Седмокласна изпитна тема -23.06-29.06 В чакане на изпитните резултати, майки сипят заклинания чудати

  • 89 047
  • 1 852
  •   1
Отговори
# 855
  • Мнения: 1 106
За краснописа искам да споделя,  единият ми син пишеше толкова грозно и нечетливо, че беше готов за доктор:) госпожата по Бел ни каза, че няма кой да му разчита йероглифите на Нво-то. Детето цяло лято ходи на курс по краснопис и имаше уау ефект този курс, защото почеркът му стана изключително четлив и подреден.

Уау, тук ме заинтригува. Дай линк към този курс моля.

# 856
  • Мнения: 1 847
Историята за Вазов ме подсети за казаното в едно от последните интервюта на Радичков - за увода, изложението и заключението. В съчиненията и в живота.
Скрит текст:
" – Вярно ли е, че си бил слаб ученик по литература?
– Аз имах все слаби бележки, все тройки имах по български език и литература. Сега децата правят много есета. По мое време имаше много свободни съчинения. Поне веднъж седмично трябваше да напишеш свободно съчинение. Отиваме, да речем, в Берковица – там има букова гора, отиваме да берем буков жълъд. И трябва да напиша свободно съчинение как брахме буков жълъд, като опиша жълъдите и приключенията, които съм имал.
– И ти на това тройка ли изкарваше?
– И аз на това изкарвах тройка. Изкарвах тройка защо – защото аз никога не можах да направя увод, изложение и заключение в едно съчинение. Аз започвам както си ща, и завършвам както си ща. Без да спазвам такива правила.
– А учителката не е съгласна?
– Няма увод, няма изложение, няма и заключение. Аз така продължих да пиша до края на живота си, и до ден днешен. Една история, като искам да я разкажа, аз мога да я започна от където искам. И мога да я свърша, когато искам. Там не търся заключение. По-късно, така, като съм се замислял, като съм изследвал някои работи, разбрах, че и народът по същия начин разказва. Аз съм наблюдавал едно събитие на село, след това съм го слушал поне от 10 души разказано – хора, които преди това са участвали, хора, които са били свидетели на събитието, хора, които през втора и трета ръка са чули събитието. Всеки по нещо е дотурял, всеки по нещо е разкрасявал. Но никой не е спазвал това – увод, изложение и заключение. И в това има нещо много красиво. Няма шаблон."
Проблемът е, че само изключителните могат да бъдат успешни извън шаблона.

# 857
  • Мнения: 38
За краснописа искам да споделя,  единият ми син пишеше толкова грозно и нечетливо, че беше готов за доктор:) госпожата по Бел ни каза, че няма кой да му разчита йероглифите на Нво-то. Детето цяло лято ходи на курс по краснопис и имаше уау ефект този курс, защото почеркът му стана изключително четлив и подреден.

Уау, тук ме заинтригува. Дай линк към този курс моля.
https://smarty-kids.bg/krasiv-pocherk/
Тук ходи, ние сме във Варна.

# 858
  • Мнения: 1 106
Прав е Радичков за увода, изложението и заключението. За тазгодишния преразказ нали се изказаха много хора, че не било това качествена литература. Нямало май основен момент в историята, елементарен бил езика. Аз хич не съм съгласна  - на мен страшно ми хареса, защото беше текст, разбираем за децата. И случката със засрамването е много истинска - аз с моите сладурчета много често съм в тази ситуация, особено с девойката, която като я пратя да вземе меню от сервитьорката в пицарията се разплаква от срам. За мен това е хубав текст за преразказ - ясен и разбираем за децата и като език, и като повествование. Мен най ме дразни на вечеря като ги питам как им е минал деня и те не могат да вържат 2 приказки на кръст в смислено изречение без повторения и запъвания. Няма да се научат да разказват ако литературното образование държи главно на използването на термини като апосиопеза и анжамбман. Второто синчето много добре го използва в изречение в теза, но като го попитах какво е каза 'някаква френска дума'.

# 859
  • Мнения: 814
Историята за Вазов ме подсети за казаното в едно от последните интервюта на Радичков - за увода, изложението и заключението. В съчиненията и в живота.
Проблемът е, че само изключителните могат да бъдат успешни извън шаблона.
Подсетихте ме за нещо, което наскоро четох - ето свидетелството на Чудомир за завършен 5 клас (сегашен 9ти може би, бил е на 15-16 години).

# 860
  • София
  • Мнения: 281
22ро е без квоти? Не стават ли само момичешки класове?

Става. Освен, че вече ни е непостижимо, това беше един от минусите му. За нас поне.

mary81, май го писа нящъде преди в темата, но с какво те съблазнява разширеното изуачване на език?
Започнах да гледам и такъв вариант за нас и се опитвам да си избистря концепцията.
Това че не ми се иска в 9 клас да препуска през всички разказвателни предмети . Който иска да учи интензивно език има езикови гимназии и езикови паралелки. Аз не виждам смисъл в 105 училище паралелка с дизайн и екскурзоводско да е с интензивно изучаване на език. Както и много др. паралелки.То почти няма приемливи училища с разширено изучаване.

# 861
  • Мнения: 7 681
Леле, и Чудомир повтарял ли е 9 клас? Тогавашният 5-ти е сегашен девети наистина, защото до 4 клас са се водили "отделения", и после класове.
То не сме само ние в България... Верди не са го приели в консерваторията, която днес носи неговото име. Горки и Шаляпин се явили на конкурс за хор, Горки го приели, Шаляпин - не, казали му, че не може да пее. Рентген няма средно образование заради двойка по физика, учителят го нарочил... има висше, защото забавил подаването на дипломата за средно и чак към края на първи курс се разбрало, че всъщност няма такава и целият академичен съвет на университета решил единодушно, че понеже той е най- блестящият студент, точно по физика, че няма да го изключат.
Пучини загубва първият конкурс за писане на едноактна опера, в който участва, заради лош почерк, а операта му е била най-добрата от всички, после я представят в Скала, защото преподавателите му Ариго Бойто и Амилкаре Понкиели го подкрепят, намират финансиране и става фурор в Милано..

Последна редакция: чт, 26 юни 2025, 23:43 от Татко Мецан

# 862
  • Мнения: 31 773
Моля, обяснете ми как се включват в баловете оценките от балообразуващите предмети?🤔 Дъщеря ми каза, че щяла да има 50 точки от оценката по рисуване? Максималните точки от НВО са 100, как от оценката по ИИ са 50?

# 863
  • here and now
  • Мнения: 5 471
Има скала. 6-цата е 50 точки за целите на баллобразуването.

# 864
  • Мнения: 31 773
Ясно. Пропуснала съм го този момент.☺️

# 865
  • Мнения: 8 481
Ми ужасни глупости са това, да.
Математиката е подход към нещата, формиране на мислене и вземане на решения - даже човек да е забравил как се решава конкретна задача, умението да мисли остава. Затова е универсална и крайно полезна за всички Simple Smile
Това пък са едни ужасни клишета, в които няма много истина. Например в счетоводството се работи само с числа, но мисленето в счетоводството няма нищо, ама нищо общо с математическото и има много хора, които са много слаби в математиката, но отлични счетоводители и финансисти.
Защото няма "проблем за решаване", няма задание от "А да стигнеш до Б" , а само прехвърляне на счетоводни сметки.
Под "стигнеш" нямам предвид задача за движение, а решение на казус.
Затова има тясна връзка между математиците и добрите it-специалисти.
О, напротив, има много право, познание на данъчните и осигурителните закони, има много логика, но не математическа, а икономическа, има начертаване на определена икономическа и данъчна стратегия, много неща още... прехвърлянето на сметки е само оперативната работа, най-ниското ниво.
Е, не че нещо, но логиката за мен е "общо понятие" просто инструмента, с който си служим е различен.
Пак се връщам на задание от " А да стигнеш до Б" .
В единия случай разлагаме многочлен с формули за съкратени умножение, групиране и прочие.
В другия ( не съм счетоводител), но да речем "излизаме на загуба", с отворените/затворени врати в нормативна уредба.

# 866
  • Мнения: 449
А вашите седмокласници как празнуват завършването? Имат ли "другарска вечер", подобна на абитуриентски бал (в ресторант, вечер, с куверти и DJ, снимки, подаръци на класните )?

# 867
  • Мнения: 8 481
А вашите седмокласници как празнуват завършването? Имат ли "другарска вечер", подобна на абитуриентски бал (в ресторант, вечер, с куверти и DJ, снимки, подаръци на класните )?
Нашите имаха, но моето я пропусна -  не е нейното нещо.

# 868
  • Мнения: 31 773
Част от класа бяха на екскурзия с една нощувка вместо купон (дъщеря ми не пожела да отиде, нямало какво да прави там, а и без това "щели да носят вейпове и алкохол", също далеч от интересите и'). За класната има подаръци (букет от сапун и ваучер), които вероятно ще получи, когато си вземем свидетелствата за основно (засега не знам да са обсъждали някакъв вид импровизирана почерпка в този ден). Не се сформира мнозинство за албум на класа.

# 869
  • Мнения: 2 087
Това пък са едни ужасни клишета, в които няма много истина. Например в счетоводството се работи само с числа, но мисленето в счетоводството няма нищо, ама нищо общо с математическото и има много хора, които са много слаби в математиката, но отлични счетоводители и финансисти.
Защо няма нищо общо? Как решихте, че са слаби в едно, а силни в другото?

Общи условия

Активация на акаунт