От позицията на годините  вече смятам, че математиката е полезна за развитие на логиката, която пък е полезна в живота. Но деца, които не са запалени по математиката (природно или от учител), това не го разбират.

# 813
  • Мнения: 75 368
Масово ходят на уроци. Факт.
НВО оценява и тези уроци. Втори факт.
МОН не го интересуват горните две неща. Факт .

# 814
  • Мнения: 1 947
Mur, то дори не е само до решаване. Какво като решиш вкъщи задачите, ако не са ти верни. Нали трябва да има кой да ти посочи грешките и да ти обясни къде бъркаш. Защо мислите, че всички родители имат възможност да го направят? Ганис не ми отговори, но няма значение. И още един въпрос, ако по-всеки предмет трябва да се готвиш вкъщи по два часа, нещо много яко куца. А масово на децата им трябва такова време. И се започва едното за сметка на другото. Иначе денонощието не стига. Teta75 и не се трогва от среден резултат около 40 точки, тоест тройка. Още един факт.

# 815
  • София
  • Мнения: 518
Няма да цитирам, че ще стане огромно - през 97ма в София изобщо не са кандидатствали 12 000 седмокласника, но и вероятно не е имало 12 000 седмокласници общо. В нито един от построените след това квартали няма нови училища, а топ 10 не приемат двойно повече кандидати.

Математиката може да се ползва за универсално мерило, но баш таз работа с члените има точно толкова приложение в живота, колкото и полихибридното кръстосване на винарки...

Средните резултати изобщо пък нищо не показват, точно защото са средни. На НВО се явяват всякакви ученици, колкото повече маргинални групи се обхващат от системата, толкова повече ще пада статистиката, но пък ще се подобрява средата, няма да има тотално неграмотни, баш техните 3ки дърпат надолу много, за сметка на това прогресът в това отношение е голям.

# 816
  • София
  • Мнения: 5 550
Чета, че някои потребители считат,  че задачите за 7.клас са сложни.
Бихте ли ми дали пример за сложна задача от това НВО?
ganis, щом са лесни на какво се дължи този нисък резултат? Нормално ли е средния резултат да е 35-40 точки? Това усвоен материал ли е? Заложено ли е да се посещават уроци от масовия, подчертавам масовия ученик? И какво трябва да се промени според теб? Не се заяждам, задавам тези въпроси като към капацитет.
Резултатът явно не е важен. Важно е да се посещават уроци. Не мога да си представя какво би било положението без тях...
И стига сте повтаряли, че трябвало да се изрешават една камара сборници. Не всички искат живота им да се върти около математиката. Принудени са да го правят!!!
При доста деца и уроците няма да помогнат.
Не знам колко пъти видях съкращаване на сбор, само на едното събираемо. Грешно приложена формула точен квадрат, при положение, че имат формулите, грешна промяна на знаци, при освобождаване от ОЗ.
В момента коментирам неравенството, не ми се коментира задачата от движение.
Днес 20 мин буквално се чудих на задача от движение, какви са числата, които е написал ученикът. Няма разчитане. Грознопис...

# 817
  • Мнения: 2 817
Искате ли да ви разкажа една забавна случка, за да смекчим чакането за всички, които не могат да плетат? Joy
Както съм споделяла, синът ми няма никакво развито математическо мислене, при него успехът идва с практиката. Един ден щеше да има конторлно по математика, ама го мързи да решава задачи, та го боли. А много искаше електрическа китара. Викам, виж кво...., реши всички задачи, които са ви дали за подготовка и ако изкараш 6 на контролното получаваш моменталически китара. Като скокна това дете, викам си - край, засенчихме Айнщайн тоя път! Joy На контролното изкара 5,50. Викам, нали знаеш какво означава това?!? Не получаваш китара, не е 6. Grinning Прие го мъжки, щото знае, че съм принципен човек. Измъчих го 1-2 минути и му викам - бъзикам се, бре... избирай си китара! От тогава китарата е преди математиката. Но пък как забива това дете. Железен е! Сам си се научи. Сега, като го слушаш, няма да разбереш той ли свири, Джеймс Хетфийлд ли свири. Joy
Та всичко в тоя живот опира до мотивация и интерес.

# 818
  • София
  • Мнения: 518
"Днес 20 мин буквално се чудих на задача от движение, какви са числата, които е написал ученикът. Няма разчитане. Грознопис..."
Дано не е моето с дисграфията, просто нямаше да е честно да искам консултант и удължено време за математиката, при положение, че ходи по състезания и постига добри резултати без грам допълнителни занимания 🫣

# 819
  • Мнения: 2 087
И аз треперя да не е моето с краснописа :-/

# 820
  • Мнения: 865
ВасиТу, сина ми завърши 1ЕГ. Затова и дъщеря ми иска там, но най-вероятно няма да я огрее. Пък и според мен там не е за нея - характер, натурел и т.н.

# 821
  • Мнения: 233
И аз треперя да не е моето с краснописа :-/
И аз...и се притеснявам как ще му разчетат преразказа.

# 822
  • Мнения: 865
Алкохола ви е малко.

# 823
  • Мнения: 75 368
Грознописът е по вина на училището.
Моят пишеше много четливо..вкл.началото на тази година.
Притискат ги да бързат, каза...и почеркът се разваля. Препускат по материала и няма време за красотно писане. Факт.
Да не отварям дума дете със заекване ..как няма никакво съобразяване
"Педагози"... какво да кажа ..ще е малко.

# 824
  • Мнения: 1 947
ganis, пак да повторя, според теб това усвоен материал ли е? Говоря за учениците масово, не за единици. И до какъв извод водят тези резултати? Някой прави ли анализ защо се случва и как да се промени? Или просто де отчитат оценките ей така?
Съгласна съм че трябва да има мотивация, но не е само тя. Един човек няма да стане хирург или астрофизик само с мотивация. Колкото и да се труди, ако няма интерес и заложби ще си остане само с труда. Мотивацията помага само за преодоляване на мързела, но не дава талант.
П.с Динчо не демотизирам математиката, напротив. На мен ми е била по-силния предмет от двата с БЕЛ. Но другите ти твърдения са пълна глупост, пречупена през твоята призма. Все едно да трябва всички да можем да пишем отлично есе или стихотворение за да ни струва висшето образование. Виж при БЕЛ има проблем и той е недостатъчно застъпена граматика. Прекалено много неграмотни хора има. Как ви изглежда думата дъщеря написана на документ като даштериа?

Общи условия

Активация на акаунт